ארז בלשה
צילום: אייל טואג

קרן ג'נריישן גייסה 215 מיליון שקל באג"ח להמרה

הריבית האפקטיבית שנקבעה לאג"ח היא 4.37%, כאשר הן יהיו ניתנו להמרה במחיר של 90 אגורות למניה עד לחודש יולי 2026, שער המניה היום עומד על 75 אגורות
רוי שיינמן |

קרן ההשקעות ג'נריישן קפיטל  ג'נריישן קפיטל -0.73% דיווחה כי השלימה בהצלחה את השלב המוסדי במסגרת הנפקה של סדרת אגרות חוב להמרה (סדרה ד'). במסגרת המכרז התקבלו ביקושים בהיקף של כ-600 מיליון שקל, מתוכם קיבלה החברה התחייבות מוקדמת לרכישת יחידות בסכום כולל של כ-215 מיליון שקל.

אגרות החוב להמרה הן שקליות (לא צמודות) והריבית האפקטיבית שנקבעה במכרז הינה בשיעור של כ-4.37%. אגרות החוב תפרענה בשני תשלומים בשנים 2028 ו-2029, והן ניתנות להמרה במחיר של 90 אגורות למניה עד ל-30 ביוני 2026, ולאחר מועד זה יעלה מחיר ההמרה ל-120 אגורות למניה.

ארז בלשה, מנכ

ארז בלשה, מנכ"ל ג'נריישן קפיטל; קרדיט: אייל טואג

החברה ציינה כי תמורת הגיוס תשמש לפירעון חוב קיים תחת מסגרות האשראי של הקרן, מהלך שיוביל לגידול בהיקף המסגרות הפנויות לכ-400 מיליון שקל. הריבית שנסגרה במכרז המוסדי צפויה להוביל לחסכון בעלויות המימון של הקרן בסכום המוערך בכ-6 מיליון שקל בשנה.

״אנו רואים בהיקף הביקושים והגיוס הבעת אמון חשובה בקרן ובפעילותה", מסר ארז בלשה, מנכ"ל קרן ג'נריישן. "כניסתם של גופים חדשים רבים להשקעה בקרן, לצד הביקוש הגבוה מצד בעלי עניין ומוסדיים קיימים, משקפת את העניין הגובר של שוק ההון בג'נריישן, ואת ההבנה העמוקה של המשקיעים בנוגע לפוטנציאל הצמיחה העצום של הקרן ושל השקעותיה. התמחור הגבוה לרכיב האופציה מדגיש את האפסייד שהמשקיעים רואים במניה. גיוס האג״ח מהווה אבן דרך משמעותית ביישום תוכניתה האסטרטגית של הקרן לקידום השקעותיה העתידיות ולהמשך פיתוח הפורטפוליו. אנו מודים למשקיעים הרבים שלקחו חלק במכרז המוסדי וממשיכים לעבוד במרץ על מנת להניב ערך משמעותי למשקיענו".

הקרן עדיין מנסה למכור את חלקה בחברת התחבורה הבריטית פורטרברוק. לפני 3 חודשים דיווחה ג'נריישן על מגעים למכירת חלקה בחברת התחבורה הבריטית בתמורה ל-577 מיליון שקל אך בהמשך דיווחה שהרוכשת נתקלה בקשיים והחליטה לא להאריך את תקופת הבלעדיות בהסכם.

את הרבעון השלישי סיימה קרן ג'נריישן עם הכנסות של 107 מיליון שקל לעומת 117 מיליון שקל ברבעון המקביל. הרווח הסתכם ב-54 מיליון שקל לעומת 69 מיליון שקל ברבעון המקביל. מניית ג'נריישן נסחרת לפי שווי של 957 מיליון שקל אחרי 15.5% השנה ושל 44% בשנה האחרונה.

קיראו עוד ב"שוק ההון"

מניית ג'נריישן קפיטל בשנה האחרונה

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי. 

רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.