נזק במאות מיליוני ד' לפרסום במובייל - בגלל תעשיית הזיופים

מחקר של חברת AppsFlyer העוסקת בניתוח ומדידת שיווק במובייל, מעריך כי מפרסמים ישלמו עד סוף 2016 כ-350 מיליון ד' על התקנות שלא קורות למעשה, ולמעשה - מהלכים פיקטיביים
אלכסנדר כץ |
נושאים בכתבה AppsFlyer מובייל

דוח של חברת AppsFlyer, מהמובילות בכל הקשור לניתוח ומדידת שיווק במובייל, מעריך כי ההפסדים שייגרמו למפרסמים ולמשווקים על ידי תעשיית הזיוף וההונאה העולמית, תעמוד על כ-350 מיליון דולר עד לסוף השנה האזרחית. הדוח מציין - וזה לא מפתיע בכלל - כי ארה"ב היא אחת המדינות "האטרקטיביות" ביותר להונאה. בנוסף אליה, מדינות "מטורגטות" נוספות הן גרמניה, אוסטרליה, סין, קנדה והאי הבריטי.

 

על פי המחקר החדש, מפרסמים ישלמו מעל ל-350 מיליון דולר עד סוף 2016 על התקנות ושימוש באפליקציות שמעולם לא קרו – ולמעשה פיקטיביות. פעולות בולטות הן כאמור קליקים מזויפים ואינטראקציה לא אמינה עם המפרסם, תשלום על התקנות מפוברקות, יצירת פעולות מפוברקות בתוך האפליקציה ואפילו "טרגוט" מזויף.

 

לצד הדוח שהפיצה AppsFlyer, היא גם משיקה טכנולוגיה למניעת זיופים במובייל שלטענתה תמנע פי 12 מתעשיית הפרסום המזויף במובייל ביחס לפתרונות אחרים במשק.

 

ממצאי המחקר מבוססים על ניטור מאות מיליוני המכשירים הנמצאים בבסיס הנתונים של החברה ברחבי העולם. הטכנולוגיה החדשה נקראת DeviceRank, ולטענת החברה היא מעניקה רמת הגנה גבוהה ביותר עבור המפרסמים במובייל, כאשר היא מנקה באופן אוטומטי את המכשירים "המפוברקים" שיוצרים את מצג השווא בקמפיינים המופצים במובייל, ובעצם משבשים את תוצאות האמת של התקנות אפליקציה על גבי מכשירים למשל.

 

המחקר של AppsFlyer מראה שזייפני ההתקנות מנסים לשבש את המידע במדינות שבהן פוטנציאל הרווח גדול יותר. קביעה מעניינת של הדוח היא שהאנדרואידים למיניהם נתונים לזיוף ב-50% יותר מה-iOS, למרות שהאחרון אינו חסין לחלוטין ולעתים חשוף לשיבושים וזיופים אדירים. משתמשי ה-iOS הם מטרה נחשקת הרבה יותר מצד משבשי התנועה וזיוף הפרסום, כיוון שהתשלום לגביו יהיה לעולם גדול יותר ממקביליו.

מפת ההונאה העולמית. ארה"ב מובילה (קרדיט: AppsFlyer)

 

עם מפרסמים המשקיעים תקציבי ענק בפרסום במובייל, עולה ההשקעה גם בהשקעה להבאת "משתמשים איכותיים ואמינים". ככל שההשקעה זאת עולה, גם מאמציהם של הזייפנים. רוב הפתרונות המוצעים כיום הם חלקיים כיוון שהם משתמשי בפרוטוקולים סטנדרטיים באינטרנט לזיהוי שיבוש במשתמשים או בגובה ההתקנות. ב-AppsFlyer טוענים כי הכלי שלהם הוא הראשון שיודע לזהות את פרטי הזיוף עד לרמת המכשיר.

 

טכנולוגיית DeviceRank יודעת להפריד בין רמות זיוף שונות והאלגוריתם מחלק אותם ל-5 רמות. בבסיס הנתונים של AppsFlyer נותחו למעלה מ-1.4 מיליארד פעולות ב-5 השנים האחרונות, דבר המעניק לחברה אינדיקציה איכותית למתרחש בעולם.

 

"מהמחקר הגלובלי שלנו ניתן לראות שפעילותם של זייפנים למיניהם גדלה באופן משמעותי ומתוחכם, בעוד הם 'מתחמנים' מפרסמים על מנת לשלם להם על התקנות שבוצעו במכשירים לא קיימים ומפוברקים", אומר אורן קניאל, מנכ"ל ומייסד AppsFlyer. "טכנולוגיית ה-DeviceRank נוקטת בגישה אחרת לגמרי, כאשר היא מנתקת את שורש הזיוף מתעשיית המפרסמים והשותפים שלנו ובכך מגנה עליהם ועל כלל תעשיית הפרסום תוך כדי יצירת שקיפות מרבית. AppsFlyer היא בנקודה אופטימלית על מנת להנחיל טכנולוגיית 'שוברת שוויון' בכל הקשור לחימוש עולם הפרסום במובייל עם הפתרון למניעת הזיוף בעולם הפרסום במובייל ולנקות בעצם את כל האקו-סיסטם". 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.