זאת החברה הצומחת שנסחרת במכפיל 9 וזוכה להתעלמות המשקיעים
חברת אלמור חשמל 0.94% העוסקת בהקמת פרוייקטים ואחזקת מתקני חשמל ואנרגיה דיווחה ביום חמישי על תוצאותיה לרבעון הרביעי של 2018 ולשנה כולה, עם צמיחה של כ-10.8% בהכנסות, עלייה של כ-17% ברווח הנקי (המנוטרל) ושיפור בשולי הרווחיות. המניה זינקה בכ-30% מתחילת השנה, אך עדיין נסחרת במכפיל 8.8 על הרווח הנקי של 2018.
צמיחה נאה בהכנסות, ובצבר ההזמנות
הכנסות החברה הסתכמו בכ-271.5 מיליון שקל בשנת 2018, גידול של כ-10.8%, לעומת כ-245 מיליון שקל בשנת 2017. הצמיחה בהכנסות מיוחסת לגידול בצבר ההזמנות בתחום החשמל וכן מתוספות ועבודות חריגות במספר פרויקטים ברבעון השני.
צבר ההזמנות של החברה נכון לסוף שנת 2018 נאמד בכ-471 מיליון שקל, גידול של כ-36% לעומת צבר הזמנות של כ-347 מיליון שקל בסוף שנת 2017 ולעומת צבר של כ-327 מיליון שקל בסוף שנת 2016.
הרווח הנקי הסתכם בשנת 2018 בכ-22.6 מיליון שקל, צמיחה של כ-105% ביחס לרווח הנקי אשתקד, אשר הסתכם בכ-11 מיליון שקל, בין היתר, בשל השפעת תשלום חד פעמי, מבוסס מניות באוגוסט 2017 בסך של כ-8.3 מיליון שקל. החברה מציינת בהודעה לעיתונות כי בנטרול השפעת התשלום מבוסס המניות כאמור, בשנת 2017 הסתכם הרווח הנקי בכ-19.3 מיליון שקל, כלומר הרווח הנקי בשנת 2018 צמח בכ-17% ביחס לרווח הנקי המנוטרל אשתקד.
- אלמור: עלייה של 46% בהכנסות ברבעון וקפיצה של 37% ברווח
- אלמור: שיא ברווח הנקי ובהכנסות, שצמחו ל-173 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הרווח הגולמי הסתכם בשנת 2018 בכ-52.5 מיליון שקל, צמיחה של כ-21% ביחס לרווח גולמי של כ-43.3 מיליון שקל בשנת 2017. שולי הרווחיות הגולמית בשנת 2018 הגיעה לכ-19.3% מההכנסות, לעומת כ-17.7% מההכנסות בשנת 2017.
מדיניות חלוקה של עד 50% מהרווח
על פי מדיניות החלוקה של אלמור, החברה תפעל לחלק לבעלי מניותיה דיבידנד במזומן בשיעור של עד 50% מהרווח השנתי הנקי מפעילות שוטפת ובהתאמה הכריזה על חלוקה של כ-7 מיליון שקל.
לא הכל ורוד: עלייה עקבית בצרכי ההון החוזר
אמנם בבחינת הוצאות המימון, אין לחברה הוצאות מהותיות, אולם לאורך 3 השנים האחרונות החברה הציגה ירידה עקבית בתזרים המזומנים מפעילות שוטפת, בשל גידול בצרכי ההון החוזר. בשנת 2018 תזרים המזומנים ששימש לפעילות שוטפת הסתכם בכ-0.8 מיליון שקל, לעומת תזרים מזומנים חיובי של כ-5.8 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד ולעומת תזרים מזומנים חיובי של כ-12 מיליון שקל בשנת 2016.
- רמי לוי חוצה לראשונה את רף 2 מיליארד שקל ברבעון
- הראלי בבורסה הקפיץ את שורת הרווח של אנליסט יותר מפי 5
- תוכן שיווקי משכנתא הפוכה: מפתח לחוסן בעורף, יציבות בשוק הנדל"ן
- אקזיט עצוב לעובדי סאפיינס - גיא ברנשטיין ורוני על-דור התעשרו...
מאיר סרוסי מנכ"ל אלמור חשמל: "אלמור ממשיכה לצמוח בכלל מגזרי הפעילות אנו נמשיך לפעול ולתור אחר פרוייקטים משמעותיים במטרה להשיא ערך לבעלי המניות שלנו".
אל-מור חשמל, המוחזקת על ידי רפק -0.29% (50.01%) והמייסדים חיים גרשון ומאיר סרוסי, פועלת בתכנון, הקמה ואחזקה של מערכות אנרגיה, חשמל ומערכות אלקטרו-מכאניות במבני ציבור וכן במסגרת של פרויקטים פרטיים בתחומי התעשייה הכבדה, תעשיית המזון והתרופות, המסחר, תחנות כוח ותשתיות התחבורה – התקנת לוחות ומערכות חשמל, מערכות תקשורת, מערכות מתח נמוך, בעיקר בארץ אך גם במדינות ביבשת אפריקה דוגמת קניה, אנגולה וגאנה.
- 4.רועי לוי 10/03/2019 18:02הגב לתגובה זואז אני לא מבין למה להשקיע בארץ . שאני לא בטוח בכלל שהרווח יציב , שהתזרים יכול לתמוך בדיבדנד .. ושיהיה לי מחזור למכור את המניות שקניתי אם אני ארצה. לא ברור לי למה להשקיע בארץ
- 3.איציק 10/03/2019 17:06הגב לתגובה זואף פעם לא קונה מנייה על סמך כותרת, ברוב המקרים קיבלתי צינור כאשר פעלתי על סמך כתבה שפתאום התברר שמדובר בניסיון להשחיל פראירים ותקופה לאחר מכן התברר שהחברה נשוא הכתבה בצרות צרורות
- 2.עמי 10/03/2019 14:36הגב לתגובה זואין לו שום משמעות. מי שרוצה לדעת מה החברה שווה חייב להיכנס לשוטף ולא למאזנים. סוקול תפסיק להפיץ מסרים מטעים.
- קונספירציה 10/03/2019 17:08הגב לתגובה זוואם אתה עדיין חושב שהמניה לא טובה, אל תקנה. התפקיד של העיתונות הכלכלית זה להציף מניות מעניינות, לא לקבל החלטות במקומך. בהצלחה!
- אורי 11/03/2019 10:05אולי בעולם אוטופי הרסת אותי מצחוק, באמת
- עמי 10/03/2019 18:35כנראה שאינך מבין את כללי המשחק
- 1.למה 2017 הייתה ככ גרועה לחברה? (ל"ת)אמלק 10/03/2019 13:13הגב לתגובה זו
- אני 10/03/2019 15:27הגב לתגובה זוהחברה העניקה חד-פעמי מניות למנהל אשר בן שימול בסך 8.3 מיליון שקל.
- אז בעצם איזה מסר אתה מנסה להעביר?! (ל"ת)משקיע 10/03/2019 21:37

ההימור של ביג השתלם: 100% תפוסה בישראל, 99% באירופה והכנסות של 1.29 מיליארד שקל במחצית
כשהמתחרות חיפשו הרפתקאות באונליין - ביג התמקדה בנדל״ן, באוויר הפתוח ובלהביא את חווית השופינג מחו״ל לישראלים - התוצאות לרבעון השני מתחילות להתכתב: ההכנסות עלו בכ-18.4% לכ-662 מיליון שקל, ה-NOI עלה ב17% לכ-493 מיליון שקל וה-FFO עלה בכ-17.3% לכ-264 מיליון שקל; תחלק 200 מיליון שקל דיבידנד
לפני בערך כארבעה עשורים, כשקניון איילון ברמת גן פתח את שעריו, שוק הקמעונאות הישראלי נכנס לעידן חדש. הרחובות הראשיים שאירחו עד אז את רוב המסחר כמו רחוב דיזינגוף ואלנבי בתל אביב, הדר בחיפה או אחוזה ברעננה הם פינו את המקום למרכזי הקניות הממוזגים. בנינים מחופי זכוכית, עם שפע של חניה ובעיקר מזגן טוב הצליחו לשנות את סגנון הצריכה הישראלי - כמו גם הגלובלי. מאז ועד היום נבנו בישראל כ-300 מרכזי קניות, מהם עשרות קניוני ענק של עזריאלי ומליסרון. אבל בתחילת השנה נכנסה לשוק שחקנית שהצליחה, שוב, לערער את היסודות - ביג פאשן גלילות.
הפתיחה של המתחם החדש, המשתרע על 40 אלף מ"ר שטחי מסחר ועוד 75 אלף מ"ר משרדים, לוותה באירוע מתוקשר שהפך עד מהרה לרעידת אדמה בענף. כבר בחודש הראשון לפעילות, בין סוף פברואר לסוף מרץ, ביקרו בו מעל 1.5 מיליון איש, והפדיונות הסתכמו בכ־157 מיליון שקל. המספרים האלו לא רק שעקפו בהרבה את התחזיות, אלא גם פגעו בקניונים מתחרים, לפי הדיווחים של רשתות האופנה, קניון רמת אביב וקניון שבעת הכוכבים ספגו ירידה דו-ספרתית בפדיונות, ואפילו קניוני איילון, רננים ועיר ימים רשמו ירידה של 7%-10%. הישראלים הצביעו ברגליים וביג סלקה את הפדיונות. אמנם, הפגיעה בפדיונות של המרכזים הסמוכים הייתה בסמוך להתלהבות הראשונית אבל אחרי גל המבקרים בחודשי הפתיחה, הפדיונות במרכזים הסמוכים התאזנו.
סוד ההצלחה של ביג גלילות נמצא בכמה מרכיבים: הקונספט של חנויות שפתוחות ל״כיפת השמיים״, ריכוז של חנויות דגל ענקיות ובראשן זארה עם סניף כפול בגודלו מהקניונים האחרים - סניף שמוגדר כאחד מהגדולים במזרח התיכון, לצד מותגים בינלאומיים כמו טומי הילפיגר וראלף לורן. במתחם לא רק מגיעים לשופינג אלא גם אוכלים - מתחמי הסעדה מרווחים עם מסעדות מוכרות וותיקות, ובשביל הרכב יש כ־4,000 מקומות לחנות אותו. החניה היא בחינם, בניגוד לקניונים אחרים שבהם החניה בתשלום מהשעה הראשונה. התוצאה היא חוויית קנייה שמרגישה להרבה מבקרים כמו ״טיול בחו"ל״. עם זאת, צריכים להוסיף כי עומסי החום של יולי-אוגוסט הם אתגר משמעותי עבור הקונספט, בשונה ממרכזי הקניות הממוזגים, כאן צריכים לקפוץ ״ממזגן למזגן״ כשהשדרות המרכזיות בין החניות פתוחות ומפגישות את הקניין עם השרב הקייצי.
ההצלחה של גלילות התרחשה דווקא בתקופה שבה נדמה היה שמרכזי הקניות מתמודדים עם איום ממשי מצד המסחר המקוון. עוד מהקורונה התחיל סחף של רכישות אונליין, ועזריאלי ומליסרון השקיעו מאות מיליונים בפלטפורמות דיגיטליות משלהן, השקעות שגררו גם סגירת פעיליות. לעומתן ביג, המשיכה להתרכז בנדל"ן ובחוויית הלקוח. היא נשארה נאמנה לחווית הקניה והאמינה שהישראלים ימשיכו להגרר למרכזי הקניות. ביג לא נכנסה להרפתקה הדיגיטלית, ועכשיו נראה שהאסטרטגיה הזו משתלמת לה. המתחמים מלאים, הפדיונות בעלייה, והחברה חוסכת את ההפסדים הכבדים של המתחרות.
- בהשקעה של 100 מיליון שקל: ביג ואשטרום משיקות את "ביג פאשן בת ים"
- אפי נכסים בדרך למדדים: מוסדי ירכוש מניות מביג בהיקף של עד 230 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במקביל להצלחה המסחרית, גם המניה של ביג - ביג 1.79% - נהנית מהמומנטום. מתחילת השנה היא הוסיפה 20% וב-12 החודשים האחרונים זינקה כ-66% לשווי שוק של שמתקרב ל־16 מיליארד שקל, מכפיל הרווח של ביג נראה די מיייצג ענפית ועומד על 9.23, מה שגם מגלם את הציפיות להמשך צמיחה מצד המשקיעים.

רמי לוי חוצה לראשונה את רף 2 מיליארד שקל ברבעון
הרשת רשמה גידול של 9.4% בהכנסות ו-5.2% בחנויות זהות על רקע אסטרטגיה של ויתור על רווחיות לטובת מחירים נמוכים בעוד היא מתכננת לפתוח 18 סניפים חדשים בשנה הקרובה
רשת רמי לוי שיווק השקמה רמי לוי 0.67% פרסמה תוצאות שיא לרבעון השני של 2025 עם הכנסות של 2 מיליארד שקל לראשונה בהיסטוריה של הרשת. זהו גידול של 9.4% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, שמשקף את המשך המגמה החיובית של הרשת על רקע התמודדות הצרכנים עם יוקר המחיה.
הנתונים מראים שחנויות זהות של הרשת גדלו ב-5.2% והמכירות במגזר הקמעונאות מזון עלו ב-10%. החברה מייחסת את הצמיחה החדה למדיניות המחירים הנמוכים שלה ולהשקעות הטכנולוגיות, בעיקר העגלות החכמות שמשפרות את חווית הקניה ומקצרות את התורים בקופות. למרות הגידול בהכנסות, הרווח הגולמי של החברה ירד מ-23.2% ל-22.9% של ההכנסות. זאת כתוצאה מהעמקת המבצעים והנחות שהחברה מעניקה ללקוחותיה במטרה לשמור על המחירים הנמוכים ביותר בשוק. החברה מוכנה לוותר על רווחיות כדי לתמוך בלקוחותיה בתקופה הכלכלית הקשה.
הרווח הנקי ברבעון הסתכם ב-62 מיליון שקל, ירידה מ-70 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. אבל מנהלי החברה לא מודאגים מהירידה ברווחיות - הם רואים בכך השקעה אסטרטגית למשיכת לקוחות נוספים ובניית נאמנות לטווח הארוך.
בתחום הסלולר רשמה החברה הצלחה נוספת עם גידול של 68 אלף מנויים חדשים במהלך השנה, והגיעה ל-426 אלף מנויים סה"כ. זהו גידול של כמעט 20% שמחזק את מעמדה כמפעילה וירטואלית משמעותית בשוק הסלולר הישראלי.
עוד סניפים בדרך
במהלך השנה האחרונה פתחה החברה שלושה סניפי דיסקאונט חדשים וחמישה סניפי פארם, וזה רק התחלה. בתכניות החברה לשנה הקרובה: פתיחת חמישה סניפי רמי לוי נוספים ו-13 סניפי גוד פארם. ההתרחבות מבוססת על הערכה שיש פוטנציאל ל-25 סניפים נוספים באזורים שהרשת עדיין לא מכסה.