הסוף למשאיות: הושלם החיבור של מספנות ישראל למסילת הרכבת
6 שנים לאחר שנחתם הסכם בין מספנות ישראל ובין רכבת ישראל, החל לפעול מסוף רכבות המשא במספנות ישראל, בו הושקעו למעלה מ-15 מיליון שקל; יאפשר שינוע סחורות מנמל המספנות, לכל רחבי הארץ ויתרום להפחתת עומסים בכבישים, להגברת הבטיחות ולצמצום זיהום האוויר.
6 שנים לאחר שנחתם הסכם בין מספנות ישראל ובין רכבת ישראל, ולמעלה משנה וחצי לאחר תחילת העבודות, החל לפעול מסוף רכבות המשא במספנות ישראל. המסוף, בו הושקעו למעלה מ-15 מיליון שקל, יאפשר שינוע סחורות מנמל המספנות, לכל רחבי הארץ. מלבד הייעול התפעולי (רכבת אחת שקולה לכ-60-70 משאיות), שינוע הסחורות ברכבת יתרום להפחתת עומסים בכבישים, להגברת הבטיחות ולצמצום זיהום האוויר.
הרכבת הראשונה שיצאה ממספנות ישראל כללה מטען של גלילי פלדה ששונעו ישירות למסוף המטענים נאות חובב שברמת חובב בנגב. על פי ההסכם שנחתם בין מספנות ישראל ובין רכבת ישראל בשנת 2019, תעשיות מספנות ישראל ביצעה ומימנה את הקמת השלוחה בשטח מספנות ישראל, הכוללת 3 מסילות באורך כולל של כ-1.5 ק"מ. במקביל הרכבת הקימה את מערכת המסילות המחברת בין רשת המסילות לשלוחת מספנות ישראל. העבודות החלו במחצית שנת 2023, וכאמור היום יצאה הרכבת הראשונה.
קבוצת תעשיות מספנות ישראל, פועלת בארבע תחומים עיקריים באמצעות חברות-בנות: התעשייה הימית (מספנות), הנמל (טעינת ופריקת מטענים), תחום המלט ומוצרים לענף הבנייה והספקת שירותי הובלה ימית של מטענים ברחבי העולם באמצעות צי אוניות בבעלות הקבוצה. בנוסף, היא מעניקה שירותים לוגיסטיים ותמיכה לתעשיית קידוחי הגז והנפט. פעילות הרכבות תבוצע באמצעות חברת בת חדשה בשם "מרכבי ישראל".
לדברי צביקה שכטרמן, מנכ"ל תעשיות מספנות ישראל: "מסוף הרכבות יאפשר למספנות ישראל לשנע לכל רחבי הארץ את כלל הסחורות הנפרקות בנמל: פלדה לסוגיה, צוברים יבשים, מלט, מוצרי גרעינים, וסחורות נוספות הנפרקות בנמל בהעמסה ישירות משטח הנמל, לרכבת, תוך יעילות מרבית וקיצור לוחות הזמנים עבור היבואנים. בנוסף, חיבור נמל מספנות ישראל לרכבת יאפשר גם ליצואנים בדרום לייצא סחורות דרך נמל מספנות ישראל, באמצעות שינועם ברכבות לצפון, מהלך שבמקרים רבים לא היה כלכלי כאשר היה צורך לשנע סחורה במשאיות".
- 1.הגיע הזמן ! (ל"ת)דן 20/01/2025 18:30הגב לתגובה זו

אימקו מקימה חברה בת ומפעל ייצור חדש ברומניה
קבוצת אימקו מרחיבה את פעילותה הבינלאומית עם הקמת חברה בת ברומניה ומפעל ייצור חדש; לאור הירידה בצבר, המהלך נועד להאיץ את הצמיחה, להעמיק שיתופי פעולה באירופה ולנצל את מגמת העלייה בתקציבי הביטחון ביבשת
קבוצת אימקו אימקו 3.36% , שמתמחה בפיתוח וייצור מערכות מתקדמות לתעשיות הביטחוניות והאזרחיות, הודיעה על הקמת חברה בת חדשה ומפעל ייצור ברומניה. זהו יישום של התוכנית האסטרטגית הרב־שנתית של החברה, שמבוססת על חדירה לשוקי ביטחון באירופה והרחבת כושר הייצור הגלובלי.
המהלך נועד לתת מענה לשני צרכים מרכזיים: מימוש צבר ההזמנות ההולך וגדל של הקבוצה והעמקת החדירה לשווקים חדשים. לפי הערכות החברה, כבר ברבעון הרביעי של 2025 צפויה החברה הבת החדשה לתרום ליכולות התפעוליות של הקבוצה. בנוסף, הנוכחות ברומניה צפויה להוות בסיס לצמיחה מתמשכת באירופה, הן באמצעות עסקאות חדשות והן באמצעות פרויקטים קיימים של אימקו.
הקמת המפעל ברומניה תעניק לאימקו יתרון משמעותי במכרזים ממשלתיים ובפרויקטים ברחבי היבשת, שכן היא תוכל להיחשב ל"ספק מקומי". יתרון זה פותח דלתות להזדמנויות עסקיות חדשות ומאפשר לחברה לפעול קרוב יותר לשותפים אסטרטגיים, יצרני פלטפורמות ואינטגרטורים אירופאים מובילים. בכך תוכל הקבוצה לשלב בין הניסיון הרב שצברה בישראל לבין דרישות רגולטוריות ותעשייתיות מקומיות באירופה.
המהלך מתרחש על רקע מגמת הגידול בתקציבי הביטחון במדינות רבות באירופה, תוצאה של האתגרים הגיאופוליטיים בשנים האחרונות. עבור אימקו, זו נקודת כניסה חשובה למרכזו של שוק מתפתח, שבו ניכרת דרישה לפתרונות טכנולוגיים מתקדמים.
- אימקו בתוצאות מאכזבות, הצבר ירד; המניה נופלת
- אימקו: הזמנות של 16.5 מיליון שקל ממשרד הביטחון
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מנכ"ל קבוצת אימקו, אריאל קנדל, מסביר: "הקמת החברה ברומניה היא צעד אסטרטגי נוסף בצמיחת הקבוצה, חיזוק כושר הייצור לטובת מימוש צבר ההזמנות הקיים והעתידי והרחבת הפעילות הגלובלית. הנוכחות ברומניה תאפשר לנו נוכחות משמעותית יותר בשוק האירופי ותיתן מענה מהיר וגמיש יותר ללקוחות."