08:46 היורו מטפס 0.3% מול הדולר ל 1.19 דולר ליורו

08:22 בורסות אסיה: מדד ההאנג סנג מאבד 0.8%

20:56 ענקית החיפוש רוכשת את חטיבת הפיתוח של HTC תמורת 1.1 מיליארד דולר >>

18:26 בורסות אירופה: הקאק מטפס 0.6%

15:39 רשות ניירות הערך האמריקאית: האקרים פרצו למאגר וגנבו מידע פנים >>

09:54 הזהב נופל מתחת ל-1300 דולר ברקע לזינוק בתשואות

08:51 ביל גרוס: "אם הפד' ימשיך לדבוק במדיניותו, ארה"ב בדרך למיתון" >>

08:22 מגמה חיובית הבוקר בבורסות המזרח: הניקיי מטפס 0.3%

23:05 סגירה מעורבת לאחר הצהרת הפד': מניות הטכנולוגיה משכו למטה, הבנקים עלו >>

17:57 אפל מאבדת 2.7% ברקע לביקורות מאכזבות על מוצר הדגל >>

11:48 אחד הסקטורים הבולטים של השנה האחרונה ממשיך להיחתך, הזדמנות קניה? >>

15:47 הערב ב-21:00: הנה התחזיות לקראת האירוע המרכזי של החודש בשווקים >>

11:54 הפאונד הבריטי קופץ 0.5% מול הדולר ל 1.35 דולר לפאונד

10:21 בורסות אירופה: המסחר נפתח בירידות שערים קלות, הקאק מאבד עד 0.1%

08:19 בורסות אסיה: מדד הונג קונג מטפס 0.3%

08:07 האירו עולה 0.1% מול הדולר ונסחר ברמה של 1.2 דולר לאירו

19:46 מנהל קרן הגידור הגדולה בעולם - "ביטקוין זו בועה" >>

16:09 מנכ"ל חלל תקשורת דוד פולק נחקר במסגרת פרשת בזק >>

15:41 בולטות בת"א: טבע נופלת 3%, פלוריסטם יורדת 4%

13:51 פרשת בזק: הותר לפרסום - גם מנכ"ל חלל תקשורת נחקר >>

13:00 כחלון חתם על צו שיאפשר נסיעה חינם בקו כרמיאל - אחיהוד >>

12:45 בולטות בת"א: טבע נופלת ביותר מ-4%, ארית מזנקת 7%

10:53 יציבות בבורסות אירופה - הדאקס משיל 0.15%

08:19 הניקיי היפני משלים פערים - מזנק הבוקר 1.7%

08:18 טאואר חוזרת עם פער שלילי של כ-0.5%

22:18 ברקע לזינוק בתשואות: הזהב ממשיך לאבד גובה ויורד 1.2%

21:20 חובות צריך לשלם, וזה מתחיל להעיק על הצרכן האמריקני, האם אנחנו בדרך... >>

18:05 התשואות בשוקי האג"ח ממשיכות לטפס הערב >>

15:36 לב לבייב ושאול אלוביץ נפלטו מרשמית העשירים של 'פורבס' >>

15:35 בולטות בת"א: פרוטרום קופצת 2% במחזור הגבוה בבורסה

12:49 רוסאריו על מניית סינאל: שווי ראוי של 44 שקל לעומת שווי נוכחי של 32...

12:41 פורסייט השלימה בהצלחה פיילוט נוסף בסין - המניה עולה 3.3% >>

ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
BizTV
BizTV
תויגתב יכה
הכי בתגיות

החשש מתעורר: האם הסחרור בבורסות ישלח בקרוב גלי הדף קשים לשוק הדירות?

ברקע לסחרור הנוכחי בבורסות, Bizportal שוחח עם גורמים בשוק הנדל"ן - האם שוב נראה את אותה התנועה
 |  44
זרימת הכסף
Share
השווקים הפייננסים נסחרים כעת תחת לחץ כבד. אם חודש ינואר היה נראה מזעזע (עם נפילה של 3.5% במעו"ף ו-8.8% בדאקס הגרמני), אז הגיע חודש פברואר שנראה אפילו גרוע בהרבה (עם נפילה של 5.7% בינתיים במעו"ף וקריסה של עוד 11% בדאקס).   השאלה המרכזית היא האם תרחיש 2008 חוזר על עצמו. עבור הפעילים בשוק הדיור, 2008 גם סימנה את תחילת הראלי המטורף במחירי הדירות שנבע מהצטרפות של נסיבות (מהורדת הריבית כמעט ל-0% ועד מיעוט התחלות הבניה) אבל אין ספק שחלק מהעניין היה בריחה של משקיעים משוק ההון הקורס (ב-2008) לעבר שוק הנדל"ן שלפתע נתפס כחוף מבטחים ולאחר מכן ככזה שמאפשר תשואה סבירה אל מול תשואה אפסית באפיקים הסולידים.


האם זה יקרה גם הפעם? הבורסות שוב רועדות ושולחות משקיעים לחפש אפיקים בטוחים יותר בזמן שהריבית תקועה עמוק ב-0.1% ללא שום אפשרות לטפס בשלב זה. Bizportal שוחח עם מספר גורמים בכירים בענפים השונים.  

רוני בריק, נשיא התאחדות בוני הארץ: "מהלך הירידות בשווקים הפיננסים של התקופה האחרונה והחשש ממפולת ממושכת בבורסות, צפויים להביא לגל חדש של משקיעים בדיור. ניסיון העבר מלמד כי בכל תקופה תנודתית בשווקים גדל היקף ההשקעה בדירות. למרות ניסיונות של הממשלה להפחית את פעילות ההשקעה בדירות, אנו עדים בחודשים האחרונים שהמשקיעים לא נרתעים מהמשך ההשקעות הנדל"ניות".עוד אומר בריק כי "אני מעריך כי נראה המשך של מגמת התרחבות מפת ההשקעות בדיור לפריפריה, שעליה דווח בחודשים האחרונים. לחצי הביקוש לדירות גבוהים, וצפויים לגדול משמעותית השנה. לכן, צריכה הממשלה לפעול ביתר שאת כדי להרחיב את פעילות הדיור מעבר למה שעשתה עד כה".
 
אוהד דנוס, יו"ר לשכת השמאים, אמר בשיחה עם Bizportal כי "אני חושב שהנדל"ן למגורים זה תחום שהיה ונשאר מפלטו של המשקיע הסולידי, ברירת המחדל שלו. ההשקעה
בשוק הדיור כיום אמנם לא מציעה תשואה גבוהה אבל הנכסים הם עם נזילות יפה ומציעים תשואה קבועה ובטוחה. ועל כל זה גם נוסף העניין שהמחירים עולים, וזה דוחף עוד ועוד אנשים לשוק הדירות. כבר עכשיו אנחנו מרגישים שהשוק מאוד התעורר ויש לא מעט תנועה – בדיקה של עסקאות וכו'. קצת קשה עדיין להגיד שזה קשור לבלגן בבורסות כי התקופה הנוכחית היא בדר"כ תקופה עם פעילות ערה שכן זו תקופה של עבודה רציפה ללא חופשים – אבל בהחלט שוק הדיור מאוד פעיל כעת".לגבי החסם כביכול, בדמות העלאת מס הרכישה, אמר דנוס כי "כפי שאני רואה את זה, אנשים אדישים לעניין מס הרכישה – זה כמעט שולי ביחס למחיר הדירה ואנשים קונים דירה לא לשנה-שנתיים אלא ל-10-20 שנה ומוכנים גם לספוג עלות נוספת".

רו"ח חיים פרייליכמן, לשעבר מנכ"ל בנק אגוד"שנת 2016 נפתחה בסימנים שליליים אך לא נראה כי מדובר במשבר כלכלי כפי שהיה בעבר.  אין ספק שהמשקיעים שייצאו משוק ההון יחפשו השקעה אלטרנטיבית ובגלל הריבית - שוק הדיור קורץ. אך יש עדיין חסמים בקרב המשקיע הממוצע, מס הרכישה עלה, התשואות אינן גבוהות כפי שהיו. יש תנועה לנדל"ן באופן טבעי אך אני מעריך שזה לא בהכרח יהיה להשקעה בדירות, תיתכן כניסת משקיעים לנכסים מניבים או אחרים - כלומר ייתכן שהמשקיעים יסתכלו בכיוון אחר ממגורים".

עדינה חכם מנכ"לית רשת התיווך אנגלו-סכסון: "הקטר של עליית מחירי הדיור הינו הריבית הנמוכה במשק. אנשים בעלי הון שוקלים במה להשקיע שיוביל לרווחים. כחלון מבצע צעדים רבים ובחלקם אף טובים, אני מייעצת לו שלא ייצא בהצהרות שהמחירים ירדו כי עם ריבית כזו לא נראה תוצאות כאלה בשוק".

על סוגיית העלאת מס הרכישה, אמרה חכם כי "8% מס רכישה לא השפיע על השוק. קשה לאמוד אם התנודות בשוק ההון הובילו לתנועה גוברת בענף, רכישה היא תהליך שמבשיל ועסקאות שנסגרו בינואר החלו כמה חודשים קודם לכן. המשקיעים מגוונים וישנה תנועה רבה באזור המרכז, כאשר משקיעים עם הון נמוך יחסית בוחרים באזורים בהם מחירי הדיור נמוכים יותר".
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הרשמה לניוזלטרים
הירשם לסיכום היומי של תחום הנדל"ן וקבל מידע למשקיע וחדשות מהארץ ומהעולם
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

44 תגובות ב-29 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
29 עמוס הראל 15/02/2016 16:25 תנו לי סיבה אחת שהממשלה יש אינטרס שהמחירים ירדו
המרוויחה הגדולה מהמיסים כמה כסף המדינה או העיריות לפני עליית הקודחים
28 פרו״פ לכלכלה 15/02/2016 08:44 יהיה גל גדול של מוכרי דירות ומחירי הדירות ירדו בחדות (ל"ת)
27 מוטי 12/02/2016 13:29 כנראה שמתן חודורוב הוא זן נדיר...
לכל השאר מסתבר, אין בעיה לקחת שוחד על כתבות
26 הדירה תרד 12/02/2016 11:30 כל השנים עבדתי בחינם - הפנסיה הקרנות הבורסה הכל פח
רק המנהלים ובעלי ההון הרוויחו וגם הם מאבדים קצת עכשיו
מוטי 12/02/2016 13:06 אל דאגה
מה שעולה גם יורד ולהיפך. במשך השנים הוכח שמי שלא נגע בכסף ובעיקר בקופות הגמל רק הרוויח.אם אתה לא זקוק בתקופה הקרובה לכסף אין לך מה לדאוג
25 אירית, קראתי בגוגל 12/02/2016 08:26 תקראו בגוגל: " אופי של משקיע בנדל"ן " *******
מעורר מחשבה !
יעל 12/02/2016 10:19 אחלה מאמר (ל"ת)
24 טומארפורקולו 12/02/2016 00:50 אנשים הפסידו את התחתונים שלהם בבורסות תוך 10 ימים
ירידות של 10% מהיכן בדיוק נשאר כסף לקניית דירה .אולי מההפסדים?תפסיקו לפמפם
23 מירית 11/02/2016 18:46 הגדלת מס רכישה
לציבור אין אפיקי השקעה , הריבית אפסית והבורסה צוללת .כחלון אתה חייבת לעצור את גל העליות הבא בשוק הדיור . תעלה במיידי את מס הרכישה ל20 אחוז .אחרת הילדים שלנו ישארו ללא דירות . המשקעים גוזלים את כל הדירות וגוזרים את דינם של הזוגות הצעירים לחיות בשכירות לעד .
22 רונן 11/02/2016 17:54 סתירה בגוף הכתבה
אם משקיעים בורחים משוק ההון בגלל קריסה, משמע שהפסידו חלק מהונם. מדוע בכתבה מתוארת מציאות כאילו ירוצו לרכוש דירות? מאיזה הון בדיוק ירכשו כעת דירות? מההון שנשרף בהשקעתם בשוק ההון? לקרוא ולא להאמין. אתר כלכלי שלא מצליח להבין הגיון כלכלי פשוט!
IM 11/02/2016 22:19 מספיק לראות את מי הם שואלים... (ל"ת)
21 יאיר 11/02/2016 15:53 למה להשקיע בדירה שמביאה לך 2% עם פוטנציאל לשוכר בעייתי?
אנשים באמת טיפשים דירה לא קונים בפחות מ 4% ואני מדבר על מינימום. בנוסף יש מס של 8% על דירה להשקיע. זה עסק מאוד מאוד לא משתלם.
20 מאקרו 11/02/2016 15:33 תשנו דיסקט חברים...למשבר הקודם הגענו מקומה 1 ועכשיו אנו
מגיעים מקומה 100 ...הכי לא מוכנים ובין הכי ממונפים בשוק הפרטי...השווקים יורדים כי לבנקים המרכזים אין מה לעשות יותר וההרעה בכלכלה נותנת אותותיה , שגלי האבטלה יתחילו להופיע בשילוב האטה ומיתון הדבר האחרון שמישהו ירצה לעשות זה לקנות נכס במאות אלפי ש"ח . הבנקים המרכזים ניפחו בועת סחורות,מניות ונדלן...והבועות הללו פוקעות אחת אחרי השניה....מחזור האשראי הקצר בישראל קרוב לפיק או בפיק - אין מה יתדלק יותר את מחירי הדירות...אתם תופתעו לגלות כמה היצע יש...ולא רק של דירות..הכל יזרק לשוק - מכוניות..דירות...ציורים...אתם תגלו שב-8 השנים האחרונות ההיצע גדל עקב ביקושים שיעלמו בבת אחת ויקפיאו הכל במקום לדעתי.
מיכאל 12/02/2016 12:09 צודק 100 %
בקרוב דירות בזול ,תרימו ראש תיראו כממה יש מודעות למכירה ולהשכרה של החודשים רבים על החלונות !
יאיר 11/02/2016 15:50 צודק
בנק ישראל מנפח את מחירי הדירות בכוונה כדי להעלות את הבטוחות של הבנקים למקרה של פשיטת רגל
משה 12/02/2016 20:13 שירה
שירה היא ילדה חמודה אבל מאחרת כל בוקר לביהס
19 דני 11/02/2016 15:23 אם בנקים מושקעים ויספגו הפסדים מאיפה יהיה כסף לדירות? (ל"ת)
18 דני 11/02/2016 15:22 טיפשים,אם בנקים ימחקו רווחים לא יהיה כסף להלוות לקבלנים (ל"ת)
17 הנביא 11/02/2016 15:06 הבורסות בקריסה לברוח מהר הכל במפולת למכור הכל
להוציא הכל מהבנקים כולל פקדונות!!!
16 אור 11/02/2016 14:18 כמו במזון ככה בדירות ........
כל עוד הפרייארים משלמים כל מחיר ימשיכו לסחוט אותכם בנדלן ובמיסים על הנדלן ובמיסים על מזון ובמיסים על מכוניות פרייארים תמשיכו להיות חמורים ואנחנו יש לנו סבלנות .... נקנה 4 במחיר 1 כמו שהיה ב-2008.!!!!
15 רינה הינמן 11/02/2016 13:55 מחירי הנדלן
כחלון מבטיח שמחירי הדירות ירדו ,אבל מה שקורה בשטח הוא ההפך! במה כדאי להשקיע?
עידן א 11/02/2016 15:55 נדלן בארהב
תשקיעי בנדלן בארה"ב. בית פרטי על שמך בטאבו האמריקאי בסכום הגיוני ותשואה של 10%! דברי איתי עידן 0528543812
14 מזל מזל 11/02/2016 13:38 מזל שמימשתי רווחים כבר בסוף השנה
לפעמים צריך מזל בחיים ותחושת בטן . למזלי הצלחתי לנבא את המופלת הזאת והגדלתי לעשות ומשכתי גם את הקרנות השלמות 55555
13 קחלון 11/02/2016 13:34 אם מחירי הדירות פה ירדו בגלל המצב בעולם
קחלון יזקוף זאת לזכותו. רק שהעם לא יפול בפח של קחלון כי הוא זה שגרם להם לקבל נטו קטן יותר עם המס על הפרשות מעסיק לפנסיה. מחיר למשתכן עוד יהיה גבוה מהמחיר ללא משתכן.
כחלון 11/02/2016 13:55 כחלון
לדעתי הוא זה שיכול לקחת אותנו לעתיד ורוד יותר. אנשים צריכים להבין שהוא לא פיית קסם ויכול להניף את השרביט שלו והכל יהיה פתאום ורוד. שינויים לוקחים זמןןןןן !
12 מוטי 11/02/2016 13:33 משקיעי הנדלן באילוזיה
הם לא מבינים כי הנפילות בבורסות הן הנקישה בדלת של הבנקים על ההשקעה שלהם
11 חנן 11/02/2016 13:30 הדירות בדרך להתמוטטות
הפוך ממה שרשום
משקיע טיפש 12/02/2016 18:03 הם בדרךמ2010, השאלה כמה הדרך עוד ארוכה..
כל עוד הריביות ישארו נמוכות בשנים הקרובות, והביקוש ישאר גבוה בגלל מדינה של דברנים- לא תהיה שום התרסקות
10 על הגדר 11/02/2016 13:25 כל הארץ הזאת בועה אחת גדולה
זה היה ברור שהבורסה נמצאת בבועה אחת גדולה, לא יכול להיות שיהיו ירידות חדות בכל השווקים ואצלנו יהיו ירידות בקטנה , כאילו שאנחנו חיים בפלנטה אחרת. 2. בועה נוספת זה מחירי הדיור שאי מצב שתמשיך הרי שהיום שום זוג צעיר לא יכול לקנות דירה בלי עזרה של ההורים או משכנתא מטורפת. 3. הריבית האפסית השאת לא נורמאלית אין אפיקי השקעה והכסף של האנשים נשחק לגמרי. 4. אומרים שהבנקים בארץ עובדים בצורה בטוחה בנוגע למשכנתאות ולביטחונות שיש להם, זה פשוט הבל הבלים, כל זוג צעיר לוקח הלוואה שהיא מעל לפופיק שלו, הרי מה אכפת להם בגלל הריבית האפסית זה נראה כאילו הכסף בחינם, אבל במידה וניכנס למיתון עמוק יהיו כלי פיטורים בארץ שישאירו המון בתי אב שלא יעמדו בהחזר המשכנתאות.
9 הצמיאותי 11/02/2016 13:22 הפוף גוטה. הקריסה בדיור בדרך.
ככל שהשמשבר הפיננסי הקרוב יהיה גרוע יותר כך הדירות ירדו יותר. הבועה בדיור, כדרכה של כל בועה, תתפוצץ. תהיו חכמים ותמכרו עכשיו גם דירות וגם מניות. הכל בדרך למטה...
8 אדם 11/02/2016 13:17 חוות דעת של איטרסנטים
אם שואלים קבלן, שמאי ובנקאי על כיוון מחירי הנדלן התשובה היא תמיד אותה תשובה: המחירים תמיד יעלו ויש להזדרז פן נפספס את הרכבת.... כל בועה סופה להתפוצץ , ככל שיהיו יותר עליות כך הפיצוץ יהיה יותר גדול.
מוטי 12/02/2016 13:02 זה נכון אבל..
אף פעם אי אפשר לדעת מתי זה יקרה והדילמה קיימת. בנתיים מי שהסתמך על ירידות מחירים התבדה, וראה איך המחירים עולים כבר 8 שנים והיכולת לקנות דירה מתרחקת
7 בועז 11/02/2016 13:15 70% למטה תוך שנה (ל"ת)
6 המצליף 11/02/2016 13:13 עוד שקרים....
כאשר שמאים ומתווחים מקבלים ים של כסף ממכירות לא פלא שהתגובה שלהם היא שקר אחד גדול
5 וביז פורטל משת"פ 11/02/2016 13:12 שוב פעם כתבת פמפום בהסוואה
נדלניסטים מסוכנים יותר מסוחרי סמים
4 מוני 11/02/2016 13:07 מחירי הדיור
הפוך בדיוק. מתקרב הטריגר לתחילת הירידות בשוק הדיור.
דווקא 11/02/2016 13:52 הם צודקים זה יגרום לאנשים להשקיע בדירות
אלא אם יהיה מיתון חזק בעולם ואז אף אחד לא ישקיע בכלום ומחירי הדירות יצנחו
משה - חיפה 11/02/2016 13:35 מ 2009 אתה חי על אותה שטות (ל"ת)
3 נגידים פושעים 11/02/2016 13:04 שקר הריבית הנמוכה
מלווים למי שאין יכולת החזרה
שאפיק 11/02/2016 13:16 שכחת מה היה פה בשנות ה 80 שהייתה אינפלציה וריבית רצח??
שכחתם שאנשים נזרקו מהבתים שלהם כי המשכנתאות היו גם בריבית משתנה וגם צמודת מדד והמדד אז עלה 400% בשנה!! שכחתם מה היה!! היום אתה יכול לקחת משכנתא בריבית קבועה לא צמודה 4% ולישון בראש שקט ועדיין זה יותר משתלם מלקחת משכנתא בתנאים שלפני 10 שנים. יש לכם זיכרון קצר לישראלים.
הגאון 11/02/2016 15:28 צא ולמד... (ל"ת)
2 אחד 11/02/2016 13:01 פוו פוו ... בוםםם
מפלט. לפי מה שאומרים החברה האלה (שכמובן הם חפי אינטרסים) שעלייה בסדר גודל של 10% בשנה היתה עד עכשיו כסף קטן... נניח כי יגיע ל15% שנתי ואז דירה לדור הבא תעלה רק 100 מיליון ש"ח (חשבו בעצמכם) כאשר השכר החציוני תקוע על 6000 ש"ח. נשמע הגיוני. רק מה מי יקנה כאן דירות? ביל גייטס? זאת הולכת להיות אם כל הבועות שישאיר בעלי משנתאות בחובות עתק כשתתפוצץ. לנשוך שפתיים מי שיכול ולחכות שנה שנתיים. ישתלם לחכות לאחר הפיצוץ.
1 הצלף 11/02/2016 12:55 המיליונים נמחקים במניות מאיפה הכסף ?
עכשיו צריך 2 מיליון שקל לבית המיליונים במפולת נמחקות במניות הבועה תתפוצץ ובמשבר כלכלי מי קונה נדל"ן ?
קניית נדלן 11/02/2016 13:36 האנשים לא קונים נדלן בכספם. אלא בכספי הבנק והמשכנתא
למעשה גם הדירות שהם קונים לא שייכות להם הם שייכות לבנק הרבה צעירים עם 300 אלף שח לקחו משכנתא של 400 אלף וקנו דירות זבל בנות 2 חדרים להשקעה. הם עצמם לא גרים בדירה והם הראשונים שיפלו .
כללי
מדורים
שווקים
שירותים
טאבו ישיר
תמיד מעודכנים לאתר טוויטר לאתר פייסבוק RSS Mail Red mail
חפש