22:30 סגירה יציבה בוול סטריט: אפל איבדה עוד 1%, טסלה נפלה 4.2% >>

22:42 ג'ון מקיין הודיע כי החליט להצביע נגד ההצעה הנוכחית לביטול "אובמהקר" >>

20:26 העליות בזהב נחלשות לאחר סיום המסחר באירופה

18:26 טסלה השלימה ירידה של 9% מהשיא בתחילת שבוע, הזדמנות או סכין נופלת? >>

16:48 מדד הפחד (הויקס) קופץ 3.5% עם פתיחת המסחר בוול סטריט

16:00 תיק המניות של קרן הגידור הגדולה בעולם הגיע השבוע לטריליון דולר >>

11:11 סגירה שלילית בבורסות אסיה: האנג סנג איבד 0.8%, ניקיי ירד 0.25% >>

08:46 היורו מטפס 0.3% מול הדולר ל 1.19 דולר ליורו

08:22 בורסות אסיה: מדד ההאנג סנג מאבד 0.8%

20:56 ענקית החיפוש רוכשת את חטיבת הפיתוח של HTC תמורת 1.1 מיליארד דולר >>

18:26 בורסות אירופה: הקאק מטפס 0.6%

15:39 רשות ניירות הערך האמריקאית: האקרים פרצו למאגר וגנבו מידע פנים >>

09:54 הזהב נופל מתחת ל-1300 דולר ברקע לזינוק בתשואות

08:51 ביל גרוס: "אם הפד' ימשיך לדבוק במדיניותו, ארה"ב בדרך למיתון" >>

08:22 מגמה חיובית הבוקר בבורסות המזרח: הניקיי מטפס 0.3%

23:05 סגירה מעורבת לאחר הצהרת הפד': מניות הטכנולוגיה משכו למטה, הבנקים עלו >>

17:57 אפל מאבדת 2.7% ברקע לביקורות מאכזבות על מוצר הדגל >>

11:48 אחד הסקטורים הבולטים של השנה האחרונה ממשיך להיחתך, הזדמנות קניה? >>

15:47 הערב ב-21:00: הנה התחזיות לקראת האירוע המרכזי של החודש בשווקים >>

11:54 הפאונד הבריטי קופץ 0.5% מול הדולר ל 1.35 דולר לפאונד

10:21 בורסות אירופה: המסחר נפתח בירידות שערים קלות, הקאק מאבד עד 0.1%

08:19 בורסות אסיה: מדד הונג קונג מטפס 0.3%

08:07 האירו עולה 0.1% מול הדולר ונסחר ברמה של 1.2 דולר לאירו

19:46 מנהל קרן הגידור הגדולה בעולם - "ביטקוין זו בועה" >>

16:09 מנכ"ל חלל תקשורת דוד פולק נחקר במסגרת פרשת בזק >>

15:41 בולטות בת"א: טבע נופלת 3%, פלוריסטם יורדת 4%

13:51 פרשת בזק: הותר לפרסום - גם מנכ"ל חלל תקשורת נחקר >>

13:00 כחלון חתם על צו שיאפשר נסיעה חינם בקו כרמיאל - אחיהוד >>

12:45 בולטות בת"א: טבע נופלת ביותר מ-4%, ארית מזנקת 7%

10:53 יציבות בבורסות אירופה - הדאקס משיל 0.15%

08:19 הניקיי היפני משלים פערים - מזנק הבוקר 1.7%

08:18 טאואר חוזרת עם פער שלילי של כ-0.5%

ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
הבתכב תוריינ

ניירות בכתבה

BizTV
BizTV
תויגתב יכה
הכי בתגיות

ברקליס השיקו סיקור למניית שיכון ובינוי, ועל הדרך גם הציגו תחזית למחירי הדירות בישראל - עם שורה תחתונה ברורה

בענקית ההשקעות משיקים היום סיקור ראשוני לשיכון ובינוי (שימו לב לאפסייד) ומציגים תחזית למחירי הדירות
 |  35
בשוק הנדל"ן
Share
בנק ההשקעות ברקליס יצא היום בסיקור ראשוני לחברת הנדל"ן הישראלית שיכון ובינוי שבין היתר גם פועלית בתחום הנדל"ן למגורים והינה החברה הגדולה בישראל בתחום זה. כחלק מההמלצה, הציגו בברקליס את התחזית שלהם לגבי כיוון מחירי הדירות בארץ.


"למרות שבהסתכלות היסטורית מחירי הדירות גבוהים, אנחנו לא צופים לחץ מטה בטווח הזמן הקרוב (any time soon), זאת בשל העובדה כי הביקוש עדיין עולה על ההיצע", כך כותבים בברקליס ומוסיפים כי "כיוון שהממשלה מבצעת פעולות להרחקת המשקיעים מהשוק, אנחנו מעריכים כי מחירי הדירות ישמרו על יציבות כאשר הגידול הדמוגרפי הוא שיכתיב את הקצב".

בהמשך מביאים בברקליס את נתון משרד השיכון שלפיו בעשור הקודם נבנו מעט מידי דירות (30 אלף בשנה לעומת ביקוש שעומד על 50 אלף) ולכן נוצר גירעון מצטבר של כ-100 אלף דירות. הטענה של ברקליס היא שהגירעון הזה לצד הריבית הנמוכה, זה מה שהביא לעליית המחירים.בשורה התחתונה, כותבים בברקליס כך: "הדרך היחידה להוריד את מחירי הדירות היא להגביר את היצע הקרקעות הזמינות למגורים", כאן בברקליס מפנים את תשומת הלב של לדו"ח של בנק ישראל שלפיו לוקח כעשור לקבל את כל האישורים הרגולטורים מהרשות הממשלתית והמקומית לצורך בנייה למגורים ונוסף מציינים בברקליס גם את המחסור בעובדים בתחום הבניה. "אמנם הממשלה ביצעה מספר צעדים להקלה על ההליך הרגולטורי וגם להבאת עובדים זרים לענף הבניה, אך לדעתנו ייקח עוד זמן עד שהדברים יבואו לידי ביטוי. מהסיבות האלו, אנחנו לא רוצים לחץ לירידות מחירים בזמן הקרוב. בהסתכלות לטווח הבינוני-ארוך, אנחנו עשויים לראות ירידה מדרגה במחירים כאשר היצע הדירות ידביק את הביקוש של הגידול הדמוגרפי".     לעניין  שיכון ובינוי (-1.56%) שיכון ובינוי 876 -1.56% 17:24 19/09/2017תל אביב הוסף לתיק האישי שיכון ובינוי בסיס:889.9 פתיחה:889.9 גבוה:889.8 נמוך:872.6 תמורה:813,798 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות . בברקליס נוקבים בהמלצת 'תשואת יתר' עם מחיר יעד  של 12 שקל למניה, כלומר אפסייד של 42% על מחיר השוק.

בברקליס לא מתרגשים מההאטה במכירות דירות חדשות למגורים שנרשמה במחצית השנה הראשונה של השנה, ובנוגע למלאי הדירות שברשותה של החברה בברקליס חושבים שהוא מתומחר בדיסקאונט של 58% (כפי שרשום בספרים), מה שמספק להערכתם יתרון מבני לשיכון ובינוי בפרויקטים המוצעים למכירה. "לשיכון ובינוי מלאי קרקע שאנו מעריכים כמשמעותי יותר מאשר הערך הרשום בספרים שלה ומאפשר לחברה לבנות במינון גבוה במיוחד". ולראייה, בברקליס מציינים כי עתודות הקרקע שרכשה שיכון ובינוי בעשור האחרון הגדילו את שוויים. כך למשל, בברקליס ציינו את פרויקט 'חלומות חדרה' שלהערכתם שווי הקרקע עלה פי 3.8 מאז הרכישה. למעשה בברקליס בדקו את פרוטפוליו הנכסים כולו של שיכון ובינוי ומצאו כי הוא מוערך בחסר ב-687 מיליון שקל. בברקליס מעריכים את מלאי הנכסים של שיכון ובינוי ב-1.6 מיליארד שקל.

בנוגע לשוק הבנייה בישראל, בברקליס ציינו כי לשיכון ובינוי יש עבר שמוכיח את עצמו ובנייה בצנרת שאותה הגדירו כצנועה יחסית. "שיכון ובינוי פועלת בשוק כבר 90 שנה והרוויחה מוניטין טוב על רקע הביצוע. בראייה להמשך, אנו רואים את החברה ממוצבת היטב לקראת פרויקטי תשתיות ציבוריות לשנה הקרובה. לאחרונה החליטה החברה על כניסה לתחומים מורכבים נוספים של בנייה מיוחדת שפונה לשווקים חדשים רווחיים יותר".
 
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הרשמה לניוזלטרים
הירשם לסיכום היומי של שוק ההון ולמבזקים של ביזפורטל - ניוזלטרים חובה לכל משקיע
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

35 תגובות ב-26 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
26 דור שלם משועבד 17/09/2017 06:07 החמדנות של המשכירים
תעלה להם ביוקר.אני מצפה מכל סטודנט שיכול להמשיך ולהתגורר בבית הוריו לתקופת הלימודים שלו שפשוט יעשה זאת מבלי לחשבן או להתבייש ואם כולם ינהגו כך אז המשכירים לא יעמדו בהחזרים בגין ההללואות שלקחו בכסף הזול ורבים מהם יפשטו רגל ויאלצו למכור בזול או להשכיר במחיר שפוי.הכוח בידיים שלכם והכל שאלה מה תעשו איתו.
25 צריך לילמוד מהחרדים 17/09/2017 05:52 הרב קובע את מחיר הדירה
בדיוק כפי שהחרמנו את הקוטג' הגיע הזמן שהמדינה תדאג לספק לאזרחיהה דרות במחיר הוגן.דירה ברכז הערים המפותחות לא צריכה לעלות יותר מ600 אלף ש"ח ואם הציבור יקח יוזמה ויחרים את המשכירים או לחילופין את המוכרים ויתאפק שנה בצורה מאורגנת אז הוא יקבל דירה במחיר הוגן.תנצלו את הקיפאון הקיים ותדאגו לשמר אותו עד שכמה חברות בניה יפשטו רגל ואז המסר יעבור כמו שצריך והמשכירים שמנצלים את הסטודנט העני ימצאו את עצמם עם 3 דירות שמספקות תשואה שלילית.יש מחיר לחמדנות.
24 מדינה בחובות 17/09/2017 05:43 כולם אבל כולם ראויים לדירה
אני מצפה ממדינת ישראל לספק דירות במחירי עלות לצעירים שכבר בקושי מסוגלים לצאת לחופשה פעם בשנה.מצידי שנחזור לעידן הדמי מפתח אבל זה עובר כל גבול שאחרי שירות צבאי ולימודים אקדמאים עדיין אותם צעירים לא רואים עתיד.מגיע להם יותר מזה!!!!!!!!!!!!
23 ניב 14/09/2017 09:26 האם יכולה להיות חוות דעת אובייקטיבית לבקשת הלקוח ? (ל"ת)
22 המומחה 13/09/2017 23:09 אין שום סיבה כלכלית למחירי דירות הנוכחיים
זה רק עניין של זמן עד מפולת במחירי הדירות זה יביא אסון וזה עוד יקרה.
21 אביב 13/09/2017 20:40 מי זה ברקליס זה מדד הקבלנים הלחוצים
הבועה התפוצצה ,אין יותר מדד השמאים. מדד הקבלנים ,מדד המשקיעים או מדד הלוביסטים ,רק הלמס מפרסם מדדים . גלנט צודק ,דירה לא תעלה יותר 700 אלף.
טון 13/09/2017 23:56 פחחח. מגיב בתשלום. כמה מקבל לכתוב שטויות? (ל"ת)
20 מיכה 13/09/2017 20:38 אתם רואים מנופים אנחנו רואים קריסה של יזמים ממונפים
מחירי הנדלן עברו ,את הנקודת האל חזור . מחיר למשתכן ,שבר מחירי שוק . חוק שכירות הוגנת ,הוזיל מחירי שכירות . יש היצע גדול ,המחירים ממשיכים לרדת . כשיגיען לברות בניה זרות ,המחירים ייחתכו 40%
19 אביב 13/09/2017 20:34 מי זה ברקליס זה מדד הקבלנים הלחוצים
הבועה התפוצצה ,אין יותר מדד השמאים. מדד הקבלנים ,מדד המשקיעים או מדד הלוביסטים ,רק הלמס מפרסם מדדים . גלנט צודק ,דירה לא תעלה יותר 700 אלף.
18 צדוק 13/09/2017 20:26 דוח שנקנה בכסף מנותק מהמציאות הקריסה בדרך
אין 100 אלף ביקושים ,ההפך יש היצע ענק. 50,000 דירות קבלן חדשות לא מכורות . י90,000 דירות יד שניה לא מכורות חודשים. משרדי תיווך מפוצצים. לוחות מקומנים ללא סוף. משקיעים ברחו ,משקעי חוף ואספני דירות. מחיר למשתכן ,הנחות 600 אלף שקל. משפרי דיור ,מחכים לנפילה . בקיצור קריסה 50% ,זה תרחיש אופטימי.
17 דימה 13/09/2017 19:20 נראה לי ירוץ עכשיו לקנות דירה לטווח הקצר! :)
אי אפשר להקשיב למישהו שהעסק שלו להרויח מנדל"ן. מה הוא אמור להגיד שהמחירים ירדו? והכי חשוב בכתבה העניין של בטווח הקצר.... זה אומר הכל
16 ההוא מפ"ת 13/09/2017 16:37 יש לי אחלה דירה ואין לי שום בעיה שהמחירים יירדו
נוכל לשדרג לדירה טובה יותר, או להפוך למשקיעים.. מה זה חשוב. עליית המחירים לא נותנת לי כלום. קניתי לפני 5 שנים ב 1.7 מיליון וחשבתי שאני מסתכן, אחרי שארבע שנים כולם דברו על בועה, אבל אמרתי פאק נמאס לי לשכור ולהמתין לאלוהים יודע מה יהיה. מאז השכן שלידי מכר ב 2,200,000 ש"ח דירה יותר קטנה משלי. אני חושב שאם יש כסף כדאי לקנות (כן גם עכשיו). אם אין אז אין ואין מנוס מלהמתין למחיר למשתכן הבעייתית. אחי הצעיר קנה דירה עכשיו בהמלצתי ואני שלם עם זה לגמרי. גם אם המחירים יירדו זה לא יהיו מהפכני כמו שיש כאלה שהיו חולמים. תנודה של 5% למעלה או למטה זה לא משהו ששווה לעוות בשבילו את התנהלות וקצב החיים שאתם רוצים. החיים קצרים ועוברים מהר... אם יש לכם אפשרות, ויש דירה שאתם רוצים והיא למכירה, אל תחכו. בית משלך נותן הרגשה טובה ואחרת, גם אם כלכלית ופיננסית שכירות בסיטואציה כזו או אחרת עדיפה. שיהיה טוב לכולם
ההיא מפ"ת 14/09/2017 09:56 מה הכוונה "בית משלך" ? בעוד 30 שנה היא תהיה שלך
כרגע היא של הבנק שלך. יחי ההבדל הקטן. אף אחד לא יכול לשלוט על אחוז הירידות כשהן יגיעו, אם תהיה פאניקה אצל המוכרים אז נראה פה נפילות בעשרות אחוזים. רק בעוד 10 שנים נוכל לדעת אם עשית נכון או לא.
נער הייתי וגם זקנתי 13/09/2017 17:25 החיים קצרים...אך לא עד כדי כך
אתה לא באמת שלם עם ההחלטה שקיבלת עבורך ועבור אחיך ,זה רק בגלל שהמחירים עדיין לא נפלו. ברגע שייפלו אפילו 10-15% שהם כ300 א שח שהיו יכולים להוותר בכיס של אחיך,כבר לא תרגיש כל כך טוב עם ההחלטה שגרמת לו לקבל.שלא לדבר על 30-40% שבהחלט אפשרי בפ'ת. לראיה,אתה מנסה להצדיק את עצמך בכך שאתה מהמר שהמחיר ייפול מקס 5%.לו היית שלם עם עצמך לא היה משנה לך גם אם ייפול ב90.
15 אלי 13/09/2017 16:30 התמקדות במשקיעי דירות 3 ומעלה הפנתה את תשומת הלב של
בעלי דירה יחידה לסוג זה של השקעה ובהחלט יתכן שנקבל גידול מואץ של משקיעי דירה שניה לכן מוקדם להספיד סוג זה של השקעה.
14 טל 13/09/2017 16:22 ברקליס מושקעים בנדל"ן עד הצוואר
ברגע שתהיה מפולת נדל"ן הבנק יקרוס כמו ליהמן ב-2008
שלומי 13/09/2017 17:19 זה בנק השקעות
ברקליס זה בנק השקעות ולא בנק מסחרי- משמעות היא שהוא לא מושקע בכלום ובטח לא בנדלן למגורים בישראל
13 Insider 13/09/2017 15:51 סיפור מעניין ,זוכרים את ליהמן ברודרס ?
כן,סמל השחיתות של וול-סטריט. מהגורמים העיקריים לקריסה במשבר 2008 בזכות חשבונאות 'יצירתית' ,שקרים ותאוות בצע. אז לסניף בישראל פשוט החליפו שם, העובדים והמנכל של אותה תקופה אפילה עדיין שם ,הם פשוט נקראים כעת ברקליס.
12 מחירי הדירות רק יעלו 13/09/2017 15:42 אני עכשיו בתהליך רכישת 2 דירות נוספות (ל"ת)
ירון 13/09/2017 19:19 עוד מתווך משועמם שבקרוב יהיו גם מובטל (ל"ת)
11 רוני 13/09/2017 15:32 אני מכרתי אין לי דירות בישראל.
אבל לדעתי מחירי הדירות לא ירדו ב5 השנים הקרובות. אם לא יעלו או יעלו בקצב איטי כבר הסג אדיר לכחלון.וגם לי שהשקעתי בגרמניה באזור שבשנה אחרונה מחירי הדירות עלו ב 15.75 אחוז.ברור שבגלל שמשקיעים בורחים מישראל מחירי השכרת דירות יעלו מאד (פשוט עניין של היצע וביקוש).ליבי ליבי לצעירים שצריכים לשכור דירות.אם יש באפשרותכם רוצו לקנות דירות במחיר למישתכן. זו האופציה השפויה היחידה שנותרה.
משה 13/09/2017 16:31 אופציה יותר שפויה
3 חדרים בבאר שבע ב 600 אלף לזוג צעיר
10 עומר 13/09/2017 15:19 עוד כתבה בהזמנה
כשהמדינה תחליט לבנות דירון בעצמה , שיכון ובינוי תתרסק. מנצלים עד תום את חולשת המדינה בתחום הדיור
9 קבלן,בנק,ממשל=חזירות 13/09/2017 15:18 סופבועה=שנים מונופול נדלניסט+תקשורת פסיכו-הרצה עם טיפש!
מחיר למשתכם=חזירות שנים מונופול לפסיכו-הרצה= תירוץ החזירות הנדלניסטים למנועה פיצוץ סופבועה להגנת על הבנקים= שקר חזירי באישור הממשל ובנק ישראל להמשך ניצול עם טיפש שיהיה משועבד לבנקים ולממשלה במשכנתאות מטורפות של מיליון+( 70-90% )= הבנקים בישראל היו תמיד מפוקחים ל-% קטן למשכנתאות בנדל"ן=פישר ברח + עם פלוג יצרו סופבועה=אפילו פישר לאחר שברח הודע בפרסום לא מזמן שיש בישראל בועה =הם סיכנו את עתיד המדינה יצרו עדר של העם הטיפש הצעיר והוריהם לעבדות של דורי דורות! .... בושה וחרפה של מדינה שמנצל את אזרחיה!
8 ר 13/09/2017 14:58 כן שמענו...תבדקו מה הם כתבו ב-2007 על ארה"ב... (ל"ת)
7 john 13/09/2017 13:53 גבבת של שטויות (ל"ת)
6 יושב על הגדר 13/09/2017 13:51 יואילו ברקליס וירכשו כמות נכבדה של דירות
ולאחר שהמחיר יעלה ימכרו ברווח.
5 יוני 13/09/2017 13:44 כמה כתבות לשכנע את הציבור לקנות
מה קרה? לא קונים אז אתם בלחץ? מעולה. 10 שנים נהניתם. עכשיו 10 שנים תסבלו :)
4 ל 13/09/2017 13:37 תחזית למחירי הדיור של ברקליס
אם בברקליס מאמינים שמחירי הדיור יעלו הם מנותקים: 1. הריבית צפויה לעלות 2. בכל עיר יש הבניה בעיצומה והיא מאוד מסיבית שיוצרת עודפי היצע. מספיק להסתובב בערים השונית ולראות המון דירות למכירה
3 א 13/09/2017 13:26 בואו נסתמך על ברקליס , אלו שתמיד טועים (ל"ת)
2 אסף 13/09/2017 12:40 על איזה פער בין הביקוש להיצע מדובר? כנסו
114,000 דירות בבניה פעילה, הכי גבוהה מאז קום המדינה - למ"ס 88,000 דירות למכירה מיידית - יד 2 - ניקח רק 44,000 לשם השמרנות (אולי אנשים רושמים פעמיים מודעה או שחכו להוריד). דירות רפאים בישראל - לא ידוע. תמותה של אנשים - 60,000 בשנת 2016 ניקח 20,000 ערירים. תמ"א - לא יודע. דירות משקיעים ריקות - לא ידוע. מחיר למשתכן שהרוב לא עלה על הקרקע. והמסמר האחרון בטענה של בריקליס -> נכון לדצמבר 2016 בידי הקבלנים 31,000 מלאי דירות מוכנות - מאז הלמ"ס לא מפרסם...?! מה עוד צריך??? מאוד לא מקצועי מצד בריקליס
פחדן 13/09/2017 13:41 שכחת לציין כמה מכורות מתוך הכמויות שציינת
אין לי ספק שלקבלנים הנתונים הנכונים !! ולכן כדי להימנע מהורדת מחיר הקטינו את התחלות הבניה!! ולכן הבניה צריכה להיכנס לתחום הבניה והדירות הציבורי!! כי הקבלנים הורידו את מספר התחלות הבניה כדי לא להוריד מחירים
אסף 13/09/2017 14:04 תודה על שפה נהדרת
לקבלנים לעולם לא יהיו הנתונים הנכונים כי מדובר בשוק בו אין מערכת נתונים זהה וכל אחד פועל בדרכו, אולי כמה יפעלו ביחד אך לעולם לא כל השוק, מה גם שזה לא חוקי. וזה מתקשר להקטנת/הגדלת תוחלת הבנייה, שוק הנדלן איננו בורסא או מניה!!!! כל שינוי ותוצאותיו לוקחים זמן רב, זה שוק איטי. מפעל בחברה ציבורית יקטין כמויות כי בא לו המניה מיד תגיב, בשוק הנדלן הכל איטי! הקיפאון התוצאה ישירה בין היתר לכמויות הבניה הפעילה משנת 2008!!!
אדי 13/09/2017 13:11 זה תרגיל של ברקליס, גורמים לקניות המניה והיום יעשו שורט (ל"ת)
1 שלומי 13/09/2017 12:22 שיכון ובינוי היא ה----חברה בתחום הנדל"ן
מומלצת בכל פה, רוכש במחיר הנוכחי , הסבלנות תוכיח זאת במהרה.
כללי
מדורים
שווקים
שירותים
טאבו ישיר
תמיד מעודכנים לאתר טוויטר לאתר פייסבוק RSS Mail Red mail
חפש