טל יעקובסון מנכל פריון
צילום: באדיבות החברה
תוצאות מקדמיות

פריון - ההכנסות ברבעון הסתכמו ב-88 מ' דולר, מעל לצפי

חברת האד טק דיווחה כי ההכנסות ברבעון הראשון צפויות לעמוד על 88 מיליון דולר, בעוד האנליסטים ציפו להכנסות של 83.7 מיליון דולר; ה-EBITDA המתואם צפוי לעמוד על 1.5 מיליון דולר; המשקיעים בינתיים לא מתרשמים

רוי שיינמן | (4)

פריון נטוורק פריון נטוורק -2.19%   מדווחת כי ההכסנות ברבעון הראשון צפויות להסתכם בכ-88 מיליון דולר, גבוה מצפי האנליסטים שהיה להכנסות של 83.7 מיליון דולר. לצד זאת החברה צופה EBITDA מתואם של כ-1.5 מיליון דולר שמהווה כ-4% מההכנסות. המשקיעים בינתיים לא מתרשמים והמניה יציבה במסחר המוקדם בוול סטריט. פריון צפויה לדווח את התוצאות לרבעון הראשון ב-13.5.


"התוצאות המקדמיות של הרבעון הראשון גבוהות מהציפיות שלנו ומשקפות את התנופה המתמשכת ואת העוצמה של מנועי הצמיחה המרכזיים שלנו", מסר טל יעקובסון, מנכ"ל פריון. "הביצועים הללו מחזקים את אמונתנו בכך שאסטרטגיית Perion One היא הצעד הנכון – גישה מאוחדת ומונחית בינה מלאכותית, המציבה אותנו על מסלול צמיחה ארוכת טווח ובת קיימא".


את הרבעון הרביעי סיכמה פריון עם הכנסות של 129.6 מיליון דולר, ירידה של 45% ביחס לכ-234.2 מיליון דולר ברבעון הרביעי של 2023 ומתחת לצפי האנליסטים היה להכנסות שלכ-130.4 מיליון דולר. ההכנסות מפתרונות הפרסום (המהווים 80% מההכנסות) ירדו ב-13% לעומת הרבעון המקביל, בעיקר בשל ירידה של 61% בהכנסות מווידאו. ההכנסות מפרסום מבוסס חיפוש (20% מההכנסות) ירדו ב-78% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, בעיקר בעקבות השינויים שיישמה מיקרוסופט עליהן דיווחה בעבר. בשורה התחתונה, דיווחה החברה על רווח נקי מתואם (Non-GAAP) של 16.1 מיליון דולר (33 סנט למניה), בהשוואה ל-52.9 מיליון דולר (1.04 דולר למניה) ברבעון המקביל אשתקד, ומעל לצפי האנליסטים לרווח של 33 סנט למניה.


התחזית של החברה ל-2025 הייתה מאכזבת - פריון ציינה אז כי הי צופה לסיים את שנת 2025 עם הכנסות של 400-420 מיליון דולר, לצד EBITDA מתואם של 42-40 מיליון דולר. צפי האנליסטים המוקדם היה להכנסות של 467 מיליון דולר.


בחודשים האחרונים דיווחה פריון על שינוי אסטרטגי במסגרתו יאוחדו חברות הבת תחת מותג אחד, Perion One. מה שלדברי החברה יתמוך במיקומה של החברה כמובילה עבור מותגים, סוכנויות וקמעונאים שרוצים לפרסם את עצמם. החברה ציינה כי התכנית תשלב פתרונות AI שהחברה מפתחת תוך כדי שיפור של מבנה ההוצאות של החברה. בנוסף, החברה דיווחה אז על מספר מינויים חדשים, כולל המינוי של סטפן יאפ, לשעבר בגוגל, שמונה לסמנכ"ל ההכנסות של החברה. קני לאו, סמנכ"ל המוצר של חברת Undertone שבבעלות פריון, מונה לסמנכ"ל המוצר של פריון עצמה. מינה נאגוויב, סמנכ"ל הטכנולוגיה של חברת Hivestack שגם כן בבעלות פריון, מונה לסמנכ"ל הטכנולוגיה של פריון. בנוסף, עדי שפק קודמה והיא תוביל את פיתוחי ה-AI של פריון.

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    אלי 16/04/2025 14:57
    הגב לתגובה זו
    המנכל הזה הוא פשוט בדיחה.
  • dw 17/04/2025 11:30
    הגב לתגובה זו
    זה לא חדשות ומזמן מגולם בנייר. המניה נסחרת סביב המזומן כלומר את הפעילות מקבלים תמורת אפס.לכן אף אחד אבל אף אחד לא מצפה לצמיחה כוללת השנה. מה שכן כמשקיע אני מצפה לראות זה צמיחה בחלק מהפעילויות למול הדעיכה בפרסום מהחיפוש. כמשקיע אני מקווה שהשורה התחתונה השנה תהיה מאוזנת.
  • 1.
    רוני פז 16/04/2025 14:53
    הגב לתגובה זו
    המנכל מרוצה Adjusted EBITDA שמתעלמת מחלוקת אופציות ו RSUs כמעט אפס.... זה אומר שבפועל החברה עברה להפסד לא מבוטל. להגדיל מכירות בהפסד זה קל אבל לאן נעלמו הרווחים
  • dw 17/04/2025 11:32
    הגב לתגובה זו
    החיפוש ידעך השנה זה לא חדשות ומזמן מגולם בנייר הנסחר סביב המזומן.מה שאני כן הייתי רוצה לראות זו צמיחה ביתר הפעילויות ושאלה יביאו בהמשך הדרך לרווח בשורה תחתונה.