ברוכים הבאים לאתר החדש של
רצינו להראות לכם מה חדש
להמשך הדרכה מעבר לאתר
תוכלו להירשם לאתר, לנהלאזור אישי
ולהגדיר ניירות למעקב
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו את כל המדורים בתחום
שוק ההוןבמקום אחד
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו עבורכם את כל הנתונים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
כל הנתונים והכתבות
במדורהמטבעות הדיגיטליים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
בואו לצפות
בתוכניות החדשות שלנו
להמשך הדרכה מעבר לאתר
נתוני אג“ח
להמשך הדרכה מעבר לאתר
גרפים אינטראקטיביים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
תצוגת נתוני מט“ח חדשה
להמשך הדרכה מעבר לאתר
מניות ארביטראז‘
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו עבורכם את הקרנות
להמשך הדרכה מעבר לאתר
גלישה נעימה
מערכת
להמשך הדרכה מעבר לאתר

בדרך למדד ת"א 125: קרסו מוטורוס יוצאת להנפקת מניות

נתונים, צילום: Getty images Israel
קרסו מוטורס הודיעה הבוקר על יציאתה לגיוס של 325.5 מיליון שקל בהנפקת מניות, כך ששיעור הגדלת הציבור יעמוד לפחות על 30%, על מנת להיכנס למדד ת"א 125 במסגרת עדכון המדדים החצי שנתי.
ההנפקה תבוצע עד ה-30 לחודש זה, שמהווה היום הקובע לבחינת תנאי סף של שיעור החזקות הציבור לצורך כניסה למדדים. מחיר המינימום לא יפחת מ-35 שקלים ליחידה. לאחר ההנפקה קרסו תחלק דיבידנד מיוחד של 200 מיליון שקל. המניות שיונפקו ישתתפו בחלוקת הדיבידנד. למען הסר ספק, הדיבידנד המיוחד יחולק מתוך תמורת ההנפקה לאחר רישומן למסחר של המניות בבורסה.
נזכיר כי ביום פרסום הדו"חות הכספיים לרבעון הראשון (29.5), מניית קרסו צללה בשיעור חד של 7.6% ובמחזור מסחר חריג של כ-30 מיליון שקל (לעומת מחזור יומי ממוצע של 1.55 מיליון שקל בלבד). אכזבת המשקיעים מתוצאות החברה הורגשה היטב גם ביום שלמחרת כאשר איבדה המניה עוד 4.5% והשלימה נפילה דו יומית במהלכם איבדה כ-11% מערכה.
החברה, יבואנית רכבי רנו וניסאן לישראל, סיכמה את הרבעון הראשון עם גידול דו ספרתי של 20% בהכנסות שהסתכמו לכדי 1.15 מיליארד שקל אך מנגד הציגה חולשה בשורה התחתונה כאשר זו עמדה על 62 מיליון שקל ושיקפה ירידה של כ-11% לעומת רווחי הרבעון המקביל אשתקד. את הירידה בשורת הרווח הנקי, על אף השיפור הניכר בהכנסות, ייחסו בחברה לשחיקת המטבע האירופי שרשם שאיבד כ-4% מערכו וגרע כ-21 מיליון שקל מרווחי החברה.
עם זאת, בפעילות הליבה של החברה - מגזר הרכב - הציגה קרסו שיפור נאה של 24% במכירות שקפצו בשיעור של 37% ברבעון לכדי 9,150 מכוניות, זאת בתמיכת צמד המותגים המרכזיים - ניסאן, שמכירותיה טיפסו ב-38% ל-4,380, ורנו שמכירות המותג שלו גדל ב-34% ל-3,350 מכוניות.
לצד אלה, החברה המנוהלת על ידי איציק וייץ, נהנתה גם מהמשך צמיחה בביקושים של מותג רכבי ה"לואו קוסט", 'דאצ'יה', כאשר מכירות מותג זה, שהושק רק לפני כשנתיים, רשמו זינוק חד של מעל ל-50% ועמדו בסיכום הרבעון הראשון על מסירה של 1,300 מכוניות. בהתייחסות של המנכ"ל להתחזקות המותג אמר האחרון כי ""השקת דגם הדאצ'יה דסטר לאחרונה, ג'יפ אוטומטי במחיר אטרקטיבי, יחד עם השקת הדגמים הקודמים של המותג דאצ'יה, מבטאת את אמון הצרכנים ואת יכולתה של קבוצת קרסו בהחדרת מותגים חדשים אל השוק הישראלי".
למרות כל אלה, ועל אף העובדה כי קרסו מחזיקה כיום בנתח של כ-11.5% בשוק הרכבים בישראל, המשקיעים מבחינתם התאכזבו מהשורה התחתונה ושלחו כאמור את המניה לנפילה דו יומית של כ-11%. 
הסנטימנט השלילי לא דבק רק בקרסו אם כי גם חברת דלק רכב, יבואנית רכבי פורד ומאזדה לישראל, סיכמה רבעון ראשון חלש מאוד כאשר הציגה ירידה של כ-13% בהכנסותיה לכדי 1 מיליארד שקל במקביל לצניחה דרמטית יותר של כ-32% בשורה התחתונה, שעמדה על 100 מיליון שקל בלבד. 
בשונה מקרסו, החולשה בדו"חותיה הכספיים של דלק רכב הגיעו מדעיכה של שני המותגים העיקריים - מאזדה ופורד - שרשמו בסיכום הרבעון ירידה במכירות של 26% ו-27% בהתאמה, לעומת הרבעון המקביל. בתוך כך, גם נתח השוק בו מחזיקה דלק רכב באמצעות מותגי הרכב שברשותה ירד ל-7% בעקבות ירידה של 23% במכירות לכ-6,700 מכוניות בלבד.
תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה