ברוכים הבאים לאתר החדש של
רצינו להראות לכם מה חדש
להמשך הדרכה מעבר לאתר
תוכלו להירשם לאתר, לנהלאזור אישי
ולהגדיר ניירות למעקב
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו את כל המדורים בתחום
שוק ההוןבמקום אחד
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו עבורכם את כל הנתונים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
כל הנתונים והכתבות
במדורהמטבעות הדיגיטליים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
בואו לצפות
בתוכניות החדשות שלנו
להמשך הדרכה מעבר לאתר
נתוני אג“ח
להמשך הדרכה מעבר לאתר
גרפים אינטראקטיביים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
תצוגת נתוני מט“ח חדשה
להמשך הדרכה מעבר לאתר
מניות ארביטראז‘
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו עבורכם את הקרנות
להמשך הדרכה מעבר לאתר
גלישה נעימה
מערכת
להמשך הדרכה מעבר לאתר

המפולת בבורסות: גורמים בשוק מגיבים - האם אנחנו רגע לפני מפולת נוסח 2008?

הוריקן, צילום: Getty images Israel

מהלך הנפילות בבורסות מחריף כאשר גם ת"א נכנסה לשוק דובי. ברקע, הנפילות באירופה, שם המדדים נמצאים כבר עמוק בשוק דובי (רחוקים כמעט 30% מהשיא). מה חושבים כעת בבתי ההשקעות על המצב? פנינו לבתי ההשקעות בארץ בשאלה, האם אנחנו לקראת מפולת נוסח 2008? ומהן המלצות ההשקעה כעת?

אלדד תמיר מנכ"ל תמיר-פישמן: "מתחילת השנה, תגובת השוק דומה עד מאוד למה שחווינו בשנת 2008. פחד! היסטריה! מכירה של הכל ללא אבחנה ונפילת שווקים חדה כמעט בכל מקום בעולם. ההבדל המהותי והחשוב מכל הוא שבשנת 2008 היה בסיס כלכלי פיננסי אמיתי שהוביל למשבר ולנפילות והיה חשש מבוסס של התמוטטת המערכת הפיננסית העולמית יחדיו עם מדינות ובנקים. לעומת זאת, הנפילות בימים אלו הם מעיין תופעה של "פוסט טראומה" יותר מכל דבר אחר. הכלכלה העולמית אמנם מתרחבת בקצב נמוך מהרצוי ומהצפוי, אבל היא עדיין מתרחבת, המערכת הפיננסית העולמית בריאה וחזקה והדבר החשוב ביותר הוא שאין משבר כלכלי אמיתי. פשוט אין."
 
עוד אומר תמיר כי "באשר למשקיע, גם מי שקנה בשנת 2008 בתקופת המשבר הרוויח עשרות עד מאות אחוזים. לא ניתן להעריך מתי יבוא המפנה או עוד כמה זמן השווקים ימשיכו לרדת, אך בהחלט ניתן להעריך כי ההשקעה במניות בעת הזו הינה הזדמנות השקעה מעולה לטווח הארוך. מכפילי הרווח בעולם נמוכים כמעט היסטורית, מחירי האנרגיה בשפל ויחסי שווי השוק להון נמוכים. האפסייד הגדול הוא במניות בחו"ל ולכן אני ממליץ את השקעה ארוכת טווח בקרנות נאמנות גלובליות, תיקי חו"ל או תעודות סל גלובליות. צריך להיזהר מבחירה של מדינה אחת, אין בזה היגיון שכל השווקים בעולם נפלו ועדיף לעבור לפיזור רחב, להקטין סיכון ספציפי ולא לפגוע באפסייד. הכי חשוב, לא להיכנס לפאניקה...להירגע וזה יגיע".

יניב חברון, הכלכלן הראשי באקסלנס: "להגיד שהבנק יציב כמו סלע ואנחנו רוצים לרכוש אג"חים של הבנק זה רחוק מלהספיק! משבר האמון בבנקים מתדרדר היום כאשר הבנקים באירופה צונחים בכ-6% הבוקר. הבנקים המרכזיים עושים טעות עם ההרחבות המוניטריות והריביות השליליות. זה גורר תשואות שליליות באג"ח הממשלתי והופך את הסביבה העסקית של הבנקים לבעייתית מאוד ובלתי אפשרי להגיע לרווחיות מספקת, אם בכלל. הריביות השליליות לא תורמות לבנקים, אנשים לא לוקחים יותר הלוואות וספק אם זה תורם לצמיחה או להשקעות, אבל האובססיה של הבנקים המרכזיים להשיג יעד אינפלציה של 2% פשוט מעבירה אותם על דעתם ומובילה אותם לשימוש בכלים שאינם אפקטיביים. עוד וגרוע מזה, כלים אלו מובילים את המערכת הפיננסית לכאוס".
 
עוד אומר חברון כי "היום זה כבר משבר אמון, השוק לא מתמחר את הבנקים ע"פ הרווחיות הצפויה שלהם בשנים הקרובות וגם לא ע"פ הנכסים שלהם, השוק מתמחר סיכון לפשיטת רגל של המערכת הפיננסית. זה מצב מאוד מסוכן, בסופו של דבר מערכת פיננסית בנויה על אמון וכדי להחזיר אותו יש לפעול בעוצמה ובמהירות אחרת זה או יעלה יותר מידי כסף, או שזה יהיה מאוחר מדי. צריך לזכור שהמערכת הבנקאית, בעיקר האירופאית אבל לא רק, נמצאת תחת מתקפה כבר יותר משנה. חשש מגל של פשיטות רגל בסקטור האנרגיה, חשש ממחיקות נכסים וחוסר יכולת להגיע לרווחיות מספקת בסביבה הקיימת.
 
"ה-ECB יהיה חייב להכריז על תוכנית הלוואות לטווח ארוך (LTRO long term refinancing operation) למערכת הבנקאית האירופאית כדי למנוע מהם מצב של מחנק נזילות. כל תוכנית אחרת תהיה טעות. ב-2012 הם סיפקו לבנקים הלוואות בשווי של טריליון אירו לשלוש שנים. גם הפעם יספקו סכום דומה למח"מ ארוך אבל הריבית תצטרך להיות שלילית כדי לשפר את הרווחיות של הבנקים. הסביבה העסקית שלהם תוכל להשתפר רק אם האינפלציה תחזור להרים ראש (כשהנפט יתאושש) או שהבנקים המרכזיים יפנימו כבר ויורידו את יעד האינפלציה ויעברו ליעד צמיחה בלבד (בשיתוף פעולות פיסקליות של הממשלה כמובן)."

אלכס ז'ב'ינסקי, כלכלן ראשי מיטב דש: "כשעושים השוואה למשבר של שנת 2008 צריכים לקחת בחשבון שמשבר הסאבפריים התרחש בגלל שהלוואות רעות הקשורות לשוק הנדל"ן נארזו לחבילות של מוצרים מובנים הזכורות בשמות של ראשי תיבות שונות (CDO, CDL וכו') ונמכרו בשוק, כאשר המשקיעים לרוב לא ידעו להעריך את הסיכון האמתי של המוצרים. כך, הבנקים היו חשופים ישירות להלוואות הנדל"ן שהם נתנו בתקופת הבועה וגם למוצרים המובנים אותם רכשו לתיקי ההשקעות שלהם. לעומת זאת, היום החשיפה של הבנקים להלוואות למגזר האנרגיה מהוות רק כ-2%-3% מתיק ההלוואות, כאשר הלוואות אלה ברובן באיכות גבוהה. סך ההלוואות סאבפריים הגיעו בשיא ל-1.3 טריליון דולר. לעומת זאת, סך ההלוואות למגזר האנרגיה של הבנקים האמריקאים עומדים על כ-190 מיליארד דולר."

עוד אומר זב'ינסקי כי "צריך גם להגיד שמאזני הבנקים חזקים היום יותר מאשר לקראת המשבר 2008. הנפגעים העיקריים הפעם יהיו בעיקר המשקיעים הקטנים אשר הגדילו חשיפה לתחום האג"ח מתחת לדירוג השקעה, בפרט במגזר האנרגיה, באמצעות קרנות הנאמנות ותעודות הסל. המשקיעים האחרים, כולל המוסדיים, דווקא הקטינו את משקלם בסקטור".

אורי גרינפלד, כלכלן ראשי בפסגות: "האם מדובר במשבר של 2008? אני חושב שלא. משבר כה חריף נגרם ממיתון עולמי. להבדיל מ-2008, כיום ארה"ב נמצאת בסה"כ בצמיחה בקצב נאה וגם באירופה הצמיחה יציבה. נכון שקיים פחד לגבי סין, אך הממשל בסין מספיק חזק. כל עוד אין מיתון בסין, אין מיתון עולמי. אפשר להשוות את המצב כיום למה שהיה בשנת 2011. גם אז, השוק תיקן לאחר מכן כלפי מעלה. הפחד אז היה ממשבר בבנקים ומהתפרקות של גוש האירו. כיום החשש הוא מהתפרקות של סין, אולם, כאמור, לממשל הסיני יש מספיק כלים בכדי למנוע את המצב".
 
לגבי ההמלצה למשקיע, אומר גרינפלד כי "להישאר בשוק. הסיכוי שנדע לחזור בדיוק לפני שהעליות בשווקים מתחילות הוא אפסי. אי-אפשר לתזמן את השוק. עדיף להישאר ולנשום עמוק". 

תגובות לכתבה(46):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 31.
    להוציא פקמים מהבנקים ככה הם יתנו יותר ריבית!!! (ל"ת)
    גנבים ברישיון בנקים 13/02/2016 23:27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 30.
    יעצתי לפני שנה לרכוש רק נדלן-דירות בעיקר. בינתיים הספקת
    ר' עקיבא 13/02/2016 22:11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הספקתי לרכוש דירה ברחוב הקליר והיא מושכרת. יש לי קצת קשיים להחזיר את המשכנתא. לא בטוח שההצעה שנתתי לכם לפני שנה עדיין בתוקף. אז תזהרו חברים ותחשבו לפני כל צעד. גם לשים את הכסף בבנק זה לא הכי בטוח. אני שוקל לארוז את מטלטלי ולעשות טיול בעולם לזמן בלתי מוגבל. ארכוש קצת אירו ודולארים. מה כבר יכול להיות?
    סגור
  • 29.
    קנו בזק פרוטרום טבע פריגו וטאואר בהצלחה (ל"ת)
    צחי 12/02/2016 18:41
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 28.
    מיום א והמשך השבוע עליות נאות נקווה שקניתם קולים ולונגי (ל"ת)
    גדי לבל 12/02/2016 18:40
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 27.
    אלתיגעו בשורט ותעשו הפוך לגורביץ ותטא 1 הכושלים (ל"ת)
    יעקב 12/02/2016 18:39
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 26.
    ניגמר השוק החלש מיום א ויום ה בחול זה רק חיובי (ל"ת)
    עודד 12/02/2016 18:38
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 25.
    היה מימוש והסץיים חוזרים לעליות חדות (ל"ת)
    תמיר 12/02/2016 18:37
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 24.
    המניות ביום חמישי והמגמה השלילית השתנתה מיום ה.תירשמו (ל"ת)
    מנחם פרידמן 12/02/2016 18:37
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 23.
    מי שיושב בשורטים הוא טיפש גדול ויקבל מכה אנושה ביום א (ל"ת)
    מנחם פרידמן 12/02/2016 18:36
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 22.
    מפחיד אותי-אני מקשיב לרגשות שלי-קניתי פקמ (ל"ת)
    א 12/02/2016 08:37
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • טען עוד
  • 21.
    אני מסכים עם יניב חברון
    א 12/02/2016 08:35
    הגב לתגובה זו
    0 1
    הבנקים המרכזיים טועים. לכן יצאתי מהשוק ועברתי לפקמ.
    סגור
  • 20.
    כלכלן אמר-לנצל עליות ולצאת מהשוק !
    א 12/02/2016 08:31
    הגב לתגובה זו
    3 0
    אז יצאתי ואני מאד רגוע !
    סגור
  • 19.
    סכנה גדולה-תשמרו על הכסף שלכם !
    א 12/02/2016 08:30
    הגב לתגובה זו
    3 0
    אני בחוץ. היתה כתבה של בנקאי שאמר לנצל עליות לברוח מהשוק.
    סגור
  • 18.
    קניתי פק"מ לשמירת הכסף-עדיף לא להרוויח מאשר להפסיד ! (ל"ת)
    א 12/02/2016 08:29
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 17.
    S&P - 1450 שער הגיוני
    א 12/02/2016 08:28
    הגב לתגובה זו
    1 1
    ירידה של 40% בקירוב מ 2100 היא ירידה הגיונית צריך לצנן את השווקים לאחר עליות רצופות מאז 2008. ברחתי מכל השקעה.
    סגור
  • 16.
    הבועה התנפחה מאז 2008 !
    א 12/02/2016 08:25
    הגב לתגובה זו
    3 0
    השווקים עלו ברצף בגלל הבנקים המרכזיים שנתנו כסף ללא עלות.
    סגור
  • 15.
    לאלדר תמיר-יש משבר כלכלי מאז 2008 !
    א 12/02/2016 08:23
    הגב לתגובה זו
    4 0
    הבנקים המרכזיים דאגו לשוקי ההון עם ריביות 0 ולא דאגו לכלכלה האמיתית שמניעה את השווקים. לכן אני בחוץ הרבה זמן.
    סגור
  • 14.
    ככה זה שחיים מעמלות
    מוסדיים אפסיים 11/02/2016 19:01
    הגב לתגובה זו
    8 0
    איזו המלצה זאת לנשום עמוק.שווה ערך להתפלל. השוק במגמה יורדת .שימשך הרבה זמן.מי שישאר עם מניות יקבל ניירות שלא ששוות את הנייר.
    סגור
  • 13.
    המפולות מחזוריות ומתוכננות מראש
    וואצ׳ר 11/02/2016 18:16
    הגב לתגובה זו
    8 1
    רק עיוור או פתי לא מבחין בכך.בהצלחה.
    סגור
  • 12.
    השערים של סיטי גרופ ובנר אוף אמריקה כמו 2008
    אנחנו שם צריך להמתין 11/02/2016 16:48
    הגב לתגובה זו
    3 2
    ליציאה.
    סגור
  • 11.
    הכסף מתחיל לזרום אליי בגדול (ל"ת)
    הקלפן מלוד 11/02/2016 16:24
    הגב לתגובה זו
    1 2
    סגור
  • 10.
    זה בדיוק מה שקורה בניר חדרה שמלגזן כמו סעיד לוקח בחודש
    sus 11/02/2016 16:14
    הגב לתגובה זו
    2 3
    45000 אלף שקל בחודש אפו בכול הארץ מלגזן לקח סכום כזה שמפעל בקשיים לפרוק בלות פסלת לו צריך פרופסור להיות חבל על המפעל שיפול בגדול
    סגור
  • 9.
    אף אחד ממכם לא יודע אם מדובר במשבר אמיתי או לא מכיוון
    מאקרו 11/02/2016 15:39
    הגב לתגובה זו
    19 1
    שאתם לא יודעים מה מתחבא בספרים של הבנקים בעולם ואיזה סטרקצ'רים יתכן שגורמים בעיות... אלדד תמיר אומר שב-2008 מי שקנה הרוויח - העניין שב-2008 היו כלים לטפל..עכשיו מה נשאר? איזה כלי יש לך לטפל במשבר כאשר כולם עושים את אותו דבר ולמעשה נלחמים אחד בשני עד כדי כישלון?
    סגור
  • 8.
    אנחנו בתוך מפולת, קשה יותר מ 2008 (ל"ת)
    י 11/02/2016 15:36
    הגב לתגובה זו
    18 1
    סגור
  • אנחנו בתוך ואף אחד לא יכול לנבא מה יקרה
    שמטוב 11/02/2016 16:25
    הגב לתגובה זו
    10 1
    תפקיד האנליסטים וכל שאר משיאי העצות מטעם חברות ההשקעות הוא רק: להרגיע את אלו שרוצים לצאת מההשקעות אצלם. לא להקשיב לעצות שלהם. להשקיע השקעות נבונות יכול רק מי שיש לו הכרות מעולה עם החברות שבהן כדאי להשקיע, אני חושב שלרוב המשקיעים אין הכרות כזו (לכן ההשקעה בהן מסוכנת). לדעתי לרוב האנשים ההטוב ביותר הוא למשוך כספים בהקדם האפשרי . להכנס מחדש רק כאשר תסתמן רגיעה.
    סגור
  • זה אולי היה שיעור טוב למה כדאי להשקיע במדדים..
    יוסף פותר החלמות 11/02/2016 20:08
    הגב לתגובה זו
    2 0
    את מירב הכסף ולא המניות שבטח רוב הגדול פו של המשקיעים בכלל לא מבנים מה החברות עושות וכיצד הם מתנהלות למעשה גם ניתוחים פונדומנטלים לא מיצג את העתיד החברה אף אחד לא יודע איזה אקרובטיקה חשבונאית מתרחשת שם ,האם המוצר או השרות שהיא מוכרת היה לו ביקוש בעתיד ,האם החברה מנוהלת בצורה טובה ועוד סיבות רבות לכן למדתי במהלך הזמן שיותר בטוח להשקיע במדדים הם בטוחים יותר הם נותנים לך סטיית תקן נמוכה יותר והמחקרים מראים שזו השיטה העדיפה להשקעה לטווח הארוך שמשיגה תשואה עודפת מאשר תיק הבנוי מבחירת מניות (Stocks fishing) .אומנם התשואה בטווח הקצר יכולה להיות נמוחה יותר השוק עולה אבל בטווח הארוך ההסתברות לרווח עודף עולה על בחירת מניות .
    סגור
  • צודק-תעודות סל
    א 12/02/2016 08:50
    הגב לתגובה זו
    0 0
    למשקיע הקטן שלא מבין כדאי לקנות תעודות סל הצמודות למדדי הבורסה אבל צריך לזהות נכון את המגמה האם לקנות תעודת חסר או לונג. בהצלחה.
    סגור
  • 7.
    זהו אני כבר בחוץ, עדיף להיות מופסד 15% מאשר המון.....
    רם 11/02/2016 15:13
    הגב לתגובה זו
    17 5
    יושב על הגדר וממתין לשינוי כיוון שיגיע . אני לא מאזוכיסט.
    סגור
  • יושב על הגדר
    מוריס ב 11/02/2016 16:15
    הגב לתגובה זו
    3 1
    הי. אני רוצה לציין שהחלטה לצאת היא נכונה מבחינת ניהול סיכונים. אם לא צדקת חייב לסגור פוזיציות. דבר שני, אם אתה רואה שוק הלך נגדך והים הוא תפס כיוון מטה, ויותר מי זה, אם הכיוון לגמרי השתנה למה לא ללכת למטה ביחד איתו? בעיה בישראל, שסוחרים בשוק יודעים רק כיוון אחד, לקנות בזול ולמכור במחיר גבוה יותר. אני יודע על בשרי. זה קשה. צריך לעשות סוויץ בראש. וזה אפשרי.
    סגור
  • דבר ראשון תלוי במבנה התיק שלך ...............
    יוסף פותר החלומות 11/02/2016 20:22
    הגב לתגובה זו
    1 0
    עם הוא בנוי ממעט נירות ערך או הרבה נירות ערך האם נירות הערך הם דיפנסביות או יותר ספיקולנטיות או האם אתה מושקע ברובו במדדים .במקרה שלתיק ההשקעות שלך יש סטיית תקן נמוחה אולי טוב עשיתה אבל אם התיק שלך בנוי ממדדים (לפחות 15 נירות ערך) ו 5-10 אחוז מניות מקסימום אין טעם לצאת הפוך זה הזדמנות ללכת נגד המגמה ולהגדיל פוזיציה לתוך הירידות . מכוון שהסיכוי שלך לתזמן את הכניסה שואפת ל 0 קל וחומר שכאשר המגמה תשתנה אתה תפסיד כמעת את כל התיקון +הרןןח המשמעותי
    סגור
  • אתה צודק אני עושה את רק על הנפט
    רם 11/02/2016 17:12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נפט אני אוסף כרגע קצת קצת בכל ירידה.וגם הדאקס ממש קצת בכל פעם.לפעמים צריך להסתכן מסכים.
    סגור
  • לא ברור מה ניסית להגיד
    מישהו 11/02/2016 17:08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תנסה לנסח את זה מחדש
    סגור
  • שורטים יא זלמה, שורטים!!! (ל"ת)
    כסף בבנק 11/02/2016 17:59
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 6.
    המניות זולות ואפשר לאסוף עם אורך רוח של שנה קדימה (ל"ת)
    נשמע הגיוני לקנות 11/02/2016 15:06
    הגב לתגובה זו
    8 5
    סגור
  • זול זה עניין יחסי אבל בגדול אתה צודק (ל"ת)
    יוסף פותר החלומות 11/02/2016 20:23
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 5.
    מי שהקשיב לאנאל-ליסטים לפני שנה
    סטיב 11/02/2016 14:58
    הגב לתגובה זו
    10 2
    הפסיד הרבה כסף. הרבה מאוד כסף. מה שהם אומרים תעשו הפוך - אומרים שהמצב טוב - המצב גרוע וצריך להזהר. אומרים שהמצב גרוע - הגענו לשפל ועכשיו זה הזמן לקנות מניות. כל האנאל-ליסטים אמרו ב-2007 לקנות מניות. אף אנאל-ליסט ב-2010 לא אמר להכנס לשוק. כל האנאל-ליסטים אמרו לקנות מניות ב-2015 ממש לפני הקריסה.
    סגור
  • 4.
    אנחנו לא לפני מפולת אנחנו בתוך המפולת,אבל יש הזדמנות...
    אופטימי לטווח רחוק 11/02/2016 14:55
    הגב לתגובה זו
    11 3
    לאסוף בזהירות. אני אוסף קצת נפט בת.סל המפורסמת ביותר היום בעולם וגם מאוד מסוכנת בגלל התנודתיות וכן מצריך מעקב צמוד. ומדדים שונים שהם דיי בשפל. וכמובן רוכש קצת בכל פעם. תכלס זה סוג של הימור אם הכל יעלה אני עושה סיבוב יפה מאוד! אם ימשיך לרדת או שישאר במצב הנוכחי, זו בעייה:) כמובן שאני "מהמר" בבורסה רק עם 15% מכל ההון שלי.
    סגור
  • מהי ת.הסל המפורסמת? (ל"ת)
    שלומי 11/02/2016 15:09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • קסם נפט ,תכלית נפט או בחו"ל ETF - USO (ל"ת)
    יוסף פותר החלמות 11/02/2016 20:11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • סורי אני לא ממליץ לאף אחד רק רשמתי מה אני עושה. (ל"ת)
    אופטימי 11/02/2016 15:38
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • אתה עושה נכון כל עוד אתה לא שם את כל הביצים בסל אחד
    יוסף פותר החלומות 11/02/2016 20:24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    והחלק הספיקולנטי שלך על הנפט הוא במשקל קטן יחסית לכל ההון שלך .
    סגור
  • הכל בגדר המלצה בלבד
    אחד אחד 11/02/2016 15:21
    הגב לתגובה זו
    1 3
    http://www.bizportal.co.il/etf/quote/generalview/1129824
    סגור
  • 3.
    לא להקשיב להם קשקשנים לפחות עד 1320 תרשמו
    המנתח היחיד בעולם 11/02/2016 14:43
    הגב לתגובה זו
    3 3
    ופעם תגידו מילה טובה
    סגור
  • 2.
    רגע לפני מפולת??? כבר חודש בתוכה. (ל"ת)
    בועז 11/02/2016 14:30
    הגב לתגובה זו
    14 2
    סגור
  • כשאין פתרון פשוט אומרים שאין משבר. הזוי מכעיס ומצחיק
    ריאלי 11/02/2016 14:50
    הגב לתגובה זו
    16 2
    כל העולם בבלאגן מעשר כיוונים שונים.. להסתכל רק מהפריזמה הפיננסית זו הטעות. איראן סעודיה, נפט, סין, ריבית אפסית 10 שנים, צפון קוריאה, רוסיה ואירופה, מלחמה בסוריה.. להמשיך? כל הבלאגן הזה נותן את אותותיו בשווקים הפיננסיים שכמו תמיד הם האינדיקטור הרגיש ביותר למצב הכללי בעולם.
    סגור
  • 1.
    רק פוטים והרבה
    ברוך 11/02/2016 14:24
    הגב לתגובה זו
    10 5
    אמרתי מזמן היזהרו המצב בעולם לא טוב
    סגור