קרסו מוטורס מכרה פחות רכבים, אבל שיפרה את התוצאות
יבואנית רכבי רנו, ניסאן, אינפיניטי ודאצ'יה חברת קרסו מוטורס דיווחה אתמול לאחר נעילת המסחר בבורסה על תוצאותיה לרבעון הרביעי של 2018 עם צמיחה של כ-4.7% בהכנסות וזינוק של כ-67% ברווח הנקי. החברה הודיעה על חלוקת דיבידנד של 70 מיליון שקל. מניית החברה צנחה בכ-32% בשנה האחרונה ונסחרת כעת במכפיל 10 על הרווח הנקי של שנת 2018.
הכנסות החברה ברבעון הרביעי עלו בכ-4.5% לכ-1.08 מיליארד שקל, לעומת כ-1.04 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד. העלייה בהכנסות מיוחסת לשיפור בהכנסות כלל המגזרים אך בעיקר לשיפור בתוצאות מגזר השירות, אשר הציג הכנסות של כ-117.4 מיליון שקל ברבעון הרביעי לעומת כ-90.6 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. מכירות כלי רכב חדשים הסתכמו ברבעון הרביעי של 2018 ב-7,750 כלי רכב, ירידה של כ-3.9% לעומת 8,063 כלי רכב ברבעון המקביל אשתקד.
בשורה התחתונה דיווחה החברה על רווח נקי של כ-43.7 מיליון שקל, זינוק של כ-67% לעומת רווח נקי של כ-26.2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
שיפור ברווחיות הגולמית וברמה התפעולית
החברה הציגה רווח גולמי של כ-146 מיליון שקל ברבעון הרביעי של 2018, על שולי רווחיות גולמית של כ-13.5%, עלייה של כ-8.1% לעומת הרווח הגולמי ברבעון המקביל אשר הסתכם בכ-135 מיליון שקל, על שולי רווחיות גולמית של כ-13.1%.
- קרסו רוכשת את מטרו מוטור: מה השווי וכמה זה יעזור לקרסו?
- קרסו נדל״ן: עליה של 45% בהכנסות; החלה בשיווק 833 יח״ד מתחילת שנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברמה התפעולית הציגה החברה ירידה של כ-6.5 מיליון שקל בהוצאות, עם עלייה בהוצאות המכירה ושיווק, כנגד ירידה בהוצאות ההנהלה וכלליות. שולי הוצאות התפעול עמדו על כ-8.2% מההכנסות ברבעון הרביעי, לעומת כ-9.2% מההכנסות בתקופה המקבילה אשתקד.
למרות הירידה בהיקף המכירות, נרשמה עלייה בהכנסות וברווחיות
הכנסותיה של החברה במגזר מכירת כלי רכב ברבעון הרביעי של 2018 רשמו גידול קל של כ-0.7% ל-748 מיליון שקל, לעומת כ-742.6 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. רווחי המגזר ברבעון הרביעי גדלו בכ-12.5% לכ-89.7 מיליון שקל, לעומת כ-79.7 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
ההכנסות ממגזר השכרה, החכרה תפעולית ומימונית עלו בכ-7.5% ברבעון הרביעי של 2018 לכ-216 מיליון שקל, לעומת כ-201 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח ממגזר זה הסתכם בכ-17.9 מיליון שקל, ירידה של כ-25% לעומת כ-23.8 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
- נופר מוכרת 5% בקרן המשותפת לנוי; תרשום רווח מהותי
- הפרמיה נמחקה והמשקיעים הקטנים נשארו עם ההפסד - המקרה של זוז
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מכר למשקיעים וקנה אחרי חודשיים בשליש מחיר
ההכנסות ממגזר השירות והאחרים ברבעון הרביעי של 2018 עלו בכ-30% לכ-117.4 מיליון שקל לעומת כ-90.6 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. רווחי המגזר טיפסו ברבעון הרביעי לכ-25.1 מיליון שקל, עלייה של כ-25.5% לעומת כ-20 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
- 2.ההוא 21/06/2019 22:15הגב לתגובה זוישנה פגיעה משמעותית בעובדי החברה, המכונאים, החשמלאים ובמערך השירות כולו יביאו את החברה לקריסה טוטאלית. כדאי שיעשו שם בדק בית
- 1.מכרה פחות אבל במחיר יותר יקר (ל"ת)אבי 18/03/2019 13:22הגב לתגובה זו

יפתח רון-טל: “אוגווינד משנה כיוון - מאוויר דחוס לפרויקטים של מאות מיליוני אירו באירופה”
הבוקר פרסמה אוגווינד אוגווינד -1.9% הודעה על עסקה משמעותית באיטליה - רכישת חברה המחזיקה בזכויות להקמת פרויקט אגירת אנרגיה בהספק של 509 מגה-ואט, המבוסס על סוללות ליתיום (BESS), בשותפות עם קבוצת 7B מקבוצת יהודה לוי. ההשקעה בפרויקט צפויה להגיע לכ-230 מיליון אירו, וההכנסה השנתית מוערכת ב-35 עד 50 מיליון אירו, לכל אחת מ-25 שנות ההפעלה הצפויות. הפרויקט ממוקם במחוז ברינדיזי שבדרום איטליה, וכולל מתקן אגירה בקיבולת של 2-4 ג׳יגה-ואט-שעה (GWh). החברה האיטלקית הנרכשת מחזיקה בזכויות קרקע ובהיתר חיבור מחייב לרשת החשמל, ואוגווינד מתכננת להביא את הפרויקט לשלב ההפעלה המסחרית המלאה בשנת 2029. עם חיבורו לרשת תוכל המוכרת לקבל פרמיית הצלחה של עד 15 מיליון אירו, בהתאם להכנסות ולתנאי הסגירה הפיננסית.
בשביל אוגווינד, שנסחרת כיום בשווי של כ-90 מיליון שקל לאחר ששווייה צנח ביותר מ-95% מהשיא, העסקה באיטליה היא לא עוד פרויקט, זה ניסיון להגדיר מחדש את זהותה. החברה, שהייתה מהחלוצות בתחום אגירת האנרגיה באוויר דחוס (AirBattery), עוד לא הצליחה למסחר את הטכנולוגיה בקנה מידה רחב, וכעת עוברת שינוי ניהולי ואסטרטגי שמטרתו להפוך מחברת מו״פ טכנולוגית לחברת אנרגיה יזמית פעילה באירופה ובדרך להחזיר את האמון של המשקיעים - מה מסתתר מאחורי ה"תכנית האסטרטגית" של אוגווינד?
“אנחנו כבר לא חברת מו״פ אלא חברת אנרגיה מלאה,” אומר בראיון לביזפורטל המנכ״ל טל רז. “איטליה היא רק סנונית ראשונה - אנחנו מסתכלים גם על פולין, גרמניה ובריטניה. נקים קרן ייעודית בשיתוף מוסדיים ישראליים שתממן את ההון העצמי בפרויקטים, כאשר המימון הבנקאי יגיע מגופים מקומיים בכל מדינה.”
גם היו״ר יפתח רון-טל מדגיש כי “העסקה הזו היא לא נקודתית אלא היא חלק מתפיסה רחבה. לצד המשך קידום טכנולוגיית האוויר הדחוס, אנחנו נכנסים לתחום ייזום פרויקטים מסחריים באירופה. זהו שלב ראשון באסטרטגיה שמטרתה להציב את אוגווינד מחדש על המפה”.
- מה מסתתר מאחורי ה"תכנית האסטרטגית" של אוגווינד?
- ירון יעקובי עושה סיבוב נוסף על מחזיקי המניות באוגווינד - קונה בהנפקה פרטית בהנחה של 62%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בהנהלת החברה מדגישים כי המימון לפרויקטים לא יגיע מהמאזן, אלא משיתופי פעולה מוסדיים במבנה של קרן GPLP, שבה תחזיק החברה כ-25-30% ותשמש כשותף מנהל. “היתרון שלנו הוא היכולת להביא את המימון,” אומר רז. “אנחנו יודעים לחבר בין הפרויקטים לבין הכסף של השוק המוסדי הישראלי - זה הנכס הכי משמעותי שאנחנו מביאים לשולחן.”
עמיקם בן צבי, יו"ר דירקטוריון אל על, צילום דוברות אל עליו"ר אל על עומד להפוך לבעל מניות בחברה
עמיקם בן צבי ישקיע בכנפי נשרים, החברה שבאמצעותה שולטת משפחת רוזנברג, ויקבל 15% מהזכויות בשותפות, השקעה שתעניק לו החזקה של כ-6.8% בחברת התעופה
יו"ר אל על אל על 1.84% , עמיקם בן צבי, בדרך להפוך לבעל מניות משמעותי בחברה. בן צבי, בן 75, מונה ליו"ר הדירקטוריון ב-2021, לאחר רכישת השליטה בידי משפחת רוזנברג, מוכר כקרוב לבעלי השליטה, ובעבר שימש מנכ"ל בחברות מובילות.
במסגרת הסכם שנחתם בשבוע שעבר עם משפחת רוזנברג, בעלי השליטה באל על באמצעות חברת כנפי נשרים, בן צבי יקבל 15% מהזכויות בשותפות. משמעות הדבר היא שבשרשרת ההחזקה הוא יחזיק בכ-6.8% ממניות אל על, בהשוואה ל-45.4% שמחזיקה משפחת רוזנברג. ההסכם כולל גם אופציות הדדיות
למכירת חלקו חזרה למשפחת רוזנברג בעתיד, ולא צפוי לשנות את מבנה השליטה בחברה.
ההשקעה של בן צבי כפופה לאישורים רגולטוריים, כולל אישור רשות החברות הממשלתיות, ואין ודאות שיתקבלו. הסכום המדויק של ההשקעה לא נמסר, אך ההערכות הן שמדובר בכמה מאות מיליוני שקלים, בהתחשב בכך שלכנפי נשרים חוב של יותר ממיליארד שקל לאחר רכישת מניות אל על. החברה מדגישה כי ההסכם אינו קשור לתפקידו של בן צבי כיו"ר הדירקטוריון או לשכרו, ותנאי ההסכם לא ישתנו אם תשתנה כהונתו או תגמולו.
מועדון הנוסע המתמיד
בשבוע שעבר הודיעה קבוצת הפניקס על מימוש אופציה לרכישת 5.1% נוספים ממניות חברת "אל על הנוסע המתמיד בע"מ", ובכך הגדילה את החזקתה ל-25% מהון המניות. העסקה כפופה לאישורים רגולטוריים, והתקבולים הצפויים
לאל על מהעסקה הוגדרו כ"לא מהותיים".
על פי הערכות, שווי פעילות מועדון "הנוסע המתמיד" של אל על מוערך בכ-70-80 מיליון דולר (בניקוי התחייבויות), בדומה להערכת השווי שנגזרה כבר בעסקה הראשונה ב-2022, אז רכשה הפניקס 19.9% מהמניות בכ-14 מיליון דולר.
- חברות התעופה שחזרו לישראל: תמונת מצב
- סיומה של המלחמה הוא גם סיום תור הזהב של חברות התעופה הישראליות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שינויים בהנהלה
לוי הלוי, לשעבר מנכ"ל חברת כרטיסי האשראי כאל, צפוי להתמנות בקרוב למנכ"ל אל על, מהלך שמסמן חילופי דורות בצמרת חברת התעופה הלאומית. הלוי, שנחשב לאחד המנהלים הבולטים בענף הפיננסי, עוזב את כאל בעיתוי רגיש, ימים ספורים לאחר שבנק דיסקונט חתם על הסכם למכירת השליטה בכאל לקבוצת יוניון-הראל תמורת כ-3.75 מיליארד שקל, בעסקה שיכולה להגיע לשווי של עד 4 מיליארד שקל. תחת הנהגתו, כאל חיזקה את מעמדה מול ישראכרט ומקס, הרחיבה את פעילותה בתחום האשראי הצרכני והדיגיטלי והציגה שיפור עקבי ברווחיות. כעת הוא יידרש להתמודד עם אתגרים מסוג אחר – תחרות גוברת בענף התעופה, עלייה במחירי הדלק, דרישות רגולטוריות ושדרוג צי המטוסים. מינויו של מנכ"ל שמגיע מעולם הפיננסים עשוי להעיד על גישה ניהולית ממוקדת התייעלות וניהול סיכונים.
