שוקה נלחם ביונים: סוכני הביטוח יוצאים נגד ביטוח ישיר באמצעות ליאו ברנט
לשכת סוכני הביטוח משיבה מלחמה ומשיקה קמפיין נגטיבי כנגד חברת ביטוח ישיר. בחירתו של נשיא חדש ללשכת סוכני הביטוח - אריה אברמוביץ, מחדשת את מאבק הסוכנים שייצאו מחר (יום ד') בקמפיין פרסום כנגד חברת 'אי.די. איי - ביטוח ישיר' המחזיקה גם במותג '9 מיליון', במטרה לחזק את מעמדו של סוכן הביטוח.
הקמפיין יושק כתגובה ישירה למסע הפרסום האגרסיבי של חברת ביטוח ישיר, שמריצה זה תקופה ארוכה את הפרסומות בכיכובה של שני כהן לפעילות '9 מיליון', שבמסגרתו היא תוקפת את סוכני הביטוח ומציגה אותם כגורם מיותר שהלקוח מממן.
מודעות הקמפיין יתקפו באופן ישיר את המסרים העיקריים של ביטוח ישיר ויסיר את המסכה מעל פעילות החברה. מודעות לשכת סוכני הביטוח יתקפו את קמפיין "שוקה" בכותרת "מרוב שוקה - הביטוח הישיר יצא שקשוקה!" ואת קמפיין "היונים" עם הטקסט: "לא תמיד כשיונה עושה עליך מלמעלה, זה כזה מזל...".
בנוסף, יתקוף הקמפיין של הלשכה את הוצאות הפרסום המופרזות והמנופחות של ביטוח ישיר שבאות, בסופו של דבר, על חשבון לקוחותיהם. הסוכנים מצרפים נתונים מהם עולה, כי על פי דוחות "יפעת בקרת פרסום", חברת אי.די.איי (ביטוח ישיר) השקיעה בפרסום כ-595 מיליון שקלים בין השנים 2011-2013 ומהם 73 מיליון שקלים בקמפיין "היונים" ו-46 מיליון שקלים בקמפיין "שוקה".
- ביטוח ישיר: רווח של 80 מ' שקל ברבעון; תשואה להון של 33%
- רבעון מוצלח לביטוח ישיר: זינוק של 87% ברווח הכולל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המודעה הראשונה שתתפרסם מחר הופכת את המאבק לאישי מאי פעם - קמפיין הסוכנים יתקוף את העובדה כי 700 טלפנים של ביטוח ישיר יצאו לנופש מיוחד בשבוע שעבר בתאילנד על חשבון לקוחותיהם. לנופש של הטלפנים הוזמנה והוטסה באופן מיוחד הזמרת נינט טייב.
משרד הפרסום שזכה בתקציב הפרסום של לשכת סוכני הביטוח הוא ליאו ברנט בראשותו של גיא קלנר. המשראד זכה בתקציב לאחר מכרז שנערך בחודשים האחרונים אך היציאה לקמפיין נדחתה עד לתום הליך הבחירות לנשיא חדש ללשכה. היקף ההשקעה בקמפיין יעמוד על כ-600 אלף שקלים ועיקרו מודעות בעיתונות, תשדירים ברדיו, ופעילות נרחבת במדיה החברתית. בשלב הבא ייתכן והקמפיין יעלה גם בסרטונים בטלוויזיה.
נשיא לשכת סוכני הביטוח, אריה אברמוביץ: "הימים בהם הביטוח הישיר יכולים להפיץ שקרים במאות מיליונים על סוכני הביטוח הסתיימו. הנתונים מוכיחים שהעימות המקצועי מול הישיר הוכרע בנוקאאוט לטובת הסוכנים - 90% מציבור המבוטחים בישראל בוחר לרכוש פוליסה באמצעות סוכן ביטוח אישי ומקצועי על פני טלפן זמני בביטוח ישיר. כעת אנו מנהלים מלחמה עיקשת במרחב הציבורי, בתקשורת ובבית המשפט".
- השמועות על מותו של הפיפל-מטר היו מוגזמות
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
גיא קלנר, מנכ"ל משרד הפרסום ליאו ברנט מסר: "אנו שמחים מאוד על האמון שקיבלנו מלשכת סוכני ביטוח ובטוחים שיחדיו נשיג את המטרות המיוחלות".
- 15.מייק אב 08/03/2014 20:43הגב לתגובה זולמיטה הערכתי אפסו הסיכויים לעצור או לשבש את השיטה המנצחת לפיה המבוטח השפוי מקבל בזמנו הפנוי שרות ביטוחי טלפוני יעיל ומהיר היישר אל חדר מגורים שלו בבית במקום כל הטרחה ובזבוז זמן והרי חברת ביטוח ישיר השכילה לעשות זאת היטב וכבשה בכך את דעת הקהל בגישתה זו ובאמינותה למבוטח.
- 14.רון 07/03/2014 17:32הגב לתגובה זושיבינו כל חברות הישיר שאי אפשר להחליף סוכני ביטוח מקצועים
- 13.חסן 06/03/2014 13:11הגב לתגובה זוהקמפיין טוב, אבל קמפיינים כאלו עובדים רק כשתופסים את המתחרה עם המכנסיים למטה - כשהוא לא מוכן עם תשובה לקמפיין. אני די בטוח, שבאומן וגליקמן קוראים אייס וכבר בונים קמפיין תשובה מנטרל + היח"צ מכין תשובה לכל האשמה. קלנר, בקמפיין משוויצים אחרי שהוא עבד ולא רק כשחשבת על הרעיון, הרווחת יח"צ למשרד שלך אבל דפקת את הלקוח שלך בדרך.
- 12.צילה 06/03/2014 10:01הגב לתגובה זומה הם בידיוק רצו להגיד
- 11.(ל"ת)בעד מי הקמפיין ??? 06/03/2014 10:00הגב לתגובה זו
- 10.חבל על הכסף (ל"ת)נימרוד 06/03/2014 10:00הגב לתגובה זו
- 9.קמפיין לא ברור (ל"ת)שמעון 06/03/2014 10:00הגב לתגובה זו
- 8.חיים 06/03/2014 09:59הגב לתגובה זוחבל מאד שבימקום לבנות את סוכני הביטוח הם תוקפים את החברות הישירות בצורה שהציבור לא מבין
- 7.ת״אביבי 05/03/2014 17:51הגב לתגובה זובמקום לתקוף בקמפיין אינפנטילי ולא ברור את הקמפיינים של המתחרים זה היה משיג תוצאות יותר טובו, אבל סתם לתקוף ככה ואולי על דרך השלילה זה יצלח, וותרו לא מספק את הסחורה, אם אין לכם משהו טוב לומר אז הדברים הרעים רק מוציאים אתכם עוד יתר חלשים
- 6.ליאו ברנט=באומן 05/03/2014 12:34הגב לתגובה זומדהים איך באומן מצליחים לצאת מזה בשלום. משפחת שניידמן לא ממש יעופו על זה.
- 5.יופי 05/03/2014 12:00הגב לתגובה זוהאמת, הסוכנים צודקים.
- 4.מעניין לי תתח.. מה כ 05/03/2014 08:39הגב לתגובה זובגלל שהם מפנקים את העובדים עוד יותר בא לי להישאר אצלם..וכמה עלה לכם הקמפיין ההזוי הזה..קראייטיב מעפן!
- 3.גליקמן הוא המשרד של 9 מיליון. לא באומן (ל"ת)בלה בלה 04/03/2014 16:07הגב לתגובה זו
- בלה בלה בלה 04/03/2014 16:55הגב לתגובה זוסוכני הביטוח
- 2.איתמר 04/03/2014 14:32הגב לתגובה זואז הלשכה של סוכני הביטוח יוצאת בקמפיין פירסומי בו היא תוקפת את הוצאות הפרסום של הישירות?
- 1.אבחנה 04/03/2014 14:26הגב לתגובה זושליאו ברנט הוא משרד מאותה בעלות של משרד באומן שמפרסם את ביטוח ישיר?
- יותר קל להם למשוך את האימג'ים לרקעים (ל"ת)אבחנה נוספת 04/03/2014 16:03הגב לתגובה זו
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12
אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא.
מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג.
פריים טיים
גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים.
רצועות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום
השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- מאסטר שף בראש כל רצועות השידור
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור,
שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.

השמועות על מותו של הפיפל-מטר היו מוגזמות
האם אנחנו לקראת רפורמה מקיפה בשידורי הטלוויזיה? לאחר שחוק השידורים עבר בקריאה ראשונה, ייתכן ונראה שינוי אמיתי באופן שבו מודדים את נתוני הצפייה בטלוויזיה; עד אז, נסתמך על הנתונים הקיימים, שמראים נפילה של ערוץ 13 והתגברות התחרות בין 12 ל-14
אחרי שחוק השידורים של שר התקשורת, ד"ר שלמה קרעי, עבר לפני יומיים בקריאה ראשונה בכנסת, ייתכן ואנחנו לקראת מהפיכה של ממש. מעבר לשינויים דרמטיים שכוללים את הפחתת רגולציה ופתיחת השוק לתחרות, החוק ישנה את האופן בו נמדד הרייטינג כיום, ממערכת שמבוססת על הערכות, ויהפוך אותו למבוסס על נתוני אמת. במסגרת החוק, ספקי התכנים יידרשו לפרסם באתר האינטרנט את התפלגות נתוני הצפייה בזמן אמת. עד אז, נמשיך להסתמך על המערכת האנכרוניסטית ועל הנתונים שיש בידינו כיום. ספרו לנו בתגובות אם אתם או חברים שלכם אי פעם השתתפתם במדגם המייצג ה-People Meter, השיטה המקובלת כיום, שבה מותקנים מכשירים אלקטרוניים על כל מקלטי הטלוויזיה בבתיהם של המשתתפים בפאנל, המונה 700 משקי בית, וכ-2,200 פרטים, המהווים מדגם מייצג של אוכלוסיית בעלי המקלטים בישראל.
המשמעות היא אדירה, היות וההכנסות מפרסומות מתבססות, בחלקן לפחות, על נתוני הצפייה. אם נשווה בין שלושת הגופים המסחריים לאורך כל רצועות השידור, על פי הנתונים הנוכחיים, נראה תמונת מצב, שהפערים שמוצגים בה אמורים להשתקף בתקציבי הפרסום של הערוצים השונים.
בכל אופן, מבחינת הנתונים עצמם, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 14.7% רייטינג ו-400 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 8.1% רייטינג ו-249 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שהצליחה שוב לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 5% רייטינג
ו-119 אלף צופים, ובסוף הרשימה היתה המהדורה של כאן11, עם נתונים טובים יחסית לחוסר הפופולריות שלה, עם 94 אלף צופים ו-3.8% רייטינג.
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- מאסטר שף בראש כל רצועות השידור
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פריים טיים והנפילה של ערוץ 13
אחת התכניות הותיקות בישראל, "ארץ נהדרת" היא אחד ממנועי הרייטינג של קשת, וגם אמש, כששודרה, היתה בראש, מעל כולם, עם רייטינג של 19.1% רייטינג ו-488 אלף צופים והיתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים. אחריה היתה התכנית העקבית ביותר בטלוויזיה, "הפטריוטים" שמשודרת מדי ערב וזוכה לרייטינג גבוה ולמקום השני כמעט בקביעות, ועמדה אמש על 8.5% רייטינג עם 286 אלף צופים. כאן11 עם ריאליטי האוכל שלהם, שמתעלה מעל לממוצע הרייטינג של התאגיד הציבורי, עמדה על 8.1% רייטינג ו-186 אלף צופים, ואילו ערוץ 13 היה עם מספרים כמעט לא רלבנטיים לערוץ מסחרי, ו-"צומת רבין" עמדה על רייטינג של 1.3% ו-26 אלף צופים בלבד.
