בחן את עצמך – איזו מערכת מסחר מתאימה לך?
המשקיעים מחפשים גישה קלה ונוחה לשוק ההון, ובתי ההשקעות השונים מקימים פלטפורמות למסחר עצמאי, מה צריך לדעת על כל אחת מהן, והיכן הפיצ'רים המיוחדים?
מאז תקופת הקורונה המסחר העצמאי תופס תאוצה: יותר ויותר אנשים בוחרים להיכנס לשוק ההון. אם בעבר דרך המלך להשקיע בשוק ההון היתה באמצעות הבנקים, בשנה האחרונה פרחו בישראל מערכות המסחר העצמאיות: אחת אחרי השנייה בתי ההשקעות החלו לפתח אפליקציות מסחר לקהל הרחב. המערכות באופן יחסי דומות זו לזו: הצגת נתונים רחבה, שלל פקודות אפשריות, אפשרות לפעילות בפרה ובאפטר מרקט, מערכות אנליזה תומכות החלטה, אפשרות לבנות פיד חדשות מותאם, מסחר בשברי מניות ועוד.
גם התקופה הנוכחית, בה התנודתיות בשיא, לא מרתיעה את המשקיעים: ״אנחנו ממשיכים לראות מגמה של גידול בפעילות המסחר העצמאי - גם בפתיחה של חשבונות חדשים וגם בהעמקת הפעילות הקיימת. התנודתיות בשווקים לא הרתיעה את הלקוחות: חלק העדיפו לעבור לפוזיציה דפנסיביות, בזמן שאחרים ניצלו את התנודות כדי להכנס לפוזיציות חדשות", מציין אבי מלכא, מנכ"ל אלטשולר שחם טרייד.
דרור יריב, מנכ״ל אקסלנס טרייד ציין: ״המסחר העצמאי הולך ותופס מקום מרכזי בעולם ההשקעות, כשהוא מציע גישה פשוטה ונוחה למסחר הגלובלי שהפך לנחלת הכלל. אנו עדים לעלייה משמעותית במספר המשקיעים הצעירים הנכנסים לעולם זה, תופעה שהובילה אותנו לבחון מחדש את חוויית המשתמש, ופיתחנו אפליקציה חדשנית ואינטואיטיבית המותאמת למשתמשים בכל רמות הידע והניסיון".
מרבית בתי ההשקעות מציעים הטבות הצטרפות, מבצעי הצטרפות, בעיקר בשיווק דרך קבוצות פיננסים פופולריות, קורסים בשוק ההון, פטור מעמלות בקרנות כספיות ועוד. ההבדלים העיקריים נעוצים בקיום מערכת אחודה אחת, או מערכות נפרדות למסחר בישראל ובחו"ל, וכן באפשרויות ועלויות המרת מט"ח כאשר פועלים בשוק האמריקאי.
- קרנות ממונפות חדשות מבטיחות: רווח כפול ללא הפסד מוגבר
- איך סוחרים באופציות - מדריך
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עם זאת, לכל מערכת יש גם פיצ'רים מיוחדים, שיכולים לספק ערך מוסף למשקיעים, בטח למשקעים פרטיים בתחילת דרכים. אז מה תפס לנו את העיין, ואיזו מערכת כדאי לבחור?
אלטשולר – למי שרוצה להתחיל בקטן ולצמוח
לכל בתי ההשקעות יש מינימום לפתיחת חשבון מסחר, שיכול לנוע עד כמה עשרות אלפי שקלים. אלטשולר שחם קיבלה החלטה להנגיש את המערכת וקבעה רף כניסה של 5,000 שקלים בלבד. כך, משקיעים שרוצים להתחיל בסכומים קטנים ולגדול בהדרגה יכולים לעשות זאת. באלטשולר שחם גם ידעו לספר שפעמים רבות החשבון נפתח על הסכום המינימלי של 5,000 שקלים בלבד, ולאחר מספר ימים מועברים אליו סכומים נוספים גבוהים מרף הכניסה של מערכות המסחר השונות.
פסגות – למי שרוצה חשיפה נוחה לשוק האירופי
השוק האירופי פחות מושך משקיעים ישראלים, אך ככל שהסערה בארה"ב הולכת ונמשכת, פתאום עולות הזדמנויות דווקא בשוק זה. ההבנה של גרמניה כי היא איננה יכולה להסתמך על ההגנה של ארה"ב וההכרזה על השקעה ארוכת טווח בתשתיות ובביטחון, הובילו את המשקיעים להעדיף את הבורסות האירופיות על האמריקאית. בעוד שבחלק מבתי ההשקעות סיפרו כי הם לא פיתחו את האפשרות לסחור באירופה בשל חוסר עניין של המשקיעים הישראליים בבורסות אלו, פסגות מציעה אפשרות נוחה לסחור באירופה.
- רמי לוי חוצה לראשונה את רף 2 מיליארד שקל ברבעון
- הראלי בבורסה הקפיץ את שורת הרווח של אנליסט יותר מפי 5
- תוכן שיווקי משכנתא הפוכה: מפתח לחוסן בעורף, יציבות בשוק הנדל"ן
- אקזיט עצוב לעובדי סאפיינס - גיא ברנשטיין ורוני על-דור התעשרו...
בפסגות, כדאי לציין, החליטו לפטור את הלקוחות מהעלות הקבועה של ניהול חשבון ללא הגבלת זמן, ולא גובים דמי ניהול באופן קבוע (אצל בתי ההשקעות האחרים, הפטור מדמי ניהול זמני או תלוי בפעילות)
אקסלנס – למי שרוצה פוזיציות מתוחכמות
כמעט בכל מערכות המסחר יש את פקודות המסחר המוכרות, קניה במחיר שוק, פקודות לימיט, ועוד. המערכת של אקסלנס מאפשר גם פקודות מתוחכמות יותר ובאמצעות כך בנייה של פוזיציות: למשל הוראת טרייל – לימיט נע בהתאם למרווח מהשער העדכני של המחיר. או למשל הוראה מחזורית לרכישות במועדים קבועים, גם במניות ערך זרים וגם בשברי מניות.
מיטב טרייד- למי שמעוניין בקרנות מנוהלות
מיטב טרייד, מעבר לנראות המאוד נעימה ואינטואיטיבית של הממשק עצמו, מאפשרת רכישת קרנות ללא עמלות. מרבית אפליקציות המסחר מאפשרות קנייה של קרנות כספיות או קרנות עוקבות ללא עמלות, אך מיטב מאפשרת גם קניית קרנות מנוהלות אקטיביות של כל היצרניות ללא עמלות ומתאימה למי שמעוניין לבצע את החשיפה לשוק ההון באמצעות קרנות מנוהלות. כך, שהמערכת מתאימה למגוון רחב של משקיעים - גם חדשים, וגם מתקדמים ומתוחכמים, גם כאלו שבונים תיק מניות, וגם כאלו שמעוניינים במגוון ופשטות.
אי.בי.איי – למי שרוצה להתחיל ביבש
בתקופה הסוערת שאנו מצויים בה, יש המעוניינים להתנסות במסחר, אך חוששים. התנודתיות חדה, מלחמת הסחר משפיעה לשלילה על השווקים, מנהיגי העולם מטילים ודוחים ומטילים מכסים, והחלטות השקעה הפכו להיות מורכבות. אחד הפיצ'רים המעניינים של אי.בי.איי הוא דמו משוכלל שמאפשר להתנסות במסחר אך לא בכסף. כך, ניתן ללמוד את הפקודות, לראות איך מתנהג שוק, להבין איך נראה הפסד, ולחקור מניות. בסוף, סיבולת סיכון נמדדת רק כאשר ההפסד הוא אמיתי ולא רק תיאורטי, אבל הדמו נותן אפשרות להתנסות בתהליך ולהעמיק בו לפני שקופצים למים.
כמה זה עולה לנו?
- 2.תמיר 29/05/2025 10:09הגב לתגובה זוחפשו הטבות מסחר עצמאי באתר פיננקה
- 1.למה blink לא מופיעה כאפשרות (ל"ת)אנונימי 23 27/05/2025 18:56הגב לתגובה זו
- מערכת זניחה לעומת אחרים (ל"ת)אנונימי 27/05/2025 20:21הגב לתגובה זו

ההימור של ביג השתלם: 100% תפוסה בישראל, 99% באירופה והכנסות של 1.29 מיליארד שקל במחצית
כשהמתחרות חיפשו הרפתקאות באונליין - ביג התמקדה בנדל״ן, באוויר הפתוח ובלהביא את חווית השופינג מחו״ל לישראלים - התוצאות לרבעון השני מתחילות להתכתב: ההכנסות עלו בכ-18.4% לכ-662 מיליון שקל, ה-NOI עלה ב17% לכ-493 מיליון שקל וה-FFO עלה בכ-17.3% לכ-264 מיליון שקל; תחלק 200 מיליון שקל דיבידנד
לפני בערך כארבעה עשורים, כשקניון איילון ברמת גן פתח את שעריו, שוק הקמעונאות הישראלי נכנס לעידן חדש. הרחובות הראשיים שאירחו עד אז את רוב המסחר כמו רחוב דיזינגוף ואלנבי בתל אביב, הדר בחיפה או אחוזה ברעננה הם פינו את המקום למרכזי הקניות הממוזגים. בנינים מחופי זכוכית, עם שפע של חניה ובעיקר מזגן טוב הצליחו לשנות את סגנון הצריכה הישראלי - כמו גם הגלובלי. מאז ועד היום נבנו בישראל כ-300 מרכזי קניות, מהם עשרות קניוני ענק של עזריאלי ומליסרון. אבל בתחילת השנה נכנסה לשוק שחקנית שהצליחה, שוב, לערער את היסודות - ביג פאשן גלילות.
הפתיחה של המתחם החדש, המשתרע על 40 אלף מ"ר שטחי מסחר ועוד 75 אלף מ"ר משרדים, לוותה באירוע מתוקשר שהפך עד מהרה לרעידת אדמה בענף. כבר בחודש הראשון לפעילות, בין סוף פברואר לסוף מרץ, ביקרו בו מעל 1.5 מיליון איש, והפדיונות הסתכמו בכ־157 מיליון שקל. המספרים האלו לא רק שעקפו בהרבה את התחזיות, אלא גם פגעו בקניונים מתחרים, לפי הדיווחים של רשתות האופנה, קניון רמת אביב וקניון שבעת הכוכבים ספגו ירידה דו-ספרתית בפדיונות, ואפילו קניוני איילון, רננים ועיר ימים רשמו ירידה של 7%-10%. הישראלים הצביעו ברגליים וביג סלקה את הפדיונות. אמנם, הפגיעה בפדיונות של המרכזים הסמוכים הייתה בסמוך להתלהבות הראשונית אבל אחרי גל המבקרים בחודשי הפתיחה, הפדיונות במרכזים הסמוכים התאזנו.
סוד ההצלחה של ביג גלילות נמצא בכמה מרכיבים: הקונספט של חנויות שפתוחות ל״כיפת השמיים״, ריכוז של חנויות דגל ענקיות ובראשן זארה עם סניף כפול בגודלו מהקניונים האחרים - סניף שמוגדר כאחד מהגדולים במזרח התיכון, לצד מותגים בינלאומיים כמו טומי הילפיגר וראלף לורן. במתחם לא רק מגיעים לשופינג אלא גם אוכלים - מתחמי הסעדה מרווחים עם מסעדות מוכרות וותיקות, ובשביל הרכב יש כ־4,000 מקומות לחנות אותו. החניה היא בחינם, בניגוד לקניונים אחרים שבהם החניה בתשלום מהשעה הראשונה. התוצאה היא חוויית קנייה שמרגישה להרבה מבקרים כמו ״טיול בחו"ל״. עם זאת, צריכים להוסיף כי עומסי החום של יולי-אוגוסט הם אתגר משמעותי עבור הקונספט, בשונה ממרכזי הקניות הממוזגים, כאן צריכים לקפוץ ״ממזגן למזגן״ כשהשדרות המרכזיות בין החניות פתוחות ומפגישות את הקניין עם השרב הקייצי.
ההצלחה של גלילות התרחשה דווקא בתקופה שבה נדמה היה שמרכזי הקניות מתמודדים עם איום ממשי מצד המסחר המקוון. עוד מהקורונה התחיל סחף של רכישות אונליין, ועזריאלי ומליסרון השקיעו מאות מיליונים בפלטפורמות דיגיטליות משלהן, השקעות שגררו גם סגירת פעיליות. לעומתן ביג, המשיכה להתרכז בנדל"ן ובחוויית הלקוח. היא נשארה נאמנה לחווית הקניה והאמינה שהישראלים ימשיכו להגרר למרכזי הקניות. ביג לא נכנסה להרפתקה הדיגיטלית, ועכשיו נראה שהאסטרטגיה הזו משתלמת לה. המתחמים מלאים, הפדיונות בעלייה, והחברה חוסכת את ההפסדים הכבדים של המתחרות.
- בהשקעה של 100 מיליון שקל: ביג ואשטרום משיקות את "ביג פאשן בת ים"
- אפי נכסים בדרך למדדים: מוסדי ירכוש מניות מביג בהיקף של עד 230 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במקביל להצלחה המסחרית, גם המניה של ביג - ביג 1.79% - נהנית מהמומנטום. מתחילת השנה היא הוסיפה 20% וב-12 החודשים האחרונים זינקה כ-66% לשווי שוק של שמתקרב ל־16 מיליארד שקל, מכפיל הרווח של ביג נראה די מיייצג ענפית ועומד על 9.23, מה שגם מגלם את הציפיות להמשך צמיחה מצד המשקיעים.

רמי לוי חוצה לראשונה את רף 2 מיליארד שקל ברבעון
הרשת רשמה גידול של 9.4% בהכנסות ו-5.2% בחנויות זהות על רקע אסטרטגיה של ויתור על רווחיות לטובת מחירים נמוכים בעוד היא מתכננת לפתוח 18 סניפים חדשים בשנה הקרובה
רשת רמי לוי שיווק השקמה רמי לוי 0.67% פרסמה תוצאות שיא לרבעון השני של 2025 עם הכנסות של 2 מיליארד שקל לראשונה בהיסטוריה של הרשת. זהו גידול של 9.4% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, שמשקף את המשך המגמה החיובית של הרשת על רקע התמודדות הצרכנים עם יוקר המחיה.
הנתונים מראים שחנויות זהות של הרשת גדלו ב-5.2% והמכירות במגזר הקמעונאות מזון עלו ב-10%. החברה מייחסת את הצמיחה החדה למדיניות המחירים הנמוכים שלה ולהשקעות הטכנולוגיות, בעיקר העגלות החכמות שמשפרות את חווית הקניה ומקצרות את התורים בקופות. למרות הגידול בהכנסות, הרווח הגולמי של החברה ירד מ-23.2% ל-22.9% של ההכנסות. זאת כתוצאה מהעמקת המבצעים והנחות שהחברה מעניקה ללקוחותיה במטרה לשמור על המחירים הנמוכים ביותר בשוק. החברה מוכנה לוותר על רווחיות כדי לתמוך בלקוחותיה בתקופה הכלכלית הקשה.
הרווח הנקי ברבעון הסתכם ב-62 מיליון שקל, ירידה מ-70 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. אבל מנהלי החברה לא מודאגים מהירידה ברווחיות - הם רואים בכך השקעה אסטרטגית למשיכת לקוחות נוספים ובניית נאמנות לטווח הארוך.
בתחום הסלולר רשמה החברה הצלחה נוספת עם גידול של 68 אלף מנויים חדשים במהלך השנה, והגיעה ל-426 אלף מנויים סה"כ. זהו גידול של כמעט 20% שמחזק את מעמדה כמפעילה וירטואלית משמעותית בשוק הסלולר הישראלי.
עוד סניפים בדרך
במהלך השנה האחרונה פתחה החברה שלושה סניפי דיסקאונט חדשים וחמישה סניפי פארם, וזה רק התחלה. בתכניות החברה לשנה הקרובה: פתיחת חמישה סניפי רמי לוי נוספים ו-13 סניפי גוד פארם. ההתרחבות מבוססת על הערכה שיש פוטנציאל ל-25 סניפים נוספים באזורים שהרשת עדיין לא מכסה.