ארז בלשה
צילום: אייל טואג

קרן ג'נריישן גייסה 215 מיליון שקל באג"ח להמרה

הריבית האפקטיבית שנקבעה לאג"ח היא 4.37%, כאשר הן יהיו ניתנו להמרה במחיר של 90 אגורות למניה עד לחודש יולי 2026, שער המניה היום עומד על 75 אגורות
רוי שיינמן |

קרן ההשקעות ג'נריישן קפיטל  ג'נריישן קפיטל 0.7% דיווחה כי השלימה בהצלחה את השלב המוסדי במסגרת הנפקה של סדרת אגרות חוב להמרה (סדרה ד'). במסגרת המכרז התקבלו ביקושים בהיקף של כ-600 מיליון שקל, מתוכם קיבלה החברה התחייבות מוקדמת לרכישת יחידות בסכום כולל של כ-215 מיליון שקל.

אגרות החוב להמרה הן שקליות (לא צמודות) והריבית האפקטיבית שנקבעה במכרז הינה בשיעור של כ-4.37%. אגרות החוב תפרענה בשני תשלומים בשנים 2028 ו-2029, והן ניתנות להמרה במחיר של 90 אגורות למניה עד ל-30 ביוני 2026, ולאחר מועד זה יעלה מחיר ההמרה ל-120 אגורות למניה.

ארז בלשה, מנכ

ארז בלשה, מנכ"ל ג'נריישן קפיטל; קרדיט: אייל טואג

החברה ציינה כי תמורת הגיוס תשמש לפירעון חוב קיים תחת מסגרות האשראי של הקרן, מהלך שיוביל לגידול בהיקף המסגרות הפנויות לכ-400 מיליון שקל. הריבית שנסגרה במכרז המוסדי צפויה להוביל לחסכון בעלויות המימון של הקרן בסכום המוערך בכ-6 מיליון שקל בשנה.

״אנו רואים בהיקף הביקושים והגיוס הבעת אמון חשובה בקרן ובפעילותה", מסר ארז בלשה, מנכ"ל קרן ג'נריישן. "כניסתם של גופים חדשים רבים להשקעה בקרן, לצד הביקוש הגבוה מצד בעלי עניין ומוסדיים קיימים, משקפת את העניין הגובר של שוק ההון בג'נריישן, ואת ההבנה העמוקה של המשקיעים בנוגע לפוטנציאל הצמיחה העצום של הקרן ושל השקעותיה. התמחור הגבוה לרכיב האופציה מדגיש את האפסייד שהמשקיעים רואים במניה. גיוס האג״ח מהווה אבן דרך משמעותית ביישום תוכניתה האסטרטגית של הקרן לקידום השקעותיה העתידיות ולהמשך פיתוח הפורטפוליו. אנו מודים למשקיעים הרבים שלקחו חלק במכרז המוסדי וממשיכים לעבוד במרץ על מנת להניב ערך משמעותי למשקיענו".

הקרן עדיין מנסה למכור את חלקה בחברת התחבורה הבריטית פורטרברוק. לפני 3 חודשים דיווחה ג'נריישן על מגעים למכירת חלקה בחברת התחבורה הבריטית בתמורה ל-577 מיליון שקל אך בהמשך דיווחה שהרוכשת נתקלה בקשיים והחליטה לא להאריך את תקופת הבלעדיות בהסכם.

את הרבעון השלישי סיימה קרן ג'נריישן עם הכנסות של 107 מיליון שקל לעומת 117 מיליון שקל ברבעון המקביל. הרווח הסתכם ב-54 מיליון שקל לעומת 69 מיליון שקל ברבעון המקביל. מניית ג'נריישן נסחרת לפי שווי של 957 מיליון שקל אחרי 15.5% השנה ושל 44% בשנה האחרונה.

קיראו עוד ב"שוק ההון"

מניית ג'נריישן קפיטל בשנה האחרונה

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מוטי גוטמן
צילום: עידן גרוס

"מטריקס תיכנס לת"א 35 ותהפוך לאחת מעשר חברות ה-IT הגדולות בעולם"

המיזוג הענק בין שתי ענקיות ה-IT עליו הודיעו במרץ כבר הקפיץ את השווי המצרפי של 2 החברות מהמקום ה-10 ל-8 בארה"ב ומהמקום ה-4 ל-3 באירופה; בלידר סוקרים את ההשפעות של המיזוג ההיסטורי, את הסינרגיה וגם אחרי קפיצה של 62% במטריקס מאז ההודעה הפונטציאל עדיין גדול

מנדי הניג |
נושאים בכתבה מטריקס מג'יק

בתחילת נובמבר מטריקס מטריקס 0.91%   ומג'יק מג'יק 1.76%   נכנסו לשלב המכריע של המיזוג כשמסגרת ההבנות שסוכמה במרץ נסגרה בין השתיים. אם הכל יתקדם כמתוכנן, ב-10 לחודש תיערך אסיפת בעלי המניות של שתי החברות כשהשלמת העסקה צפויה במהלך ינואר 2026. 

על פי תנאי העסקה, מג'יק תימחק מהמסחר ותהפוך לחברה פרטית בבעלות מלאה של מטריקס, כשבעלי מניותיה יקבלו 0.5883 מניות מטריקס לכל מניה שזה יחס שמעמיד את בעלי המניות על כ-31% מהחברה המאוחדת. בסקירה שפרסמה דינה קורשונוב, אנליסטית בלידר שוקי הון היא אומרת "להערכתנו, יחס ההחלפה בין המניות אינו צפוי להשתנות עד להשלמת המיזוג לאור המורכבות המשפטית הכרוכה בהשלמת העסקה".

השוק כבר מבין לאן העסק הזה צועד והוא כבר החל לתמחר את המיזוג חודשים לפני החתימה הרשמית אבל עוד ובעיקר מאז פרסום מזכר ההבנות במרץ. מאז ועד היום זינקה מניית מג'יק בכ-79% לשווי של כ-4 מיליארד שקל בעוד מטריקס הוסיפה כ-62% והיא נסחרת בשווי של 9 מיליארד שקל. כמו השוק, גם בלידר סבורים שהמיזוג ייצור גוף משמעותי בהיקף הפעילות שלו. ביחד הקבוצה הממוזגת תגיע לשווי שוק מצרפי של כ-3.3 מיליארד דולר כ-10.5 מיליארד שקל. למטריקס צפויות הכנסות שנתיות של כ-2 מיליארד דולר ומצבת העובדים תסתכם על 15 אלף. הנתונים האלה מציבים את החברה המאוחדת בין עשר חברות ה-IT הציבוריות הגדולות בארה"ב ובאירופה.

סינרגיה בעיקר בתחום הענן

בלידר מתעכבים גם על הסינרגיות שיהיו במיזוג, ומסבירים כי החיבור בין שתי החברות לא מסתכם רק בהיקף פעילות גדול יותר אלא יוצר יתרון תחרותי ממשי בשווקים שבהם הביקוש הולך וגובר, כמו ענן, דיגיטל, סייבר, דאטה ו-ERP. מטריקס מגיעה לתהליך עם פעילות ענן רחבה ומוכרת בישראל ועם התרחבות פעילה באירופה, בעוד מג'יק מוסיפה יכולת משלימה בשוק האמריקאי שבו היא מחזיקה נוכחות משמעותית וכ-1,500 אנשי מקצוע מקומיים. שילוב כזה, לפי לידר, מאפשר לבנות קו עסקים בינלאומי מגובש יותר, כזה שמגדיל את עומק ההיצע של החברה המאוחדת ומספק לה רגל יציבה בכל אחד מהשווקים המרכזיים בעולם.

החיבור בין שתי הפעילויות משפיע לא רק על פריסה גיאוגרפית אלא גם על האופן שבו החברה המאוחדת יכולה להציע פתרונות מקצה לקצה. בלידר מציינים כי פעילויות ה-ERP של שתי החברות כולל הפתרונות שמג'יק מביאה עמה, מרחיבות את סל השירותים שמטריקס יכולה להציע ללקוחותיה, מחזקות את נאמנות הלקוחות ומאפשרות להיכנס למכרזים גדולים ומורכבים יותר, במיוחד בארגוני אנטרפרייז גדולים. במקביל, העובדה שגם מטריקס וגם מג'יק מחזיקות בקשר אסטרטגי עם AWS יוצרת יתרון כפול, הן נהנות מגישה טובה יותר לטכנולוגיות ולכלי ענן מתקדמים, והן יכולות לגשת יחד לשיתופי פעולה שדורשים היקף פעילות גדול יותר.

רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.