הושלם מיזוג סטרטסיס ומייקרבוט: יצרנית מדפסות ה-3D - "נחולל מהפכה"

סטרטסיס הישראלית תשלם כ-460 מיליון דולר במניות עבור השליטה במייקרבוט, המייצרת מדפסות תלת מימד שולחניות. צפוי לתרום לרווח ב-2014
ידידיה אפק |

יצרנית מדפסות התלת מימד המובילה בעולם, סטרטסיס (סימול: SSYS) המבוססת ברחובות, הודיעה היום (ו') כי השלימה את רכישת מייקרבוט. הרכישה, ש ב-19 ליוני, העניקה לחברת הטכנולוגיה הישראלית את שירותיה של החברה המובילה בעולם ביצור מדפסות תלת מימד לשימוש ביתי.

בהתאם לתנאי העסקה שכאמור נשלמה היום, סטרטסיס העבירה למייקרבוט 4.7 מיליון מניות בתמורה לשליטה של 100% במייקרבוט. בעלי השליטה במייקרבוט יזכו ל-2.36 מיליון מניות נוספות בהתאם לביצועי החברה עד סוף 2014, שישולמו במניות או במזומן.

"הגענו למצב שאנחנו חברה ישראלית גדולה מאוד, בעצם הגדולה בעולם בתחום הדפסות התלת ממד. המניה שלנו נסחרת בנאסד"ק ובין המשקיעים במניה שלנו יש גם הרבה גופים מוסדיים גדולים וקרנות אמריקניות. וכרגע אנחנו לא מתכוונים להירשם למסחר בבורסה של ת"א. זה לא רלוונטי", אמר בשבוע שעבר סמנכ"ל התפעול ומנהל הכספים בחברה, ארז שמחה,

בהודעה שנמסרה בחודש יוני האחרון נמסר כי סטרטסיס רוכשת את יצרנית המערכות השולחניות להדפסה בתלת מימד תמורת 403 מיליון דולר במניות, שעשויה לגדול ב-201 מיליון דולר נוספים בהתאם להסכם. המיזוג צפוי להאיץ את קצב הצמיחה של סטרטסיס ולדלל במעט את הרווח למניה של החברה בדילול מלא (במונחי Non-GAAP) בשנת 2013, ואילו עד לסוף שנת 2014 הוא צפוי לתרום תרומה חיובית לרווח למניה בדילול מלא (Non-GAAP).

השילוב בין שתי היצרניות המובילות בתעשייה צפוי להאיץ את האימוץ של מערכות הדפסה בתלת ממד עבור יישומים ותעשיות רבות, וזאת בהתאם למגמה בשווקים, המתאפיינת בכך שמדפסות תלת ממד שולחניות הופכות לכלי מרכזי בקרב מגזרים רבים. עם השלמת העסקה, תפעל מייקרבוט כחברת בת נפרדת של סטרטסיס, תוך שמירה על זהותה, מוצריה ועל אסטרטגיית השוק שלה. המיזוג יביא לחיזוק מעמדה המוביל של סטרטסיס בשוק מדפסות התלת ממד, הגדל במהירות, בכך שהיא תוכל להציע קו מוצרים נוסף של מדפסות תלת ממד שולחניות, במחירים נוחים, ותוך שילוב חווית משתמש נקיה ופשוטה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה

זו השנה ה-8 שהשורים שולטים בוול סטריט, והדבר שמסוכן יותר מהתיקון עצמו הוא חוסר המודעות

איתן יונסי |
נושאים בכתבה וול סטריט
בזמן ששוק המניות חגג בשבוע שעבר 8 שנים של עליות שערים, והינו השוק השורי ה-2 באורכו בהיסטוריה, הסיכון לתיקון בשווקים הולך וגדל. אף אחד לא יכול לדעת מתי התיקון יגיע, מה יהיה הטריגר לכך, או כמה עמוק הוא צפוי להיות, אך מה שיותר מסוכן מהתיקון עצמו הוא העובדה שישנם משקיעים רבים שאינם מודעים לסכומים שהם מסכנים. קנדריק וויקמן, מנכ"ל חברת הטכנולוגיה הפיננסית וניתוחי השקעות FinMason, אמר כי "אם מסתכלים על השוק בראייה היסטורית, חווינו בממוצע התרסקות אחת לכל 8 עד 10 שנים, עם שיעור צניחה ממוצע של כ-42%". וויקמן ציין כי על פי סקר risk tolerance, המאפיין את רמת הסיכון בתיק לצרכיו של הלקוח, משקיעים רבים אינם מודעים כלל להשפעה על תיק הנכסים שלהם במקרה ושוק המניות יספוג מכה קשה. לדבריו, רוב המשקיעים אינם מודעים לרמת הסיכון שהתיק שלהם חשוף אליו, וכתוצאה מכך הם מקבלים החלטות שגויות בתזמון הגרוע ביותר, כמו מכירת הנכסים עמוק בתוך התיקון. וויקמן טוען שזו "בעיה חמורה". לדבריו, רוב התגובות של אינדיבידואלים להפסדים שאינם צפויים גרועים בהרבה מהתגובות להפסד שנקלח בחשבון כאפשרי. לפי הסקר, רק 57% מהמשקיעים (אלה עם יועץ השקעות וגם אלה ללא) אמרו כי הם מבינים את המושג "risk tolerance". מבין אותם משקיעים, אלו שעבדו עם יועץ השקעות היו מודעים יותר כאשר 68% מהם ענו כי הם מודעים לחשיפת הסיכון בתיק הנכסים שלהם. יחד עם זאת, עבודה עם יועץ השקעות לא עזר מספיק: רק לכ-27% מהמשקיעים נאמר ע"י יועץ ההשקעות כמה הם מסכנים במידה ושוק המניות יחווה נפילה חדה, כאשר 62% מהם מאמינים כי ההפסד בתיק שלהם יהיה נמוך מהחשיפה שלהם למניות. על פי הסקר, כ-57% מהמשקיעים שעובדים עם יועצי השקעות צפויים להיכנס לפאניקה ולמכור בזמן תיקון. התרחיש הגרוע ביותר צריך להיות מובן מאליו. בניית תיקי השקעות לטווח ארוך מכתיבים שרק אחוז קטן מנכסי התיק יהיו במזומן, ולכן כ-90 עד 95 אחוזים מתיקי ההשקעות חשופים לסיכונים של ירידות בטווח הקצר. משקיעים רבים הרגישו את הכאב הזה במשבר הגדול של 2008, למרות שאלו ששמרו על קור רוח והמשיכו להחזיק בתיק הנכסים שלהם עד לרמות השפל של המשבר, זכו להחזיר את כל הפסדם ואף ליצור רווחים בזמן שמדד ה-S&P 500 עלה כ-171% מאז תחילת 2009. ברנדון קרוסו, דירקטור בחברת Edelman Financial Services אמר כי יועצי ההשקעות שממעיטים בסיכונים הפוטנציאליים עושים טעות. "ככל שהלקוחות יהיו מופתעים יותר, כך לרוב הם יהיו מאוכזבים יותר, וזה מתי שהם מתחילים להגיב באמוציות". קרוסו אמר כי הוא מעדיף לקיין דיון גלוי עם הלקוחות על הסיכון בתיקי ההשקעות שלהם. "אתה עושה לעצמך עוול אם אתה פוסח על סך". גם וויקמן ציין כי חשוב ביותר לקיים דיון גלוי ומזכיר את תקופת השפל הגדול. וויקמן אמר כי "אתה צריך לשאול את הלקוח 'במידה ושוק המניות יקרוס ב-35% האם תתלה את עצמך בארון?' " אם הלקוח עונה כן, אז זהו תפקידו של היועץ להתאים את תיק ההשקעות של הלקוח כך שיפסיד פחות במקרה שתרחיש כזה אכן יקרה. וויקמן הוסיף כי "זהו הלקוח שנוטל עליו עצמו הסיכון, לכן הוא זכאי לדעת את הסיכון שהוא לוקח, ואין דרך טובה יותר להעביר ללקוח את המשמעות מאשר לדבר איתו על מקרי קיצון".