ה-FFO הריאלי של סלע נדל"ן עלה ב-6.8% - מאשררת תחזית
מהראשונות לדווח על תוצאות המחצית: הרווח הנקי הסתכם ב-65 מיליון שקל ברבעון השני זינוק של 275% לעומת אשתקד; הכנסות מדמי שכירות עלו ב-6% ל-98 מיליון שקל, בעוד ה-NOI הסתכם ב-88 מיליון שקל - גידול של 6.4%; "רבעון שיא בתולדות סלע"
סלע נדל"ן מדווחת על רווח נקי שובר שיאים, עלייה בהכנסות מדמי שכירות, וגיוס הון משמעותי. בעיקר בולטת ההתקדמות בשיווק בית מאני בתל אביב אחד הנכסים המרכזיים שרכשה בשנים האחרונות.
ברבעון השני של 2025 רשמה סלע נדל"ן רווח נקי של כ-62 מיליון שקל
- זינוק חד של 275% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. הכנסות מדמי שכירות צמחו ב-6% והסתכמו ב-98 מיליון שקל, בעוד שה-NOI - ההכנסה התפעולית נטו - טיפס ל-88 מיליון שקל. גם ה-FFO הריאלי, שמודד את תזרים המזומנים מהפעילות השוטפת, רשם עלייה של 6.8% ל-60.6 מיליון שקל. התאמות
השווי ההוגן של נדל"ן להשקעה הסתכמו ב-47 מיליון שקל.
במבט על המחצית הראשונה של השנה, התוצאות מרשימות אפילו יותר: הרווח הנקי הסתכם ל-143 מיליון שקל, גידול של 112% לעומת התקופה המקבילה, והכנסות הכוללות הגיעו ל-196 מיליון שקל. ה-NOI בחציון הסתכם ב-176
מיליון שקל, עלייה של 7.3%, בעוד שה-FFO הריאלי הסתכם ב-122.6 מיליון שקל - 55 אגורות למניה.
שמואל סלבין, יו"ר הדירקטוריון מסר בהתייחסות לתוצאות: "זהו רבעון שיא בתולדות סלע רבעון שממחיש את החוסן של הפורטפוליו
שלנו ואת עוצמתה של האסטרטגיה ארוכת הטווח שאנו מיישמים. גם בתקופה של אי-ודאות כלכלית וביטחונית, סלע ממשיכה לצמוח, לשפר תזרים ולהגדיל רווחים. לא מיהרנו להשכיר את השטחים בבית מאני, מתוך ציפייה לביקושים שיתעוררו ביום שלאחר המלחמה. אנחנו עדים כבר עכשיו להתעוררות
מצד חברות, אשר צופות את סיום מצב הלחימה בעזה והשקעות מצד חברות שפועלות בשוק הגלובלי. ההנפקה המוצלחת שביצענו מחזקת את מבנה ההון של סלע קפיטל - יחס ההון למאזן עלה מכ-43% לכ-45%-46% בעקבות הגיוס – ובכך אנחנו מאפשרים לקרן גמישות להתרחבות ורכישת נכסים חדשים בעתיד.
הנהלת החברה מציינת כי חיזוק ההון יאפשר לסלע לבחון הזדמנויות השקעה והתרחבות לראשונה מזה תקופה ארוכה, במקביל לעמידה נוחה יותר בדרישות הרגולציה לקרנות ריט.
- סלע נדל"ן גייסה 161 מיליון שקל ממשקיעים מסווגים - וחיזקה את ההון העצמי
- סלע נדל״ן: רווח נקי תפעולי של 62 מיליון שקל - החברה הכריזה על דיבידנד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
גדי אליקם, מנכ"ל סלע נדל"ן מסר "ברבעון הזה בא לידי
ביטוי הפוטנציאל של הפורטפוליו שלנו - מגוון, מפוזר, איכותי, ומנוהל בשמרנות חכמה. העלייה ב-NOI ההתאוששות בתחום המסחר, ושיעור התפוסה הגבוה, כולם יחד ממחישים את הביקוש הגובר לנכסים איכותיים במיקומים חזקים. גיוס ההון המוצלח מחזק את מבנה ההון ומאפשר לנו לשוב ולבחון
הזדמנויות רכישה איכותיות שירחיבו את הפורטפוליו שלנו. כניסתו של השוכר הראשון בבית מאני, אף במחיר נמוך מהמצופה , מסמנת את תחילת מימוש הפוטנציאל בנכס חשוב זה. תחזית החברה ל-2025 – שטרם משקללת את מלוא התרומה העתידית של בית מאני – משקפת את הביטחון שלנו בדרך בה
אנו צועדים. אנו נמשיך לפעול ביציבות ובשיקול דעת לטובת יצירת ערך לבעלי המניות, תוך שמירה על מדיניות דיבידנד סדירה ופיתוח יציב של הנכסים לטווח הארוך".
פריצות דרך משמעותיות לאחר מועד הדוח:
בחודש יולי השלימה החברה הנפקת הון מוצלחת של כ-161
מיליון שקל במסגרת הנפקת מניות למשקיעים מסווגים, שזכתה לביקושי יתר של 174 מיליון שקל. הגיוס מחזק את מבנה ההון ויאפשר לחברה לבצע רכישות נוספות שירחיבו את הפורטפוליו.
במקביל, החברה הצליחה להשכיר לראשונה שטחים בבית מאני בתל-אביב בניין ששימש בעבר את
הנהלת בנק לאומי ונרכש באפריל 2022 תמורת 650 מיליון ש"ח. השכירות הראשונה כוללת כ-800 מ"ר במחיר של 154 שקל למ"ר בעסקה לטווח ארוך, מה שמהווה פריצת דרך לאחר שהנכס הועבר לידי החברה ריק בפברואר 2024. בסלע רואים בכך סימן חיובי ראשון למימוש הפוטנציאל של בית מאני בטווח
הארוך.
- מטריקס חתמה על חוזה AI בעשרות מיליוני דולרים עם מדינה זרה
- ניתוח רבעוני: מה עשו חברות הנדל״ן המניב והאם השווי מצדיק את העליות?
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- ״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
הפורטפוליו של סלע נדל"ן כולל כיום 45 נכסים מניבים בשווי של 5.9 מיליארד שקל, שיעור תפוסה של 94.7% (91% כולל בית מאני), ומינוף נמוך של 56.4%. כל נכסי החברה אינם משועבדים, והחברה מדורגת ilAA עם תחזית יציבה.
תחזית לשנת 2025: החברה מחזיקה בתחזיותיה לשנת 2025 NOI בטווח של 345-350 מיליון שקל FFO בטווח של 238-242 מיליון ש"ח, ודיבידנד מינימלי שנתי של 134 מיליון ש"ח (כ-57 אגורות למניה).
כהמשך לפרסום התוצאות סלע נדל"ן מודיעה על חלוקת דיבידנד בסך כולל של כ-33.9 מיליון שקל, שישולם ב-20 באוגוסט למחזיקי מניות ביום הקובע - 6 באוגוסט. הסכום למניה יעמוד על 14.25 אגורות. לדברי החברה, תזרים המזומנים מפעילות שוטפת עומד על 101 מיליון שקל בחציון הראשון של השנה, ולצידו מקורות מימון
מספקים והון עצמי של כ-2.5 מיליארד שקל נכון לסוף יוני. חלוקת הדיבידנד עולה בקנה אחד עם התחייבותה של סלע לחלוקה מינימלית שנתית של 134 מיליון שקל לבעלי המניות.

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה
תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת
עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי
הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%
נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח
פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.
ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה
לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים .
המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה
- כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות.
"הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.
אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה
"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".
- עמיר שיווק: ההכנסות ירדו ב-3%; הרווח הנקי זינק ל-13.5 מיליון שקל
- עמיר שיווק: הרווח הנקי זינק כמעט פי 7 ל-10.6 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?
"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".
אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳