פסגות: "שופרסל תאלץ להעלות מחירים ויתכן וכבר החלה" - מה מחיר היעד?

ביום רביעי תפרסם רשת הקמעונאות מקבוצת IDB את התוצאות לסיכום שנת 2014. אילנית שרף צופה הוצאות תפעוליות כבדות
אבי שאולי | (13)

"שופרסל תאלץ לבצע תהליך הפוך של העלאת מחירים (ויתכן וכבר החלה) בעיקר לנוכח הירידה החדה במרווחים וקושי מוערך על ידינו בשינוי תנאי הסחר על ידי הספקים", כך מעריכה האנליסטית אילנית שרף מפסגות ברוקראג' לקראת פרסום התוצאות לסיכום שנת 2014.

חברת שופרסל -1.1% מקבוצת דיסקונט השקעות -3.05%  הפסיקה להיות הפרה החולבת של קונצרן אידיבי על רקע התחרות הקשה, הרגולציה והמחאה החברתית.

המנכ"ל איציק אברכהן מנסה להתמודד הם המצב המאתגר בעיקר בדרך של התייעלות, שינוי אסטרטגי ומיצוב החברה. שופרסל מנסה להילמחם המוניטין שדבק בה כאילו היא מוכרת מוצרים ביוקר. בנוסף, מקדמת החברה מהלכי התייעלות במסגרתם החברה מצמצמת בהוצאות תפעוליות, סוגרת סניפים מפסידים, משפרת תנאי סחר ומקדמת פתיחת מרלו"ג חדש השנה לטובת שיפור הרווחיות הגולמית.

אילנית שרף: "התוכנית האסטרטגית של החברה מתחילת השנה הובילה ברבעונים הקודמים לירידה במכירות החברה ולירידה בשיעורי הרווחיות הגולמית והתפעולית. אנו צופים המשך פגיעה גם ברבעון הרביעי של השנה, נוכח אגרסיביות המהלך וקושי להתאים את מבנה ההוצאות באופן מידי או בכלל. הרבעון הנוכחי צפוי להיות מושפע בעיקר מהפחתת המחירים לצד המשך התחרות מצד שחקניות הדיסקאונט. את השפעות שליליות אלו צפוי למתן עיתוי החגים ואף להוביל ליציבות בהיקף המכירות בהשוואה לרבעון המקביל".

בפסגות ברוקארז' מעריכים שחברת שופרסל תציג הכנסות של 2.954 מיליארד שקל ב-Q4, צמיחה של כ-0.6% לעומת הרבעון המקביל בשנת 2013 הנובעת בעיקר מעיתוי החגים שחלו בחודש אוקטובר ולמרות הפחתת מחירים יזומה של הרשת לצד המשך התחרות בענף. 

שופרסל סיימה את החודשים ינואר-ספטמבר 2014 עם הכנסות של 8.8 מיליארד שקל ובשורה התחתונה נרשם הפסד של 149 מיליון שקל, אחרי רווח של 209 מיליון שקל בשנת 2013 כולה.  

 

אילנית שרף צופה רווח נקי רווח נקי של 2 מיליון שקל ברבעון הרביעי של 2014  ומסבירה שההערכות אינן לוקחות בחשבון הכנסות או הוצאות חד פעמיות ועלייה או ירידה בשווי ערך נדל"ן.

קיראו עוד ב"שוק ההון"

אז מה השורה תחתונה?

פסגות ברוקראז': "הדוחות הכספיים צפויים להצביע על המשך הקשיים איתם מתמודדת הרשת, כאשר קשיים אלו עשויים להמשך גם ברבעונים הבאים על רקע התחרות, התמתנות בצריכה המקומית ושינויים רגולטוריים. הרווח הגולמי מתקרב לרווחיות הגולמית של רשתות הדיסקאונט הכבדות, אך ההוצאות התפעוליות רחוקות מלהיות שם. על מנת לחזור לרווחיות תפעולית של למעלה מ-3% החברה צריכה להעלות את שיעור הרווחיות הגולמית בחזרה לכ-24% או לחילופין להפחית את הוצאותיה התפעוליות בקרוב ל-500 מיליון שקל בשנה. החברה תצליח לשפר את הרווחיות התפעולית ותקטין את ההוצאות, אך לא באופן שיאפשר לה לחזור בטווח הקרוב לרווחיות של למעלה מ-3%".

תגובות לכתבה(13):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 12.
    צרכן נבון 20/02/2015 18:26
    הגב לתגובה זו
    ההוזלות אמיתיות, מגה בנפילה, רמי לוי רודף ומעתיק מבצעים משופרסל... בהחלט בכוון הנכון !
  • הצחקת אותי - הם יקרים וגם התקורה שלהם מאד גבוהה (ל"ת)
    משה ראשל"צ 21/02/2015 19:02
    הגב לתגובה זו
  • 11.
    שועלי 20/02/2015 15:12
    הגב לתגובה זו
    ראיתי היום סניף הקרוב אלי תורים ועגלות מלאות , וזה עוד שופרסל שלי שנחשב קצת יקר, לא מזמן פתחו את מגה ליד, שופר סל זולה יותר ברוב המוצרים, מגה זולה יותר בירקות ופירות.@
  • 10.
    גרין 20/02/2015 11:54
    הגב לתגובה זו
    וכדי לא לאבד אותם שוב, לא בטוח אם כדאי לה להעלות מחירים. להעלות מחירים הוא עניין שטעון בדיקה מקיפה.
  • 9.
    שועלי 20/02/2015 08:25
    הגב לתגובה זו
    הרשת ממשיכה להוריד מחירים בכל המוצרים, דווקא בירקות ופירות שיקגו השנה המון הם לא מורידים ולכן אני חושב שכאן הם עושים קופה,ירוויחו מעל 2 מיליון ברבעון. האנליזה של פסגות לא שווה הרבה.
  • 8.
    אנליסט 19/02/2015 22:03
    הגב לתגובה זו
    בדרך כלל טועה, גם לפני שנתיים טענה שבזק תרד ל-300 ואחר כך פסגות התנצלו בפני הנהלת בזק ולקחו חזרה את התחזית
  • 7.
    משקיע 19/02/2015 21:52
    הגב לתגובה זו
    https://stocker.co.il/profile/1722-comp519
  • 6.
    קצצו בשכר המנהלים הגדולים הדפסת מחירים ומוצרים..פשוט (ל"ת)
    הוזילו המחירים 19/02/2015 16:27
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    הפיל 19/02/2015 16:24
    הגב לתגובה זו
    רמי לוי העלה מיחירים
  • 4.
    ??איל 19/02/2015 16:22
    הגב לתגובה זו
    במקום להעלות מחירים תימכור. 4 מוצרים במחיר אחד
  • 3.
    צרכן חכם 19/02/2015 16:14
    הגב לתגובה זו
    נעבור למתחרים כי כאלה יש הרבה, גם המכולת השכונתיות הבינו כבר, להוריד מחירים זה טוב, כי מספר הקונים גדל
  • 2.
    שופרסל הולכת להביא דוחות לפנים !!!! (ל"ת)
    יוג'ין 19/02/2015 16:04
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    השואל ? 19/02/2015 15:55
    הגב לתגובה זו
    חוץ מזה , האם זו האנילסטית שהתעקשה לפני שנתיים שבזק תהיה בשער 300 וקבלה לפרצוף שער 700 לא מתואם דיבידנד!!
נדל"ן בישראל. קרדיט: רשתות חברתיותנדל"ן בישראל. קרדיט: רשתות חברתיות
ראיון

“המכירות נחתכו, הריבית חונקת - אבל יש מניות נדל״ן שעדיין מתומחרות בחסר”

אנליסט הנדל״ן זיו בן אלי מסביר מדוע המחצית השנייה נפתחה בחולשה חריגה בשוק המגורים, איך ה׳מידל-מרקט׳ בתל אביב נשאר תקוע, למה ריטים למגורים נסחרים מתחת להון - ואילו מניות עדיין מציגות אפסייד למרות הסביבה המאתגרת


צלי אהרון |

מצד אחד האטה כבדה בשוק המגורים, שניכרת כמעט בכל נתון, ומצד שני תמחור מעניין במספר מניות נדל״ן, כולל יזמיות ומניב בחו״ל, שאולי מציגות הזדמנויות למרות תנאי המאקרו המכבידים. השנה הנוכחית נפתחה תחת אותן ההשפעות שכבר ליוו את השוק ב-2024: ריבית גבוהה, אי-ודאות כלכלית ומדינית בעקבות המלחמה, תקנות מימון מחמירות שהוציא בנק ישראל במרץ האחרון וירידה חדה בכמות העסקאות שמורגשת היטב גם בסקירת הכלכלן הראשי באוצר וגם בנתוני למ״ס. עם זאת, חברות רבות מציגות עדיין יציבות, ולעיתים אפילו המשך ביקושים במקטעים ספציפיים. 

אחת התופעות הבולטות במחצית הראשונה של השנה היתה הירידה הדרמטית במכירות הדירות, לא מדובר על תופעה של גורם אחד בלבד אלא של כמה תהליכים שהתרחשו כמעט במקביל. העלאת המע"מ בנובמבר האחרון הביאה להקדמת עסקות לסוף 2024 ופגעה ברבעון הראשון של 2025; הגבלות המימון החדשות של בנק ישראל על מבצעי המימון של הקבלנים האטו את קצב השיווק; והעימות הביטחוני מול איראן במבצע ׳עם כלביא׳ ביוני האחרון הוביל לסגירת אתרי בנייה ולבלימת עסקאות. 

גם סביבת הריבית הגבוהה ממשיכה להכביד על רוכשי הדירות, שמתקשים לסגור פערים בין הון עצמי למשכנתא גבוהה. אבל לצד תמונה זו, דוחות הרבעון השני של חברות הבנייה מגלים כי ברבעון השלישי נרשמה התעוררות מסוימת במכירות - בעיקר בפרויקטים בפריפריה או כאלה שנהנים ממבצעי מימון. הדוחות שפורסמו לרבעון השלישי רחוקים מלהיות חזקים, אך הם גם לא מבטאים חולשה לעומת רבעון קודם, אלא מגמה של עלייה קלה במכירות.  

כל זה כשבמקביל, שוק הנדל״ן המניב שומר על יציבות יחסית, כאשר בולטים מגזרי הלוגיסטיקה והתעשייה, בעוד שוק המשרדים מציג פער חד: ביקושים גבוהים בתל אביב, לעומת קושי משמעותי לסגור עסקאות מחוץ לה. 

בשיחה עם זיו עין אלי, אנליסט הנדל״ן של IBI, שמלווה את התחום לאורך שנים ומנתח את הדוחות מסביר עין אלי איפה עומד שוק המגורים כיום, והאם יש מניות מומלצות בתחום? 

מה בעצם הביא לירידה החדה במכירות הדירות במחצית הראשונה של השנה? 

אלדד צינמן
צילום: יחצ
דוחות

מור גמל ופנסיה: צמיחה בהכנסות אבל הרווח כמעט לא עלה

למרות עלייה של כ-22% בהכנסות ברבעון השלישי, הרווח הנקי של מור גמל ופנסיה עלה בכ-4% בלבד; ההוצאות הכוללות קפצו ב-23%, בין היתר בשל גידול בעמלות סוכנים, עלייה בהוצאות שכר והוצאה מבוססת מניות של כ-6.3 מיליון שקל, מה ששחק כמעט את כל הגידול בשורה העליונה

תמיר חכמוף |

מור גמל ופנסיה מור גמל פנסיה -1.25%   פרסמה את דוחות הרבעון השלישי לשנת 2025 המצביעים על המשך צמיחה בהכנסות, אך השורה התחתונה נותרה כמעט ללא שינוי.

הכנסות החברה, בניהולו של אלדד צינמן, מנכ"ל מור גמל ופנסיה, עמדו ברבעון השלישי של 2025 עמדו על כ-171.2 מיליון שקל, עליה של כ-22% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. הצמיחה בהכנסות מקורה בעלייה בהיקף הנכסים המנוהלים, לאור פעילותה של חטיבת הלקוחות וערוצי הפצה שמנוהלת על ידי אורי קיסוס, משנה בכיר למנכ"ל מור השקעות, אשר מאפשרת לכלל חברות הקבוצה ליהנות מסינרגיה בפעילותן.

נכון ל-13 בנובמבר 2025 היקף הנכסים המנוהלים על ידי מור גמל ופנסיה עמד על כ-117 מיליארד שקל, צמיחה של כ-34% מתחילת שנת 2025. מתוך סך היקף הנכסים, כ-15.5 מיליארד שקל מנוהלים בקרנות הפנסיה שהחלו את פעילותן בחודש מאי 2022. החברה עדכנה בדוחות כי פעילות הפנסיה צפויה להגיע לאיזון במהלך שנת 2027.

עם זאת, ההוצאות עלו משמעותית. עמלות הוצאות שיווק ורכישה עלו לכ-64.5 מיליון שקל לעומת 66.5 מיליון שקל, והוצאות הנהלה וכלליות עלו לכ-52.8 מיליון שקל לעומת 45.9 מיליון שקל אשתקד. העלייה נובעת בין היתר מהוצאות גבוהות לעמלות סוכנים, גידול בהוצאות שכר והוצאה גדולה מבוססת מניות בגובה של כ-6.3 מיליון שקל. כולל הוצאות מימון (שרשמו ירידה קלה לעומת הרבעון המקביל), סך ההוצאות עמד על 141.2 מיליון שקל לעומת 114.4 מיליון שקל בתקופה המקבילה, עלייה של 23% ששחקה את מרבית הגידול בהכנסות.

הרווח הנקי ברבעון השלישי של שנת 2025 עמד על 18.9 מיליון שקל, צמיחה של כ-4% בלבד ביחס לרבעון המקביל אשתקד.

דירקטוריון החברה אישר חלוקת דיבידנד בהיקף של כ-18 מיליון שקל, אשר מצטרפים ל-39 מיליון שקל שחולקו השנה.

נתונים נוספים

מעבר לעלייה בהכנסות, הדוח של מור גמל ופנסיה מציג תמונה חיובית של המשך התרחבות בקצב מהיר: מספר העמיתים הכולל חצה את רף המיליון והגיע ליותר מ-1.01 מיליון חשבונות, גידול חד של כמעט 180 אלף עמיתים בתוך שנה. הצמיחה הזו נובעת מהרחבת הפעילות בכל הערוצים, ומורגשת היטב גם בהיקף הנכסים, שעמד בסוף הרבעון על כ-112.9 מיליארד שקלים, ובתאריך העדכני אף טיפס ל-117 מיליארד. מדובר בזינוק של כ-34% מתחילת השנה, שהגיע משילוב של צבירות נטו גבוהות ותשואות חיוביות בשוק.