הרשימה של פורבס: 10 שחקני ה-NBA שהכי מצדיקים את השכר. לברון ראשון, ואיפה בראיינט?

לברון ג'ימס, הכוכב שהכניס את עצמו לעין הסערה כשעבר למיאמי, קיבל אשתקד 15.8 מיליון דולר והפיק 27.2 ניצחונות - הוא במקום הראשון. קווין דוראנט וראג'ון רונדו צמודים לג'יימס בצמרת הדירוג, אבל איפה קובי?
אור זיו - Bizsport |

את הויכוח אודות מיהו שחקן הכדורסל הטוב בעולם אמנם קשה ליישב, אבל מי שנמצא בצד של לברון ג'יימס, ולא של קובי בראיינט, ישמח לשמוע שלברון הוא ללא ספק השחקן שמועיל ביותר ביחס למשכורת שלו. מגזין "פורבס" פרסם לפני כשבועיים את רשימת השחקנים שמקבלים את המשכורות הכי מוגזמות, והשבוע המשיך עם עשרת השחקנים שמצדיקים את משכורתם במידה הרבה ביותר.

ג'יימס, שקיבל בעונה שעברה משכורת של 15.8 מיליון דולר מקליבלנד קאבלירס, היה אחראי ל-27.7 נצחונות של הקבוצה, לפי נוסחה שפיתח כלכלן הספורט דייויד בארי. בארי לקח את הסטטיסטיקה האישית של כל שחקני הליגה, השווה אותה עם הסטטיסטיקה של שאר שחקני קבוצותיהם וכך קבע את ערך כל שחקן. ככל שהערך גדול מהמשכורת, כך השחקן היה יעיל יותר והקבוצה שלו הרוויחה. מחישוביו של בארי יוצא, ששוויו של לברון לקאבס בשנה שעברה היה הרבה יותר גבוה מהמשכורת שלו: לא פחות מ-46.5 מיליון דולר.

במקום השני התבסס מלך הסלים בעונה שעברה, קווין דוראנט מאוקלהומה סיטי. ה"דוראנטולה" קיבל משכורת צנועה למדי של 4.8 מיליון דולר, אבל הפיק 19.7 נצחונות עבור התאנדר וערכו נאמד ב-33.7 מיליון דולר לפי בארי. אחריו נמצא שחקן שמשכורתו אפילו קטנה יותר, ראג'ון רונדו מהבוסטון סלטיקס. הרכז הנהדר זכה ל-2.1 מיליון דולר בלבד בעונה שעברה, אבל סיפק סחורה שמוערכת ב-17 נצחונות ו-29 מיליון דולר.

אם שאלתם את עצמכם היכן נמצאים שאר כוכבי הליגה, אולי תופתעו לגלות שמלבד דווייט האוורד מאורלנדו שבמקום השביעי, לא תמצאו שמות מפוצצים בין העשירייה הבכירה. למשל, מעניין לגלות שהשחקן שהביא הכי תועלת ביחס למשכורתו בלוס אנג'לס לייקרס, הוא לא קובי ואפילו לא פאו גאסול, אלא למאר אודום שנמצא במקום ה-9 ברשימה.

הרשימה המלאה (שם הקבוצה הוא מהעונה שעברה):

1. לברון ג'יימס (קליבלנד) - תפוקת נצחונות: 27.7, ערך: 46.5 מיליון דולר, משכורת: 15.8 מיליון דולר

2. קווין דוראנט (אוקלהומה סיטי) - 19.7, 33.7, 4.8

3. ראג'ון רונדו (בוסטון) - 17, 29, 2.1

4. ג'ייסון קיד (דאלאס) - 19.6, 33.6, 8

5. ג'ראלד וואלאס (שרלוט) - 19.4, 33.1, 9.1

6. מרקוס קאמבי (פורטלנד) - 18.5, 31.6, 7.7

7. דווייט הווארד (אורלנדו) - 22.3, 38, 15.2

8. דייויד לי (ניו יורק) - 15.5, 26.5, 7

9. למאר אודום (ל.א. לייקרס) - 14.6, 25, 7.5

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ידין ענתבי
צילום: בנק הפועלים

לקוחות בנק הפועלים? קבלו מניות במתנה

צעד מעניין של ידין ענתבי - בנק הפועלים יחלק מניות במתנה ליותר ממיליון לקוחות. מהלכים כאלו דוברו בעבר, אבל אף פעם לא נעשו בארץ. מה יעשו הבנקים האחרים והאם מתישהו נקבל גם מניות שטראוס כשנקנה מילקי?

מנדי הניג |

ידין ענתבי, מנכ"ל בנק הפועלים בצעד שאמור לחבר בין הבנק לבין לקוחותיו - הבנק יחלק מניות של הבנק במתנה ליותר ממיליון לקוחותיו. הלקוחות הזכאים יוכלו לבחור בין קבלת 2 מניות של הבנק בשווי של כ-124 שקלים (לפי שער הסגירה ב-21.8) או מענק כספי של 100 שקלים.

מצד אחד, זה לא סכום משמעותי, מצד שני, יש כאן מסר גדול. סוג של שיתוף של הבנק עם הלקוחות שלו. לכו תדעו - אולי בשלב הבא יחלקו יותר, אולי יחלקו לפי גודל החשבון? זה פתח לקבלת מניות מגופים שאתם משתמשים בהם. בנקים זה הכי מתבקש - הם שולטים ומכירים את חשבון הבנק שלכם, הם מעבירים לכם מניות ברגע. אבל העניין של לשתף את הלקוחות במניות ידוע ומוכר כבר עשרות שנים ונעשו בעבר ניסיונות בעולם, לא ממש מוצלחים, כי התמורה היא לא גדולה וחוץ מגופים פיננסים שיכולים לעשות את מהלך בלי עלויות, גופים מסחריים צריכים להעמיד משאבים גדולים רק כדי לתת לכם מתנה שבסוף היא מאוד צנועה ולגישתם יש להם דרכים אחרות לספק מתנות-בונוסים ללקוחות.  

דמיינו שבעתיד שטראוס תעניק לכם מניות שלה על כל רכישה של מעל סכום מסוים - נראה רחוק, והבעיה כאמור שלהבדיל מבנק , שטראוס לא יכולה להעביר לכם בקלות מניות לחשבון, זו פרוצדורה שעולה הרבה - בירור פרטים וכו'. סיכוי קטן שמהלך כזה יתממש, אבל יש בזה גימיק שיווקי וחיבור ללקוח שלא קיים במהלכים אחרים.    

המהלך של בנק הפועלים נועד להפוך את הלקוחות לשותפים - "הרעיון נולד מתוך רצון להפוך כמיליון לקוחות שלנו לשותפים ברווחי הבנק, גם אם בשווי סמלי", אומר ידין ענתבי, מנכ"ל בנק הפועלים. לדבריו, התוכנית תאפשר גם ללקוחות שטרם התנסו בשוק ההון להיחשף לעולם ההשקעות". הוא צודק. דמיינו שלקוחות שיש להם קרנות נאמנות, יתחילו לעקוב בזכות 2 מניות בחשבון אחרי מניית בנק הפועלים. ענתבי יודע שזה עשוי לגרות אותם למהלכים נוספים בשוק ההון - מהלכים שהבנק מרוויח עליהם עמלות.


המתנה הזו היא ערך שיווקי ותדמיתי גדול לבנק. הוא מרוויח בקצב של 6.5-8 מיליארד שקל בשנה ונותן 124 מיליון שקל כמתנה ללקוחות. אם הוא היה נותן לכם ריבית על העו"ש הוא היה עושה באמת צדק גדול עם הלקוחות שלו, רק שזה היה עולה לו מעל 1.5 מיליארד שקל. 


ידין ענתבי
צילום: בנק הפועלים

לקוחות בנק הפועלים? קבלו מניות במתנה

צעד מעניין של ידין ענתבי - בנק הפועלים יחלק מניות במתנה ליותר ממיליון לקוחות. מהלכים כאלו דוברו בעבר, אבל אף פעם לא נעשו בארץ. מה יעשו הבנקים האחרים והאם מתישהו נקבל גם מניות שטראוס כשנקנה מילקי?

מנדי הניג |

ידין ענתבי, מנכ"ל בנק הפועלים בצעד שאמור לחבר בין הבנק לבין לקוחותיו - הבנק יחלק מניות של הבנק במתנה ליותר ממיליון לקוחותיו. הלקוחות הזכאים יוכלו לבחור בין קבלת 2 מניות של הבנק בשווי של כ-124 שקלים (לפי שער הסגירה ב-21.8) או מענק כספי של 100 שקלים.

מצד אחד, זה לא סכום משמעותי, מצד שני, יש כאן מסר גדול. סוג של שיתוף של הבנק עם הלקוחות שלו. לכו תדעו - אולי בשלב הבא יחלקו יותר, אולי יחלקו לפי גודל החשבון? זה פתח לקבלת מניות מגופים שאתם משתמשים בהם. בנקים זה הכי מתבקש - הם שולטים ומכירים את חשבון הבנק שלכם, הם מעבירים לכם מניות ברגע. אבל העניין של לשתף את הלקוחות במניות ידוע ומוכר כבר עשרות שנים ונעשו בעבר ניסיונות בעולם, לא ממש מוצלחים, כי התמורה היא לא גדולה וחוץ מגופים פיננסים שיכולים לעשות את מהלך בלי עלויות, גופים מסחריים צריכים להעמיד משאבים גדולים רק כדי לתת לכם מתנה שבסוף היא מאוד צנועה ולגישתם יש להם דרכים אחרות לספק מתנות-בונוסים ללקוחות.  

דמיינו שבעתיד שטראוס תעניק לכם מניות שלה על כל רכישה של מעל סכום מסוים - נראה רחוק, והבעיה כאמור שלהבדיל מבנק , שטראוס לא יכולה להעביר לכם בקלות מניות לחשבון, זו פרוצדורה שעולה הרבה - בירור פרטים וכו'. סיכוי קטן שמהלך כזה יתממש, אבל יש בזה גימיק שיווקי וחיבור ללקוח שלא קיים במהלכים אחרים.    

המהלך של בנק הפועלים נועד להפוך את הלקוחות לשותפים - "הרעיון נולד מתוך רצון להפוך כמיליון לקוחות שלנו לשותפים ברווחי הבנק, גם אם בשווי סמלי", אומר ידין ענתבי, מנכ"ל בנק הפועלים. לדבריו, התוכנית תאפשר גם ללקוחות שטרם התנסו בשוק ההון להיחשף לעולם ההשקעות". הוא צודק. דמיינו שלקוחות שיש להם קרנות נאמנות, יתחילו לעקוב בזכות 2 מניות בחשבון אחרי מניית בנק הפועלים. ענתבי יודע שזה עשוי לגרות אותם למהלכים נוספים בשוק ההון - מהלכים שהבנק מרוויח עליהם עמלות.


המתנה הזו היא ערך שיווקי ותדמיתי גדול לבנק. הוא מרוויח בקצב של 6.5-8 מיליארד שקל בשנה ונותן 124 מיליון שקל כמתנה ללקוחות. אם הוא היה נותן לכם ריבית על העו"ש הוא היה עושה באמת צדק גדול עם הלקוחות שלו, רק שזה היה עולה לו מעל 1.5 מיליארד שקל.