לא יאמן: הקרן FMR רכשה מרמי לוי עוד בלוק מניות - מחזיקה כבר כמעט 10%
אמון, אמון ועוד פעם אמון. כך נראית העסקה שדווחה אתמול (מוצ"ש) לבורסה לפיה הקרן האמריקנית FMR (מקבוצת פידלטי הענקית) רכשה עוד בלוק מניות מרמי לוי עצמו במחיר שיא כל הזמנים.
רמי לוי מכר לקרן 136,000 מניות בשער של 198.5 שקל וירד מהחזקה של 50.96% להחזקה של 49.94%. הקרן FMR עלתה להחזקה של 9.64%. היקף העסקה שנעשתה מחוץ לבורסה - 27 מיליון שקל. העסקה נעשתה בדיסקאונט של כ-2% על מחיר הבסיס ביום חמישי
הקרן FMR נכנסה כבעלת עניין ברמי לוי בחודש אפריל האחרון עלתה להחזקה של 5.03%. כעת מחזיקה הקרן במניות רמי לוי בהיקף של 255 מיליון שקלים.
בחברת רמי לוי נתח נכבד של משקיעים זרים: FMR מחזיקה כאמור ב-9.64% וקרן MSD European Opportunity (של מייקל דל) מחזיקה ב-7.7%.
שווי יתרת החזקות רמי לוי - 1.3 מיליארד שקל.
רמי לוי הנפיק את הרשת בשנת 2007 בשווי של 435 מיליון שקל
לוי הנפיק את רשת הקמעונאות בבורסה בתל-אביב בשנת 2007 לפי שווי של 435 מיליון שקל. מאז גרף לוי לכיסו עוד כמה מאות מיליוני שקלים בדרך של מכירת מניות נוספות, דיבידנדים ושכר. היום החברה נסחרת בשווי של 2.7 מיליארד שקל.
רשת רמי לוי סיימה את תשעת החודשים הראשונים של 2013 עם הכנסות של 2.4 מיליארד שקל ובשורה התחתונה נרשם רווח נקי של 91 מיליון שקל.
רמי לוי
- 11.איש גדול כל הכבוד (ל"ת)אזרח 12/01/2014 15:38הגב לתגובה זו
- 10.ypa 12/01/2014 10:53הגב לתגובה זורווח ההון שלהם נמוך כ 3% בלבד.
- 9.רמי לוי 12/01/2014 10:43הגב לתגובה זורמי לוי המניה נסחרת בשיא זו עובדה .לאן יש לה עוד לעלות? עוד סופר בחצור הגלילית? או מצפה רמון? עשיתם אותו אימפריה זה יהיה על חשבון המשקיעים אולי יעשו 3% רווח או יפסידו בקרוב כמה אחוזים מההשקעה. למה לקנות רמי לוי יש מניות הרבה יותר טובות עם פוטנציאל רווח ודאי. מריצים פה את רמי לוי זאת עובדה
- 8.תודה על המחירים הנמוכים בנשר. יותר שווה אצלך מבשופרסל!! (ל"ת)קונה מרוצה. 12/01/2014 10:38הגב לתגובה זו
- 7.יופיטר שוקי הון 12/01/2014 09:59הגב לתגובה זואשראי לפיקדונות לעלות!!!!!!!! אשראי לחברות ועסקים ומשכנתא להוריד!!!!!!!! כלומר לפצל ריבית
- 6.קרן זרה 12/01/2014 09:51הגב לתגובה זויכולים להפסיד . הזרים קונים גם טבע וגם כיל הם הרויחו? הזרים קנו בזק בשיא הם הרויחו? ממש לא. לא יתכן ש 7 סופרים שוווים שווים כל כך הרבה
- 5.אחד מהעם. 12/01/2014 09:08הגב לתגובה זוזה הפטנט של רמי לוי.
- 4.פוקס מן 12/01/2014 08:20הגב לתגובה זוההון העצמי 288 מיליון שקל ושווי השוק 2.7 מיליארד שקל. בגדול החברה לא צריכה להיסחר למעלה מ2 מיליארד שקל. וגם זה הרבה
- המניה צריכה לרדת פלא שהוא מכר? הוא לא אהבל (ל"ת)מסכים 12/01/2014 09:16הגב לתגובה זו
- 3.רמי לוי 12/01/2014 07:58הגב לתגובה זואימפריה של 7 סופרים ? רק בישראל כל ממזר מלך. הוא יודע את האמת שהמניה שלו בשיא השיאים לכן הוא מימש רווחים.
- 2.המניה תרד היא יקרה מאד (ל"ת)רמי לוי 12/01/2014 07:53הגב לתגובה זו
- 1.500אחוז בחמש שנים יותר טוב מבית (ל"ת)אין על מניית רמי לו 12/01/2014 07:50הגב לתגובה זו
- החגיגה נגמרת - כיבוי אורות והביתה (ל"ת)ולפעמים 12/01/2014 08:15הגב לתגובה זו
איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאלקטרה תקים ותפעיל את מערך מס הגודש בגוש דן בהיקף של כ-1.25 מיליארד שקל
אלקטרה הודיעה היום כי זכתה במכרז המדינה להקמה, הפעלה ותחזוקה של מערך מס הגודש סביב גוש דן. לאחר סיום ההקמה החברה צפויה להפעיל את המערך במשך כ-20 שנה
קבוצת אלקטרה אלקטרה 0% , בניהולו של איתמר דויטשר, עדכנה כי חברה בת תשמש כזכיין בפרויקט מס הגודש באזור גוש דן. הזכיין יהיה אחראי על כל התהליך: תכנון, הקמה, תפעול ותחזוקה. תחילת העבודות צפויה לאחר החתימה על הסכם הזיכיון עם המדינה, ומאותו שלב תתחיל תקופה ארוכה של הפעלה שוטפת.
לפי הערכת אלקטרה, סך ההכנסות הצפויות מהפרויקט לאורך תקופת הזיכיון עומד על כ-1.25 מיליארד שקל. בתוך זה החברה מעריכה כי תקבל מענק הקמה של כ-400 מיליון שקל בשנים הראשונות, ועוד כ-850 מיליון שקל בפריסה על פני שנות התפעול. המודל המתגבש דומה לפרויקטי זכיינות אחרים: השקעה משמעותית בשלב ההקמה, ולאחר מכן זרם תשלומים רב-שנתי על שירות ותפעול.
220 שערים בשלוש טבעות
הפרויקט נשען על פריסה פיזית וטכנולוגית נרחבת. אלקטרה תתכנן ותקים כ-220 שערי אגרה, שמהווים כ-140 אתרי חיוב. השערים יתפרסו בשלוש טבעות סביב גוש דן: טבעת חיצונית, טבעת אמצעית וטבעת פנימית. כך אפשר יהיה לתמחר נסיעות לרכב פרטי לפי מיקום ועומס, עם הבחנה בין כניסה מבחוץ לבין תנועה בתוך הליבה העירונית.
מעבר לשערים עצמם, הזכיין אחראי על הקמת מערכת זיהוי רכבים, מערכת גבייה, מערכות תקשורת, מערכות תומכות, מרכז בקרה ומערך שירות לקוחות. בפועל מדובר במערכת אחת שצריכה לזהות רכב בזמן אמת, להצמיד לו חיוב מתאים ולתת לו מענה במקרה של בירור או ערעור. הכנסות מס הגודש עצמו יישארו בידי המדינה, בעוד שאלקטרה מקבלת תשלומים עבור הקמה ותפעול.
- בשורה ירוקה: יוזמה להקמת מתקן ראשון בישראל לייצור אנרגיה מפסולת
- רמ"י משיקה מכרז בלהבים: 254 מגרשים לחיילי מילואים ולנכי צה"ל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במסגרת פעילות הזכיין, קבלן האגרה הטכנולוגי בפרויקט יהיה TransCore LP מארה"ב. החברה אחראית על הקמת המערכת הטכנולוגית לזיהוי הרכבים, לרבות תוכנת האגרה, המצלמות, התאורה ושאר הרכיבים הרלוונטיים. TransCore היא זו שמיישמת
גם את מערכת מס הגודש במנהטן שבניו יורק, מה שמוסיף לפרויקט הישראלי ניסיון שנצבר באזור עירוני צפוף ומורכב אחר.
עמית בירק אקוואריוס (אקוואריוס)המוניטין ירד לאפס - עמית בירק פורש מאקוואריוס
אחרי פחות מחצי שנה בתפקיד עמית בירק זה שאמר לנו "אני שם את הרקורד שלי על השולחן" עוזב את אקוואריוס; אחרי קריסת מתווי הגיוס כשפיור קפיטל נסוגה ברגע האחרון בטענה שקיבלה מצגי שווא מצד ההנהלה אקוואריוס מאבדת את אמון המשקיעים - המנוע היחיד שאולי יכול להציל את החברה מה שמתבטא בהתרסקות של 97% מאז הנפקתה ב-2021
אחרי קצת פחות מחצי שנה בתפקיד, עמית בירק - זה שאמר לנו בראיון "אני שם את הרקורד שלי על השולחן" עוזב את אקוואריוס אקוואריוס מנוע . לבירק היו כנראה כוונות טובות, הוא באמת הגיע עם רצון “להציל” את החברה, חברה שבתוך 4 שנים מחקה 97% מערכה בבורסה. הוא השיק תוכנית התייעלות אגרסיבית, קיווה לגייס 10 מיליון דולר וסמך על המענק מממשלת גרמניה שאולי יעזור לאקוואריוס להתניע מחדש "הפעם נבחן בתוצאות, לא בהבטחות; זו לא אותה אקוואריוס - קיצצנו, התייעלנו, ואנחנו יוצאים לפיילוט בארה"ב" הוא אמר לנו. הכותרת הבומבסטית של אותו ראיון הייתה אווקאריוס 2.0?
צריכים לגשת לחברות מהסוג הזה בהרבה חשדנות, לפעמים אלו הנסיבות ולפעמים זה הנהלה לא שקופה שפעם אחר פעם לא בוחרת באינטרסים של המשקיעים. כשמנכ"ל נוטש/מוחלף לפני שהספיק להציג תוצאה אחת זה דגל אדום בכל מצב, אבל במקרה של אקוואריוס אנחנו אפילו לא צריך את הדגלים האלה. מספיק לעקוב אחר מה שהתרחש בחודשים האחרונים כדי להבין עד כמה הסיפור כבר חורג מגבולות כיסא המנכ"ל וכנראה זה יותר הקש ששבר את גב הגמל ובירק לא רצה לקשור את גורלו עם חברת המנועים הכושלת.
במקומו של בירק נכנס רועי בר־גיל, בוגר מנהל עסקים ברופין, שבשנים האחרונות כיהן כסגן נשיא לפיתוח עסקי בתעשייה האווירית.
מבלי לדון לגופו של אדם, לא ברור מה מינוי כזה אמור לשרת. אקוואריוס נמצאת בשלב שבו נדרש ניסיון נקודתי בתחום המנועים, בתחום של ייצור והטמעה לא יכולות קורפורייט כלליות. ההרגשה היא שהחברה לא בחרה מנכ"ל, אלא פשוט מינתה מי שהיה זמין.
תוכנית ההתייעלות שבירק ניסה להוביל נועדה להיות אבן היסוד של הגירסה המשופרת של החברה "אקוואריוס 2.0". הוא קיצץ כוח אדם, סגר משרדים, חתך הוצאות תפעוליות בכל מקום שניתן ועשה את הדבר ההגיוני של אם אי-אפשר להגדיל הכנסות, לפחות צריך לבלום את שריפת המזומנים. אולי זה היה ניסיון לייצר משמעת ארגונית בחברה שכבר שנים מתנהלת כמו סטארט-אפ שלא מבין שהכסף נגמר. אקוואריוס שרפה 6.7 מיליון דולר במחצית הראשונה של השנה אחרי שב-2024 שרפה 12 מיליון דולר, כך שניתן שאפשר לראות הפסדים מוגברים מתקופה לתקופה.
- "הציגו לנו מצג שווא" - המשקיע המרכזי באקוואריוס נסוג מההשקעה
- אקוואריוס מתניעה מחדש: "אני שם את הרקורד שלי על השולחן"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אלא שגם ההתייעלות הזאת, חריפה ככל שתהיה, פגשה את המובן מאליו כנראה - אין כאן פעילות מסחרית אמיתית שיכולה לשאת את החברה, אין צד ימני במאזן והפער בין עלויות הפיתוח לבין היכולת להביא מוצר לשוק רק הולך ומתרחק. ובואו נאמר את המובן מאיליו לא לוקח 4 שנים להביא מנוע לשוק. בטח שלא חמש. חברות שמפתחות טכנולוגיות מורכבות בהרבה כבר עברו מרעיון לייצור בזמן קצר מזה. כאן מדובר במנוע בעירה קטן, שנועד להיות בסיס לגנרטור, לא במטוס קרב. אם אחרי כל כך הרבה זמן החברה עדיין מדברת על "פיילוט ראשון", הרי שהפער בין עלויות הפיתוח לבין היכולת לייצר מוצר אמיתי כנראה גדול מאוד.
