גרף

שימו לב - מניית היתר שמזנקת 15% במחזור פי 37 מהממוצע

הרווח הנקי ברבעון עלה ל-13 מיליון שקל. את השנה כולה החברה סיימה עם ירידה ברווח ובהכנסות
גיא בן סימון |
נושאים בכתבה קליל

חברת קליל -0.09% העוסקת בתחום האלומיניום לבניה ולתעשייה דיווחה בלילה על תוצאותיה הכספיות לשנת 2015 לפיהן החברה סיימה את השנה בירידה בכל הפרמטרים נוכח הירידה המתמשכת במחיר האלומיניום שהשיל השנה 11% ממחירו. מנגד, בסיכום רבעוני החברה רשמה תוצאות חזקות בכל הפרמטרים והמניה מזנקת כבר ב-15% לשיא של 4 חודשים במחזור של 10 מיליון שקל - פי 37 מהממוצע היומי בחודש האחרון. עם זאת נציין כי המניה נמצאת 23% פחות מרמתה לפני 12 חודשים.

ההכנסותיה של קליל ירדו ב-1.6% בשנת 2015 ל-372 מיליון שקל לעומת 2014, אך ברבעון הרביעי ההכנסות עלו ב-4.9% ל-98 מיליון שקל.

בשנת 2015 הרווח הגולמי ירד ב-13.1% ל-106 מיליון שקל, אך ברבעון הרביעי הרווח הגולמי עלה ב-8% ל-31 מיליון שקל הודות לעלייה בהיקף המכירה.

הרווח התפעולי בשנת 2015 צנח ב-17.4% ל-60 מיליון שקל, אך ברבעון הרביעי הרווח התפעולי דווקא עלה ב-16.8% ל-17 מיליון שקל. העלייה ברבעון מיוחסת לעלייה ברווח הגולמי.

בשורה התחתונה, קליל רשמה ב-2015 ירידה של 15% ברווח הנקי ל-43 מיליון שקל, אך את הרבעון הרביעי סיימה עם זינוק של 27.6% ברווח הנקי ל-13 מיליון שקל.

בן נובו שלם, מאפסילון: "מדובר בחברה בעל מותג חזק והינה מובילת שוק בתחומה שגם במצב של תחרות אגרסיבית יודעת להילחם על נתח השוק שלה גם אם זה דורש לבצע התאמות מחירים כלפי מטה. חשוב להדגיש שלחברה אפס חוב פיננסי ויתרת מזומנים בסך של כ-76 מיליון שקל, דבר שיאפשר לחברה להמשיך ולחלק דיבידנד בשנים הקרובות גם במצב שוק מאתגר. בהנחה שמדובר בחזרה לרווחיות טובה והמשך צמיחה בהכנסות החברה נסחרת במכפיל רווח מאוד נמוך שעומד על כ-8.6 בלבד. בהנחה שהתוצאות של שנת 2015 הן התוצאות המשקפות בצורה יותר נאמנה את ביצועי החברה, מכפיל הרווח עומד על כ-10.4. חשוב להדגיש שני המכפילים נמוכים ביחס לשאר החברות הנסחרות בבורסה ובהנחה שהמכפיל הראוי לקליל הוא 12 ניתן לגזור מחיר יעד למניה שנע בטווח של 245-289 שקל למניה".

מניית קליל ב-12 החודשים האחרונים:

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
בצלאל מכליס
צילום: ליאת מנדל

קנו אלביט - "המניה תגיע ל-540 דולר", בנק אוף אמריקה משדרג המלצה

לאחרונה התחיל בנק אוף אמריקה לסקר את החברה עם מחיר יעד של 500 דולר וכעת הוא משדרג את מחיר היעד - פרמיה של 18% על מחיר השוק; "הצמיחה מולידה צמיחה"

רן קידר |

בנק אוף אמריקה שהתחיל ממש לאחרונה לכסות את אלביט מערכות משדרג את המלצתו. הוא העניק לפני מספר חודשים מחיר יעד של 500 דולר למניית החברה וכעת מחיר ה יעד עולה ל-540 דולר - מה שמבטא פרמייה של 18%.  בבנק ממליצים לקנות את המניה. האנליסטים  בראשם רונלד אפשטיין, מסבירים ש"החברה ממשיכה להפגין צמיחה חזקה בהכנסות, הרחבת מרווחים וביקוש מתמשך".

מגזר היבשה של אלביט צמח ב-45% בהשוואה לשנה שעברה, והאנליסטים מעלים את התחזית לכל השנה לצמיחה של 40%. "הצמיחה של מגזר היבשה ממשיכה לגמד את המגזרים האחרים", כותבים האנליסטים ועוברים להציג את העסקה בתחום האווירי עם אירבוס שלדעתם היא עסקה מאוד חשובה. אלביט זכתה בחוזה של 260 מיליון דולר מאיירבוס. המטרה להתקין מערכות הגנה עצמית במטוסי התובלה A400M של חיל האוויר הגרמני. שש שנים של עבודה מובטחת.

"אנחנו רואים בזה יתרון אסטרטגי", מסבירים האנליסטים. "חברות ביטחון עם נוכחות מקומית נוטות להרוויח יותר מההוצאות הביטחוניות הגלובליות הגוברות". לאלביט יש נוכחות מקומיות במדינות העיקריותש בהן היא פועלת. 

האנליסטים מדברים על כך שפנטגון צריך לחדש מלאי נשק בהיקף של 3.5 מיליארד דולר אחרי הסיוע הצבאי לישראל - כמה עולה התמיכה של ארה"ב בישראל - המספרים נחשפים.  ומי תרוויח מזה? "הביקוש להחזרת מלאי נשק נותר איתן", כותבים האנליסטים שסבורים שזה מעיד על ביקושים בדרך. 

האנליסטים העלו את תחזית הרווח למניה ל-2025 ל-12.10 דולר (מ-11.35 דולר) - מדובר על מכפיל רווח "פשוט" של כ-40. גם 2026 ו-2027 קיבלו עדכון כלפי מעלה. מחיר היעד של 540 דולר נלקח ממכפיל EV/EBITDA של 23 על התחזיות ל-2026. זה גבוה מחברות הענק האמריקאיות אבל בקו עם חברות ביטחון בינוניות באירופה ובארה"ב.

"אנחנו רואים את ההערכה הזו כהוגנת", הם כותבים. מבחינתם המניה לא זולה, אבל שווה את המחיר.


אתי אלישקוב, מנכ"לית ליברה; קרדיט: אבי מועלםאתי אלישקוב, מנכ"לית ליברה; קרדיט: אבי מועלם
ראיון

אתי אלישקוב: "ליברה לא חזירה", "צ'יק הוא הביט שלנו", "המימושים בענף - טבעיים"

מאחורי התוצאות הרבעוניות המעולות של ליברה "אין קסמים - יש עבודה קשה" מסבירה לנו המנכ"לית אתי אלישקוב; "השחיקה בפרמיות - יזומה" ליברה הוגנת ועדיין תחרותית; לא נבהלת מהמימושים בענף "טבעי להיפגש עם הכסף - הקונים מאמינים בענף"; היא גם מתייחסת ל'עד כמה הרבעון מייצג?' ו'איך משמרים ומשפרים את המספרים?' 

מנדי הניג |

אתי אלישקוב נכנסה לעולם הביטוח עם מטרה אחת: לשבור את התפיסה המסורתית של הענף ולהביא אותו לעידן דיגיטלי הרבה יותר שקוף ויעיל. ב־2017 היא הקימה את ליברה, חברה "רזה ודינמית" כמו שהיא אוהבת להגדיר אותה. 

בלי מערכים כבדים של גבייה ובקרה. חברה שמתבססת על אוטומציה וטכנולוגיה כדי לנהל את כל תהליכי ההצטרפות, התביעות והשירות העצמי ללקוחות. זה מאפשר לליברה להתחרות בענקיות הביטוח כשהיא ממוקדת בעיקר במגזרי ביטוחי הרכב. כשהחברות הוותיקות מנסות להתאים את עצמן לעידן הדיגיטלי, ליברה כבר "נולדה" ככה. התוצאות הרבעוניות האחרונות, עם זינוק ברווח הנקי ויחס חיתום מרשים של 76%, מוכיחות שהמודל של ליברה עובד.

אבל עדיין לא הכל וורוד, אפשר לראות שחיקה בפרמיות, יש יותר "ראשים" אבל עלות הפרמיה נשחקת. אלישקוב לא מנסה להסתיר את זה, להפך: היא מציינת כי זה מהלך יזום, חלק מאסטרטגיה שתבטיח תחרותיות ארוכת טווח ותשמור על הדרך את המיצוב של החברה ככזאת שמציעה מחירים הוגנים.

ההנפקה בבורסה בתל אביב ב-2021 סימנה את הכניסה של ליברה לליגה של החברות הציבוריות. ב-12 החודשים האחרונים המניה כמעט ושילשה את עצמה ושווי השוק של החברה מתקרב ל-700 מיליון שקל. ברבעון השני של 2025 רשמה ליברה עלייה של כ-14% בפרמיות ברוטו שהסתכמו בכ-208 מיליון שקל, והרווח הכולל קפץ ב-68% ל-35.1 מיליון שקל. גם בתשואה להון ליברה מציגה 67% במונחים שנתיים ובמקביל מכריזה על חלוקת דיבידנד של 10 מיליון שקל - לתוצאות הרבעון השני של ליברה.

בראיון לביזפורטל, אתי אלישקוב מנכ"לית ליברה פותחת את כל הקלפים. היא מסבירה על האסטרטגיה של החברה מאחורי השחיקה בפרמיות ומה הם עושים כדי לשמור על היתרון התחרותי מול הקולגות שלא יושבות בשקט וגם הן צועדות ומרחיבות את הדיגיטציה.