מנכ"ל קרן ג'נריישן: "תוך שנתיים-שלוש פאוורג'ן תהיה מוכנה להנפקה"
קרן ג'נריישן ג'נריישן קפיטל 0.44% המשקיעה בתחום התשתיות דיווחה השבוע על גיוס של 215 מיליון שקל דרך אג"ח להמרה. הקרן פעילה דרך החברות שלה במספר תחומים: אנרגיה עם חברת פאוורג'ן, תחבורה עם חברת מטרופולין-בון טור, סביבה עם בלוג'ן ועוד תחומים נוספים, כאשר שווי האחזקות שלה עומד על כ-4.1 מיליארד שקל. נכון לסוף הרבעון השני לחברה הון עצמי בסך 2.2 מיליארד שקל.
קרדיט: החברה
המניה של ג'נריישן נסחרת לפי שווי של 981 מיליון שקל אחרי עלייה של 18% השנה ושל 42% בשנה האחרונה. שוחחנו עם ארז בלשה על ההנפקה האחרונה ועל פעילות הקבוצה, כמו גם על חברת פאוורג'ן שפועלת ביחד עם בזק כספקית חשמל פרטית, ולדבריו של בלשה צפויה להיות מוכנה להנפקה תוך תקופה של שנתיים-שלוש.
למה בחרתם לגייס דרך אג"ח להמרה?
"בחרנו ללכת למכשיר הזה מתוך הבנה שהוא יאפשר לנו להוזיל עלויות מימון בצורה משמעותית ושהוא ייתן ערך למשקיעים. לתקופה הזו זה מכשיר אופטימלי ורואים את זה בתוצאות ההנפקה. ראינו ביקושים יפים וריבית אטרטקטיבית של 4.37% שזה קרוב למרווח של אג"ח ממשלתי, זאת אומרת שתמחרו את האופציה שלנו מאוד גבוה. לשוק ברור שמחיר המניה הוא עדיין הזדמנות, זה מכשיר שהוא גם טוב למשקיעים כי הוא נותן וודאות".
- קרן ג'נריישן רשמה זינוק ברווח הודות לשיערוכי נכסים
- "מניית ג'נריישן צריכה לעלות ב-64%"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תשואה על ההון של 7%, כפי שהצגתם ברבעון האחרון, היא תשואה מייצגת?
"אנחנו לא חשובים שזו תשואה מייצגת. אם מסתכלים אחורה רואים שהתשואה על ההון בחישוב שנתי גבוהה יותר. יש לנו בסיס להצפת ערך בפורטפוליו שהוא היום יותר ממוקד מבעבר".
השימוע של רשות החשמל משפיע עליכם?
"יש כמה שימועים עכשיו.ב הקשר של ה-SMP צריך להגיד שככל שהמחיר יישאר במחיר הנוכחי כפי שעולה מהשימוע, תחנת הכוח תבור תיפגע. עם זאת אנחנו לא חושבים שהתוצאה הסופית תיראה ככה, זו יכולה להיות מכה לכל שוק החשמל. אין לנו ספק שיהיה איזשהו עדכון. יש מעבר לזה עוד כמה שימועים באוויר ואנחנו בהרבה דיונים עם הגופים הרלוונטים מתוך מקום לייצב את שוק החשמל. כל התיק שלנו בנוי על הכנסות יציבות".
אתם בשיחות עם חלק מהגופים האחרים שייפגעו כמו דליה אנרגיה או שו"ב אנרגיה?
"לא. אנחנו מתנהלים באופן פרטני. יש פורום שמתפקידו לגבש עמדה עבור על התחנות והוא עושה את עבודתו, אבל מעבר לכך אנחנו מתנהלים באופן פרטני מול הרשות".
הודעתם כי הרוכשת של פורטרברוק החליטה לא להאריך את תקופת הבלעדיות, איך מתקדמת מכירת החברה?
"אנחנו פועלים למימוש של פורטרברוק גם כדי להכניס ערך וגם כדי להשקיע בדברים אחרים. היינו בעסקה שלא הבשילה וכרגע יש מתעניינים אחרים. זה נכס מצוין ואנחנו חושבים שהוא יימכר ב-2025".
- שלטון המנהלים - כך הפכה הנהלת הבורסה לאחת המתוגמלות במשק
- מנכ״ל מנועי בית שמש: “העולם במצוקת מנועים ואנחנו בעמדה מצוינת"
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- רמז עבה לסיום העליות בבורסה
כמה תחום התחבורה משמעותי בתיק?
"אנחנו מתכוונים להתרחב בתחום הזה, הוא משמעותי. מטרופולין גדלה מאוד בשנים האחרונות וכמעט הכפילה את עצמה ואנחנו בשלבים של לעכל את הצמיחה. במדדים מסוימים היא החברה השניה בגודלה בישראל בתחום האוטובוסים. בחודשים הקרובים אנחנו עסוקים בגידול הרווחיות ושיפור התפעול והשירות שלנו. אנחנו גם נמצאים במגעים להסדרה ענפית שלשמחתנו הרגולטורים הולכים איתנו למהלך של ייעול התחב"צ בישראל".
איפה נמצא המיקוד הכי גדול שלכם?
"בשלושה מקומות - תחום התחבורה, תחום הסביבה והמים דרך בלו ג'ן - היא החברה המובילה בישראל בתחום איכות הסביבה והמים. אנחנו מסיימים שדרוג ושיפוץ של מתקן התפלה, בתחום הפסולת דיווחנו על סגירה פיננסית של מתקן פסולת, זו פעילות מאוד משמעותית ואנחנו בהקמות של הרבה פרויקטים בתחום.
בתחום האנרגיה - מיזגנו את הפעילות הקונבנציונלית והפעילות המתחדשת ויש לנו לא מעט מיזמים של אנרגיה סולארית ואגירה. אנחנו מתכוונים לצמוח שם, יש לנו את המיזם בזקג'ן שעתיד להיות ספק חשמל מוביל בישראל. יש מיקוד משמעותי להגדיל את צבר החשמל עם היתרון של שליטה בתהליך מהייצור ועד הלקוח, זאת האסטרטגיה".
דיווחתם לאחרונה על כניסה של הפניקס להשקעה בפאוורג'ן, חושבים על הנפקה?
- 5.nav 15/01/2025 20:59הגב לתגובה זוניהול גרוע רכישות גרועות והפסדים למשקיעים להתרחק כמו מאש לא שווה יותר מ35 אג
- 4.יוסי 18/12/2024 12:29הגב לתגובה זובחברה לא טובה, ילין לפידות לא ניהיה בעל עניין בחודש האחרון. בחברה לא טובה, חברת הניהול לא קונה מניות של הקרן ב 20 מיליון שקל בחברה לא טובה, חברת הניהול לא משנה את שיטת התגמול שלה שתלויה בשווי מנייה לגבי דיבידנדים. החברה בונה עסקים וצריכה את ההון שלה להקמתם. ההיתם מעדיפים לקבל דיבידנדים עם 25 אחוז מס הכנסה והחברה תקח הלוואות יקרות מהבנקים או שתנפיק מניות ? זה רק עניין של זמן שתוכל לשלם דיבידנדים. זה יקרה מהלך 2025 לפי שיחת המשקיעים האחרונה.
- 3.משה 18/12/2024 08:50הגב לתגובה זוזהירות להתרחק כמו מאש
- 2.לשעבר 17/12/2024 20:16הגב לתגובה זולשרוף כספים למשקיעים לטובת מנהלי הקרן. גנ הייתי מושקע בהם במשך שנים
- 1.חיים 17/12/2024 19:22הגב לתגובה זוגייסו בקרן הזו כ- 1.3 מיליאד ש"ח באקוויטי ממוסדיים. והמניה בבורסה כבר כמה שנים בפחות ממיליארד ש"ח שווי אולי שוק ההון מבין פה משהו שהכתב לא יודע (או פשוט לא רוצה לדעת) . מדוע יש חוב פיננסי של 2 מיליארד ש"ח

רמז עבה לסיום העליות בבורסה
האם השוק כבר מגלם את עסקת החטופים והסכם הפסקת האש? מה קורה כעת במסחר שעשוי להעיד על אדי הדלק האחרונים לעליות?
השוק מתומחר גבוה. לא מאוד יקר, אבל הבורסה שלנו במכפיל רווח מייצג גבוה ממכפילי הרווח של חלק גדול ממדינות אירופה. השוק שלנו גבוה כי יש עדר גדול ואינטרסים גדולים של מובילי העדר שמניעים ומתדלקים את העליות. עדר זו תופעה פסיכולוגית מסוכנת. מגלים את הסיכון רק בירידות. בזמן של עליות זה win-win וכולם דוהרים מאושרים. לא תמצאו עכשיו מנהל השקעות בכיר שלא יגיד לתקשורת כמה הוא אופטימי. אולי בודדים יעידו שצריך גם להיזהר, וזה בדיוק הזמן להיזהר. הרחבה חשובה - למה משקיעים מתנהגים כמו עדר - והמחיר שאנו משלמים על כך
גופים מוסדיים, חשוב להזכיר, הם לא אנשים שמשקיעים את הכסף הפרטי שלהם. ההפסדים ככל שיהיו לא משפיעים עליהם. זה הכסף שלכם, הם מנהלים לכם את הכסף בתמורה לדמי ניהול (גבוהים בממוצע בכ-60%-80% מדמי הניהול בארה"ב). הם רוצים כמה שיותר כסף וכמה שיותר עליות כי דמי הניהול יגדלו, ואז השכר והבונוסים שלהם יעלו. וככה השוק המקומי פשוט טס בשנה האחרונה על רקע סנטימנט חיובי, הצלחות ישראליות בחזיתות השונות ותקווה.
התקווה היא הדבר הכי חשוב. אנחנו מקווים, מייחלים, רוצים בהחזרת החטופים וסיום המלחמה, וכשזה מתקרב אנחנו מתמלאים באופטימיות. כל פעם מחדש כשהחלו שיחות השוק עלה. האופטימיות יוצרת מצב רוח טוב, צריכה מכל הבחינות - גם צריכה של מניות כשלזה מצטרפת האופטימיות של הכלכלה ושל היום שאחרי עם שלום במזרח התיכון וזה בהחלט תרחיש אפשרי.
כל פעם מחדש נשברו שיאים בבורסה המקומית שלנו. כאשר היו תקוות הבורסה עלתה. כאשר התקווה התמוססה, חששו לצאת מהשוק כי הרי בסוף ננצח, בסוף יחזרו החטופים. אבל כאשר יקרה הדבר האמיתי יכול להיות שזה יהיה דווקא הסימן להיפוך המגמה. למה נקווה אז? מה יהיה ביום שאחרי? האם לא נתבוסס במלחמה הפנימית, בבחירות, במשברים פנימיים ובמחלוקות? זוכרים מה היה לפני 7 באוקטובר? זוכרים את ההפגנות והמחאות והמלחמה הפנימית בין שני חלקי העם?
- שבוע הבא בבורסה: מניות השבבים יזנקו
- "קנה בשמועה ומכור בידיעה" - האם עסקה בעזה תפיל את הבורסה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
יכול להיות שהשמחה, הסנטימנט החיובי, הצהלות יהיו כאלו שיהיה דלק להמשך העליות בשוק. אין ספק לאף אחד שאירוע כזה הוא הרבה מעבר לכל אירוע כלכלי רגיל, אירוע פוליטי. אין גם ספק שמצב רוח משפיע על הכלכלה ועל הבורסה באופן מאוד חזק. אבל מה יקרה כשנחזור לשגרה. אם תהיה תקווה - תקווה לשלום אזורי, תקווה לשגשוג כלכלי מרשים, הכלכלה והבורסה צפויות לשגשג. אבל בהינתן כל התרחישים, יכול להיות שביום שאחרי אנחנו נפעל לפי - "קנה בשמועות - מכור בידיעה". ביום שאחרי נביט קדימה וניזכר איך נראתה ישראל בשגרה - מלחמה על בחירת השופטים לעליון, מלחמה בין שופטי עליון לשר מפשטים, הפגנות ומחאות. הלוואי שלא נחזור לזה, למדנו לקח גדול על החשיבות באחדות. אבל, משקיעים צריכים להפנים שיש סיכונים.

אלקטריאון: עסקה בשווי 21.8 מיליון שקל בארה"ב
אלקטריאון נבחרה לפרויקט טעינה במישיגן, ארה"ב בהיקף של כ-21.8 מיליון שקל, לצד הגשת הצעה לפרויקט טעינה דו-כיווני בשטוקהולם ובמילאנו
אלקטריאון אלקטריאון -3.08% מדווחת על זכייה בפרויקט הובלה בתחום תשתיות טעינה חכמות במישיגן. מדובר בפרויקט עירוני בהובלת משרד התחבורה של מישיגן בשווי של כ-21.8 מיליון שקל, שבמסגרתו ייפרסו מערכות טעינה דינמית, סמי-דינמית וסטטית ל-16 כלי רכב משישה ציים שונים, ביניהם ובהם רכבי הפצה של UPS ורכבי שאטל, חלוקה והפצות של חברות נוספות.
הפרויקט כולל השקת מודל Charging-as-a-Service) CaaS) בארה"ב, שבמסגרתו אלקטריאון מספקת את תשתית הטעינה ומקבלת תשלום חודשי עבור כל רכב בתמורה לשירות. הפרויקט צפוי לשמש כבסיס להתקשרות נוספת ולהעלות לכביש רכבים נוספים (נמצאים בשימוש של חברת מוניות מהגדולות בעולם) עם מערכת הטעינה האלחוטית של אלקטריאון.
בפרויקט תחבור אלקטריאון לשותפים אסטרטגיים מובילים בתעשיית הרכב, ובהם יצרנית הרכב Xos Xos 3.24% עמה מקיימת החברה פרויקט נוסף, יצרניות חלקי הרכב Roush ו-UES וחברת DENSO, עמה מקיימת החברה פעולה מעמיק ורחב, לפיתוח מערכות טעינה אלחוטיות עבור רכבי נוסעים. כמו כן, הפרויקט יבוצע בליווי הנדסי של חברת ההנדסה המובילה Jacobs Engineering ובשיתוף עם חברת החשמל DTE energ. בנוסף הפרויקט ילווה מחקרית על ידי אוניברסיטת מישיגן ומכון המחקר Aspire.
הפרויקט מהווה שלב שלישי ומשמעותי בפעילותה של החברה בדטרויט, וזאת לאחר פרויקט משותף עם חברת MDOT ב-2023 שעסק בהקמת הכביש החשמלי הראשון בארה"ב, ופרויקט משותף עם חברת עם Xos בדטרויט, הכולל בתוכו, בין היתר, אינטגרציה של מערכות הטעינה האלחוטיות של החברה לרכבי טעינה דינמית שלהם על הכביש החשמלי שהקימה החברה בדיטרויט, וטעינה סטטית במסוף UPS.
- מנכ״ל אלקטריאון: ״Eurabus זו רק ההתחלה; יש שת״פים נוספים״
- אלקטריאון מתייעלת: תפטר כמה עשרות עובדים בישראל, מודה שהפתרון נישתי?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כיצד בנוי מודל ה-CaaS
שאלנו את החברה מספר שאלות לגבי מודל התפעול של הפרויקט במישיגן:
מהם מנגנוני התשלום הצפויים, מהן ההערכות לגבי החזר ההשקעה (IRR), ומתי החברה צופה להתחיל לייצר הכנסות מהותיות?