גוגל
צילום: טוויטר

ג׳ימיני של גוגל יכול עכשיו להפוך תמונות לסרטון וידיאו

השירות החדש זמין למשתמשים המשלמים של ג'ימיני ומבוסס על מודל Veo 3 שמייצר סרטונים של 8 שניות מתמונות סטטיות
אדיר בן עמי | (1)
נושאים בכתבה אלפאבית גוגל

גוגל Alphabet -0.54%  השיקה השבוע יכולת חדשה שמאפשרת למשתמשים המשלמים של עוזר הבינה המלאכותית שלה ג׳ימיני להפוך תמונות לסרטוני וידאו קצרים. השירות זמין החל מהחמישי למשתמשי התוכניות AI Ultra ו-Pro באזורים נבחרים, תחילה בגרסת הדפדפן ולאחר מכן באפליקצייה למובייל.


הכלי מייצר סרטונים באורך 8 שניות עם קול, בהתבסס על תמונה וטקסט שמתאר את הסצינה הרצויה. הוידאו נוצר בפורמט MP4 ברזולוציה של 720p ביחס של 16:9. המשתמש צריך להעלות תמונה ולהוסיף תיאור טקסט של מה שהוא רוצה לראות בסרטון.

הטכנולוגיה מבוססת על Veo 3, המודל האחרון של גוגל לייצור וידאו שהוכרז במאי בכנס המפתחים השנתי. עד כה המודל היה זמין רק דרך כלי בתשלום נפרד בשם Flow, שמיועד לצרכנים מקצועיים בתחום הקולנוע. השירות החדש מגיע בזמן שבו גוגל מתחרה עם חברות אמריקניות כמו OpenAI ו-Runway AI בתחום יצירת וידאו בבינה מלאכותית. התחרות גוברת גם מול חברות סיניות - עליבאבא, מאנוס וקוואישאו השיקו או עדכנו כלים לייצור וידאו בחודשים האחרונים.


מגבלות בטיחות

גוגל Alphabet -0.54%  הטמיעה מגבלות בטיחות בכלי. הוא לא מאפשר יצירת סרטונים של אנשים מפורסמים, נשיאים או מנכ"לים מוכרים. המדיניות אוסרת גם על יצירת תוכן שמעודד פעילויות מסוכנות או מסית לאלימות נגד יחידים או קבוצות.


בדיקות שנערכו בכלי החדש חשפו מגבלות ביכולותיו. כשהתבקש ליצור סרטון של אדם שמדבר, הוא שינה לעיתים את תווי הפנים ואת הגזע של האדם בתמונה. הכלי הצליח ליצור סרטונים של צמחים הנעים ברוח וחתול מדבר, אבל לא הצליח לבצע פעולות מורכבות כמו ברייקדאנס.


דובר גוגל הסביר שאין הוראה במודל הבינה המלאכותית לשנות את מראה האדם. הוא הוסיף שיצירת וידאו מתמונה ואנימציה של פנים הן טכנולוגיות חדשות שעדיין לא מושלמות, והן עלולות לפתח את התמונה בדרכים שלא מייצגות את המקור. לדברי הדובר, המודל מצליח יותר בהנפשת סצינות אחרות כמו אובייקטים יומיומיים, רישומים וציורים, והוספת תנועה לתמונות טבע. החברה מתכוונת להמשיך לשפר את המודל, כולל את יכולת אנימציית הפנים, בעדכונים עתידיים.

השירות מגיע כחלק מהמאבק של גוגל להתמודד עם התחרות הגוברת בתחום הבינה המלאכותית. החברה מרחיבה את הגישה לכלים מתקדמים דרך ממשק השיחה של ג׳ימיני, במטרה לספק למשתמשים פתרונות מקיפים יותר ליצירת תוכן.

קיראו עוד ב"BizTech"

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    אנונימי 10/07/2025 21:07
    הגב לתגובה זו
    החברה הזו היום מזוהמת ביותר מדי אינטרסים של עבריינים ומזמן הפכה לחברה רעילה ומזהמת סביבתית
מייסדי Echo, צילום: ג'ני רוכליןמייסדי Echo, צילום: ג'ני רוכלין

חברת הסייבר Echo גייסה 50 מיליון דולר תוך 10 חודשים מאז הקמתה

החברה מפתחת מערכת הפעלה מאובטחת ליישומי ענן, המבוססת AI, ונוסדה על ידי צמד היזמים שהקים את Argon ב-2020 ונמכרה תוך שנה בסכום של 100 מיליון דולר


הדס ברטל |

חברת הסייבר Echo, המפתחת תשתיות תוכנה מאובטחות מבוססות AI, גייסה 35 מיליון דולר בסבב מסדרה A. הסבב הובל על ידי קרן N47 ובהשתתפות המשקיעים Notable Capital, Hyperwise Ventures ו-SentinelOne. גיוס סבב A נעשה ארבעה חודשים בלבד לאחר גיוס סיד בהיקף 15 מיליון דולר, והוא מביא את סך ההשקעות בחברה ל-50 מיליון דולר בתוך עשרה חודשים מאז הקמתה. 

Echo הוקמה בתחילת 2025 על ידי אילון אלחדד, מנכ"ל ועילם מילנר, CTO, יוצאי יחידות 8200 ואופק עם ניסיון של עשור בתחום הסייבר. אילון ועילם הקימו בשנת 2020 את Argon שנמכרה תוך שנה לאקווה סקיוריטי בסכום של 100 מיליון דולר. הפתרון של Echo כבר מותקן ופועל בהצלחה בעשרות ארגונים בהם Vectra AI, EDB, Port, UiPath, Varonis ועוד. בין שותפי החברה שביצעו עימה אינטגרציה נמנות החברות Wiz, Orca, Aqua, Mend, Anchor ורבים נוספים. Echo מעסיקה כיום 35 עובדים בישראל ובניו יורק ותשתמש בכספי ההשקעה לגיוס כוח אדם, האצת הפיתוח והתרחבות בשוק. 

החברה משתמשת בסוכני בינה מלאכותית ייעודיים שפועלים באופן אוטונומי לבניית תשתיות ענן מאובטחות מאפס ולתחזוקתן עם הופעת פגיעויות חדשות. כאשר חולשה (CVE) חדשה מתגלה בעולם, הסוכנים של Echo חוקרים אוטומטית את הפגיעות, מזהים את האימג'ים שמושפעים ממנה, מוצאים או מפתחים תיקונים, כולל ממקורות בלתי שגרתיים כמו תגובות ב-GitHub, פורומים ובלוגים, מיישמים פאצ'ים, מריצים בדיקות תאימות מלאות, ופותחים Pull Request לסקירה אנושית. הגישה מבוססת AI מאפשרת לצוות של 35 עובדים בלבד לתחזק יותר מ-600 אימג'ים מאובטחים, משימה שהייתה דורשת קודם לכן מאות חוקרי אבטחה.

“מחקרים מראים באופן עקבי שלמעלה מ-90% מהפגיעויות בקונטיינרים מקורן בשכבת ה-base image ולא בקוד האפליקציה,” אמר עילם מילנר, שותף-מייסד ו-CTO של Echo. “המשמעות היא שארגונים גדולים עם אלפי שירותי ענן מקבלים בירושה מיליוני בעיות אבטחה עוד לפני שהמהנדסים שלהם כתבו שורת קוד אחת.”

“ה-Time-to-Value שלנו הוא מיידי כאשר לקוחות רואים את מספר הפגיעויות שלהם צונח לאפס ברגע שהם עוברים להשתמש ב-Echo,” אמר אילון אלחדד, שותף-מייסד ומנכ״ל Echo. “צוותי האבטחה אוהבים אותנו כי אנחנו מעצימים אותם בן רגע והמפתחים אוהבים אותנו כי הם מפסיקים לבזבז זמן על תיקון פגיעויות בתשתית שהם בכלל לא יצרו.”

סייארה
צילום: מנש כהן

סייארה הישראלית מגייסת לפי שווי של 9 מיליארד דולר

יוניקורן הסייבר הישראלית שילש את שוויו בשנה אחת, על רקע העלייה בביקוש לפלטפורמות אבטחת מידע בעידן ה-AI

הדס ברטל |

חצי שנה לאחר סבב הגיוס הקודם, חברת הסייבר הישראלית סייארה מגייסת 400 מיליון דולר, בסבב גיוס בהובלת קרן בלאקסטון האמריקנית, כך מדווח הוול סטריט ג'ורנל הבוקר. סבב הגיוס הנוכחי מחזק את יוניקורן הסייבר הממוקם בין הטכנולוגיות המובילות בעולם ומעניק לחברה שווי שוק מוערך של כ-9 מיליארד דולר.

המהלך, לפי מקורות המקורבים למו״מ, כולל א גם משקיעים קיימים צפויים להצטרף לסבב. ביניהן גם כמה מקרנות ההון-סיכון החזקות בתחום כמו Sequoia Capital ו-Accel, שתמכו בחברה גם בעבר. החברה, שהוקמה בשנת 2021 על ידי יותם שגב (CEO) ותמר בר-אילן (CTO), הצליחה לגייס סכום מצטבר של יותר ממיליארד דולר מאז הקמתה, על רקע דרישה גוברת לפתרונות אבטחת מידע כאשר יותר ויותר חברות מאמצות טכנולוגיות בינה מלאכותית ובקצב מהיר. 

צמיחה מהירה 

רק לפני חצי שנה, בסבב הגיוס הקודם, סייארה גייסה 540 מיליון דולר והוערכה בשווי של כ-6 מיליארד דולר, מה שמראה את קצב הצמיחה האדיר של החברה בזמן קצר יחסית. חצי שנה בלבד לפני כן, היא גייסה לפי שווי של 3 מילארד דולר.

החברה דיווחה על קפיצה של מעל ל-300% בהכנסות ועל התרחבות לפעילות ביותר מ-10 מדינות, כאשר ב-18 החודשים האחרונים נראה גידול דרמטי בכמות הלקוחות הנכללים ברשימת Fortune 500. החברה מעסיקה כ-800 עובדים ברחבי העולם ועוקבת אחרי הציפיות לגיוסי כוח אדם נוספים בשווקים שונים. 

הטכנולוגיה שסייארה פיתחה, היא פלטפורמת אבטחת מידע מבוססת בינה מלאכותית, שמטרתה לאפשר לארגונים לזהות, למיין, להגן ולנטר באופן רציף מידע ונתונים  גם בסביבות ענן מרובות, SaaS ושרתים פנימיים. פתרון כזה חשוב במיוחד בעידן שבו מידע רגיש מפוזר כמעט בכל מערכת וגידולו מספק שפע של הזדמנויות עבור תוקפים. הקפיצה המטאורית של החברה באה על רקע האימוץ המהיר של טכנולוגיות AI והצורך הגובר של חברות להגן על המידע הרגיש ביותר שלהן.