פסגות: "שופרסל תאלץ להעלות מחירים ויתכן וכבר החלה" - מה מחיר היעד?
"שופרסל תאלץ לבצע תהליך הפוך של העלאת מחירים (ויתכן וכבר החלה) בעיקר לנוכח הירידה החדה במרווחים וקושי מוערך על ידינו בשינוי תנאי הסחר על ידי הספקים", כך מעריכה האנליסטית אילנית שרף מפסגות ברוקראג' לקראת פרסום התוצאות לסיכום שנת 2014.
חברת שופרסל -0.57% מקבוצת דיסקונט השקעות 0.43% הפסיקה להיות הפרה החולבת של קונצרן אידיבי על רקע התחרות הקשה, הרגולציה והמחאה החברתית.
המנכ"ל איציק אברכהן מנסה להתמודד הם המצב המאתגר בעיקר בדרך של התייעלות, שינוי אסטרטגי ומיצוב החברה. שופרסל מנסה להילמחם המוניטין שדבק בה כאילו היא מוכרת מוצרים ביוקר. בנוסף, מקדמת החברה מהלכי התייעלות במסגרתם החברה מצמצמת בהוצאות תפעוליות, סוגרת סניפים מפסידים, משפרת תנאי סחר ומקדמת פתיחת מרלו"ג חדש השנה לטובת שיפור הרווחיות הגולמית.
אילנית שרף: "התוכנית האסטרטגית של החברה מתחילת השנה הובילה ברבעונים הקודמים לירידה במכירות החברה ולירידה בשיעורי הרווחיות הגולמית והתפעולית. אנו צופים המשך פגיעה גם ברבעון הרביעי של השנה, נוכח אגרסיביות המהלך וקושי להתאים את מבנה ההוצאות באופן מידי או בכלל. הרבעון הנוכחי צפוי להיות מושפע בעיקר מהפחתת המחירים לצד המשך התחרות מצד שחקניות הדיסקאונט. את השפעות שליליות אלו צפוי למתן עיתוי החגים ואף להוביל ליציבות בהיקף המכירות בהשוואה לרבעון המקביל".
- אילנית שרף מצביעה על טרנדים חמים וממליצה על 3 חברות שצומחות חזק
- האנליסטים על דו"חות סלקום: "דו"ח חלש. קשה למצוא נקודות אור"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בפסגות ברוקארז' מעריכים שחברת שופרסל תציג הכנסות של 2.954 מיליארד שקל ב-Q4, צמיחה של כ-0.6% לעומת הרבעון המקביל בשנת 2013 הנובעת בעיקר מעיתוי החגים שחלו בחודש אוקטובר ולמרות הפחתת מחירים יזומה של הרשת לצד המשך התחרות בענף.
שופרסל סיימה את החודשים ינואר-ספטמבר 2014 עם הכנסות של 8.8 מיליארד שקל ובשורה התחתונה נרשם הפסד של 149 מיליון שקל, אחרי רווח של 209 מיליון שקל בשנת 2013 כולה.
אילנית שרף צופה רווח נקי רווח נקי של 2 מיליון שקל ברבעון הרביעי של 2014 ומסבירה שההערכות אינן לוקחות בחשבון הכנסות או הוצאות חד פעמיות ועלייה או ירידה בשווי ערך נדל"ן.
- נאייקס מגייסת 566 מיליון שקל ומרחיבה את פעילות טעינת הרכבים החשמליים
- IBI בתחילת סיקור לנאוויטס: "אפסייד של 29%"
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- "אי אפשר לעלות 20%-30% בשנה, זה ייגמר בתיקון״
אז מה השורה תחתונה?
פסגות ברוקראז': "הדוחות הכספיים צפויים להצביע על המשך הקשיים איתם מתמודדת הרשת, כאשר קשיים אלו עשויים להמשך גם ברבעונים הבאים על רקע התחרות, התמתנות בצריכה המקומית ושינויים רגולטוריים. הרווח הגולמי מתקרב לרווחיות הגולמית של רשתות הדיסקאונט הכבדות, אך ההוצאות התפעוליות רחוקות מלהיות שם. על מנת לחזור לרווחיות תפעולית של למעלה מ-3% החברה צריכה להעלות את שיעור הרווחיות הגולמית בחזרה לכ-24% או לחילופין להפחית את הוצאותיה התפעוליות בקרוב ל-500 מיליון שקל בשנה. החברה תצליח לשפר את הרווחיות התפעולית ותקטין את ההוצאות, אך לא באופן שיאפשר לה לחזור בטווח הקרוב לרווחיות של למעלה מ-3%".
- 12.צרכן נבון 20/02/2015 18:26הגב לתגובה זוההוזלות אמיתיות, מגה בנפילה, רמי לוי רודף ומעתיק מבצעים משופרסל... בהחלט בכוון הנכון !
- הצחקת אותי - הם יקרים וגם התקורה שלהם מאד גבוהה (ל"ת)משה ראשל"צ 21/02/2015 19:02הגב לתגובה זו
- 11.שועלי 20/02/2015 15:12הגב לתגובה זוראיתי היום סניף הקרוב אלי תורים ועגלות מלאות , וזה עוד שופרסל שלי שנחשב קצת יקר, לא מזמן פתחו את מגה ליד, שופר סל זולה יותר ברוב המוצרים, מגה זולה יותר בירקות ופירות.@
- 10.גרין 20/02/2015 11:54הגב לתגובה זווכדי לא לאבד אותם שוב, לא בטוח אם כדאי לה להעלות מחירים. להעלות מחירים הוא עניין שטעון בדיקה מקיפה.
- 9.שועלי 20/02/2015 08:25הגב לתגובה זוהרשת ממשיכה להוריד מחירים בכל המוצרים, דווקא בירקות ופירות שיקגו השנה המון הם לא מורידים ולכן אני חושב שכאן הם עושים קופה,ירוויחו מעל 2 מיליון ברבעון. האנליזה של פסגות לא שווה הרבה.
- 8.אנליסט 19/02/2015 22:03הגב לתגובה זובדרך כלל טועה, גם לפני שנתיים טענה שבזק תרד ל-300 ואחר כך פסגות התנצלו בפני הנהלת בזק ולקחו חזרה את התחזית
- 7.משקיע 19/02/2015 21:52הגב לתגובה זוhttps://stocker.co.il/profile/1722-comp519
- 6.קצצו בשכר המנהלים הגדולים הדפסת מחירים ומוצרים..פשוט (ל"ת)הוזילו המחירים 19/02/2015 16:27הגב לתגובה זו
- 5.הפיל 19/02/2015 16:24הגב לתגובה זורמי לוי העלה מיחירים
- 4.??איל 19/02/2015 16:22הגב לתגובה זובמקום להעלות מחירים תימכור. 4 מוצרים במחיר אחד
- 3.צרכן חכם 19/02/2015 16:14הגב לתגובה זונעבור למתחרים כי כאלה יש הרבה, גם המכולת השכונתיות הבינו כבר, להוריד מחירים זה טוב, כי מספר הקונים גדל
- 2.שופרסל הולכת להביא דוחות לפנים !!!! (ל"ת)יוג'ין 19/02/2015 16:04הגב לתגובה זו
- 1.השואל ? 19/02/2015 15:55הגב לתגובה זוחוץ מזה , האם זו האנילסטית שהתעקשה לפני שנתיים שבזק תהיה בשער 300 וקבלה לפרצוף שער 700 לא מתואם דיבידנד!!
איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאלקטרה תקים ותפעיל את מערך מס הגודש בגוש דן בהיקף של כ-1.25 מיליארד שקל
אלקטרה הודיעה היום כי זכתה במכרז המדינה להקמה, הפעלה ותחזוקה של מערך מס הגודש סביב גוש דן. לאחר סיום ההקמה החברה צפויה להפעיל את המערך במשך כ-20 שנה
קבוצת אלקטרה אלקטרה 0.2% , בניהולו של איתמר דויטשר, עדכנה כי חברה בת תשמש כזכיין בפרויקט מס הגודש באזור גוש דן. הזכיין יהיה אחראי על כל התהליך: תכנון, הקמה, תפעול ותחזוקה. תחילת העבודות צפויה לאחר החתימה על הסכם הזיכיון עם המדינה, ומאותו שלב תתחיל תקופה ארוכה של הפעלה שוטפת.
לפי הערכת אלקטרה, סך ההכנסות הצפויות מהפרויקט לאורך תקופת הזיכיון עומד על כ-1.25 מיליארד שקל. בתוך זה החברה מעריכה כי תקבל מענק הקמה של כ-400 מיליון שקל בשנים הראשונות, ועוד כ-850 מיליון שקל בפריסה על פני שנות התפעול. המודל המתגבש דומה לפרויקטי זכיינות אחרים: השקעה משמעותית בשלב ההקמה, ולאחר מכן זרם תשלומים רב-שנתי על שירות ותפעול.
220 שערים בשלוש טבעות
הפרויקט נשען על פריסה פיזית וטכנולוגית נרחבת. אלקטרה תתכנן ותקים כ-220 שערי אגרה, שמהווים כ-140 אתרי חיוב. השערים יתפרסו בשלוש טבעות סביב גוש דן: טבעת חיצונית, טבעת אמצעית וטבעת פנימית. כך אפשר יהיה לתמחר נסיעות לרכב פרטי לפי מיקום ועומס, עם הבחנה בין כניסה מבחוץ לבין תנועה בתוך הליבה העירונית.
מעבר לשערים עצמם, הזכיין אחראי על הקמת מערכת זיהוי רכבים, מערכת גבייה, מערכות תקשורת, מערכות תומכות, מרכז בקרה ומערך שירות לקוחות. בפועל מדובר במערכת אחת שצריכה לזהות רכב בזמן אמת, להצמיד לו חיוב מתאים ולתת לו מענה במקרה של בירור או ערעור. הכנסות מס הגודש עצמו יישארו בידי המדינה, בעוד שאלקטרה מקבלת תשלומים עבור הקמה ותפעול.
- בשורה ירוקה: יוזמה להקמת מתקן ראשון בישראל לייצור אנרגיה מפסולת
- רמ"י משיקה מכרז בלהבים: 254 מגרשים לחיילי מילואים ולנכי צה"ל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במסגרת פעילות הזכיין, קבלן האגרה הטכנולוגי בפרויקט יהיה TransCore LP מארה"ב. החברה אחראית על הקמת המערכת הטכנולוגית לזיהוי הרכבים, לרבות תוכנת האגרה, המצלמות, התאורה ושאר הרכיבים הרלוונטיים. TransCore היא זו שמיישמת
גם את מערכת מס הגודש במנהטן שבניו יורק, מה שמוסיף לפרויקט הישראלי ניסיון שנצבר באזור עירוני צפוף ומורכב אחר.
