לא יאמן: הקרן FMR רכשה מרמי לוי עוד בלוק מניות - מחזיקה כבר כמעט 10%
אמון, אמון ועוד פעם אמון. כך נראית העסקה שדווחה אתמול (מוצ"ש) לבורסה לפיה הקרן האמריקנית FMR (מקבוצת פידלטי הענקית) רכשה עוד בלוק מניות מרמי לוי עצמו במחיר שיא כל הזמנים.
רמי לוי מכר לקרן 136,000 מניות בשער של 198.5 שקל וירד מהחזקה של 50.96% להחזקה של 49.94%. הקרן FMR עלתה להחזקה של 9.64%. היקף העסקה שנעשתה מחוץ לבורסה - 27 מיליון שקל. העסקה נעשתה בדיסקאונט של כ-2% על מחיר הבסיס ביום חמישי
הקרן FMR נכנסה כבעלת עניין ברמי לוי בחודש אפריל האחרון עלתה להחזקה של 5.03%. כעת מחזיקה הקרן במניות רמי לוי בהיקף של 255 מיליון שקלים.
בחברת רמי לוי נתח נכבד של משקיעים זרים: FMR מחזיקה כאמור ב-9.64% וקרן MSD European Opportunity (של מייקל דל) מחזיקה ב-7.7%.
שווי יתרת החזקות רמי לוי - 1.3 מיליארד שקל.
רמי לוי הנפיק את הרשת בשנת 2007 בשווי של 435 מיליון שקל
לוי הנפיק את רשת הקמעונאות בבורסה בתל-אביב בשנת 2007 לפי שווי של 435 מיליון שקל. מאז גרף לוי לכיסו עוד כמה מאות מיליוני שקלים בדרך של מכירת מניות נוספות, דיבידנדים ושכר. היום החברה נסחרת בשווי של 2.7 מיליארד שקל.
רשת רמי לוי סיימה את תשעת החודשים הראשונים של 2013 עם הכנסות של 2.4 מיליארד שקל ובשורה התחתונה נרשם רווח נקי של 91 מיליון שקל.
רמי לוי
- 11.איש גדול כל הכבוד (ל"ת)אזרח 12/01/2014 15:38הגב לתגובה זו
- 10.ypa 12/01/2014 10:53הגב לתגובה זורווח ההון שלהם נמוך כ 3% בלבד.
- 9.רמי לוי 12/01/2014 10:43הגב לתגובה זורמי לוי המניה נסחרת בשיא זו עובדה .לאן יש לה עוד לעלות? עוד סופר בחצור הגלילית? או מצפה רמון? עשיתם אותו אימפריה זה יהיה על חשבון המשקיעים אולי יעשו 3% רווח או יפסידו בקרוב כמה אחוזים מההשקעה. למה לקנות רמי לוי יש מניות הרבה יותר טובות עם פוטנציאל רווח ודאי. מריצים פה את רמי לוי זאת עובדה
- 8.תודה על המחירים הנמוכים בנשר. יותר שווה אצלך מבשופרסל!! (ל"ת)קונה מרוצה. 12/01/2014 10:38הגב לתגובה זו
- 7.יופיטר שוקי הון 12/01/2014 09:59הגב לתגובה זואשראי לפיקדונות לעלות!!!!!!!! אשראי לחברות ועסקים ומשכנתא להוריד!!!!!!!! כלומר לפצל ריבית
- 6.קרן זרה 12/01/2014 09:51הגב לתגובה זויכולים להפסיד . הזרים קונים גם טבע וגם כיל הם הרויחו? הזרים קנו בזק בשיא הם הרויחו? ממש לא. לא יתכן ש 7 סופרים שוווים שווים כל כך הרבה
- 5.אחד מהעם. 12/01/2014 09:08הגב לתגובה זוזה הפטנט של רמי לוי.
- 4.פוקס מן 12/01/2014 08:20הגב לתגובה זוההון העצמי 288 מיליון שקל ושווי השוק 2.7 מיליארד שקל. בגדול החברה לא צריכה להיסחר למעלה מ2 מיליארד שקל. וגם זה הרבה
- המניה צריכה לרדת פלא שהוא מכר? הוא לא אהבל (ל"ת)מסכים 12/01/2014 09:16הגב לתגובה זו
- 3.רמי לוי 12/01/2014 07:58הגב לתגובה זואימפריה של 7 סופרים ? רק בישראל כל ממזר מלך. הוא יודע את האמת שהמניה שלו בשיא השיאים לכן הוא מימש רווחים.
- 2.המניה תרד היא יקרה מאד (ל"ת)רמי לוי 12/01/2014 07:53הגב לתגובה זו
- 1.500אחוז בחמש שנים יותר טוב מבית (ל"ת)אין על מניית רמי לו 12/01/2014 07:50הגב לתגובה זו
- החגיגה נגמרת - כיבוי אורות והביתה (ל"ת)ולפעמים 12/01/2014 08:15הגב לתגובה זו

יפתח רון-טל: “אוגווינד משנה כיוון - מאוויר דחוס לפרויקטים של מאות מיליוני אירו באירופה”
הבוקר פרסמה אוגווינד אוגווינד -1.9% הודעה על עסקה משמעותית באיטליה - רכישת חברה המחזיקה בזכויות להקמת פרויקט אגירת אנרגיה בהספק של 509 מגה-ואט, המבוסס על סוללות ליתיום (BESS), בשותפות עם קבוצת 7B מקבוצת יהודה לוי. ההשקעה בפרויקט צפויה להגיע לכ-230 מיליון אירו, וההכנסה השנתית מוערכת ב-35 עד 50 מיליון אירו, לכל אחת מ-25 שנות ההפעלה הצפויות. הפרויקט ממוקם במחוז ברינדיזי שבדרום איטליה, וכולל מתקן אגירה בקיבולת של 2-4 ג׳יגה-ואט-שעה (GWh). החברה האיטלקית הנרכשת מחזיקה בזכויות קרקע ובהיתר חיבור מחייב לרשת החשמל, ואוגווינד מתכננת להביא את הפרויקט לשלב ההפעלה המסחרית המלאה בשנת 2029. עם חיבורו לרשת תוכל המוכרת לקבל פרמיית הצלחה של עד 15 מיליון אירו, בהתאם להכנסות ולתנאי הסגירה הפיננסית.
בשביל אוגווינד, שנסחרת כיום בשווי של כ-90 מיליון שקל לאחר ששווייה צנח ביותר מ-95% מהשיא, העסקה באיטליה היא לא עוד פרויקט, זה ניסיון להגדיר מחדש את זהותה. החברה, שהייתה מהחלוצות בתחום אגירת האנרגיה באוויר דחוס (AirBattery), עוד לא הצליחה למסחר את הטכנולוגיה בקנה מידה רחב, וכעת עוברת שינוי ניהולי ואסטרטגי שמטרתו להפוך מחברת מו״פ טכנולוגית לחברת אנרגיה יזמית פעילה באירופה ובדרך להחזיר את האמון של המשקיעים - מה מסתתר מאחורי ה"תכנית האסטרטגית" של אוגווינד?
“אנחנו כבר לא חברת מו״פ אלא חברת אנרגיה מלאה,” אומר בראיון לביזפורטל המנכ״ל טל רז. “איטליה היא רק סנונית ראשונה - אנחנו מסתכלים גם על פולין, גרמניה ובריטניה. נקים קרן ייעודית בשיתוף מוסדיים ישראליים שתממן את ההון העצמי בפרויקטים, כאשר המימון הבנקאי יגיע מגופים מקומיים בכל מדינה.”
גם היו״ר יפתח רון-טל מדגיש כי “העסקה הזו היא לא נקודתית אלא היא חלק מתפיסה רחבה. לצד המשך קידום טכנולוגיית האוויר הדחוס, אנחנו נכנסים לתחום ייזום פרויקטים מסחריים באירופה. זהו שלב ראשון באסטרטגיה שמטרתה להציב את אוגווינד מחדש על המפה”.
- מה מסתתר מאחורי ה"תכנית האסטרטגית" של אוגווינד?
- ירון יעקובי עושה סיבוב נוסף על מחזיקי המניות באוגווינד - קונה בהנפקה פרטית בהנחה של 62%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בהנהלת החברה מדגישים כי המימון לפרויקטים לא יגיע מהמאזן, אלא משיתופי פעולה מוסדיים במבנה של קרן GPLP, שבה תחזיק החברה כ-25-30% ותשמש כשותף מנהל. “היתרון שלנו הוא היכולת להביא את המימון,” אומר רז. “אנחנו יודעים לחבר בין הפרויקטים לבין הכסף של השוק המוסדי הישראלי - זה הנכס הכי משמעותי שאנחנו מביאים לשולחן.”
עמיקם בן צבי, יו"ר דירקטוריון אל על, צילום דוברות אל עליו"ר אל על עומד להפוך לבעל מניות בחברה
עמיקם בן צבי ישקיע בכנפי נשרים, החברה שבאמצעותה שולטת משפחת רוזנברג, ויקבל 15% מהזכויות בשותפות, השקעה שתעניק לו החזקה של כ-6.8% בחברת התעופה
יו"ר אל על אל על 1.84% , עמיקם בן צבי, בדרך להפוך לבעל מניות משמעותי בחברה. בן צבי, בן 75, מונה ליו"ר הדירקטוריון ב-2021, לאחר רכישת השליטה בידי משפחת רוזנברג, מוכר כקרוב לבעלי השליטה, ובעבר שימש מנכ"ל בחברות מובילות.
במסגרת הסכם שנחתם בשבוע שעבר עם משפחת רוזנברג, בעלי השליטה באל על באמצעות חברת כנפי נשרים, בן צבי יקבל 15% מהזכויות בשותפות. משמעות הדבר היא שבשרשרת ההחזקה הוא יחזיק בכ-6.8% ממניות אל על, בהשוואה ל-45.4% שמחזיקה משפחת רוזנברג. ההסכם כולל גם אופציות הדדיות
למכירת חלקו חזרה למשפחת רוזנברג בעתיד, ולא צפוי לשנות את מבנה השליטה בחברה.
ההשקעה של בן צבי כפופה לאישורים רגולטוריים, כולל אישור רשות החברות הממשלתיות, ואין ודאות שיתקבלו. הסכום המדויק של ההשקעה לא נמסר, אך ההערכות הן שמדובר בכמה מאות מיליוני שקלים, בהתחשב בכך שלכנפי נשרים חוב של יותר ממיליארד שקל לאחר רכישת מניות אל על. החברה מדגישה כי ההסכם אינו קשור לתפקידו של בן צבי כיו"ר הדירקטוריון או לשכרו, ותנאי ההסכם לא ישתנו אם תשתנה כהונתו או תגמולו.
מועדון הנוסע המתמיד
בשבוע שעבר הודיעה קבוצת הפניקס על מימוש אופציה לרכישת 5.1% נוספים ממניות חברת "אל על הנוסע המתמיד בע"מ", ובכך הגדילה את החזקתה ל-25% מהון המניות. העסקה כפופה לאישורים רגולטוריים, והתקבולים הצפויים
לאל על מהעסקה הוגדרו כ"לא מהותיים".
על פי הערכות, שווי פעילות מועדון "הנוסע המתמיד" של אל על מוערך בכ-70-80 מיליון דולר (בניקוי התחייבויות), בדומה להערכת השווי שנגזרה כבר בעסקה הראשונה ב-2022, אז רכשה הפניקס 19.9% מהמניות בכ-14 מיליון דולר.
- חברות התעופה שחזרו לישראל: תמונת מצב
- סיומה של המלחמה הוא גם סיום תור הזהב של חברות התעופה הישראליות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שינויים בהנהלה
לוי הלוי, לשעבר מנכ"ל חברת כרטיסי האשראי כאל, צפוי להתמנות בקרוב למנכ"ל אל על, מהלך שמסמן חילופי דורות בצמרת חברת התעופה הלאומית. הלוי, שנחשב לאחד המנהלים הבולטים בענף הפיננסי, עוזב את כאל בעיתוי רגיש, ימים ספורים לאחר שבנק דיסקונט חתם על הסכם למכירת השליטה בכאל לקבוצת יוניון-הראל תמורת כ-3.75 מיליארד שקל, בעסקה שיכולה להגיע לשווי של עד 4 מיליארד שקל. תחת הנהגתו, כאל חיזקה את מעמדה מול ישראכרט ומקס, הרחיבה את פעילותה בתחום האשראי הצרכני והדיגיטלי והציגה שיפור עקבי ברווחיות. כעת הוא יידרש להתמודד עם אתגרים מסוג אחר – תחרות גוברת בענף התעופה, עלייה במחירי הדלק, דרישות רגולטוריות ושדרוג צי המטוסים. מינויו של מנכ"ל שמגיע מעולם הפיננסים עשוי להעיד על גישה ניהולית ממוקדת התייעלות וניהול סיכונים.
