נזק במאות מיליוני ד' לפרסום במובייל - בגלל תעשיית הזיופים

מחקר של חברת AppsFlyer העוסקת בניתוח ומדידת שיווק במובייל, מעריך כי מפרסמים ישלמו עד סוף 2016 כ-350 מיליון ד' על התקנות שלא קורות למעשה, ולמעשה - מהלכים פיקטיביים
אלכסנדר כץ |
נושאים בכתבה AppsFlyer מובייל

דוח של חברת AppsFlyer, מהמובילות בכל הקשור לניתוח ומדידת שיווק במובייל, מעריך כי ההפסדים שייגרמו למפרסמים ולמשווקים על ידי תעשיית הזיוף וההונאה העולמית, תעמוד על כ-350 מיליון דולר עד לסוף השנה האזרחית. הדוח מציין - וזה לא מפתיע בכלל - כי ארה"ב היא אחת המדינות "האטרקטיביות" ביותר להונאה. בנוסף אליה, מדינות "מטורגטות" נוספות הן גרמניה, אוסטרליה, סין, קנדה והאי הבריטי.

 

על פי המחקר החדש, מפרסמים ישלמו מעל ל-350 מיליון דולר עד סוף 2016 על התקנות ושימוש באפליקציות שמעולם לא קרו – ולמעשה פיקטיביות. פעולות בולטות הן כאמור קליקים מזויפים ואינטראקציה לא אמינה עם המפרסם, תשלום על התקנות מפוברקות, יצירת פעולות מפוברקות בתוך האפליקציה ואפילו "טרגוט" מזויף.

 

לצד הדוח שהפיצה AppsFlyer, היא גם משיקה טכנולוגיה למניעת זיופים במובייל שלטענתה תמנע פי 12 מתעשיית הפרסום המזויף במובייל ביחס לפתרונות אחרים במשק.

 

ממצאי המחקר מבוססים על ניטור מאות מיליוני המכשירים הנמצאים בבסיס הנתונים של החברה ברחבי העולם. הטכנולוגיה החדשה נקראת DeviceRank, ולטענת החברה היא מעניקה רמת הגנה גבוהה ביותר עבור המפרסמים במובייל, כאשר היא מנקה באופן אוטומטי את המכשירים "המפוברקים" שיוצרים את מצג השווא בקמפיינים המופצים במובייל, ובעצם משבשים את תוצאות האמת של התקנות אפליקציה על גבי מכשירים למשל.

 

המחקר של AppsFlyer מראה שזייפני ההתקנות מנסים לשבש את המידע במדינות שבהן פוטנציאל הרווח גדול יותר. קביעה מעניינת של הדוח היא שהאנדרואידים למיניהם נתונים לזיוף ב-50% יותר מה-iOS, למרות שהאחרון אינו חסין לחלוטין ולעתים חשוף לשיבושים וזיופים אדירים. משתמשי ה-iOS הם מטרה נחשקת הרבה יותר מצד משבשי התנועה וזיוף הפרסום, כיוון שהתשלום לגביו יהיה לעולם גדול יותר ממקביליו.

מפת ההונאה העולמית. ארה"ב מובילה (קרדיט: AppsFlyer)

 

עם מפרסמים המשקיעים תקציבי ענק בפרסום במובייל, עולה ההשקעה גם בהשקעה להבאת "משתמשים איכותיים ואמינים". ככל שההשקעה זאת עולה, גם מאמציהם של הזייפנים. רוב הפתרונות המוצעים כיום הם חלקיים כיוון שהם משתמשי בפרוטוקולים סטנדרטיים באינטרנט לזיהוי שיבוש במשתמשים או בגובה ההתקנות. ב-AppsFlyer טוענים כי הכלי שלהם הוא הראשון שיודע לזהות את פרטי הזיוף עד לרמת המכשיר.

 

טכנולוגיית DeviceRank יודעת להפריד בין רמות זיוף שונות והאלגוריתם מחלק אותם ל-5 רמות. בבסיס הנתונים של AppsFlyer נותחו למעלה מ-1.4 מיליארד פעולות ב-5 השנים האחרונות, דבר המעניק לחברה אינדיקציה איכותית למתרחש בעולם.

 

"מהמחקר הגלובלי שלנו ניתן לראות שפעילותם של זייפנים למיניהם גדלה באופן משמעותי ומתוחכם, בעוד הם 'מתחמנים' מפרסמים על מנת לשלם להם על התקנות שבוצעו במכשירים לא קיימים ומפוברקים", אומר אורן קניאל, מנכ"ל ומייסד AppsFlyer. "טכנולוגיית ה-DeviceRank נוקטת בגישה אחרת לגמרי, כאשר היא מנתקת את שורש הזיוף מתעשיית המפרסמים והשותפים שלנו ובכך מגנה עליהם ועל כלל תעשיית הפרסום תוך כדי יצירת שקיפות מרבית. AppsFlyer היא בנקודה אופטימלית על מנת להנחיל טכנולוגיית 'שוברת שוויון' בכל הקשור לחימוש עולם הפרסום במובייל עם הפתרון למניעת הזיוף בעולם הפרסום במובייל ולנקות בעצם את כל האקו-סיסטם". 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותמגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיות

הפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14

גם אתמול אף אחד מערוצי הטלוויזיה לא שידר תוכן מקורי, למעט תכנית הסאטירה "ארץ נהדרת"; מבחינת המהדורות המרכזיות, הפער בין 12 ל-14 הולך ומצטצמם ועומד על עשרות אלפים בודדים בלד - לטבלת הרייטינג המלאה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 12 היא המהדורה הנצפית ביותר ובפער על פני מהדורות החדשות האחרונות. זו המהדורה הדומיננטית בעשורים האחרונים והיא לא מאויימת. ועדיין, מגמת ההיחלשות של 12וההתחזקות של 14 נמשכת, אם כי בקצב קטן יותר ממה שהיה בשנתיים-שלוש שנים האחרונות. ערוץ 14 שזוכה לפופולאריות של תומכי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם רייטינג שצומח, אבל לא כמו בשנים האחרונות. 

מהדורת החדשות של 12 השיגה אמש רייטינג פושר יחסית של 11.6% וכמות צופים של 285 אלף. בד בבד, ערוץ 14 עמד על 8.2% אבל מבחינת כמות צופים עמד על 229 אלף.

מבחינת שאר המהדורות, חדשות 13 חזרו לנורמה, עם 4.7% ו-125 אלף צופים. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.3% רייטינג בלבד ו-106 אלף צופים בסך הכל.

החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים

גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם הפקה כמו "ארץ נהדרת" רוויה בכתיבת תכנים, אבל זו עדיין לא סדרת טלוויזיה מקורית. כך או כך, ארץ נהדרת היא להיט זהב של שנים רבות, וגם אמש היתה התכנית במקום הראשון, עם 14.8% רייטינג ו-368 אלף צופים. אחריה היתה עוד תכנית שמניבה רייטינג גבוה וקבוע, "הפטריוטים" של ערוץ 14, שהיתה עם 9.1% רייטינג ו-287 אלף צופים. במקום השלישי היתה "יהיה טוב" של כאן11, עם החלק השני של הראיון של עמרי אסנהיים עם אלי פלדשטיין,  שעמדה על 8.5% ו-207 אלף צופים. לאחר היתה "המקור" של רשת עם 4%, ו-113 אלף צופים בלבד. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם אלמוג בוקר, ורייטינג של 2.8% ו-72 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, עם 2.5% רייטינג ו-51 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-53 אלף צופים. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.6% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני, עם 1.5% ו-34 אלף צופים, ואילו "פותחים יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1% ו-24 אלף צופים בסך הכל.

פטריק דרהי (יוטיוב)פטריק דרהי (יוטיוב)
בלעדי

פטריק דרהי יפטר מעל 100 עובדים ב-i24NEWS

פטריק דרהי מציע עד 20 אלף שקל לפורשים מ-i24NEWS, בשלב הבא יגיעו הפיטורים

ליאור דנקנר |

ערוץ i24NEWS, עבר מקבוצת אטליס שהיתה בשליטתו של פטריק דרהי, לבעלות ישירה של פטריק דרהי, וזה ממש לא רק שינוי קוסמטי. דרהי כבר לא משתמש בכסף של בעלי האג"ח של אטליס כדי להשקיע בערוץ תקשורת ולהפוך לטייקון תקשורת מקומי, הדירקטוריון אמר לו לעצור. 

גם העסקה לרכישת ידיעות אחרונות בהולד הוקפאה, ולמעשה בוטלה. דרהי שנים מדבר עם ידיעות ולא היתה עסקה, ועכשיו נראה שגם לא תהיה. בכל מקרה, ההחלטה של אטליס, שנמצאת במצב מאוד מורכב פיננסית, להפסיק את המימון לערוץ החדשות, הובילה לכך שדרהי קיבל את הבעלות והוא גם אחראי על המימון. 

דרהי כנראה אדם עשיר שהשאיר את בעלי המניות בקבוצה שלו ואת מחזיקי החוב עניים, אבל לא בטוח שהוא רוצה להפסיד את הכסף שלו על ערוץ חדשות. אז המהלך הראשון שדרהי מבצע ב-i24NEWS הוא, ניחשתם נכון, פיטורים.

קריאה חשובה: התרגיל של פטריק דרהי - טייקון בישראל, פושט רגל בצרפת


קיצוץ בכוח אדם וניסיון לצמצם הפסדים

הערוץ מציע תוכנית פרישה מרצון לעובדים כחלק מצעדי התייעלות. הערוץ, שהוקם ב-2013 ומשדר חדשות בינלאומיות מאולפנים בנמל יפו בשפות אנגלית, צרפתית, עברית וערבית, מציע לפורשים מרצון, מענקים של 10 אלף שקל לעובדים בעלי ותק של ארבעה חודשים עד שנה, 15 אלף שקל לשנה עד שנתיים, ו-20 אלף שקל לעובדים שנמצאים בחברה למעלה משנתיים.