קנאביס
צילום: Istock

משתלם בקנאביס: יו"ר שלד ממוזג יקבל 1.8 מ' ש' עבור חצי משרה

די פארם מבקשת מהאסיפה הכללית לאשר את המיזוג עם יו.אן.וי מדיסין תמורת הקצאה פרטית של 5.4 מיליון מניות
גיא בן סימון | (6)

חברת די פארם הודיעה לפני מספר דקות על כינוס אסיפה כללית ל-1 באוגוסט למיזוג עם חברת יו.אן.וי מדיסין בדרך של החלפת מניות. האסיפה הכללית תתבקש לאשר את המיזוג תמורת הקצאה פרטית של 5.4 מיליון מניות רגילות לבעלי מניות יו.אן.וי ושל עד 995 אלף כתבי אופציה לא סחירים של די פארם. 

עם השלמת המיזוג, בכפוף לאישור האסיפה, יו"ר יו.אן.וי מדיסין, אלי כהן, ובעל המניות בחברה, ניר בן צבי, יחזיקו ב-8% מדי פארם יחד. כלומר - יו.אן.וי מדיסין תחזיק ב-51% מהחברה ודי פארם תחזיק ב-49%. זאת בתנאי שסך המוזמנים בחברה הממוזגת לא יפחת מ-5 מיליון שקל.

עוד מתבקשת האסיפה לאשר שכר חודשי בגובה 25 אלף שקל לאלי כהן, היו"ר, בהיקף משרה שלא יפחת מ-50%. השכר החודשי ישולם בפועל רק לאחר שהחברה תשלים גיוס של לפחות 10 מיליון שקל. כהן מחזיק ב-50% ממניותיה של אורים נכסים המחזיקה בכ-4.63% מיו.אן.וי. בסך הכל, עלות שכרו של כהן תסתכם ב-1.78 מיליון שקל בשנה.

שכרו של מנכ"ל החברה הממוזגת, גולן ביטון, צפוי לעמוד על 40 אלף שקל לחודש עבור משרה מלאה. עלות שכרו תסתכם ב-744 אלף שקל בשנה.

האסיפה תתבקש בנוסף לאשר לבן צבי תגמולים בגובה 1.5 מיליון שקל בשנה. בן צבי הינו בעל המניות היחיד בחברת נועם ועלמה ייעוץ וההשקעות בע"מ שהינה אחת הניצעות של מניות החברה.

יו.אן.וי מדיסין הוקמה בנובמבר 2016 על ידי גולן ביטון, ופועלת בתחום פיתוח, ייצור ואספקה של מוצרי קנאביס רפואי. יו.אן.וי התחייבה כי בתקופת הביניים, עד לאישור המיזוג, החברה תמשיך לפעול לפיתוח עסקיה אך ההוצאות לא יעלו על 2 מיליון שקל. נזכיר כי בכוונתה של יו.אן.וי להקים מפעל ייצור באזור תעשייה דרומי אשקלון על פני שטח של כ-1,000 מ"ר ושטח חצר של 1,000 מ"ר נוספים. במסגרת המפעל יוקמו שלושה פסי ייצור עיקריים: עיבוד תפרחת, ייצור שמן קנביס וייצור דבש קנביס רפואי. 

נזכיר כי מזכר ההבנות בין החברות נחתם במארס השנה, מה שהביא לזינוק של 144% באותו היום. יציקת הפעילות החדשה מגיעה כאשר ברקע הערת עסק חי שקיבלה די פארם בדוחות הכספיים לשנת 2017. המיזוג נובע לאור מצבה של הפעילות העסקית של די פארם והשחיקה בהונה העצמי כתוצאה מההוצאות והעלויות הכרוכות בהחזקת חברה ציבורית והואיל ויתרת המזומנים של החברה אינה מאפשרת לה לרכוש פעילות חדשה.

"בפני דירקטוריון החברה הוצגו מספר הצעות ודרכי פעולה חלופיות להבראת החברה ולהכנסת פעילות חלופית, אולם להערכת הדירקטוריון, העסקה המוצעת הינה המטיבה ביותר בנסיבות עם החברה ובעלי מניותיה, וזאת לאור תנאי העסקה, מאפייני הפעילות המועברת ותנאי השוק", נכתב בכתס האסיפה שפרסמה די פארם.

קיראו עוד ב"שוק ההון"

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    שימאלי 26/10/2018 13:33
    הגב לתגובה זו
    מנכל ודרקטורים פח. אך נותנים להם לעשות כאלה סיבובים על חשבון משקיעים. לא יאמן אין רגולציה הכל אפס
  • 3.
    תום 26/06/2018 14:31
    הגב לתגובה זו
    המשקיעים הקטנים ובזבוז כספי החברה וזריקת כסף ללא שום צורך
  • 2.
    מוש 26/06/2018 12:55
    הגב לתגובה זו
    הם החברות שלא אכפת להם מהמשקיעים,רואות כסף וישר מרוקנות את הקופה. לא הייתי ממליץ לטווח ארוך
  • 1.
    שלמה 26/06/2018 12:51
    הגב לתגובה זו
    גולן בחור מרשים מאד כשהוא שם לו למטרה משהו מול העיניים-הוא משיג. אני בטוח שגם פה הוא יעלה מעל כל החברות האחרות מהר מאד.
  • גן ילדים 26/10/2018 13:35
    הגב לתגובה זו
    הצבא והשוק הפרטי שונים.
  • חהחהחה תספר את השטיות לחברים שלך.עושק המשקיעים. (ל"ת)
    מני 26/06/2018 13:47
    הגב לתגובה זו
יפתח רון טל
צילום: ישראל הדרי
ראיון

יפתח רון-טל: “אוגווינד משנה כיוון - מאוויר דחוס לפרויקטים של מאות מיליוני אירו באירופה”

חברת אגירת האנרגיה שבמהלך הקורונה טיפסה לשווי של 2.3 מיליארד שקל ומאז צנחה לפחות מ-100 מיליון, מנסה לכתוב פרק חדש. “עברנו שנים של פיתוח, אנחנו לא עוד חברת מו״פ, נהפוך לשחקן אנרגיה יזמי באירופה ” אומר המנכ״ל טל רז; היו״ר יפתח רון-טל מדגיש: “העסקה באיטליה היא לא נקודתית, אלא סנונית ראשונה באירופה” -  עם קופה דלילה ופרויקט של 230 מיליון אירו איך הם הולכים לממן את זה?
מנדי הניג |

הבוקר פרסמה אוגווינד אוגווינד -1.9%   הודעה על עסקה משמעותית באיטליה - רכישת חברה המחזיקה בזכויות להקמת פרויקט אגירת אנרגיה בהספק של 509 מגה-ואט, המבוסס על סוללות ליתיום (BESS), בשותפות עם קבוצת 7B מקבוצת יהודה לוי. ההשקעה בפרויקט צפויה להגיע לכ-230 מיליון אירו, וההכנסה השנתית מוערכת ב-35 עד 50 מיליון אירו, לכל אחת מ-25 שנות ההפעלה הצפויות. הפרויקט ממוקם במחוז ברינדיזי שבדרום איטליה, וכולל מתקן אגירה בקיבולת של 2-4 ג׳יגה-ואט-שעה (GWh). החברה האיטלקית הנרכשת מחזיקה בזכויות קרקע ובהיתר חיבור מחייב לרשת החשמל, ואוגווינד מתכננת להביא את הפרויקט לשלב ההפעלה המסחרית המלאה בשנת 2029. עם חיבורו לרשת תוכל המוכרת לקבל פרמיית הצלחה של עד 15 מיליון אירו, בהתאם להכנסות ולתנאי הסגירה הפיננסית.

בשביל אוגווינד, שנסחרת כיום בשווי של כ-90 מיליון שקל לאחר ששווייה צנח ביותר מ-95% מהשיא, העסקה באיטליה היא לא עוד פרויקט, זה ניסיון להגדיר מחדש את זהותה. החברה, שהייתה מהחלוצות בתחום אגירת האנרגיה באוויר דחוס (AirBattery), עוד לא הצליחה למסחר את הטכנולוגיה בקנה מידה רחב, וכעת עוברת שינוי ניהולי ואסטרטגי שמטרתו להפוך מחברת מו״פ טכנולוגית לחברת אנרגיה יזמית פעילה באירופה ובדרך להחזיר את האמון של המשקיעים - מה מסתתר מאחורי ה"תכנית האסטרטגית" של אוגווינד?

“אנחנו כבר לא חברת מו״פ אלא חברת אנרגיה מלאה,” אומר בראיון לביזפורטל המנכ״ל טל רז. “איטליה היא רק סנונית ראשונה - אנחנו מסתכלים גם על פולין, גרמניה ובריטניה. נקים קרן ייעודית בשיתוף מוסדיים ישראליים שתממן את ההון העצמי בפרויקטים, כאשר המימון הבנקאי יגיע מגופים מקומיים בכל מדינה.”

גם היו״ר יפתח רון-טל מדגיש כי “העסקה הזו היא לא נקודתית אלא היא חלק מתפיסה רחבה. לצד המשך קידום טכנולוגיית האוויר הדחוס, אנחנו נכנסים לתחום ייזום פרויקטים מסחריים באירופה. זהו שלב ראשון באסטרטגיה שמטרתה להציב את אוגווינד מחדש על המפה”.

בהנהלת החברה מדגישים כי המימון לפרויקטים לא יגיע מהמאזן, אלא משיתופי פעולה מוסדיים במבנה של קרן GPLP, שבה תחזיק החברה כ-25-30% ותשמש כשותף מנהל. “היתרון שלנו הוא היכולת להביא את המימון,” אומר רז. “אנחנו יודעים לחבר בין הפרויקטים לבין הכסף של השוק המוסדי הישראלי - זה הנכס הכי משמעותי שאנחנו מביאים לשולחן.”

עמיקם בן צבי, יו"ר דירקטוריון אל על, צילום דוברות אל עלעמיקם בן צבי, יו"ר דירקטוריון אל על, צילום דוברות אל על

יו"ר אל על עומד להפוך לבעל מניות בחברה

עמיקם בן צבי ישקיע בכנפי נשרים, החברה שבאמצעותה שולטת משפחת רוזנברג, ויקבל 15% מהזכויות בשותפות, השקעה שתעניק לו החזקה של כ-6.8% בחברת התעופה

תמיר חכמוף |
נושאים בכתבה אל על

יו"ר אל על אל על 1.84%  , עמיקם בן צבי, בדרך להפוך לבעל מניות משמעותי בחברה.  בן צבי, בן 75, מונה ליו"ר הדירקטוריון ב-2021, לאחר רכישת השליטה בידי משפחת רוזנברג, מוכר כקרוב לבעלי השליטה, ובעבר שימש מנכ"ל בחברות מובילות. במסגרת הסכם שנחתם בשבוע שעבר עם משפחת רוזנברג, בעלי השליטה באל על באמצעות חברת כנפי נשרים, בן צבי יקבל 15% מהזכויות בשותפות. משמעות הדבר היא שבשרשרת ההחזקה הוא יחזיק בכ-6.8% ממניות אל על, בהשוואה ל-45.4% שמחזיקה משפחת רוזנברג. ההסכם כולל גם אופציות הדדיות למכירת חלקו חזרה למשפחת רוזנברג בעתיד, ולא צפוי לשנות את מבנה השליטה בחברה.

ההשקעה של בן צבי כפופה לאישורים רגולטוריים, כולל אישור רשות החברות הממשלתיות, ואין ודאות שיתקבלו. הסכום המדויק של ההשקעה לא נמסר, אך ההערכות הן שמדובר בכמה מאות מיליוני שקלים, בהתחשב בכך שלכנפי נשרים חוב של יותר ממיליארד שקל לאחר רכישת מניות אל על. החברה מדגישה כי ההסכם אינו קשור לתפקידו של בן צבי כיו"ר הדירקטוריון או לשכרו, ותנאי ההסכם לא ישתנו אם תשתנה כהונתו או תגמולו.

מועדון הנוסע המתמיד

בשבוע שעבר הודיעה קבוצת הפניקס על מימוש אופציה לרכישת 5.1% נוספים ממניות חברת "אל על הנוסע המתמיד בע"מ", ובכך הגדילה את החזקתה ל-25% מהון המניות. העסקה כפופה לאישורים רגולטוריים, והתקבולים הצפויים לאל על מהעסקה הוגדרו כ"לא מהותיים". 

על פי הערכות, שווי פעילות מועדון "הנוסע המתמיד" של אל על מוערך בכ-70-80 מיליון דולר (בניקוי התחייבויות), בדומה להערכת השווי שנגזרה כבר בעסקה הראשונה ב-2022, אז רכשה הפניקס 19.9% מהמניות בכ-14 מיליון דולר.

שינויים בהנהלה

לוי הלוי, לשעבר מנכ"ל חברת כרטיסי האשראי כאל, צפוי להתמנות בקרוב למנכ"ל אל על, מהלך שמסמן חילופי דורות בצמרת חברת התעופה הלאומית. הלוי, שנחשב לאחד המנהלים הבולטים בענף הפיננסי, עוזב את כאל בעיתוי רגיש, ימים ספורים לאחר שבנק דיסקונט חתם על הסכם למכירת השליטה בכאל לקבוצת יוניון-הראל תמורת כ-3.75 מיליארד שקל, בעסקה שיכולה להגיע לשווי של עד 4 מיליארד שקל. תחת הנהגתו, כאל חיזקה את מעמדה מול ישראכרט ומקס, הרחיבה את פעילותה בתחום האשראי הצרכני והדיגיטלי והציגה שיפור עקבי ברווחיות. כעת הוא יידרש להתמודד עם אתגרים מסוג אחר – תחרות גוברת בענף התעופה, עלייה במחירי הדלק, דרישות רגולטוריות ושדרוג צי המטוסים. מינויו של מנכ"ל שמגיע מעולם הפיננסים עשוי להעיד על גישה ניהולית ממוקדת התייעלות וניהול סיכונים.