וול סטריט
וול סטריט
וול סטריט

נעילה חיובית בוול-סטריט; פאלו-אלטו קפצה ב-5%, מיקרון איבדה 7%

לאחר שבמרבית היום נסחרו במגמה מעורבת, שלושת המדדים העיקריים סיימו את יום המסחר בעליות שערים של עד 0.3%. עוד בולטים במסחר היום היו הנפט והזהב שעלו עד 1.3%. 

זאת הכלכלה, טמבל: הסוגיות הכלכליות שיעמדו בלב העימות הנשיאותי - העימות הטלוויזיוני בין שני המועמדים לנשיאות, ג'ו ביידן ודונלד טראמפ, צפוי לעסוק במגוון נושאים החל בהגירה וכלה במדינות החוץ; הסוגייה הכלכלית צפויה לקבל מקום נרחב גם היא כשהמועמדים ישטחו את מצעם בסוגיות כמו אינפלציה, מיסים ומכסים.

בדרך לאבד נתח שוק? סטארטאפ החיפוש שמאיים על גוגל GOOGLE - שוק מנועי החיפוש הופך להיות מעט צפוף יותר עם חברת AI חדשה שצפויה לגייס 250 מיליון דולר ולנסות לערער את הדומיננטיות של גוגל בשוק החיפוש

סנטינל וואן זינקה ב-8%. כשמסתכלים על התוצאות והמספרים בכלל של החברה רואים צמיחה מרשימה, הנמכת תחזית קטנה לשנה כולה, אבל ביטחון של ההנהלה לגבי ההמשך. ההכנסות בקצב שנתי של מעל 800 מיליון דולר, בשנה הבאה מעל 1 מיליארד, צמיחה של 30%.

סנטינל וואן היא חברת סייבר שהדגש שלה על צמיחה. היא מפסידה אבל מעט, ותעבור תוך רבעון או שניים (להערכת קונסנזוס האנליסטים) לרווח. ההכנסות שלה בקצב של חמישית מההכנסות של קרואדסטרייק המובילה בתחום, אבל היא נסחרת בפחות מעשירית מהשווי של קראודסטייק (היא נסחרת בכ-6%-7% מהשווי של קראודסטרייק). אפשר להסתכל על זה אחרת - קראודסטרייק במכפיל מכירות של כ-20 (על מכירות שנה הבאה, סנטינל וואן על כ-5-6. 

S&P 500 0.13%

נאסד"ק -0.21%

קיראו עוד ב"גלובל"

דאו ג'ונס 0.16%

BITCOIN -0.18%

  • טרם החל המסחר הרציף

מאקרו

ספייסX היא חברת החלל עם השווי הגבוה בעולם - חברת החלל של אילון מאסק מבצעת יותר ממחצית השיגורים לחלל ברחבי העולם ומחזיקה לפי הערכות בשווי של 210 מיליארד דולר

איך העשירים משקיעים ומה השינויים המשמעותיים בתיק שלהם בשנה האחרונה?מאקרו: לקראת נתון ה-PCE - מהן המגמות האחרונות בנתוני המאקרו? שוק הסחורות: המוסדיים מקטינים פוזיציות - מה זה אומר על האינפלציה? שוק המניות: הראלי מצומצם בצורה חריגה השקעות: מחקר שבודק אלוקציית נכסים של העשירים מגלה מגמות מעניינות.

מתי הפד' יוריד את הריבית? התחזית הפסימית שעולה משוק האג"ח - נתוני המאקרו בארה"ב ממשיכים לתמוך באי הורדת ריבית והמשקיעים מחכים לבשורה, מה שאומר שהם כנראה יתאכזבו לשמוע את התחזית שעולה משוק האג"ח לגבי הורדת ריבית אפשרית

חברת האופנה הסינית Shein לקראת הנפקה בלונדון - חברת האופנה הסינית שהלחיצה את האמריקאים מנסה כעת את מזלה בביטניה. עם זאת, מספר מחוקקים בריטיים כבר החלו לדבר על בדיקה מעמיקה של בקשת ההנפקה של החברה

לקראת שבוע המסחר בוול סטריט - האנליסטים מנתחים הנתונים הנכנסים עדיין לא מספקים לפדרל ריזרב סיבה מספקת להוריד את הריבית. למרות החולשה בנתונים הכלכליים, הסבירות שהריבית תישאר ללא שינוי בפגישה הקרובה עומדת כעת על 89.7%.

מניות במרכז

אינטראקטיב ברוקרס INTERACTIVE BROKERS הפסידה 48 מיליון דולר מהבאג במניית ברקשייר - הסוחרים חשבו שהם הצליחו סוף סוף לנצל את המערכת, אך לצערם גילו את האמת המרה. למזלם, אינטראקטיב ברוקרס החליטה לסייע להם, פעולה שעלתה לה בסכום משמעותי

איך Temu ו-Shein עזרו לדחוף את מניית אמזון  AMAZON  למעל 2 טריליון דולר? עלייתם של אתרי האי קומרס המתחרים אילצה את אמזון לחזור ולשים דגש על תחום שנשאר מאחור בשנים האחרונות לאור ההשקעות בענן וב-AI; המשקיעים מבינים שאמזון היא עדיין המובילה בתחום והמנייה חצתה את רף ה-2 טריליון דולר. 

יצרנית ציוד הספורט הוותיקה נייקי NIKE תפרסם הערב את תוצאותיה לרבעון השני של השנה. למה לצפות וכמה הדגמים החדשים והאולימפיאדה צפויים לעזור לה?.

יצרנית שבבי הזיכרון מיקרון MICRON TECHNOLOGY הציגה אמש תוצאות חזקות עבור הרבעון השני של 2024. עם זאת, מניית החברה ירדה במסחר המאוחר בכ-8%, לאחר שהתחזית שלה אכזבה את המשקיעים, שחיפשו תמורה גדולה יותר ממאניה של בינה מלאכותית.

רשת בתי המרקחת וולגרינס WALGREENS BOOTS ALLIANCE פרסמה את תוצאותיה הכספיות לרבעון השני וסיפקה תחזית מאכזבת, ששולחת את המנייה לירידות שערים חדות.

פגישת בעלי המניות של אנבידיה NVIDIA CORP : מה אמר המנכ"ל על מחשוב קוונטי? יצרנית השבבים ערכה אתמול את פגישת המשקיעים השנתית שלה שלא ממש השפיעה על המניה. בפגישה הקצרה במיוחד אישרו גם בעלי המניות את כל 12 המועמדים לדירקטוריון ואת תגמול הבכירים

מודרנה MODERNA נפלה אתמול ב-7% - תוצאות חיסון ה-RSV אכזבו את המשקיעים - החיסון של מודרנה היה יעיל ב-50% לאחר שנה וחצי, בעוד GSV ופייזר דיווחו על יעילות של 78.6% ו-77.8% לאחר כשנתיים.

צ'יפוטלה  CHIPOTLE MEXICAN GRILL איבדה גובה לאחר הפיצול של 1 ל-50 - למה המגמה צפויה להתהפך בקרוב? רשת המסעדות נסחרת כעת לפי שווי של 88.8 מיליארד דולר, זאת לאחר שמנייתה עלתה ב-42% מתחילת השנה וב-58% ב-12 החודשים

ריוויאן  RIVIAN AUTOMOTIVE זינקה אתמול 24% עקב השקעה של מיליארד ד' מטעם פולסווגן במיזם משותף ההשקעה עשויה לגדול בעוד 4 מיליארד דולר בהתאם להתקדמות הפרויקט שנועד ליצור את הדור הבא של ארכיטקטורת המערכת התומכת ברכבים החשמליים; החברות מקוות להשיק רכבים על בסיס המערכת במחצית השניה של העשור.

הישראליות בוול סטריט

מניית קמטק  קמטק (US) המייצרת צידו לבדיקת מוליכים למחצה, קפצה על אף שלא דיווחה על אירוע משמעותי. 

שלשום, הודיעה חברת סיוה סיוה הישראלית על כניסה לסגמנט בתוך עולם הבינה המלאכותית עבור מוצרי קצה - TinyML. משה שייר, סמנכ"ל השיווק של סיוה מסביר בשיחה עם ביזפורטל, מה המשמעות של המהלך ומתי הם יתחילו להכיר בהכנסות ממנו?

אתמול, אינוויז  אינוויז מדווחת על פיתוח חיישן חדש - המנייה קפצה ב-10% החברה דיווחה על שיתוף פעולה עם יצרן מוביל לפיתוח חיישן ברמה 4. 

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    דובי 28/06/2024 07:55
    הגב לתגובה זו
    האמת שהבורסה בארצות הברית חיובית השנה כי אין לכסף אלטרנטיבה אחרת והמשכיעים מחפשים רווחים למרות המכפילים הלא הגיוניים של החברות המובילות בבורסה של ארצות הברית וההערכה שבחודשים הבאים הכל ידשדש בשערים האלה עד שהמשקיעים יראו כיוון אחר נוסף
  • 1.
    גולן 27/06/2024 23:53
    הגב לתגובה זו
    שום מילה על המניה???? עליה של 50 אחוז בשני ימי מסחר, מטורף!!!
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

רן קידר |

הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

הדיון מסתכל אחורה 

הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”. 

אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)

שיעור מאילון מאסק: איך לדרוש טריליון דולר ולקבל את זה

בעלי המניות של טסלה אישרו למאסק חבילת תמריצים חדשה בהיקף עצום של 400 מיליון מניות, שמחזירה את חלקו בחברה ל־25%. מאחורי המספרים הבלתי נתפסים מסתתרת אסטרטגיית משא ומתן מבריקה וגם לא מעט אגו

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה אילון מאסק טסלה

לאחרונה החליטו בעלי המניות של טסלה Tesla -3.68%  להעניק לאילון מאסק חבילת תמריצים חדשה הכוללת 400 מיליון מניות נוספות. זה מצטרף ל־380 מיליון מניות שכבר ברשותו. המספרים כמעט בלתי נתפסים, אבל מאחוריהם מסתתר שיעור מעניין על ניהול משא ומתן וגם על הגבול הדק שבין ביטחון עצמי לחוצפה.


מאסק ביקש דבר אחד: להחזיר את חלקו בחברה ל־25%. הוא לא נימק מדוע, לא הציג טיעונים ולא ניסה לשכנע. הוא פשוט אמר שזה מה שהוא רוצה וקיבל את מבוקשו. החבילה הקודמת שלו, מ־2018, הייתה שווה אז כמה מיליארדי דולרים והיום מוערכת בכ־120 מיליארד. לכך מתווספת חבילת התמריצים מ־2012, ששווייה כיום כ־34 מיליארד דולר. במילים אחרות, עוד לפני העסקה החדשה, מאסק נהנה משכר ממוצע של כ־12 מיליארד דולר בשנה. לא בדיוק “עבודה בחינם”.


הפעם, החוזה כולל תנאי שאפתני במיוחד: מאסק צריך להוביל את טסלה לרווח תפעולי של 400 מיליארד דולר במהלך שנה אחת. לשם השוואה, טסלה צפויה להרוויח השנה כ־13 מיליארד דולר. כדי לעמוד ביעד, הוא צריך להגדיל את הרווחים פי שלושים.


האסטרטגיה היא לב הסיפור

הסכומים הם לא לב הסיפור, אלא האסטרטגיה. ג’ו־אלן פוזנר, פרופסורית לניהול באוניברסיטת סנטה קלרה, הסבירה שמאסק השתמש בעקרון “העיגון”. טכניקה שבה המספר הראשון שמועלה במשא ומתן קובע את המסגרת לכל המספרים הבאים. אם ההצעה הראשונה גבוהה מדי, שאר ההצעות יסתובבו סביבה. מאסק לא התחיל נמוך ולא בנה את הדרישות בהדרגה, הוא פתח בגדול, בטריליון דולר, מה שגרם לכל סכום אחר להיראות סביר בהשוואה.


פוזנר הסבירה שזו בדיוק הסיבה שכדאי להיות הראשון שמגיש הצעה במשא ומתן. אם מועמד לעבודה מצהיר שהוא שווה חצי מיליון דולר בשנה, גם אם המעסיק חשב להציע 150 אלף, השכר הסופי יהיה קרוב בהרבה להצעה הגבוהה.