וולגרינס מורידה תחזית - המנייה צונחת ב-20%
רשת בתי המרקחת וולגרינס WALGREENS BOOTS ALLIANCE דיווחה על תוצאותיה הכספיות וסיפקה תחזית מאכזבת ששולחת את המנייה למטה בטרום מסחר. החברה צופה כעת רווח של בין 2.8-2.95 דולר למנייה ב-2024 בהשוואה לתחזית הקודמת שעמדה על בין 3.2-3.35 דולר למנייה. מנכ"ל וולגרינס, טים ונטוורת', אמר כי החברה ציפתה להתאוששות של הצרכנים במחצית השנייה, אך "לצערינו זה לא המצב". הוא הוסיף כי "הצרכנים פשוט המומים מהמחירים הגבוהים של הכל, וזה משפיע על הרצון שלהם לרכוש מוצרים. לכן היינו חייבים להתמקד במוצרים חיוניים ולהתייעל במוצרים שאינם חיוניים". למרות התחזית המאכזבת, וולגרינס עקפה את צפי האנליסטים בהכנסות לרבעון בזכות ביצועים חזקים בתחום שירותי הבריאות. החברה דיווחה על הכנסות של 36.4 מיליארד דולר לעומתה הצפי שהיה ל-35.94 מיליארד דולר, אך הרווח היה נמוך מהצפי של 68 סמט למנייה והסתכם ב-63 סנט למנייה. "75% מהחנויות שלנו אחראיות על כל הרווחיות שלנו היום", אמר ונטוורת'. "זה אומר שאנחנו בוחנים היטב את שאר החנויות ונודיע בקרוב על מספר החנויות שנסגור". וולגרינס דיווחה על צמיחה בכל שלושת החטיבות שלה ברבעון. חטיבת שירותי הבריאות בארה"ב בלטה לטובה, כאשר המכירות קפצו ב-7.6% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. ההכנסות מהחטיבה הסתכמו ב-2.13 מיליארד דולר, כאשר האנליסטים ציפו למכירות של 2.08 מיליארד דולר. החברה ציינה כי המכירות הגבוהות משקפות את הביצועים של ספקית שירותי הבריאות VillageMD וחברת בתי המרקחת Shields Health Solutions. שילדס חוותה זינוק של 24% במכירות בתקופה זו.
הביצועים של VillageMD מגיעים אחרי שזו הסבה לוולגרינס הפסדים משמעותיים עקב ירידת הערך שלה. וולגרינס הודיעה על כוונתה לסגור 160 מרפאות של VillageMD על מנת לנסו להמשיך להתייעל בתחום הזה. "אנחנו עובדים עם צוות הניהול שלהם כדי להמשיך להשקיע, אך גם כדי לצמצם באופן משמעותי את ההשקעה שלנו ולקבל נזילות כדי שנוכל להשקיע בחזרה בעסקי בתי המרקחת שמהווים את העתיד שלנו", אמר וונטוורת'.
מגזר בתי המרקחת הקמעונאיים של וולגרינס בארה"ב הניב מכירות של 28.5 מיליארד דולר ברבעון, עלייה של 2.3% מהתקופה המקבילה אשתקד כאשר האנליסטים צפו מכירות של 28.34 מיליארד דולר. למגזר זה יש רשת של למעלה מ-8,000 בתי מרקחת ברחבי ארה"ב, המוכרים תרופות מרשם, תרופות ללא מרשם, מוצרי בריאות, יופי, טיפוח אישי ומזון. החברה ציינה כי הצמיחה במכירות נבעה כולה ממכירות תרופות בבתי מרקחת זהים. וולגרינס דיווחה כי סך מכירות התרופות ברבעון עלו ב-4.4% ומכירות התרופות בבתי מרקחת זהים עלו ב-5.7% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, עקב עליית מחיר בתרופות מותג וצמיחה במרשמים.
מניית וולגרינס נסחרת לפי שווי של 13.5 מיליארד דולר אחרי שירדה ב-40% מתחילת השנה וב-50% ב-12 החודשים האחרונים.
מניית וולגרינס ב-12 החודשים האחרונים
- 1.ערן 27/06/2024 16:34הגב לתגובה זוחוץ המרכישה של בוט'ס הם די גמורים

מ-240 לפחות מדולר - הקריסה של ביונדמיט
ביונד מיט הייתה סמל לעתיד של תעשיית המזון, מאז ההייפ הראשוני אחרי ההנפקה איבדה את מרבית השווי ונאבקת לשרוד, כשהמניה קורסת מתחת לדולר והחברה מנסה להימנע מפשיטת רגל ברקע החובות הגבוהים
לפני שש שנים, ביונד מיט Beyond Meat -22.4% הייתה סמל למהפכה. חברה שהבטיחה לשנות את הדרך שבה העולם צורך חלבון, לא עוד בשר מן החי, אלא תחליפים צמחיים שאפשרו לשלב בין טעם, בריאות וסביבה. המשקיעים התאהבו, הכותרות היללו, והמניה טסה. באותה תקופה זה נראה כמו העתיד של תעשיית המזון. אבל העתיד הזה לא התממש. בשנים האחרונות הביקוש לבשר צמחי דעך, המתחרים התחזקו, והחברה מעולם לא הצליחה להראות רווח שנתי אחד.
ההגעה לנאסדק
החברה הגיעה לנאסדק בתחילת מאי 2019, בתקופה חמה במיוחד עבור תחום הפוד-טק, במה שהפך לאחת ההנפקות הזכורות של בתחום. החברה גייסה כ-240 מיליון דולר לפי מחיר של 25 דולר למניה, ששיקף לה שווי שוק של כ-1.5 מיליארד דולר. ההתלהבות סביב ה"בשר הצמחי", הפכה את יום המסחר הראשון לחגיגה של ממש, כאשר המניה פתחה בעלייה חדה, וסגרה את היום הראשון ברמה של 65.75 דולר, קפיצה של כ-163%.
תוך פחות מחודשיים המשיכה המניה לטפס והגיעה לשיא של קרוב ל-240 דולר בסוף יולי 2019, מה שהקפיץ את שווי השוק של ביונד מיט לכ-15 מיליארד דולר.
המציאות לא עמדה בציפיות
מאחורי ההייפ הגדול, החברה פשוט לא סיפקה את הסחורה. למרות היתרון הראשוני של ביונד מיט כחברת הבשר הצמחי הציבורית הראשונה, החברה מעולם לא הצליחה להציג רווח שנתי אחד. בשנים האחרונות קצב הצמיחה שלה נעצר, והירידה במכירות הפכה למגמה קבועה. הכנסות החברה ירדו בשיעור שנתי ממוצע של כ-8% בשנתיים האחרונות, וברבעון האחרון נרשמה צניחה של כמעט 20% לעומת השנה שעברה, בעיקר כתוצאה מירידה של כ-19% בנפח המוצרים שנמכרו.
- שימו לב לשווקים המתעוררים, ואיך לא לשלם לשוק ״שכר סופרים״?
- איזה מניות ביטחוניות מעניינות? ואיזה מניה סולידית יכולה להפתיע?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במקום להתרחב, החברה החלה להתכווץ. אחרי שיתוף הפעולה עם רשתות מזון מהיר והציפיות למכירות המוניות, הציבור התעייף מהמוצר, קטגוריית הבשר הצמחי כולה נחלשה, ויריבות כמו טייסון פודס ואימפוסיבל פודס תפסו נתח שוק גדל. אפילו הצרכנים המודעים לבריאות ולאקלים לא הצליחו להציל את המגמה. אבל האכזבה הגדולה ביותר נרשמה בשורה התחתונה. החברה שורפת מזומנים בקצב מהיר, עם הפסד של כ-92 מיליון דולר בשנה הנוכחית לעומת כ-110 מיליון בשנה הקודמת, והמאזן שלה נחלש משמעותית.

נעילה שלילית בוול-סטריט; ביונד-מיט נפלה ב-22%, ויזה איבדה 3%
העליות בשווקי המניות האמריקניים נעצרו, לאחר שחולשה בבנקים אזוריים העלתה מחדש חששות בנוגע לאיכות האשראי במערכת הפיננסית. ה-S&P 500 והדאו איבדו 0.6%, הנאסד״ק ירד ב-0.5%, על רקע דיווחים של שני בנקים, Zions Bancorp ו־Western Alliance, על הפסדים הקשורים להלוואות שנחקרות כעת בשל חשד להונאה במקביל, משקיעים פנו לאפיקים סולידיים יותר והביקוש לאג"ח ולזהב דחף את מחיריהם כלפי מעלה.
מניית Zions צנחה בכ-13% לאחר שחשפה מחיקה של 50 מיליון דולר בגין הלוואה בעייתית שניתנה דרך בנק שלה בקליפורניה. Western Alliance נפלה ב-11% לאחר שדיווחה על חשיפה לאותו לווה. אנליסטים ניסו להרגיע וטענו כי מדובר במקרה נקודתי, אך ההשוואות לקריסת Silicon Valley Bank מלפני כשנתיים וחצי חידדו את החשש מפני בעיות רוחביות בענף. גם קריסתה הדרמטית של חברת האשראי לרכב Tricolor Holdings, שהובילה את ג׳יי פי מורגן למחיקה של 170 מיליון דולר, העצימה את הדאגה לבריאות האשראי במערכת.
במקביל, המתיחות הגיאופוליטית ממשיכה ללוות את השווקים. נשיא ארה״ב דונלד טראמפ שוחח עם מקבילו הרוסי ולדימיר פוטין במשך שעתיים והשניים סיכמו להיפגש בבודפשט, יום לפני פגישתו של טראמפ עם נשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי, בבית הלבן. המשקיעים ממשיכים לעקוב בדריכות אחר ההתרחשויות בזירה הבינלאומית, שהופכות לגורם נוסף של אי ודאות בתקופה רגישה לשווקים.
- נעילה מעורבת בוול-סטריט; הנאסד״ק עלה ב-0.6%, AMD קפצה ב-9%
- נעילה מעורבת בוול-סטריט; וולס פארגו קפצה ב-7%, צים עלתה ב-5%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
נטפליקס וספוטיפיי מאחדות
כוחות ומשיקות פודקאסטים בווידאו - במסגרת שיתוף הפעולה, נטפליקס תשלב תוכניות פודקאסט וידאו פופולריות בתחומי הספורט, הבידור והפשעים האמיתיים, צעד שנועד לגוון את התכנים, לחזק את התחרות מול יוטיוב ולשמור על קצב הצמיחה של המנויים