ספוטיפיי
צילום: צילום Freepik
דוחות

ספוטיפיי מפספסת את צפי האנליסטים אך עולה כתוצאה מגידול במנויים

החברה רשמה הפסד מתואם של 1.28 דולר למניה על הכנסות של 3.35 מיליארד דולר; עקפה את צפי המשתמשים עם 515 מיליון מנויים לעומת צפי ל-500 מיליון
דור עצמון |

חברת ספוטיפיי SPOTIFY TECHNOLOGY , שירות הזרמת מוזיקה דיגיטלי, רשמה ברבעון הראשון של 2023 הכנסות של 3.35 מיליארד דולר, נמוך מצפי האנליסטים להכנסות של 3.42 מיליארד דולר.

סופטיפיי רשמה ברבעון הראשון של השנה הפסד מתואם של 1.28 דולר למניה, מתחת לצפי האנליסטים בוול סטריט להפסד מתואם של 0.94 דולר למניה.

החברה מדווחת כי זהו הרבעון הראשון שבו מספר המשתמשים החודשי חצה את רף החצי מיליארד בעזרת התרחבותה של ספוטיפיי לשווקים נוספים - מספר המשתמשים הפעילים החודשיים עלה ל-515 מיליון ברבעון, וגבר על התחזיות של החברה ותחזיות האנליסטים ל-500 מיליון. מנויי הפרימיום, המהווים את רוב הכנסות החברה, עלו ב-15% ל-210 מיליון, כשהם מעל ההערכות של 206 מיליון.

ברבעון הראשון השיגה החברה רווחיות גולמית של 25.2%, טוב מהצפי לרווחיות גולמית של 24.9%. ספוטיפיי הזהירה כי עלויות הקשורות לפיצויים עשויות להשפיע על התוצאות לאחר שהחברה פיטרה 6% מכוח העבודה שלה מוקדם יותר השנה. החברה אמרה שהיא צופה שהרווחיות הגולמית תהיה בין 30% ל-35% בטווח הארוך על רקע תוכניות להרחיב עוד יותר את עסקי הפודקאסטים והפרסומות שלה. עם זאת, אתגרים מאקרו-כלכליים מקשים בעת הזו על ביצועיה של החברה.

תזרים המזומנים החופשי, מדד מרכזי נוסף למשקיעים, היה חיובי והסתכם ב-57 מיליון יורו ברבעון לעומת תזרים שלילי של 73 מיליון יורו ברבעון הקודם ו-22 מיליון יורו בתקופה המקבילה אשתקד.

ספוטיפיי צופה כי המשתמשים הפעילים החודשיים יגדלו ל-530 מיליון ברבעון השני עם מנויי פרימיום שצפויים להגיע ל-217 מיליון. החברה צופה ברבעון השני הכנסות של 3.53 מיליארד דולר.

מניית ספוטיפיי זינקה ב-60% מתחילת השנה (אך ב-17% ב-12 החודשים האחרונים) למחיר של 131.5 דולר המבטא שווי שוק של 25.42 מיליארד דולר.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
טראמפ האיחוד האירופיטראמפ האיחוד האירופי

מאזן האימה: וושינגטון מאיימת בצעדי תגמול נגד ענקיות טכנולוגיה אירופיות

ממשל טראמפ מאשים את בריסל ברדיפה רגולטורית של חברות טכנולוגיה אמריקאיות ומזהיר מהטלת מגבלות, אגרות וסנקציות כלכליות על חברות אירופיות מובילות, זאת על רקע חקירות, קנסות ומאבק גובר על עתיד הכלכלה הדיגיטלית

רן קידר |

המתיחות בין ארצות הברית לאיחוד האירופי סביב רגולציית הטכנולוגיה עולה מדרגה. ממשל טראמפ פרסם בימים האחרונים אזהרה חריגה וחריפה כלפי בריסל, שבה הוא מאיים לנקוט צעדי תגמול כלכליים ישירים נגד חברות טכנולוגיה ושירותים אירופיות, אם האיחוד לא יחזור בו ממדיניות הרגולציה, הקנסות והתביעות נגד ענקיות טכנולוגיה אמריקאיות. 

בהודעה פומבית שפרסם נציג הסחר של ארצות הברית, הגוף האחראי על ניהול יחסי הסחר של וושינגטון, נטען כי האיחוד האירופי ומדינות החברות בו מתמידים ב-"מסלול מתמשך של תביעות מפלות ומטרידות, מסים, קנסות והנחיות רגולטוריות" נגד חברות אמריקאיות. לדברי הממשל, צעדים אלה ננקטים לאורך שנים, חרף פניות חוזרות ונשנות מצד ארצות הברית, וללא נכונות אמיתית של בריסל לנהל דיאלוג מהותי או לשנות כיוון.

וכך, אנחנו רואים דוגמא נוספת לעקביות של ממשל טראמפ, ואם תרצו גם של MAGA, שדואג להעביר כל מחלוקת למישור כלכלי מובהק ולהשתמש בכובד המשקל של הכלכלה האמריקאית להכרעה ולסיום סכסוכים. פרשנות אחרת תוכל לומר שטראמפ שש אלי קרב ולא מוותר על אף סכסוך, אבל זה כבר תלוי בהשקפת עולם, שלא לומר פוזיציה. 

איום גלוי בצעדי תגמול 

בהודעת נציג הסחר נאמר כי אם האיחוד האירופי ימשיך במדיניותו הנוכחית, לארה״ב "לא תיוותר ברירה אלא להתחיל להשתמש בכל הכלים העומדים לרשותה” כדי להתמודד עם מה שהוגדר כצעדים בלתי סבירים. בין האפשרויות שעלו הוזכרו במפורש הטלת אגרות, מגבלות וצעדים רגולטוריים נגד חברות שירותים זרות, צעדים שעשויים לפגוע ישירות בפעילותן של חברות אירופיות בשוק האמריקאי.

באופן חריג, הממשל אף נקב בשמות של חברות אירופיות שעשויות להיפגע מצעדי התגובה, בהן Accenture, DHL, מיסטראל, SAP, סימנס וספוטיפיי. לפי וושינגטון, חברות אלה נהנות מפעילות חופשית בארצות הברית ומתרומה משמעותית לכלכלה האמריקאית, בעוד שחברות אמריקאיות סובלות, לטענת הממשל, מיחס מפלה באירופה.

טראמפ האיחוד האירופיטראמפ האיחוד האירופי

מאזן האימה: וושינגטון מאיימת בצעדי תגמול נגד ענקיות טכנולוגיה אירופיות

ממשל טראמפ מאשים את בריסל ברדיפה רגולטורית של חברות טכנולוגיה אמריקאיות ומזהיר מהטלת מגבלות, אגרות וסנקציות כלכליות על חברות אירופיות מובילות, זאת על רקע חקירות, קנסות ומאבק גובר על עתיד הכלכלה הדיגיטלית

רן קידר |

המתיחות בין ארצות הברית לאיחוד האירופי סביב רגולציית הטכנולוגיה עולה מדרגה. ממשל טראמפ פרסם בימים האחרונים אזהרה חריגה וחריפה כלפי בריסל, שבה הוא מאיים לנקוט צעדי תגמול כלכליים ישירים נגד חברות טכנולוגיה ושירותים אירופיות, אם האיחוד לא יחזור בו ממדיניות הרגולציה, הקנסות והתביעות נגד ענקיות טכנולוגיה אמריקאיות. 

בהודעה פומבית שפרסם נציג הסחר של ארצות הברית, הגוף האחראי על ניהול יחסי הסחר של וושינגטון, נטען כי האיחוד האירופי ומדינות החברות בו מתמידים ב-"מסלול מתמשך של תביעות מפלות ומטרידות, מסים, קנסות והנחיות רגולטוריות" נגד חברות אמריקאיות. לדברי הממשל, צעדים אלה ננקטים לאורך שנים, חרף פניות חוזרות ונשנות מצד ארצות הברית, וללא נכונות אמיתית של בריסל לנהל דיאלוג מהותי או לשנות כיוון.

וכך, אנחנו רואים דוגמא נוספת לעקביות של ממשל טראמפ, ואם תרצו גם של MAGA, שדואג להעביר כל מחלוקת למישור כלכלי מובהק ולהשתמש בכובד המשקל של הכלכלה האמריקאית להכרעה ולסיום סכסוכים. פרשנות אחרת תוכל לומר שטראמפ שש אלי קרב ולא מוותר על אף סכסוך, אבל זה כבר תלוי בהשקפת עולם, שלא לומר פוזיציה. 

איום גלוי בצעדי תגמול 

בהודעת נציג הסחר נאמר כי אם האיחוד האירופי ימשיך במדיניותו הנוכחית, לארה״ב "לא תיוותר ברירה אלא להתחיל להשתמש בכל הכלים העומדים לרשותה” כדי להתמודד עם מה שהוגדר כצעדים בלתי סבירים. בין האפשרויות שעלו הוזכרו במפורש הטלת אגרות, מגבלות וצעדים רגולטוריים נגד חברות שירותים זרות, צעדים שעשויים לפגוע ישירות בפעילותן של חברות אירופיות בשוק האמריקאי.

באופן חריג, הממשל אף נקב בשמות של חברות אירופיות שעשויות להיפגע מצעדי התגובה, בהן Accenture, DHL, מיסטראל, SAP, סימנס וספוטיפיי. לפי וושינגטון, חברות אלה נהנות מפעילות חופשית בארצות הברית ומתרומה משמעותית לכלכלה האמריקאית, בעוד שחברות אמריקאיות סובלות, לטענת הממשל, מיחס מפלה באירופה.