המבול מתחיל: 3 חברות מעו"ף יפרסמו השבוע דו"חות, מה צופים האנליסטים?
עונת הדוחות הולכת וצוברת תאוצה. עד סוף חודש מארס כל החברות בבורסה יפרסמו את התוצאות הכספיות אשר סוגרות את שנת 2012. ביומיים הקרובים (ד') צפוי להיות יום סוער במיוחד בגזרה זו. לפחות שלוש חברות ממדד המעו"ף יפרסמו את הדוחות. גם בקרב מניות השורה השניה צפוי להתגבר זרם הדוחות.
1. בזק
חברת בזק תפרסם ביום חמישי בבוקר את תוצאותיה הכספיות השנתיות. לפני כחודש אשררה בזק את התחזיות שלה לרבעון הרביעי של השנה וסיפקה אומדן ראשון לביצועי החברה בשנת 2013. בבזק צופים כי הרווח בשנה הקרובה יעמוד על 1.7-1.8 מיליארד שקל. כמו כן, בבזק מעריכים כי הרווח התפעולי התזרימי (EBITDA) צפוי להסתכם ב-4.25-4.35 מיליארד שקל ותזרים המזומנים החופשי יסתכם בלמעלה מ-2.7 מיליארד שקל.
אורי ליכט, ראש מחלקת המחקר של IBI מציין שהדוחות צפויים להיות סבירים ושהרווח הנקי ברבעון הרביעי יעמוד על 454 מיליון שקל. בעקבות הדוחות צפויה בזק לחלק לבעלי המניות דיבידנד בהיקף משוער של כ-1.3 מיליארד שקל. ליכט מעריך כי פלאפון תציג תוצאות חלשות וברבעון הראשון יהיה רבעון חלש אפילו עוד יותר - זאת בשל המבצע של החברה שמציע למצטרפים שלושה חודשים חינם.
2. כיל
מחר (ד') בבוקר חברת כיל תפרסם את התוצאות העסקיות לרבעוןה רביעי של השנה. האנליסט יונתן קרייזמן מכלל פיננסים צופה שחברת האשלג תציג מכירות של 1.49 מיליארד דולר ורווח נקי של 251 מיליון דולר. לדבריו, הרבעון הרביעי צפוי להיות חלש כאשר תשומת הלב במניה תתמקד באפשרות שחברת הדשנים תתמזג עם פוטאש הקנדית. קרייזמן מעריך שהתמונה תתבהר בזמן הקרוב לאחר הרכבת הממשלה.
3. אלביט מערכות
החברה הביטחונית אלביט מערכות תפרסם מחר בבוקר את תוצאותיה הכספיות השנתיות. האנליסטית אילנית שרף מפסגות מעריכה כי אלביט תציג צמיחה חד ספרתית נמוכה לרמה של 843.2 מיליון דולר. להערכתה, צבר ההזמנות של החברה יגדל ברוטו בכ-720 מיליון דולר, נתון הנמוך מסך המכירות ברבעון. המשמעות הינה שייתכן שבסיכומו של דבר הצבר הכולל ירד.
שרף מעריכה כי אלביט מערכות תסגור את הרבעון עם רווח נקי של 41.2 מיליון דולר ותסגור את השנה עם רווח מצטבר של 144 מיליון דולר. הירידה ברווח ברבעון הרביעי צפוי לנבוע בשחיקה ברווח הגולמי והתפעולי לצד עלייה בהוצאות המימון של החברה הביטחונית.
4. פרוטרום
יצרנית תמציות הטעם והריח פרוטרום תפרסם גם היא את תוצאותיה הכספיות מחר בבוקר. לפני כחודש העלה האנליסט רוני בירון את מחיר היעד למניה מ-50 שקלים ל-55 שקלים. במקביל, הוריד האנליסט את המלצתו למניה לניטרלי על רקע הזינוק במחיר המניה בשנה החולפת וסגירת הפער מול מחיר היעד שנתן.
בירון העריך בסקירתו כי המכירות ברבעון הרביעי יעמדו על 145 מיליון דולר. הרווח התפעולי צפוי להסתכם ב-13.5 מיליון דולר והרווח הנקי יישחק לרמה של 8.2 מיליון דולר בלבד. בשנה הכולה צפוי להסתכם הרווח של פרוטרום ב-50.4 מיליון דולר.
5. פריון נטוורק
חברת האינטרנט פריון נטוורק צפויה להציג מחר את תוצאותיה הכספיות לרבעון הרביעי של השנה. החברה סיפקה בעבר אומדן שבו תציג ברבעון שחלף הכנסות של 21 מיליון דולר. תשומת הלב של המשקיעים תכוון כלפי התחזיות שתספק החברה ל-2013. פריון העריכה בעבר כי היא צופה צמיחה אורגנית של 25% בשנה הקרובה אשר תגדיל את המכירות שלה ל-110 מיליון דולר. הרווח הנקי המתואם צפוי לחצות את ה-20 מיליון דולר. התחזיות שתספק פריון לרבעון הראשון של השנה לצד ההשלכות של שינוי המדיניות של גוגל בעניין הסרגלים יקבעו את הטון לאחר הדוחות.
בחברת בנצ'מרק קומפני הסוקרים את החברה עם המלצת קנייה במחיר של 17 דולר למניה מציינים לשלילה את רמות השורט הגבוהות במניה אשר גדלו פי 10 בתוך כחודש לרמה של מיליון מניות (כ-8% מהחברה). עם זאת, לדבריהם, לדעתם הלחץ השלילי על המניה בעקבות שינוי המדיניות של גוגל הוא מעט מוגזם. לדבריהם, המניה הינה אטרקטיבית מאחר ונסחרת במכפיל רווח נמוך של 6 על הרווח החזוי בשנת 2013.
6. פוטומדקס
חברת האסתטיקה הרפואית פוטומדקס היא בין המדווחות הבולטות שתפרסם את תוצאותיה הכספיות מחר. חמשת האנליסטים הסוקרים את החברה צופים שפוטומדקס תציג מכירות של 52.8 מיליון דולר ורווח נקי מתואם של 21 סנט למניה.
- 2.בזק מניית השנה (ל"ת)לינקולן 12/03/2013 12:49הגב לתגובה זו
- 1.בזק דוחות סבירים? מי האנליסטית שאמרה מכירה? (ל"ת)אנונימי 12/03/2013 12:32הגב לתגובה זו
יוסי ושלומי אמיר, שופרסל, צילום: יונתן בלום קטןשופרסל בעצירה - נפילה בהכנסות, קיפאון ברווח
האחים אמיר השביחו את ההשקעה בשופרסל בזכות יכולות, הכרת שוק, וגם הרבה מזל - שנת 2024 היתה טובה וחריגה לקמעונאות. המספרים אז היו "מנופחים", עכשיו אלו מספרי האמת
האחים אמיר השביחו את ההשקעה בשופרסל באופן פנומנלי, אבל שני הרבעונים האחרונים מראים שכמו תמיד - למזל יש תפקיד מרכזי בסיפור. שני הרבעונים האחרונים פושרים ואפילו חלשים יחסית לשנה שעברה. הצמיחה נעצרה, ההכנסות יורדות. הרווחים מרשימים אבל לא מבטאים שיפור לעומת שנה שעברה, אלא תהליכי התייעלות.
הסיבה לירידה בפעילות היא שתחום קמעונאות המזון תלוי מאוד במצב הרוח הציבורי וביכולת שלנו כצרכנים להיות קשובים למחירים. כשהחטופים היו במנהרות בעזה, כשאיראן איימה, כשהחיילים סיכנו את חייהם, למי היה "ראש" לעשות השוואות מחירים. אנשים גם פחות יצאו לאכול בחוץ והגדילו צריכה מהרשתות וגם - לא טסו לחו"ל. בהדרגה, במהלך השנה זה השתנה. חזר בעצם למצב קרוב לרגיל. זה מתבטא בירידה בהכנסות, אבל המבחן של הרשתות הוא לא מול שנה שעברה שהיתה חריגה, אלא לאורך זמן ממושך יותר. אחרי הכל, הן יצמחו כי האוכלוסייה גדלה. זה שוק סולידי וכמובן נחוץ, זה לא ייעלם. רק קצב הצמיחה שראינו לא יחזור.
אודי מוקדי ייסד, ניהל ומכר את סייברארק לפאלו אלטו והוא מספר על מאחורי הקלעים של העסקה, ומספק עצות ליזמים צעירים ומנהלים בשיחה בוועידת ביזפורטל - מוזמנים להגיע ביום שלישי הקרוב
הדוחות של שופרסל שנסחרת בכ-11.5 מיליארד שקל מלמדים על חברה שהרווח המייצג שלה בשורה התחתונה הוא באזור 700-750 מיליון שקל. הרווח צפוי לעלות במקביל לגידול בהיקפי הפעילות, אבל על פניו היא מתומחרת כבר במחיר מלא. האפסייד שלה יהיה כנראה בנדל"ן. יש שם פעילות שיכולה להציף בהדרגה כמה מיליארדים טובים. היום השוק יתאכזב והמניה תרד, אבל האחים אמיר הכפילו את השווי מאז שנכנסו וייצרו בתקופה של שנה וחצי כ-2.5 מיליארד שקל.
- שופרסל מטעה צרכנים ונקנסת בכ-2 מיליון שקל
- שופרסל משביחה נדל"ן בראשון לציון - זאת רק ההתחלה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שופרסל הרוויחה ברבעון השלישי כ-168 מיליון שקל בדומה לרווח בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הגולמי (לפני הכנסות אחרות) הסתכם בכ־222 מיליון שקל (כ־6.0% מההכנסות); בהשוואה לכ־266 מיליון שקל (כ־6.5% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד.

ריטיילורס ממשיכה לצלול עם נייקי - צניחה של 62% ברווח הנקי
האם אדידס תמשיך להכות בנייקי בחזית המקומית, ובכלל? והיכן עשויה להיות פריצת הדרך המחודשת של ריטיילורס, הזכיינית בישראל ובעולם שבשליטת הראל ויזל, שמנסה לחזור לצמרת של שוקי הנעלת ואופנת הספורט. על קרב הענקים בתחום, והטעויות שעשו נייקי וריטיילורס בדרך
לפני חצי שנה, בעקבות דו"חות הרבעון הראשון החלש של ריטיילורס RTLS , זכיינית נייקי בישראל ובעולם, אמר המנכ"ל וחתנו של הראל ויזל, תומר צפניק, שחשוב לו להיות שקוף עם המשקיעים של החברה, שנמצאת עם נייקי NKE באיזשהו סייקל שלילי שעוד נמשך - אבל ש-2025 היא שנת מיצוי הדעיכה. צפניק העריך אז שמיולי ועד סוף השנה נראה שיפור בנייקי. "המצב יהיה יותר טוב. צריך להסתכל על יולי אוגוסט כנקודת הבסיס", אמר אז צפניק. אולי זה חוסר ניסיון או סתם אופטימיות יתר, אבל הדו"חות של הרבעון השלישי פורסמו שלשום, ולא רק שלא חל שיפור - אלא חלה הרעה נוספת במצב העסקי העדין של החברה.
רווחיה של ריטיילורס (שבבעלות ויזל) ברבעון השלישי הסתכמו ב-14.2 מיליון שקל - ירידה של 62% לעומת הרבעון מקביל אשתקד. הרווח מתחילת שנה הגיע ל-23 מיליון שקל, לעומת 79 מיליון שקל בשנה שעברה. זוהי ירידה של 70% ברווח הנקי. החברה נסחרת במכפיל מטריד של 90. מניית ריטיילורס ירדה השנה ב-21%, לעומת מדד ת"א 125 שעלה באותה התקופה ב-46%. ועדיין, אחרי כל זה, שווי השוק של ריטיילורס גבוה, והוא ניצב על 2.8 מיליארד שקל.
הדו"חות החלשים של ריטילורס לא באו כהפתעה לקוראי "ביזפורטל", שנחשפו בשנה האחרונה לשינויים הגדולים שעוברים על שוק אופנת הספורט, ולקשיים איתם מתמודדת ריטיילורס. נייקי שלטה ללא עוררין בשוק נעלי ואופנת הספורט, והשווי של החברה גירד את רף ה-300 מיליארד דול. השווי כיום נחתך ב-70% ל-91 מיליארד דולר בלבד, והיא נמצאית כעת בשפל.
לאורך שנים נייקי היתה המותג המוביל, שווי השוק שלה היה גבוה מאלה של כל מתחרותיה, אלא שהמתחרות הרימו ראש: בראש ובראשונה נמצאת אדידס ADS , שמובילה כיום טרנד בארץ ובעולם, באמצעות דגמי סמבה, גאזל וקמפוס שמצויים בעלייה חדה, ונהפכו שם נרדף לאופנה עכשווית. בתחום ההנעלה היו אלה גם פומה, אנדר ארמו, ניו באלאנס, הוקה ומגוון מוצרי האופנה של לולו למון, הלו יוגה ואוישו שנגסו בכוחה של נייקי. השוק נהיה צפוף ונייקי איבדה משמעותית מכוחה.
- נייקי חושפת דור חדש של מוצרים חכמים
- דוחות נייקי: טובים מהצפי אבל יש מכשולים בדרך
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השנים הקשות של נייקי בעולם היו עקב החלטות ניהוליות כושלות, שגם הביאו לפיטורי המנכ"ל הקודם, ג'ון דונהיו, ולשחיקה עצומה בחוזק ובשווי המותג. החברה, שהיתה תמיד סמל לחדשנות, נועזות ותקווה, איבדה מזוהרה. בנוסף, בהחלטה יהירה חיסלה נייקי את המערך הסיטונאי שלה - מה שפגע מאוד במכירות. זה השליך כמובן על ריטיילורס, שמסתמכת על נייקי וחוזק ומכירות המותג.
