עזריאלי: הרווח הנקי זינק ברבעון השלישי פי 3 ל-170 מיליון שקל
עזריאלי קבוצה הנמצאת בשליטת משפחת עזריאלי, פרסמה הבוקר את התוצאות לסיכום הרבעון השלישי של השנה. כלל הכנסות החברה ירדו ב-5% ל-1.9 מיליארד שקל ובשורה התחתונה נרשם רווח נקי של 170 מיליון שקל - פי 3 מהרבעון השלישי של 2013.
קבוצת עזריאלי מחזיקה ב-100% מחברת גרנית (סונול, סופרגז ו-GS), ב-20% מחברת לאומי קארד וב-4.8% מבנק לאומי. פעילות הליבה של החברה בתחום הנדל"ן המניב בעיקר בישראל: בבעלות החברה נכסים מניבים בשטח כולל להשכרה של 807,000 מ"ר. שיעור התפוסה הממוצע עומד על 97%.
מניית בנק לאומי עלתה ב-11% במהלך הרבעון השלישי של השנה ועזריאלי רשמה שינוי בשווי ההוגן של השקעתה ב-52 מיליון שקל ל-1.054 מיליארד שקל. ההשקעה בלאומי קארד נותרה בגובה של 588 מיליון שקל.
יובל ברונשטיין, מנכ"ל קבוצת עזריאלי: "הקבוצה ממשיכה להציג ביצועים טובים הבאים לידי ביטוי בשיפור ב-NOI, ב-FFO ובכל הפרמטרים התפעוליים. במחצית הראשונה של שנת 2015 נפתח את הקומה השנייה של קניון עזריאלי איילון ואת הקניון החדש - עזריאלי ברמלה. במקביל, אנו ממשיכים להפחית את עלויות המימון באמצעות ניצול סביבת הריבית הנוחה הקיימת במשק הישראלי לצורך מימון שוטף, החלפת חובות ומימון תנופת הייזום".
- דו"חות עזריאלי: זינוק ברווח הנקי הרבעוני, ה-FFO השנתי צמח ב-9%; המניה עולה
- המוסדיים הסתערו: ביקושים של 3.1 מיליארד שקל בהנפקת אג"ח עזריאלי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
את הרווח הנקי מסבירה החברה בשיפור בפעילות השוטפת, הפחתת הוצאות המימון (על רקע הריבית והמדד הנמוכים) וקיטון משמעותי בהוצאות המיסים. ברבעון השלישי של שנת 2013 נרשמו הוצאות מימון של 145 מיליון שקל והוצאות מיסים של 178 מיליון שקל.
ה-NOI (הכנסה תפעולית נטו) הסתכם ברבעון השלישי ב-285 מיליון שקל וה-FFO (הכנסות משכירות כולל הוצאות מימון והוצאות מיסים) ב-195 מיליון שקל. שיפור קל בשני הפרמטרים. השיפור נרשם גם בנכסי ה-Same property ולא רק כתוצאה מהתרחבות.
התרחבות הקבוצה בישראל:
כוללת 7 פרויקטים בהיקף של כ-442,500 מ"ר, בהיקף השקעה של כ-6 מיליארד שקל. השקעה הצפויה להניב תוספת של מאות מיליוני שקלים ל-NOI בשנים הקרובות. זאת במקביל להשקעות בהשבחת הנכסים הקיימים.
- מטריקס חתמה על חוזה AI בעשרות מיליוני דולרים עם מדינה זרה
- ניתוח רבעוני: מה עשו חברות הנדל״ן המניב והאם השווי מצדיק את העליות?
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- ״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
בשנת 2015 מתכננת הקבוצה לפתוח ולהשיק 3 מהפרויקטים:
הרחבת קניון איילון והשלמת הקומה שנייה (כ-9,500 מ"ר) המתוכננת לחודש מרס 2015.
פתיחת קניון עזריאלי רמלה (כ-22,000 מ"ר) המתוכננת לחודש במרס 2015.
פתיחת מרכז עזריאלי חולון - שלב ב' (כ-55,000 מ"ר).
פרויקטים יזמיים נוספים:
מרכז עזריאלי שרונה המיועד למשרדים ולמסחר בהיקף של כ- 121,500 מ"ר;
הרחבת מרכז עזריאלי עם בניית מגדל על קרקע בית ידיעות אחרונות שנרכש בחודש מאי 2013;
מרכז עזריאלי צפון שיוקם על קרקע של קופת חולים כללית הממוקמת בדרך מנחם בגין בתל אביב, שנרכשה באוקטובר אשתקד.
עזריאלי ראשונים בהיקף של כ-53,000 מ"ר אשר נמצא בעיצומן של העבודות.
- 1.חרטה 19/11/2014 22:59הגב לתגובה זוחרטה חרתה

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה
תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת
עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי
הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%
נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח
פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.
ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה
לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים .
המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה
- כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות.
"הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.
אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה
"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".
- עמיר שיווק: ההכנסות ירדו ב-3%; הרווח הנקי זינק ל-13.5 מיליון שקל
- עמיר שיווק: הרווח הנקי זינק כמעט פי 7 ל-10.6 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?
"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".
אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳