היזם איתמר ציפורי על הסיפור האישי שלו
21/11/16
אין דבר מתסכל יותר מאשר לעיין בדוחות הכספיים של החברה שבה אתם עובדים ונמצאת בפלוס נאה בסוף החודש, לדעת שחלק מרכזי מהפלוס הזה בא מהזיעה ומהיכולות שלכם - ולקבל את תלוש המשכורת באותו היום.
מה לעשות, קיימים מקרים רבים שבהם העובד השכיר עובד קשה ומביא תוצאות, אבל הדבר לא מתבטא ברמת החיים שלו והוא בעיקר מוטרד מהטלפון הבא מהבנק ומרגיש, במידה רבה של צדק, שהוא עושה טעות.
רבים מהבכירים המועסקים במשק בתפקידי ניהול שונים, מתלבטים לגבי האופציה להפוך משכיר לעצמאי. "ישנם שיקולים רבים, לכאן ולכאן, בכל הקשור לשאלה אם כדאי לנסות ולצאת לעצמאות, ובעיקר מה המחיר שעלולים לשלם על כך", מסביר איתמר ציפורי (36), יזם ושותף בחברות סטארט אפ שבמהלך השנה האחרונה החליט לצאת לעצמאות. "חובה לקחת בחשבון את מרכיבי הסיכון והביטחון הכלכלי לעומת האפשרות לפרוח ו'לעשות לביתך', דבר שיכול להשתלם מאוד הן בפן הכלכלי והן בפן האישי.
איתמר ציפורי כיהן במספר רב של תפקידים בכירים בחברות שונות, משנת 2007 ועד 2015. "הייתי מנהל פרויקטים שיווקיים עבור חברה ארצית בענף המזון, סמנכ"ל תפעול של מתחם אירועים יוקרתי וסמנכ"ל מכירות בחברה יבואנית העוסקת בכלי עבודה", הוא מספר.
- הוכרה כעובדת עם יחסי עובד-מעסיק, אבל לא קיבלה הפרשות סוציאליות - זו הסיבה
- "פקידי האוצר רואים אותנו כהוצאה ולא כהשקעה"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"לפני מספר חודשים החלטתי בגיל 36, לשנות כיוון ולהיות עצמאי. בחרתי לנצל את הכישורים שעזרו לי לקדם חברות של אחרים כשהייתי שכיר על מנת לקדם עסקים פרטיים. כיום אני יזם ושותף בחברות סטארט אפ בתחום הכלכלי", מפרט איתמר ציפורי את השינוי שעבר.
אז מה גורם למישהו לעזוב עבודה עם שכר מובטח גבוה, תנאים סוציאליים, רכב ופינוקים שמרעיפות החברות על השכירים הבכירים שלהן? "בעיקר התחושה שזה שלך", טוען ציפורי. "אבל מי שטוב ומצליח לעזור לחברות בבעלות אחרים להתקדם, יצליח גם כאשר הוא מקדם חברה בבעלותו".
הסטטיסטיקה לא לטובתכם? אלו רק מספרים!
הסטטיסטיקה על הנייר אולי נשמעת קודרת: רק אחת מתוך עשר חברות סטארט אפ תצליח. עם זאת, לדברי ציפורי, הסטטיסטיקה בעייתית, שכן היא מדע של מספרים יבשים ואיננה לוקחת בחשבון את זהות האנשים המנסים לקדם את הסטארט אפ. כמובן, ישנם מרכיבים נוספים כמו מסחריות הרעיון, יכולת הבאת הרעיון לשלב הביצוע בהתבסס על הטכנולוגיה הקיימת, האיתנות הכלכלית של המשקיעים בחברה וכן, גם לא מעט מזל.
עם זאת, אם ננטרל את כל הנתונים החיצוניים, מה שיקבע אם הסטארט אפ יצליח הוא מחויבות האנשים והתעוזה שלהם, טוען איתמר ציפורי: "האמינו לי שאם אתם עובדים טובים וחרוצים בתחומכם, גם אתם יכולים. אתם צריכים להאמין ולהיות מחויבים, ואז ההצלחה תגיע. 'המעז מנצח' היא אמירה נכונה בצבא ובוודאי שגם בעסקים. זה היתרון הכי גדול שלנו כישראלים, לכן אנחנו אומת הסטארט אפ. יכולת האלתור והתעוזה שלנו כיחידים היא יוצאת דופן".
בכל צעד שכזה, ובמיוחד במעבר משכירים לעצמאים, יש לחץ: הפעם אתם צפים או שוקעים בזכות המאמצים שלכם בלבד. "אם תהיו כנים עם עצמכם, תראו שזה לא באמת שונה. אם אתם לא מרגישים את הלחץ הזה כשאתם שכירים, אל תצאו לעצמאות", מבהיר ציפורי. "כל עובד חייב להרגיש את הדרייב והלחץ להצליח, גם כשהוא עובד כשכיר. זה הבסיס לעבודה שבו אתה נותן את כולך. ללא הבסיס הזה, לא תוכל להקדיש את כולך באמת לחברה, גם כשהיא תהיה שלך".
מרגישים שאתם יכולים? נסו לעוף לבד
- 1.האיש שקרן פתולוגי. להתרחק כמו מאש (ל"ת)מכר מהעבר 03/12/2016 10:38הגב לתגובה זו
אופיר לוינגר. צילום: יח"צמדוע שכונת נווה עופר עוקפת את אזורי היוקרה של ת"א?
בעוד שאזורי היוקרה בעיר רושמים ירידה חדה בכמות העסקאות, המשקיעים והזוגות הצעירים נמשכים דווקא לשכונת נווה עופר. אופיר לוינגר, מאנשי הנדל"ן הפעילים והמנוסים בשכונה, מסביר מה בדיוק מתרחש באזור שהצליח לעקוף את כל שאר השכונות בעיר
רגע לפני סיום שנת 2026, תמונת הנדל"ן בתל אביב מתבהרת והיא חושפת תפנית לא צפויה.
אם לאורך השנים התרגלנו לראות את מחירי הדירות בעיר הגדולה מטפסים ללא הפסקה, השנה האחרונה טלטלה את השוק והביאה עימה שינוי כיוון שלא ניתן להתעלם ממנו.
לפי נתונים עולה כי במחצית הראשונה של השנה נרשמה ירידה של 36% במספר עסקאות יד 2 בעיר, זאת לעומת התקופה אשתקד.
כשבוחנים לעומק את המספרים מגלים תמונה מפתיעה במיוחד. דווקא האזורים היוקרתיים, שנחשבו עד לא כל כך מזמן למבוקשים ביותר, הם אלה שספגו את הפגיעה הקשה.
- אנבידיה מפתחת את הצפון: קמפוס ענק בקריית טבעון ליותר מ-10,000 עובדים עד 2031
- 34 מיליון דולר: מישורים מוכרת מרכז קניות בצפון קרוליינה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לדוגמה, בצפון החדש שיעור העסקאות ירד בכ-58%, בנווה אביבים נרשמה ירידה של 53%, ובנחלת יצחק ירידה של 42%.
צילום: Freepikמיתוסים באחזקת רכב: למה מים מהברז הורסים לכם את האוטו?
שימוש במים במקום נוזלים ייעודיים ובחירה לא נכונה של שמן מנוע עלולים לגרום נזק לרכב לאורך זמן. כך תעשו את הבחירה הנכונה ותשמרו על הביצועים והחיים של הרכב
כשמדברים על אחזקת רכב, יש מיתוסים רבים שמובילים לבחירות לא נכונות — במיוחד סביב שימוש במים במקום נוזלים ייעודיים, כמו גם טעויות בבחירת שמן מנוע או טיפול שוטף. להבין נכון את מה שכן חשוב — זה לשמור על הביצועים והחיים של הרכב.
המיתוס על "כל השמנים אותו דבר"
אחד המיתוסים הנפוצים ביותר בקרב בעלי רכבים הוא ההנחה שכל שמן מנוע זהה או דומה — ולכן לא באמת משנה איזה סוג שמן נוזל למנוע. בפועל, לכל מנוע דרישות ייחודיות בהתאם לעיצובו, תקני היצרן, טווחי טמפרטורה וצריכת דלק. שימוש בסוג לא מתאים של שמן מנוע עלול לגרום להצטברות בוצה בתוך הבלוקים, לשחיקה מואצת של החלקים הנעים בתוך הגלילים, לפגיעה ביעילות הדלק ואף לקיצור חיי המנוע. שמן בעל צמיגות לא נכונה יכול לא להגן כראוי על חלקי המנוע בזמן התנעה קרה, או לאפשר טיפול חום יעיל בזמן חום מנוע גבוה, וכל אלה עלולים לגרום לנזק מצטבר לאורך זמן.
גם כאשר מדובר בשמנים באותה קטגוריה (למשל, שמן סינתטי מול שמן חצי-סינתטי), עדיין יש לבדוק ולבחור לפי המלצות היצרן והתקנים הבינלאומיים. המלצה מקצועית היא להיצמד לנחיות היצרן, להחליף שמן בזמן הנדרש לפי ספר הרכב ולבחור שמן איכותי יותר מאשר זול במיוחד — כי זה ישפיע ישירות על ביצועי הרכב ובריאות המנוע לטווח הארוך.
מיתוס "מים זה בסדר – זה בסך הכל נוזל"
המיתוס השני והרע ביותר באחזקת רכב הוא ההנחה שניתן להשתמש במים מהברז במקום נוזל קירור, רק כי "בסך הכל זה נוזל והמידע מסביב הוא מוגזם". ההמלצה החד-משמעית של כל המוסכים והטכנאים המנוסים היא להשתמש אך ורק במוצר תקני של נוזל קירור לרכב, המכיל תוספים מיוחדים המונעים קפיאה בקור, רתיחה בחום גבוה וקורוזיה בתוך מערכת הקירור.
- כל היתרונות של רכב 7 מקומות למשפחות
- איך 52% ישפיעו על רכישת כלי רכב? המספר היומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מים מהברז עלולים להקפא בחורף, לעלות על גדותיו בקיץ, לגרום להתרחבות ותזוזה של חלקים בתוך מערכת הקירור ואף ליצור חלודה וצבריות של פתרון שישפיעו על היעילות לאורך זמן. נוסף על כך, מים לבדם אינם מכילים את התוספים שמונעים היווצרות משקעים מזיקים, מעלה את הסיכון לנזק לרדיאטור, לפתח חורים או להוביל למצב שבו מנוע מתחמם יתר על המידה.
