גובש הסדר חוב בין אידיבי אחזקות והנציגים: 405 מ' ש' יוזרמו מיידית

מרכיב המניות נותר קרוב להצעה של דנקנר, כ-15% ממניות החברה. על פי ההסדר יונפקו 3 סדרות אג"ח כשערכן הכולל יסתכם ל-1.5 מיליארד ש'
סהר אביב | (10)

נראה כי אי.די.בי אחזקות ונציגות האג"ח הגיעו סוף סוף לעמק השווה. על פי מידע שנמסר ל-Bizportal, חברת אי.די.בי אחזקות ונציגות האג"ח הגיעו להסכם מסחרי, לפיו יזרימו בעלי השליטה בחברה סכום של 500 מיליון שקל. סכום זה יתחלק כך ש-275 מיליון שקל יוזרמו במיידי, 40 מיליון כבר הוזרמו בעבר, ו-225 מיליון שקלים נוספים יוזרמו ב-5 פעימות, מתום השנה השנייה בהפרש של שנה, כאשר בכל אחת מן השנים יועבר סכום של 45 מיליון שקל, כאמור.

יתר על כן, יקבלו מחזיקי האג"ח 15% ממניות אי.די.בי אחזקות. נוסף על כך, בעלי האג"ח צפויים לקבל 3 סדרות של אגרות חוב שערכן הכולל הוא כ-1.5 מיליארד שקל. פירוט הסדרות הוא באופן הבא, סדרה ראשונה בת 1.1 מיליון שקל המחולקת גם היא ל-2 סדרות נוספות, האחת על סך 775 מיליון שקל והשניה על סך 325 מיליון.

תנאי הסדרה הראשונה בת 775 מיליון שקל, יהיו 8 תשלומים שנתיים שווים שישולמו מתום השנה ה-5 ועד תום השנה ה-12, כאשר הסכום יוצמד למדד המחירים לצרכן. הריבית בשנה הראשונה והשנייה תעמוד על 2%, בשנה השלישית והרביעית הריבית השנתית תעמוד על 3% וביתר השנים הריבית תעמוד על 5%.

נוסף לכך, קיימת ריבית נוספת שתשולם לבעלי האג"ח, אך ורק במקרה והחברה תהיה מסוגלת לשלם אותה. במידה וזה לא יתאפשר, תונפק אג"ח חדשה שתשלים את הפער מהריבית הנוספת שהחברה היתה צריכה לשלם. במקרה ותוכל לשלם, הריבית האפקטיבית של הסדרה תיקבע על 6.3%.

הסדרה הנוספת בת 325 מיליון שקל שתהיה כחלק מהסדרה הראשונה, תשולם בתשלום אחד בתום 13 שנים מהמועד הקובע, כאשר הריבית תהיה זהה לזו של הסדרה הקודמת, ריבית אפקטיבית של 6.3% שתשולם במידה ותוכל החברה לעמוד בהתחייבויותיה.

סדרה נוספת בת 300 מיליון שקל תשולם בתשלום אחד בתום 14 שנים, היא לא תהיה צמודה למדד, והריבית בה תעמוד על 4% שתשולם בסוף התקופה. בתוך כך, לחברה תהיה זכות לפרוע את האג"ח במהלך 5 שנים מהמועד הקובע.

סדרה נוספת ואחרונה בת 165 מיליון שקל תכלול 5 תשלומים שווים שישולמו מתום השנה השניה ועד השנה ה-6. הסדרה תוצמד למדד המחירים לצרכן, ללא ריבית. כל הסדרות מובטחות תחת שעבוד שלילי על אי.די.בי פתוח.

בד בבד, נמסר כי נושא הממשל התאגידי טרם סוכם עם החברה, בשלב זה מדובר בהבנות שהנציגות הגיעה אליה עם החברה. לא סוכמו נושאים כמו התניות פיננסיות או תנאים לחלוקת דיבידנד

תגובות לכתבה(10):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 8.
    דניאל 14/03/2013 01:16
    הגב לתגובה זו
    הסדרה ניתנת לפרעון מוקדם בהוון של 30% לשנה , ולפי חישובו של יוני שר מאדריכלי ההסכם - סכום הפרעון לכל הסדרה יגיע בהוון לסך של 13 מליון שח!! אז תרשמו לעצמכם תספורת מיידית של 300 מליון נומינלית !! פשוט עובדים עלינו פסיכולוגית.
  • 7.
    הכותרת לא נכונה. אין כאן תספורת נומינאלית (ל"ת)
    רעם 12/03/2013 09:57
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    איזה הצעת עבודה קיבלת ביום ראשון? (ל"ת)
    דנינו 12/03/2013 09:28
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    אזרח 12/03/2013 05:17
    הגב לתגובה זו
    סדרת התשלומים המפורטת כולל היוון ופרמית סיכון כמקובל והנחה של אינפלציה של 2 אחוז בשנים הקרובות ובתנאי שהבטוחות הן מניות אידיבי פיתוח נותנת לאגח ערך של 95 אג' לשוק לוקח מספר שבועות להפנים ולתת את הערך האמיתי
  • 4.
    אנונימי 11/03/2013 23:31
    הגב לתגובה זו
    תלמד להיות בן אדם
  • זה גנב וזה שודד. הם כבר למחד מהשני! (ל"ת)
    אביב המבין 12/03/2013 11:05
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    הדס 11/03/2013 23:16
    הגב לתגובה זו
    מחר אדיבי עולה 30 אחוז ודיסקונט השקעות מעל 8 אחוז
  • 2.
    אבנר 11/03/2013 20:40
    הגב לתגובה זו
    מישהו יכול להסביר אני מחזיק ג וד האים נקבל לפי הפארי. תודה
  • 1.
    ניסו 11/03/2013 20:36
    הגב לתגובה זו
    לדעתי, במידה ומישהו פרטי מחזיק אגח של אי די בי אחזקות ומעוניין לממש, שווה לחכות עוד מספר שבועות, מחר השווי בבורסה יהיה נמוך משמעותית
  • אהרון 11/03/2013 22:28
    הגב לתגובה זו
    למה מחר שווה פחות ומחרתיים שווה יותר לא ברור למה הכוונה האגח נסחר בערך 27 אגורות אז מחר הוא יירד ?
סייברוואן יעקב טננבוים
צילום: איציק בירן, צילום מסך אתר יוניקורן טכנולוגיות
הלך הכסף

100 אלף שקלים הפכו לעשרות שקלים - סייברוואן עושקת את המשקיעים

אחרי שנפלה 90% בבורסה בת"א, סייברוואן נרשמה בוול סטריט - מי שציפה לעדנה קיבל ירידה של 99% נוספים; סייברוואן היא תרגיל פיננסי שעושק משקיעים - בדרך יש מרוויחים

רן קידר |
נושאים בכתבה סייברוואן

חלום גדול - הנפקה - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה  - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה. המעגל הזה קיים בעשרות רבות של חברות גם בבורסה בת"א וגם בוול סטריט. חברות בלי הצדקה כלכלית רוכבות על חלום ומגייסות כסף. הכסף נגמר, מנסים לנפח שוב את החלום ומגייסים שוב, והכסף שוב נגמר וחוזר חלילה. אחד המקרים המכוערים ביותר הוא של סייברוואן. חברת טכנולוגיה שהכניסה את המילה "סייבר" לשם שלה וחשבה שהיא עומדת לכבוש את העולם.

סייברוואן פיתחה מערכות שיגרמו לנהג ברכב להיות  קשוב לכביש ולאירועים ולא להיות מוסח לטלפון הנייד. היא הנפיקה בגל של 2021 לפי שווי של כ-110 מיליון שקל וגייסה ממשקיעים כ-26 מיליון שקל. 

הכסף ירד לטמיון. אבל היא גייסה שוב ואז התברר לה שהמשחק בת"א נגמר. די, המשקיעים כאן כבר לא ייתנו אמון בהנהלה ובחזון של האיש שהוביל אותה בתחילת הדרך - יעקב טננבאום. אז מה עושים? משכפלים את המקרה לוול סטריט. כן, פראיירים יש גם בוול סטריט, אפילו יותר. וכך הצליחה סייברוואן לעשות את מה שעשתה למשקיעם המקומיים גם למשקיעים בוול סטריט. 

בשורה התחתונה אחרי הפסד של כמעט 90% בת"א, היא יצרה הפסד של 99% בוול סטריט. מי שהשקיע בה בהנפקה הפסיד 99.9% מכספו. תזכורת לסיכון הגדול של השקעה בהנפקה - המקום בו המנפיק יודע הרבה יותר טוב מהרוכש על החברה הנמכרת.      

סייברוואן הפכה 100 אלף שקלים של השקעה לעשרות שקלים בודדים. סייברוואן הפסידה מאז הקמתה 186.7 מיליון שקל:


איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאיתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוני

אלקטרה תקים ותפעיל את מערך מס הגודש בגוש דן בהיקף של כ-1.25 מיליארד שקל

אלקטרה הודיעה היום כי זכתה במכרז המדינה להקמה, הפעלה ותחזוקה של מערך מס הגודש סביב גוש דן. לאחר סיום ההקמה החברה צפויה להפעיל את המערך במשך כ-20 שנה

ליאור דנקנר |

קבוצת אלקטרה אלקטרה -1.92%  , בניהולו של איתמר דויטשר, עדכנה כי חברה בת תשמש כזכיין בפרויקט מס הגודש באזור גוש דן. הזכיין יהיה אחראי על כל התהליך: תכנון, הקמה, תפעול ותחזוקה. תחילת העבודות צפויה לאחר החתימה על הסכם הזיכיון עם המדינה, ומאותו שלב תתחיל תקופה ארוכה של הפעלה שוטפת.

לפי הערכת אלקטרה, סך ההכנסות הצפויות מהפרויקט לאורך תקופת הזיכיון עומד על כ-1.25 מיליארד שקל. בתוך זה החברה מעריכה כי תקבל מענק הקמה של כ-400 מיליון שקל בשנים הראשונות, ועוד כ-850 מיליון שקל בפריסה על פני שנות התפעול. המודל המתגבש דומה לפרויקטי זכיינות אחרים: השקעה משמעותית בשלב ההקמה, ולאחר מכן זרם תשלומים רב-שנתי על שירות ותפעול.


220 שערים בשלוש טבעות

הפרויקט נשען על פריסה פיזית וטכנולוגית נרחבת. אלקטרה תתכנן ותקים כ-220 שערי אגרה, שמהווים כ-140 אתרי חיוב. השערים יתפרסו בשלוש טבעות סביב גוש דן: טבעת חיצונית, טבעת אמצעית וטבעת פנימית. כך אפשר יהיה לתמחר נסיעות לרכב פרטי לפי מיקום ועומס, עם הבחנה בין כניסה מבחוץ לבין תנועה בתוך הליבה העירונית.

מעבר לשערים עצמם, הזכיין אחראי על הקמת מערכת זיהוי רכבים, מערכת גבייה, מערכות תקשורת, מערכות תומכות, מרכז בקרה ומערך שירות לקוחות. בפועל מדובר במערכת אחת שצריכה לזהות רכב בזמן אמת, להצמיד לו חיוב מתאים ולתת לו מענה במקרה של בירור או ערעור. הכנסות מס הגודש עצמו יישארו בידי המדינה, בעוד שאלקטרה מקבלת תשלומים עבור הקמה ותפעול.

במסגרת פעילות הזכיין, קבלן האגרה הטכנולוגי בפרויקט יהיה TransCore LP מארה"ב. החברה אחראית על הקמת המערכת הטכנולוגית לזיהוי הרכבים, לרבות תוכנת האגרה, המצלמות, התאורה ושאר הרכיבים הרלוונטיים. TransCore היא זו שמיישמת גם את מערכת מס הגודש במנהטן שבניו יורק, מה שמוסיף לפרויקט הישראלי ניסיון שנצבר באזור עירוני צפוף ומורכב אחר.