הנאסד"ק עלה לשיא כל הזמנים; וויקס זינקה ב-24%, סלינה עם 22%
עם זאת, במידה ואנבידיה תדווח על תוצאות בהתאם לצפי צפויות דווקא ירידות במניה, בדומה למה שקרה אצל חברות שבבים אחרות כמו AMD ו-Arm. בוול-סטריט צופים כי אנבידיה תדווח על הכנסות של 24.51 מיליארד דולר. עם זאת, כדי לא לאכזב את המשקיעים, ענקית השבבים תצטרך לפי הערכות לדווח על הכנסות של לפחות 26 מיליארד דולר, עם תחזית לרבעון השני של כ-28.5 מיליארד דולר. אנבידיה עקפה את צפי האנליסטים בצד הרווח למניה בשיעור ממוצע של 19.5% ב-4 הרבעונים האחרונים, כך שהציפיות בהחלט גבוהות.
S&P 500 0.13%
נאסד"ק -0.21%
- הנאסד״ק עלה ב-1%; צ׳ק-אפ זינקה ב-190%, טבע נפלה ב-5%
- הנאסדק עלה 0.4% וסגר בשיא חדש; טסלה עלתה 7%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
דאו ג'ונס 0.16%
BITCOIN -0.22%
- טרם החל המסחר הרציף
מאקרו
לקראת פתיחת שבוע המסחר בוול סטריט - האנליסטים מנתחים בין הדוחות הבולטים של השבוע: אנבידיה, פאלו אלטו, צים, טארגט, Analog Devices, סנופלייק ועוד.
למרות ביטול הטיסות מישראל - ריינאייר עם רווחי שיא ברבעון הראשון חברת התעופה אומנם ביטלה את הטיסות לישראל אבל זה לא הפריע לה להשיג רווחי שיא ברבעון כתוצאה ממספר נוסעים גבוה מהרגיל; עם זאז, החשש ממיתון באירופה שמביא להוצאות נמוכות יותר מצד הצרכנים מעלה את הסבירות לכך שהחברה תיאלץ להציע הנחות בחודשי הקיץ.
האחזקות של הטייקונים הגדולים של וול סטריט וקרנות הגידור נחשפות לא רק וורן באפט - אחת לרבעון מתפרסמות האחזקות של ענקי ההשקעות בטופס 13F; אז מה עשו המשקיעים הגדולים - להיכנס או לצאת ממניות הטכנולוגיה? האם זה הזמן להיכנס להשקעה בסין? האם בואינג ראתה תחתית? המניות הקטנות בפני מהלך משמעותי? כל המהלכים של המשקיעים הגדולים.
מחיר הזהב בשיא - יגיע ל-3,000 דולר לאונקיה?
מניות במרכז
לקראת כנס המפתחים של אפל APPLE - למה אפשר לצפות? בוול-סטריט ממתינים לראות האם אפל תעמוד בציפיות ותציג יכולות בינה מלאכותית שיצליחו להרגיע את המשקיעים ולהקפיץ את המניה או דווקא תאכזב ותשלח את המניה לירידות
מי יצרנית הרכבים החשמליים שזינקה כבר ב-2,300% החודש? הסוחרים מנצלים את התנודתיות הגבוהה במניה ומחזיקים אותה בינתיים בחיים, ככל הנראה זה עניין של זמן עד שתימחק ממסחר
נורוויג'ן קרוז NORWEGIAN CRUISE זינקה ב-8% - מעלה תחזית בפעם השנייה החודש - לאחר שהחברה דיווחה על תוצאותיה לרבעון בתחילת החודש, היא העלתה את התחזית לרווח למניה ל-1.32 דולר מ-1.23 דולר קודם לכן וכעת היא צופה רווח למניה של 1.42 דולר
ככה נראית תחרות: טארגט TARGET CORP מורידה מחירים של 5,000 פריטים במטרה למשוך יותר קונים - צרכנים רבים באמריקה מתמודדים עם השלכות האינפלציה והרשתות הקמעונאיות מרימות את הכפפה; גם וולמארט ביצעה צעדים דומים של הוזלת מחירים כדי להקל על הצרכנים שמתקשים לקנות חלק מהמוצרים הבסיסיים; ביום רביעי - דוחות טארגט
וולמארט WALMART והעשירים - הסיכון של ענקית הקמעונאות מנכ"ל וולמארט, דאג מקמילון, אמר בשבוע שעבר בניסיון להרגיע את המשקיעים כי בעוד החברה לא מנסה "לרדוף" אחר הלקוחות האמידים, היא בהחלט נוקטת צעדים לשמר את הקונים הללו לטווח הארוך.
הישראליות בוול סטריט
לקראת דוחות פאלו אלטו פאלו אלטו - למה לצפות מענקית הסייבר הישראלית? ברבעון הקודם ניר צוק אמר שהחברה רואה "חולשה" בקרה הלקוחות שלה, מה שהביא לירידות של 13% במניה; עכשיו האנליסטים קצת יותר אופטימיים עם מחיר יעד ממוצע המשקף אפסייד של 5% על מחיר המניה - למה לצפות בדוחות של ענקית הסייבר?
גלובל אי גלובל-אי היכתה את הצפי והעלתה תחזית - המניה מזנקת ב-6% החברה צופה כעת הכנסות של בין 733-773 מיליון דולר, לעומת תחזית קודמת של 731-771מיליון דולר; צפי האנליסטים שעומד על 750 מיליון דולר.
סייברארק סייבר ארק רוכשת את חברת Venafi תמורת 1.5 מיליארד דולר החברה מפתח תקווה תרכוש את החברה העוסקת בניהול זהויות מכונה, מקרן ההשקעות האמריקאית תומא בראבו, אשר צפויה להוסיף לה הכנסות שנתיות חוזרות (ARR) של כ-150 מיליון דולר.
- 1.שיא הסטורי 20/05/2024 20:56הגב לתגובה זוכל המניות הישראליות זבל
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)שיעור מאילון מאסק: איך לדרוש טריליון דולר ולקבל את זה
בעלי המניות של טסלה אישרו למאסק חבילת תמריצים חדשה בהיקף עצום של 400 מיליון מניות, שמחזירה את חלקו בחברה ל־25%. מאחורי המספרים הבלתי נתפסים מסתתרת אסטרטגיית משא ומתן מבריקה וגם לא מעט אגו
לאחרונה החליטו בעלי המניות של טסלה Tesla -3.68% להעניק לאילון מאסק חבילת תמריצים חדשה הכוללת 400 מיליון מניות נוספות. זה מצטרף ל־380 מיליון מניות שכבר ברשותו. המספרים כמעט בלתי נתפסים, אבל מאחוריהם מסתתר שיעור מעניין על ניהול משא ומתן וגם על הגבול הדק שבין ביטחון עצמי לחוצפה.
מאסק ביקש דבר אחד: להחזיר את חלקו בחברה ל־25%. הוא לא נימק מדוע, לא הציג טיעונים ולא ניסה לשכנע. הוא פשוט אמר שזה מה שהוא רוצה וקיבל את מבוקשו. החבילה הקודמת שלו, מ־2018, הייתה שווה אז כמה מיליארדי דולרים והיום מוערכת בכ־120 מיליארד. לכך מתווספת חבילת התמריצים מ־2012, ששווייה כיום כ־34 מיליארד דולר. במילים אחרות, עוד לפני העסקה החדשה, מאסק נהנה משכר ממוצע של כ־12 מיליארד דולר בשנה. לא בדיוק “עבודה בחינם”.
הפעם, החוזה כולל תנאי שאפתני במיוחד: מאסק צריך להוביל את טסלה לרווח תפעולי של 400 מיליארד דולר במהלך שנה אחת. לשם השוואה, טסלה צפויה להרוויח השנה כ־13 מיליארד דולר. כדי לעמוד ביעד, הוא צריך להגדיל את הרווחים פי שלושים.
האסטרטגיה היא לב הסיפור
הסכומים הם לא לב הסיפור, אלא האסטרטגיה. ג’ו־אלן פוזנר, פרופסורית לניהול באוניברסיטת סנטה קלרה, הסבירה שמאסק השתמש בעקרון “העיגון”. טכניקה שבה המספר הראשון שמועלה במשא ומתן קובע את המסגרת לכל המספרים הבאים. אם ההצעה הראשונה גבוהה מדי, שאר ההצעות יסתובבו סביבה. מאסק לא התחיל נמוך ולא בנה את הדרישות בהדרגה, הוא פתח בגדול, בטריליון דולר, מה שגרם לכל סכום אחר להיראות סביר בהשוואה.
- מילד שקט שסובל מבריונות ל"מלך העולם" וזה לא טראמפ
- הדרך לטריליון דולר: האם אילון מאסק יגיע ליעד?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פוזנר הסבירה שזו בדיוק הסיבה שכדאי להיות הראשון שמגיש הצעה במשא ומתן. אם מועמד לעבודה מצהיר שהוא שווה חצי מיליון דולר בשנה, גם אם המעסיק חשב להציע 150 אלף, השכר הסופי יהיה קרוב בהרבה להצעה הגבוהה.
