נורוויג'ן קרוז מזנקת ב-8% - מעלה תחזית בפעם השנייה החודש

 לאחר שהחברה דיווחה על תוצאותיה לרבעון בתחילת החודש, היא העלתה את התחזית לרווח למניה ל-1.32 דולר מ-1.23 דולר קודם לכן וכעת היא צופה רווח למניה של 1.42 דולר
אדיר בן עמי |

מניית חברת הקרוזים נורוויג'ן קרוז ליין NORWEGIAN CRUISE קופצת לאחר שהחברה העלתה תחזיות בפעם השנייה תוך פחות מחודש והכריזה על אסטרטגיה חדשה. החברה צופה כעת לשנה כולה רווח למניה של 1.42 דולר, לעומת הצפי הקודם ל-1.32 דולר. הקונצנזוס בוול-סטריט היה ל- 1.36 דולר. 

"אנחנו ממשיכים לראות ביקוש חזק מאוד ושיא בהזמנות", אמר סמנכ"ל הכספים, מארק קאמפה. כאמור, זו לא הפעם הראשונה שנורוויג'ן קרוז מעלה תחזיות. לאחר שהחברה דיווחה על תוצאותיה לרבעון בתחילת החודש, היא העלתה את התחזית לרווח למניה ל-1.32 דולר מ-1.23 דולר קודם לכן. עד סוף 2026, החברה צופה כי תספק רווח למניה של 2.45 דולר ושיעור רווח תפעולי של 39%. 

בנוגע לאסטרטגיה החדשה, החברה בחרה להשאיר את המשקיעים במתח. נורוויג'ן אמרה כי תחשוף את התכנית ביום המשקיעים שלה שיתרחש ביום שני הבא, אך כן חשפה כי האסטרטגיה מתמקדת בארבעה עמודי תווך "הכוללים אנשים, מוצר, פלטפורמת צמיחה וביצועים", כמו גם יעדים פיננסיים וקיימות לשלוש השנים הבאות. 

לאחר שדיווחה בתחילת החודש על תוצאותיה לרבעון הראשון, נפלה מניית נורוויג'ן בעקבות הפספוס בשורת ההכנסות, כאשר החברה רשמה הכנסות של 2.19 מיליארד דולר, נמוך מהצפי בוול-סטריט של 2.23 מיליארד דולר. הרווח למניה עמד על 16 סנט, טוב מצפי האנליסטים ל-9 סנט. מדובר היה ברבעון הרווחי הראשון של נורוויג'ן קרוז מאז 2019. 

הרף של המשקיעים לחברת הקרוזים היה גבוה והיא כמעט הצליחה לעמוד בו. הביקושים נותרו חזרים כאשר נורוויג'ן קרוז דיווחה על שיא בהזמנות בשלושת החודשים הראשונים של 2024. גם המחירים ממשיכים לעלות, מה שהוביל לעלייה של 8% בהכנסות לרבעון הראשון. שנת 2023 הייתה שנה חזקה עבור מניות הקרוזים והציפיות היו בהתאם.

האטה בצמיחת המחירים במגזרי הנסיעות האחרים, כמו בתי המלון וריכוך בנתונים הכלכליים יתכן וגרמו לחששות בקרב המשקיעים והפספוס בהכנסות של נורוויג'ן קרוז לא ממש עזר להפיג את החששות הללו. בתקופה אחרת יתכן והעלאת התחזית של החברה הייתה מספיקה למשקיעים, עם זאת נראה שהם נותנים כעת יותר כוח לדיווחים שליליים מאשר חיוביים.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אנטליה טורקיה (AI)אנטליה טורקיה (AI)

קריסת התיירות בטורקיה: 3 מיליארד דולר הפסדים, 30% ירידה באנטליה ובריחה המונית ליוון

אינפלציה של 33.5% הורסת את היתרון של הלירה החלשה;  מלונות מחזיקים מעמד עם "הכול כלול" בזמן שעסקים קטנים קורסים;  1.5 מיליון טורקים נוטשים לטובת האיים היווניים; מאנטליה ועד איסטנבול: המספרים שמטלטלים את הענף שמניב 12% מהתמ"ג

עמית בר |
נושאים בכתבה תיירות טורקיה

ענף התיירות הטורקי, שהיווה במשך עשורים את אחד מעמודי התווך של הכלכלה המקומית, נמצא בצניחה חופשית. הנתונים העדכניים מציירים תמונה קשה: ירידה של 5% במספר התיירים הזרים ביולי, צניחה של 30% במבקרים באנטליה ברבעון הראשון, והפסדים צפויים של 3 מיליארד דולר בהכנסות השנתיות. מדובר ברעידת אדמה כלכלית עבור מדינה שבה התיירות מהווה 12% מהתמ"ג ומעסיקה מעל 3 מיליון עובדים.

המשבר מתבטא בירידה חדה במספרים: גרמניה, שהיא השוק הגדול ביותר של מבקרים, רשמה ירידה של 8%, בריטניה 10%, וארצות הברית צנחה ב-22%. אבל מעבר לסטטיסטיקה היבשה, מדובר בסיפור של ענף שלם שמתמוטט תחת העומס של אינפלציה דוהרת, אסונות טבע חוזרים ומדיניות כלכלית כושלת עם תדמית שהולכת ונהית בעייתית יותר לעולם המערבי - ארדואן נגד להקת בנות - "לבוש ומעשים לא הולמים". ארדואן נלחם באופוזיציה הליברלית, שם מנהיגים שלה בכלא, ומדבר יותר ויותר על קיצוניות דתית. זה עלול להפחיד את התיירים.

וכל זה קורה כשטורקיה נתפסת זולה מאוד. המטבע שלה איבד מעל%5 ב-20 שנה, אלא שהאינפלציה של 335 שהיא אומנם בירידה, מחסלת את היתרון התחרותי. משפחה של ארבעה משלמת כיום 150-200 דולר ללילה במלון בינוני באנטליה, לעומת 100-130 דולר לפני כשלוש שנים. 

המודל של "הכול כלול": כך שורדים המלונות הגדולים בזמן שהמסעדות המקומיות נסגרות

הפתרון שמחזיק את הענף בחיים הוא דווקא מודל הכל כלול. המלונות מרכיבים חבילות מיוחדות לתיירים רוסים כדי לשמור על תפוסה גבוהה. השוק הרוסי, שמהווה 14% מהמבקרים, נשאר יציב יחסית בזמן שהאירופים בורחים.

אבל יש לזה מחיר כבד. המודל יוצר "בועה" שבה התיירים לא יוצאים מהמלון ולא מוציאים כסף בכלכלה המקומית. התוצאה: בעלי עסקים קטנים באנטליה מדווחים על ירידה של 40% במכירות. מסעדות משפחתיות נסגרות, חנויות מזכרות מורידות תריסים, ומדריכי טיולים מקומיים נשארים ללא עבודה.