דולר שקל – תיקון או שינוי מגמה?

המטבע האמריקאי אמור להחזיק את אזור 3.56 שקלים ואם יעשה כן זו יכולה להיות במה לא רעה לטיפוס מעלה

 |  (28)
אייל גורביץ', צילום: Istock, Bizportal
בטווח הארוך
  1. בגרף הרבעוני אפשר לראות את הסידור האופקי של נקודות השיא והשפל המעיד על נוכחות של הקונים והמוכרים
  2. 2. הדשדוש מכיל טווח גדול יחסית אך מגדיר היטב את אזורי הקנייה והמכירה של המטבע האמריקאי.

    3. האזור של 3.43 מוכיח את עצמו כבר שנים כאזור נוח לקנייה.

    4. מנגד, האזור של 4 ₪ לדולר הוא מחסום לא פשוט להתמודדות.

    4. משהנחנו את המסילות עליהן נעות שתי הקבוצות הדומיננטיות הבה נרד ממד זמן אחד מטה.

ממד הזמן החודשי 
  1. בממד הזמן החודשי אין מגמת עלייה שכן נקודות השפל אופקיות לחלוטין. הן מעידות על תמיכה במחיר של  3.56 שקלים לערך. 
  2. מנגד אפשר לראות את הקושי של הדולר במחיר של 3.74 שקלים. רמה זו שימשה בעבר כרמת תמיכה ושבירתה מטה הפכה אותה לרמת התנגדות. 
  3. הרצף יורד אך יש לשים לב לחודשיים האחרונים המתאפיינים בצללית תחתונה ארוכה ובגוף קטן יחסית הממוקם גבוה, עדות לכך שהקונים עדיים מחזיקים מעמד.
מסקנה ארוכת טווח
המטבע האמריקאי אמור להחזיק את אזור 3.56 שקלים ואם יעשה כן זו יכולה להיות במה לא רעה לטיפוס מעלה.
בטווח הקצר
  1. בגרף השבועי שוב בולטת יכולתו של הדולר להחזיק מעמד מעל למחיר של 3.56 שקלים. 
  2. אין כאן מגמת עלייה אבל הרצף עולה ובינתיים מחזיק מעמד.
בגרף היומי 
  1. בגרף היומי אפשר לראות את הרצף היורד האחרון. 
  2. מי שחושב על עליות וזומם לרכוש את הדולר נא לשים לב היכן הוא נבלם. 
  3. בלימה מעל לשפל הקודם תהווה בסיס לגל עליות שעשוי להיות משמעותי. 
מסדרים את הפרמטרים 
הדולר לא חד משמעי לגבי הכיוון ולכן בשלב הנוכחי ההחלטות אמורות להיות קצרות טווח. קנייה של הדולר תהיה נכונה מבחינת סיכוי סיכון רק אם גל הירידות הנוכחי יבלם מעל לשפל הקודם. 

הערה : כל הזכויות שמורות. אין לשכפל, להעתיק, לתרגם, לצלם, להקליט או להעביר בכל צורה שהיא כל חלק מן החומר אלא באישור מפורש בכתב מן המחבר.
 
אין בסקירה זו משום המלצה לקנות או למכור את השוק או מניות ספציפיות. סקירה זו מוגשת כאינפורמציה טכנית נוספת העושה זאת פועל על סמך שיקול דעתו בלבד.

 
תגובות לכתבה(28):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 22.
    מה עם רציו?
    בן 01/05/2019 19:24
    הגב לתגובה זו
    2 1
    פרצה 286 כפי שאמרת. אם תפרוץ תרוץ קדימה. . עדיין נדשגשת. יש חדש לדעתך?
    סגור
  • 21.
    גורביץ
    שלומי 01/05/2019 18:53
    הגב לתגובה זו
    4 0
    באמת אתה לא מתבייש לתת הערכה מה יקרה אתה לא פוגע בכולם אתי חי בסרט שאתה מבין
    סגור
  • 20.
    אייל אל תתייחס לכל המבקרים , טעית פעם אחת ישר חונקים
    יובל 01/05/2019 16:06
    הגב לתגובה זו
    0 8
    תמשיך בעבודה הטובה , סתם כפויי טובה
    סגור
  • אייל אל תתתייחס לכל המבקרים אתה טועה כל הזמן בניחושים
    ליובל המבולבל 02/05/2019 13:31
    הגב לתגובה זו
    3 0
    בצורה כזו שאולי תתחיל ללמד אותם לבחור מניות ומדדים בהטלת מטבע זה פוגע יותר מהניחושים הכושלים שלך
    סגור
  • 19.
    העיקר.
    יצחק 01/05/2019 15:55
    הגב לתגובה זו
    5 1
    מכל הבלבלבא אהבתי את הסיום: "אין להעתיק או לשכפל...כל הזכויות שמורות... תותח.
    סגור
  • 18.
    לא ברור איך נותנים לך במה....
    אלי 01/05/2019 15:17
    הגב לתגובה זו
    7 1
    אתה עוסק בסיכויים של 50% 50% וגם במצב זה אתה טועה.....שטויות דברת ושטויות ממשיך לקשקש.
    סגור
  • לא ללכלך על המטבע היא פוגעת יותר מהניחושים הכושלים שלו (ל"ת)
    אלי 02/05/2019 13:32
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 17.
    למה אתה לא מפרסם תיק וירטואלי שכולם ידעו כמה אתה טועה ? (ל"ת)
    מחכם מימון לגורביץ 01/05/2019 14:08
    הגב לתגובה זו
    4 1
    סגור
  • מכוון שאם הוא היה באמת מפרסם תיק וירטואלי ...
    תשובה 02/05/2019 13:34
    הגב לתגובה זו
    4 0
    גורביץ היה מסיר את הספק של כמה גלמים שעוד מאמינים בחרטות שלו וגם הם היו כבר מפסיקים לאמין לחרטות שהוא מוכר להם שוות לקריאה בקפה
    סגור
  • 16.
    אין לו מושג קלוש
    יש רק פיתרון אחד 01/05/2019 14:06
    הגב לתגובה זו
    6 1
    בזכות גורביץ הורדתי חוסם פרסומות asblock וכל עוד הליצן שם האתר לא יראה שקל. מחאה שקטה ..
    סגור
  • טען עוד
  • 15.
    שטויות במית עגבניות
    3.55 01/05/2019 14:04
    הגב לתגובה זו
    3 0
    שבוע שעבר הדולר נסחר ב3.55 ונעצר רק בגלל תנאי המקארו בארהב. המגמה בדולר היא למטה בצורה ברורה. אם כבר הטווח הוא:3.6-3.62 פריצה מתחת יכולה להוביל לתחתית של 3.5 בשקט
    סגור
  • 14.
    תעלם כבר חרטטן, לך למכור עגבניות בשוק, בזה אולי תצליח. (ל"ת)
    יועץ השקעות 01/05/2019 13:20
    הגב לתגובה זו
    6 0
    סגור
  • 13.
    העיקר אמרו שיעלו ריבית
    אחד העם 01/05/2019 12:54
    הגב לתגובה זו
    2 0
    איזה צחוקים
    סגור
  • 12.
    תנו לו זמן -יום אחד הבורסה תרד (ל"ת)
    יגאל 01/05/2019 12:49
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • 11.
    צא קצת לחופש
    גרשון 01/05/2019 12:12
    הגב לתגובה זו
    11 1
    ככה תציל פתאים שלא ילכו שולל אחרי הסקירות שלך. הנרות מיועדים רק להורדת חום שאתה עושה לקוראים של האתר
    סגור
  • 10.
    גורביץ. אתה לא יודע מילה סליחה? מתאי תסכים שטעית בגדול? (ל"ת)
    מיכאל 01/05/2019 11:27
    הגב לתגובה זו
    10 1
    סגור
  • 9.
    גורביץ טעיתה בענק עם הדולר לפני כ 3 חודשים!!!!!
    אלי 01/05/2019 11:27
    הגב לתגובה זו
    13 1
    ולא צפה את הירידות האלה !!!!!!
    סגור
  • 8.
    הוכחת ת' עצמך,
    " חרד" 01/05/2019 11:26
    הגב לתגובה זו
    6 1
    אתה מתפרנס מזה.... ואנשים מפסידים... מה קלעת עד עכשיו?!
    סגור
  • 7.
    איך אתה ממשיך?
    אבידן 01/05/2019 11:18
    הגב לתגובה זו
    9 1
    אני נגד העלבת כותבים, אבל איך אתה עוד ממשיך לנתח בבטחה, אחרי הכישלונות המהדהדים שלך בניתוח המדדים ב 2008 ובתחילת השנה. בשניהם צפית המשך התרסקות בעוד המדדים המריאו מעלה מעלה.
    סגור
  • 6.
    אייל הרבה זמן לא ניתחת טכנית את סרגון,מה דעתך? תודה. (ל"ת)
    דניאל 01/05/2019 11:04
    הגב לתגובה זו
    0 6
    סגור
  • נכון.....
    אלי 01/05/2019 15:22
    הגב לתגובה זו
    2 1
    פעם אחרונה שכתב על סרגון (כשעוד נסחרה בארץ) ניבא שתעלה רבות.היא אכן עשתה זאת אחרי כשנתיים כשלפני היא התרסקה....
    סגור
  • 5.
    הדולר ימשיך מטה ל 3.43! אי אפשר להסתמך רק על ניתוח טכני
    משקיע 01/05/2019 10:35
    הגב לתגובה זו
    8 1
    אם מסתמכים רק על ניתוח טכני יתכן שאתה צודק אייל! כי ניתוח טכני מסתמך רק על ניתוני עבר ולא מגלם בתוכו את ניתוני העתיד! ואם ניתוני העתיד על פי הצפי ללא שינוי משמעותי אז הייתי תומך בעמדתך הטכנית! אבל! ויש כאן אבל גדול!!! הניתונים המאקרו כלכליים שנוגעים לעתיד אומרים שארה"ב הולכת להציף את השוק בכמות דולרים גבוהה דבר שאמור להחליש את הדולר ברמה העולמית כמובן כולל ישראל! אז אני מצפה שרמת ה 3.56 תשבר למטה ונגיע ל 3.43.
    סגור
  • 4.
    אחרי הציוצים של טראמפ, הדולר רק למטה לא צריך גרפים. (ל"ת)
    אני 01/05/2019 09:56
    הגב לתגובה זו
    4 2
    סגור
  • 3.
    ניתוח טכני חסר משמעות
    תם 01/05/2019 09:28
    הגב לתגובה זו
    13 0
    יש לדעת שבשוק המט"ח מכיוון שיש שערים מצטלבים אז אין משמעות למס' 3.54 או 3.74 כתמיכה או התנגדות אלא השער נקבע לפי היחס של הדולר מול המטבעות החזקים ושל השקל (מטבע מקומי) ליתר המטבעות. ניתוח טכני הוא כלי עם כח מוגבל מאוד שיעיל בד"כ בין הפיפסים בטווח הקצר שמתאדה מאוד עד לא רלוונטי לטווח הארוך. מי שיבחן הערכות של גורביץ אל מול הבפועל בשנתיים האחרונות יווכח שהדוק מתפוצץ מצחוק בפניו של גורביץ, זה ממש מרגיש כאילו השוק מסתכל מה גורביץ מנבא ופועל הפוך עד שגורביץ משנה דעה באמצעות כוכבית ששם מבעוד מועד ובאותו היום השוק חותך הפוך וחוזר חלילה. הרבה בטחון עצמי גורביץ, הרבה מעל המגיע...
    סגור
  • 2.
    מלחמת המטבעות המתנהלת בין כל המדינות כדי להוזיל ..
    rashrash 01/05/2019 08:22
    הגב לתגובה זו
    3 4
    מי שיתבונן בגרפים של כל המטבעות החשובים יראה שהמלחמה טרם נגמרה וכל מי ששם את כספו במטבעות חוץ בעשור האחרון הפסיד עשרות %%%% לכן אני מעריך ששער של 3.4 $ יהיה מאוד סביר ולא מפתיע.
    סגור
  • 1.
    גרפים
    יורם 01/05/2019 07:38
    הגב לתגובה זו
    9 0
    ניתוח גרפים זה בולשית
    סגור
  • למה בולשיט שיש עוד כמה גלמים שמוכנים לשלם כסף