בטר פלייס פונה לעם: מציעה חבילות של 65 אג' לק"מ במנגנון חיוב לפי צריכה

מייזם הרכב החשמלי של שי אגסי יוצא החל בקמפיין פרסומי ראשון. הצעת התשלום החדשה היא פר קילומטר לאחר שהחברה העלתה 250 רכבים לכבישים בישראל
רקפת סלע | (12)

לאחר ארבע שנים של עבודה ו-250 מכוניות שכבר עלו על הכביש חברת Better Place של חברה לישראל בניהולו של שי אגסי משיקה הצעת מחיר חדשה וקבועה לתקופה של שלוש שנים, ובנוסף מעלה לראשונה קמפיין פרסומי רחב, זאת לאחר תקופת ה"השקה הרכה". מייזם הרכב החשמלי בישראל יוצא החל ממחר (ב') בקמפיין והצעה הכוללת תשלום פר קילומטר. ההצעה הראשונה היא Pay as you go - מחיר קבוע ואחיד של 65 אגורות לק"מ במנגנון חיוב על פי צריכה pay כאשר מינימום הנסיעה החודשי הוא 1,000 ק"מ והחיוב מתבצע חודשי. כל ק"מ שלא נוצל, יזקף לזכותו של הלקוח ויועבר, לחודש הבא. ההצעה השנייה והמשופרת היא מחיר קבוע ואחיד של 55 אגורות לק"מ, זאת בתשלום מראש עבור קילומטרים ובהתחייבות למינימום של 40,000 ק"מ. ההצעות כוללת בנוסף תשתית טעינה בפריסה ארצית, מוקד שירות הפועל 24/7, עמדת טעינה ביתית, גישה חופשית וללא הגבלה לעמדות הטעינה הציבורית, החלפת סוללה ללא הגבלה, Better Place Oscar - מערכת תמיכה ממוחשבת ומתקדמת לנהג במכונית, הכוללת: GPS, בקרת סוללה וטעינה וממשק מולטימדיה, שירות דרך (חילוץ והובלה) ללא תשלום, החבילה כוללת את עלות צריכת החשמל. המכונית החשמלית המוצעת היא הפלואנס Z.E - המכונית החשמלית הראשונה בעולם המתוכננת עם סוללה מתחלפת כאשר רשת תחנות ההחלפה ועמדות הטעינה שנפרסות ברחבי הארץ יאפשרו טווח נסיעה בלתי מוגבל. מחיר המכונית עומד על 121,200 שקל ברמת גימור סטנדרטית ו- 128,100 שקל ברמת גימור גבוהה. החברה מדווחת כי כ- 90 חברות כבר חתמו על הסכמים לרכישת מכוניות חשמליות, בהן מטריקס, סלקום, הוט, כתר, ואחרות. בנוסף חמש מחברות הליסינג המובילות בארץ כבר הודיעו על הסכמי חכירה של אלפי מכוניות חשמליות. השקת התוכניות החדשות מגיעות בהמשך להפסד בסך של 51 מיליון דולר שרשמה בטר פלייס ברבעון הראשון של 2012.

תגובות לכתבה(12):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 11.
    עידן,חיפה 15/07/2012 16:25
    הגב לתגובה זו
    ואני מדבר על מכונית ל-3 שנים, עד 15,000 ק"מ, ביטוחים, ותיקונים. אתם חייבים להוריד עלות בצורה מהותית כדי לקבל שוק. צר לי, אבל אני לא מכיר אף אחד, שחושב לעבור אליכם כרגע (בטח לא כשיש מכוניות מיני, ובטח לא בשביל החיוך של אגסי).
  • 10.
    אחד שיודע 15/07/2012 15:52
    הגב לתגובה זו
    שי אגסי הוא היחידי שמתווה את המדיניות. בעל העיניין עופר סומך עליו בעיניים עצומות. על המיזם הזה נכתב הספר "בגדי המלך החדשים". כבר שנה אני שומע על 90 חברות שחתמו על הסכם רכישה אבל יש רק 250 מכוניות על הכביש כולן של בטר פלייס וחברות ש עופר. תראו לי איש מקצוע רציני אחד שנוסע עם הדבר הזה.
  • 9.
    כך זה התחיל בסלולר - מתי יגיע גולן של הרכב החשמלי ? (ל"ת)
    דרומי 15/07/2012 13:31
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    מזרחי יעקב 15/07/2012 12:41
    הגב לתגובה זו
    סוף סוף רכב במחיר סביר
  • 7.
    איתן 15/07/2012 12:26
    הגב לתגובה זו
    מחירים מטורפים לחבילות הנסיעה, רק בגלל המונופול. מי צריך בכלל תחנות להחלפת סוללה? תוך כמה שנים המצבר יכסה בקלות טווח נסיעה של כל מדינת ישראל. מספיק לראות במחשבים את קצב גידול הקיבולת של הזיכרון, כדי להבין שאין בעצם מודל כלכלי מאחורי החברה. רק תקווה לנצל את המונופול שהם יצרו, על מנת להפוך לתחנת תדלוק חשמלי. עובדים על המדינה בעיניים. ועוד השר עוזי לנדאו עושה להם יחסי ציבור.
  • 6.
    עמוס 15/07/2012 12:19
    הגב לתגובה זו
    הרכב החשמלי מוגבל ובעל חסרונות רבים בהשוואה לרכב שמונע על בנזין או דיזל. המחיר צריך להיות מאד אטרקטיבי - כדי שחלק מהצרכנים יבחר בו. במחיר זה בוודאי שאין שום סיכוי.
  • 5.
    יפה - מתחיל להיות משתלם (ל"ת)
    דודי 15/07/2012 11:48
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    זה שריפת מזומנים גדולה של חברה לישראל (ל"ת)
    בור ללא תחתית 15/07/2012 11:46
    הגב לתגובה זו
  • אתה צודק תוך 2 3 שנים הם נסגרים (ל"ת)
    שועלי 15/07/2012 11:57
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    זה יותר זול מרכב רגיל? לא בטוח (ל"ת)
    מתלבט 15/07/2012 11:46
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    יורם 15/07/2012 11:43
    הגב לתגובה זו
    מחיר לק"מ - דומה לרכב בנזין. זיהום אוויר - נמוך. טווח נסיעה - דומה לרכב בנזין. הרכב - יש רכב אחד בלבד, ועוד צרפתי (אני אישית לא חובב מכוניות צרפתיות) אבל השאלה העיקרית היא האם הנסיעה ברכב של בטר פלייס מסרטנת??
  • 1.
    שידחפו את חבלת הסלולר דלק לתחת שלהם (ל"ת)
    dffd 15/07/2012 11:34
    הגב לתגובה זו
ניתוח דוחות
צילום: CANVA

לקראת דוחות הבנקים - יש עוד לאן לעלות? ומה עם מניות הביטוח

תחזיות האנליסטים מצביעות על רווח נקי של עד 9 מיליארד שקל לרבעון השני ותשואות גבוהות על ההון; גם מניות הביטוח נהנות מהגאות בשווקים, אך כמה מהטוב כבר מגולם אחרי העליות מתחילת השנה?

תמיר חכמוף |
נושאים בכתבה בנקים ביטוח

הבנקים הגדולים בישראל צפויים לדווח בשבוע הבא, והמשקיעים מצפים לתוצאות חזקות לרבעון השני של 2025 כאשר התחזיות מדברות בעד עצמן: לפי הערכות בשוק, סך הרווח הנקי של חמשת הבנקים הגדולים (פועלים, לאומי, דיסקונט, מזרחי טפחות והבינלאומי) ינוע סביב 8.5-9 מיליארד שקל, עם שיפור בתשואה להון שתעמוד על 16%-17% בממוצע, המשך שיפור ביחס לרבעון הראשון.

מדובר בהמשך ישיר לתקופה חזקה עבור הבנקים, כאשר ברבעון הראשון הם הציגו יחד רווח נקי של כ-6.8 מיליארד שקלים ותשואה ממוצעת להון של כ-15.3%. לאומי ופועלים הובילו את הטבלה עם רווחים של מעל 2.4 מיליארד שקלים כל אחד, בעוד מרבית הבנקים הציגו תשואות מרשימות להון של מעל 15.5%.


ריבית גבוהה וכלכלה יציבה תומכות בשורת הרווח


ברקע התחזיות החיוביות עומדת סביבה כלכלית שעדיין תומכת ברווחיות הבנקים. המדיניות המוניטרית של בנק ישראל לא השתנתה מאז ינואר 2024, והריבית נותרה גבוהה, בשיעור של 4.5%, ולמרות הציפיות להורדות עתידיות הבנקים ממשיכים ליהנות ממרווחי ריבית גבוהים. יתרת העו"ש של הציבור עדיין גבוהה יחסית שם הריבית אפסית מה שמאפשר לבנקים גמישות פיננסית, ומנגד הצרכנים והעסקים ממשיכים לקחת הלוואות, מה שתורם להכנסות מריבית.

גם הכלכלה הישראלית, על אף האתגרים הביטחוניים והפוליטיים, מראה סימני צמיחה. נתוני הצריכה הפרטית ממשיכים להיות חיוביים, התעסוקה בשיא, והאינפלציה אמנם מעט טווח היעד אך נותרת יציבה. אלו מעניקים רוח גבית לפעילות הבנקאית הקמעונאית והמסחרית. בנוסף, ברבעון השני חל גידול בפעילות שוק ההון, כולל עליות במדדים ומחזורי מסחר גבוהים, מה שצפוי להתבטא גם בהכנסות מעמלות ופעילות ניירות ערך בבנקים.

איומי תחרות ורגולציה


מה למדנו השבוע, נוצר ע"י תמיר חכמוף באמצעות GEMINIמה למדנו השבוע, נוצר ע"י תמיר חכמוף באמצעות GEMINI
מה למדנו השבוע

מה למדנו השבוע: הסבלנות משתלמת - המקרה של גילת

המשקיעים לא תמיד רואים את התמונה הגדולה, במיוחד בטווח הקצר, אבל לפעמים, מי שמחזיק ומאמין מתוגמל בענק; המקרה של גילת הוא דוגמא שלפעמים הסבלנות משתלמת הרבה יותר מכל ניסיון לתזמן את השוק

תמיר חכמוף |

השוק לרוב לא מתמרץ משקיעים בטווח הקצר, אלא מתגמל את הסבלניים. כמו שוורן באפט אומר: "שוק ההון הוא כלי להעברת כסף מהפזיזים לסבלניים"


השבוע ראינו דוגמא נוספת עם גילת רשתות לוויין גילת 5.88%  , שרשמה שיא שנתי לרמות שלא נראו במניה מאז 2022, לאחר שנה תנודתית במיוחד. זו לא הייתה עלייה תלולה, אלא טיפוס הדרגתי, שעבר דרך ירידות חדות, חוסר אמון בשוק, וניהול שקול שנשאר עקבי גם כשנראה היה שכולם מוותרים. במהלך 2023 - 2024 מניית גילת נסחרה בתשואת חסר משמעותית, גם על רקע סיבות טכניות. לקראת מחצית 2024, עם יציאתה ממדד ת"א 90, גופים מוסדיים שהחזיקו את המניה נאלצו למכור, מה שיצר לחץ נוסף. הירידה נמשכה, כאשר במאי 2024 היא נסחרה באזור 5 דולר בלבד, ובאוגוסט אותה שנה צנחה לשפל של כ-4 דולר. 

אכזבה מדוחות הרבעון השני של 2024, וספקות מצד השוק לגבי רכישות שביצעה, גילת הפכה למניה שנשכחה על ידי המשקיעים. ואולי בגלל זה היה בה הזדמנות. זה הזמן לחזור לניתוח שפורסם כאן במאי 2024 ולבחון מה ממנו התממש, ומה בכל זאת הפתיע.

למה אנחנו חושבים שמניית גילת מעניינת?

זו הייתה הכותרת של הניתוח שפורסם כאן בביזפורטל במאי 2024. בקצרה - גילת נסחרה אז לפי שווי של כ-285 מיליון דולר, עם מעל 100 מיליון דולר בקופה ומכפיל רווח חד-ספרתי. הכנסות החברה עמדו על כ-266 מיליון דולר ב-2023, עם תחזית לגידול ל-305-325 מיליון דולר ב-2024. מעבר לכך, ה-EBITDA החזוי הוערך בכ-40-44 מיליון דולר, פי 3 לעומת לפני 3 שנים. אז הערכנו שמדובר באחד מהמקרים הנדירים של מניה עם דאונסייד מוגבל ואפסייד מהותי, בזכות פעילות ליבה חזקה, חדירה עמוקה לשוק הביטחוני וצפי לפרויקטים גדולים בתחום הלוויינים. הניתוח הדגיש את הסיכון הטכני מהיציאה מהמדד, אך הצביע על כך שהערך הפונדמנטלי יוכל לגבור על זה בטווח הארוך.

לקריאה מורחבת למה אנחנו חושבים שמניית גילת מעניינת? התשובה הקצרה והתשובה הארוכה