מיוחד

אחרי הדו"חות: אנטרופי מסמנים 3 מניות בת"א - שצפויות להמשיך להציף ערך

Bizportal ביקש ממחלקת המחקר באנטרופי 3 מניות מומלצות ביום שאחרי הדו"חות, ורגע לפני 2017
מערכת Bizportal | (7)

ענת הדו"חות לרבעון השלישי הסתיימה לפני קצת יותר משבוע, ורגע לפני 2017, ביקשנו ממחלקת המחקר של אנטרופי לסמן 3 מניות בת"א שנראות כעת מעניינות להשקעה. הנה המניות שבחר מנהל המחקר באנטרופי אמיר ג'יריס כמומלצות עם אפסייד של לפחות 10%:

אמת 0.66%  - חברת אמת מחשוב פועלת בשני תחומי פעילות: (1) תחום שיווק מוצרי IT (טכנולוגיות המידע) - מתן פתרונות מחשוב של מוצרי IT עסקיים וטכנולוגיים לתשתיות מחשוב (תוכנה וחומרה) בסביבות מיחשוב מגוונות ושרותי ערך מוסף איי.טי. (2) פעילות בתחום ה-OEM  (או ORIGINAL EQUIPMENT MANUFACTURE) במסגרתו החברה מתכננת ומבצעת אינטגרציה והתאמה אישית לפתרונות חומרה ו/או אלקטרוניקה של מגוון ספקים איתם קשורה החברה במוצריהם הסופיים של לקוחותיה או לקוחותיהם של הספקים. 

תחום ה-OEM הינו מנוע הצמיחה העיקרי של החברה, בו החלה לפעול החל משנת 2009. בעוד שבשנת 2011 היווה תחום שיווק ה-IT כ-87% ממכירות הקבוצה, ותחום ה-OEM היווה כ-13%. במחצית שנת 2016, חלקן של הכנסות תחום שיווק ה-IT פחת לכדי 73%, ותחום ה-OEM גדל לנתח של 27% מהכנסות הקבוצה. החברה הינה מובילה בתחומה, ואנו מעריכים כי תמשיך לצמוח בקצב של כ-5% בשנים הבאות בתחום שיווק ה-IT, ולצמוח בקצבים דו ספרתיים בתחום ה-OEM. נראה כי חברת אמת מחשוב הינה השקעה אטרקטיבית לאור התמחור הנמוך וחלוקת הדיבידנד הרציפה לאורך השנים. *נציין כי מניית אמת נסחרת במחזור דליל באופן יחסי (210 אלף שקלים ביום בחודש האחרון). מניית אמת מאז 2014:

 

מטריקס 1.92% - החברה פועלת בתחום האינטגרציה ושירותי טכנולוגיית מידע. חברת מטריקס מעסיקה 7,750 אנשי תוכנה, חומרה, אינטגרציה והדרכה, המספקים שירותי טכנולוגיית מידע מתקדמים למאות לקוחות בשוק הישראלי, תוך התמחות בענפי הבנקאות והפיננסים, תקשורת, הייטק וסטארט-אפים, תעשייה ומסחר, חינוך ואקדמיה, ביטחון ממשלה והמגזר הציבורי. לחברה חמישה תחומי פעילות: (1) פתרונות ושירותי תוכנה בישראל אשר היווה כ-64% מהכנסות וכ-45.6% מהרווח התפעולי של החברה בשנת 2015, (2) פתרונות ושירותי תוכנה בארה"ב, (3) שיווק ותמיכה במוצרי תוכנה, (4) פתרונות אינטגרציה ותשתיות מחשוב ו-(5) הדרכה והטמעה. 

מטריקס מובילה את ענף טכנולוגיות המידע בישראל עם נתח שוק משמעותי במגוון רחב של תחומי פעילות, ובשוק מבוזר יחסית, והיא הספקית הגדולה ביותר של שירותי ערך מוסף ובעלת מעמד מוביל בתחום התוכנה. לחברה ניסיון, מוניטין חיובי ונאמנות לקוחות גבוהים בתחומי ההתמחות, יתרונות משמעותיים לגודל וניסיון מוכח במיזוגים ורכישות. לחברה פיזור לקוחות ופיזור פרויקטים גבוהים, לצד מעמד מוביל במגזר הפיננסים, חשיפה המוערכת כבעלת סיכון נמוך נוכח יציבות המגזר הפיננסי, אסדרה הדוקה ושינויים עיתיים במבנה האסדרה המגדילים את הביקוש של המגזר הפיננסי לשירותים טכנולוגיים. חשיפתה הנמוכה של החברה לתחום החומרה, המאופיין בחסמי כניסה ושיעורי רווחיות נמוכים בהשוואה לתחום התוכנה, תורמת אף היא לצמצום פרופיל הסיכון העסקי. החברה החלה לפעול גם בארה"ב בשנים האחרונות, התרחבות אשר תרמה לחברה הן בצד הצמיחה, והן בצד הרווחיות. הפעילות בארה"ב צפויה להמשיך להציף ערך הן דרך צמיחה בהכנסות והן דרך צמיחה ברווחיות. מניית מטריקס מאז 2014:

 

מיטרוניקס -1.39% - חברה המתמחה בפיתוח, ייצור ושיווק רובוטים לניקוי בריכות שחייה פרטיות וציבוריות וכן גם בפיתוח, ייצור ושיווק של כיסויים אוטומטיים לבריכות, אזעקות להגנת המשתמשים בבריכה מטביעה וכן בשיווק מוצרים נלווים נוספים לבריכות שחייה.עסקי החברה מבוססים על יצוא וכ-98% מהכנסות החברה נובעות ממכירות ושירותים בחו"ל. לחברה שלושה תחומי פעילות: (א) רובוטים לבריכות פרטיות - זהו פלח המכירות המרכזי של החברה והוא מהווה כ-81% ממכירות החברה. (ב) רובוטים לבריכות ציבוריות - רובוטים אלו נמכרים לבריכות ציבוריות כגון: בתי מלון, מרכזי ספורט ובריכות אולימפיות. (ג) תחום מוצרי בטיחות ומוצרים נלווים לבריכות - מוצרי אזעקות לבריכות פרטיות, מערכות גילוי למניעת אירועי טביעה בבריכות ציבוריות, כיסויים לבריכות שחייה פרטיות ומוצרים נלווים אחרים לבריכות שחייה. החברה הינה מובילה בתחומה הן מבחינת נתח שוק והן מבחינת רווחיות. מספר פיתוחים עתידיים בתחום מוצרי הבטיחות, יחד עם פעילות מנקי הבריכות אשר צומח בקצב דו ספרתי בשנים האחרונות צפוי להציף ערך לבעלי מניות החברה.  מניית מיטרוניקס מאז 2014:

תגובות לכתבה(7):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    רועי לוי 11/12/2016 17:32
    הגב לתגובה זו
    כל ילד רואה שהמניות האלו עשו כבר עליה של מאות אחוזים ואם כבר יותר הגיוני שיבוא תיקון . אני לא מבין למה לא עושים עבודה אמיתית ומחפשים מניות שהן בעלות פוטנציאל ולפני פריצה.. ולא עשו כבר מהלך של כמה שנים של עליות.
  • 3.
    זהירות-מניות אלו צריכות לתקן למטה אחרי עליות (ל"ת)
    צופה 11/12/2016 15:12
    הגב לתגובה זו
  • חצי שנה אחרי - 30% תשואה ממוצעת מדהים!!! (ל"ת)
    עקבתי 14/05/2017 22:31
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    חן 11/12/2016 11:29
    הגב לתגובה זו
    מה לא רואים כוון רק עכשיו ראיתי מוכר בסך של למעלה מ 250000 ונחטף ב 3 מנות 600000 140000 ועוד כ 600000 בסכומים כאלה זה בנקרים גדולים אז מחכה לשער 12000 אפילו אם צריך כמה חודשים שווה לי להמתין כי זה אומר שאכפיל את ההשקעה
  • ד"ר ויקס 11/12/2016 12:14
    הגב לתגובה זו
    שים את הכסף בכיס ותחזור בהזדמנות אחרת
  • 1.
    מודאג 11/12/2016 11:22
    הגב לתגובה זו
    שום מילה או התייחסות בביזפורטל על האירוע הגדול מחר יום ב' של חדלות הפירעון של הבנק השלישי בגודלו באיטליה "מונטה די פיאסקו די סיינה" שלפי מומחים בחול יכול להיות הטריגר והברבור השחור של כל הכלכלה העולמית במידה ולא יימצא הפתרון עד מחר לפשיטת הרגל המוכרזת שלו !!!
  • רוני 11/12/2016 12:06
    הגב לתגובה זו
    תמשיך לקרוא את חדשות "המוות" של ביזפורטל , ונראה לאן זה יביא אותך.
גיא בינשטוק עמיר שיווק
צילום: יחצ
ראיון

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״

״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת

מנדי הניג |

עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%   נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.

ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה

לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים . 

המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה - כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות. "הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.


אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה

"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".

מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?

"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".

אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳

חוזה מכירת דירה CHATGPTחוזה מכירת דירה CHATGPT

ניתוח רבעוני: מכירות הדירות קפאו אבל המניות קרובות לשיא, האם השוק מתעלם מהסימנים?

דוחות חברות הנדל"ן לרבעון השני מראים ירידה חדה במכירות, בעיקר בתל אביב, בשל הריבית הגבוהה והמגבלות על הקבלנים; בחודשים האחרונים נרשמה התעוררות, אך היא מבוססת על מבצעי מימון; האם המשקיעים מתעלמים מהסימנים?

תמיר חכמוף |
נושאים בכתבה נדלן מכירת דירה

דוחות חברות הנדל"ן למגורים לרבעון השני של 2025 מציגים תמונה לא מחמיאה, עם הירידה החדה ביותר בקצב מכירת הדירות בשנים האחרונות, כך עולה מהסקירה הרבעונית של IBI. סביבת הריבית הגבוהה, לצד מגבלות שהטיל המפקח על הבנקים על מבצעי הקבלנים, פגעו ישירות בביקושים. לכך נוספו גם אירועי סוף יוני, שהחריפו את ההאטה והביאו לירידה חדה בהיקף העסקאות בהשוואה לתקופה המקבילה.

רבעון חלש

הרבעון השני של 2025 התברר כנקודת השפל במכירת דירות אצל מרבית החברות. כך לדוגמא ברבעון השני חברת דמרי מכרה 176 דירות, ירידה מ-247 ברבעון המקביל של 2024. באזורים נרשמה מכירת 59 דירות בלבד לעומת 120, ובאקרו הנתונים חלשים במיוחד עם 11 דירות שנמכרו לעומת 98. גם חג'ג' נדל"ן חוותה ירידה, מ-32 ל-8 דירות.אאורה מציגה ירידה משמעותית של כ-68% עם מכירה של 98 דירות לעומת 306 ברבעון השני של 2024. פרשקובסקי ודוניץ חוות גם הן ירידה חדה: פרשקובסקי ירדה מ-46 ל-24 דירות, ודוניץ צנחה מ-55 ל-12 דירות בלבד. 

סביבת הריבית הגבוהה, שהמשיכה להעיב על יכולת הלקוחות ליטול משכנתאות בהחזרים סבירים, פגשה מגבלות רגולטוריות חדשות מצד המפקח על הבנקים, שהגבילו את גמישות מבצעי הקבלנים. המשמעות הייתה ירידה חדה בקצב העסקאות לעומת הרבעון המקביל, גם בפרויקטים שבהם נרשם ביקוש גבוה בשנים קודמות. 

לכך נוספה ההסלמה הביטחונית בסוף חודש יוני מול איראן, שיצרה חוסר ודאות כלכלי והובילה לקיפאון נוסף בשוק, אם כי צריך לזכור כי מדובר בשבועיים לקראת סוף הרבעון, כך שההשפעה הייתה מוגבלת. השילוב בין עלויות מימון גבוהות, מגבלות אשראי וחששות ביטחוניים הפך את הרבעון לחלש במיוחד, כאשר גם חברות חזקות עם צבר פרויקטים רחב, דוגמת אזורים, דמרי ואקרו, לא הצליחו להציג קצב מכירות סביר ביחס לעבר. למעשה, מבצעי השיווק, שהיו עד כה כלי מרכזי להמרצת מכירות, איבדו חלק ניכר מהאפקטיביות שלהם, והחברות נאלצו להמתין לפתיחת פרויקטים חדשים כדי לחדש את המומנטום.

חולשה בת"א

אחת הנקודות הבולטות בדוחות היא החולשה של החברות שמרב פעילותן מתרכזת בתל אביב. מחירי הדירות הגבוהים בעיר מתורגמים למשכנתאות כבדות והחזרים חודשיים משמעותיים, מה שהופך את הרכישה לאתגרית במיוחד בסביבת ריבית גבוהה. התוצאה: קצב המכירות בתל אביב נחתך בצורה חדה יותר לעומת אזורים אחרים, גם בפרויקטים מבוקשים. חברות כמו אקרו וחג׳ג׳, שמחזיקות צבר גדול של פרויקטים במרכז העיר, חוות מצד אחד פוטנציאל תשואה גבוה אם השוק יתאושש, אך מצד שני נושאות על גבם פרופיל סיכון גבוה, שכן כל האטה נוספת ברכישת דירות יוקרה או במרכז תל אביב משפיעה ישירות על תזרים המזומנים שלהן. שתיהן חוו ירידה של 63% במכירות במחצית הראשונה של 2025 לעומת המקבילה בשל ריכוז הפרויקטים בת"א. במילים אחרות, החשיפה לתל אביב מעניקה אפסייד משמעותי בעת עלייה בביקושים, אך בתקופה של לחץ מימוני וחוסר ודאות כלכלית היא עלולה להפוך למלכודת נזילות.