דרמה ענקית: לפי דיווחים, גרמניה צפויה לדרוש 'Grexit' - למשך 5 שנים

פגישת שרי האוצר הסתיימה ללא תוצאות, מחר - היום הגורלי לגבי עתידה של יוון בגוש
אלכסיס ציפראס, צילום: Getty images Israel
הסאגה היוונית במרחק שעות ספורות מהכרעה אך הלילה הדברים נראים הרבה פחות טוב מכפי שהם נראו בשישי בבוקר לאחר שיוון הגישה את ההצעה. שרי האוצר שלהגוש האירופי התכנסו היום לפגישה מכרעת שמטרתה הייתה לאשר את חידוש המו"מ על בסיס התכנית שהגישה יוון. עם זאת, מקורות מסרו ל'רויטרס' כי בחדר היה קונצנזוס מלא בקרב 18 שרי האוצר של הגוש כי יוון צריכה לעשות יותר בכדי לשכנע כי היא רצינית בכוונותיה לבצע רפורמות.
אמנם ההערכה הייתה כי הסכם כבר נמצא בהישג יד, אך הפגישה המכרעת היום הסתיימה ללא תוצאות. החלטה סופית בהחלט תצא לכל המאוחר מחר (יום א') בחצות (1:00 של יום ב' שעון ישראל).
זה התחיל טוב. לפי בלומברג, 3 הנושים העיקריים של יוון שהם קרן המטבע, האיחוד האירופי והנציבות האירופית הודיעו אמש כי תכנית הרפורמות שהגישה יוון ביום חמישי בלילה היא "בסיס לחידוש המו"מ" אך בשטח הוויכוח החריף בין הצדדים נמשך. נשיא ה'יורוגרופ' ג'רון דיסלבאום אמר לאחר 3 שעות של שיחות כי "אנחנו עדיין רחוקים מאוד, בשני המובנים - בתור התחלה בסוגיות התוכן ומעבר לזה ואולי בעיקר - בסוגיית האמון. כלומר האם ניתן לבטוח בממשלה היוונית שתעשה את מה שהיא מבטיחה. אתונה תצטרך להראות מחויבות גדולה מאוד בכדי לשחזר את האמון".
סוגייה קריטית נוספת: שרי האוצר הבהירו כי התכנית שהציעה יוון בחמישי בלילה אינה לוקחת בחשבון את ההתדרדרות הכלכלית מאז קרסו השיחות והבנקים ביוון נסגרו. לפי הערכות, הבנקים ביוון צריכים עוד 25 מיליארד אירו בכדי להתאושש מהסחרור אליו נכנסו. נזכיר כי תוך חצי שנה נמשכו מהבנקים ביוון פיקדונות בהיקף של כ- 40 מיליארד אירו.
שר האוצר הגרמני וולפגאנג שוובלה פיזר היום הצהרות לוחמניות ביותר כלפי יוון. לדבריו, השיחות היום עם יוון צפויות להיות "קשות באופן קיצוני". שוובלה הבהיר שוב כי כל תספורת או דחיית חובות היא לא חוקית ואמר גם כי "אנחנו לא יכולים לסמוך על ההבטחות שלהם, בחודשים האחרונים ועד לשעות אלה - כל האמון פשוט רוסק. אני לא חושב שנגיע בקלות להסכמות".
ההצעה של שר האוצר הגרמני: לפי דיווחים בתקשורת הגרמנית (ה-'FAZ' הגרמני), שוובלה דחה את ההצעה היוונית ומתכוון להציע שתי אפשרויות. האחת זה מהלך של הוצאת יוון מגוש האירו למשך 5 שנים ומתן תמיכה הומניטארית ליוונים. האופציה השניה היא להכריח את יוון לבצע מכירת נכסים בהיקף של 50 מיליארד אירו. במשרד האוצר הגרמני סירבו להתייחס לדיווח שמכה גלים ביבשת. בכירים בממשלת יוון טוענים כי הצעה כזו לא נתקבלה. בכל אופן, הצעה כזו עדיין לא הועלתה בדיונים היום. הנה ציוץ של כתב AFP בבריסל:
 
תגובות לכתבה(46):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 38.
    אייל גורביץ טאואר
    מנחם 12/07/2015 13:13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תיקח קצת אחריות,ניתחת את טאואר ב13/3,במאי ביוני ועכשיו ביולי,במרץ קבעת שהיא חזקה וזו הזדמנות קנייה,בניתוחים שבאו אח"כ התחלת לכבס מילים ולומר שהיא אחרי מהלך עליות גדול בשנה האחרונה והיא צריכה מימוש וצריך סבלנות.מדוע אתה לא מודה בטעות,מדוע במרץ המלצת עליה בשערי 70-72,אני וחברים רבים שלי קנינו בשערים הללו בעקבות הניתוחים שלך ומופסדים עכשיו עד 40% מהשקעותינו.כולם טועים וזה אנושי אך קח אחריות,תאמר טעיתי,את הכסף שנשרף אף אחד לא יחזיר.
    סגור
  • ניתןח טכני זה בולשיט
    שי האוטיסט 15/07/2015 03:17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סהכ כמה גורואים מחליטים לאזה כיוון ילך השוק סוחפים איתם פראיירים קבועים ואז הנבואה במרכאות מגשימה עצמה. ככה לא משקיעים, מילא אם הית משתמש בטכני ככלי עזר, אבל להשקיע כמו עדר עיוור אחרי גורו, זה מסוכן מקומך אינו בשוק אתה סרדין קטן.
    סגור
  • 37.
    ה״צהובון״ החדש
    yossi mam 12/07/2015 11:50
    הגב לתגובה זו
    0 0
    דבריי כאן הם חיזוק לדיברי לירן (מודעה 21)ביזפורטל הפך לצהובון כלכלי עם כותרות מפוצצות וכתבות דיי רדודות , אתם מאבדים קוראים ותיקים !!!!תהיו יותר עינינים ופחות דרמות וכותרות מפוצצות עם הרבה סימני שאלה !!!בהצלחה
    סגור
  • 36.
    דרמה ענקית מאד מאד מאד. חוג תאטרון.למה אין תמונה של דוב (ל"ת)
    יובל 12/07/2015 09:49
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 35.
    בשום כותרת עיתוני הכלכלה
    "הדרמה" לא מופיעה 12/07/2015 09:32
    הגב לתגובה זו
    2 0
    חוץ מביזפורטל. רק לידיעת האתר, היוונים טוענים שלא הייתה אמירה מהסוג הנ"ל ואף אחד לא הכריז האחרת באופן רשמי.
    סגור
  • 34.
    יוון
    סמי 12/07/2015 08:06
    הגב לתגובה זו
    3 0
    יוון הציגה הרבה גאווה לאומית בסוגיה שלה . אבי ז״ל תמיד אמר לי : אדם יכול להיות גאוותן בשתי מקרים : כשהוא עשיר או כשהוא מטומטם . אז שיוון תחליט- מי היא .
    סגור
  • 33.
    ירידות בבורסה (ל"ת)
    אבי 12/07/2015 07:35
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 32.
    גרמניה לא מאמינה ליוון (ל"ת)
    אבי 12/07/2015 07:34
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 31.
    הצעה גרמנית הוגנת (ל"ת)
    אבי 12/07/2015 07:32
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 30.
    666
    666 11/07/2015 23:53
    הגב לתגובה זו
    2 2
    666 מגיע
    סגור
  • טען עוד
  • 29.
    מחר ת"א צונחת עם הגריקאקסיט.... (ל"ת)
    בורסאי 11/07/2015 23:26
    הגב לתגובה זו
    1 3
    סגור
  • 28.
    הודיעו שאין הסכם (ל"ת)
    גל 11/07/2015 23:07
    הגב לתגובה זו
    1 2
    סגור
  • מה מקור הידיעה ?! (ל"ת)
    Moshe 12/07/2015 01:12
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 27.
    מחר ירידות של 1%
    גקי ברוך 11/07/2015 22:57
    הגב לתגובה זו
    1 2
    חוסר וודאות משגע את השחקנים מי שהעמיס קולים ביום חמישי עשה טעות מחר נראה שוב את 1640 במעו"ף
    סגור
  • 26.
    אירופיים נאיבים.....עוד עקיצה יונית
    גיא 11/07/2015 22:43
    הגב לתגובה זו
    1 2
    מתי יפול להם האסימונן....היוונים זה עם עצלן שאוהב את רמת החיים של אירופה.עוד 5 שנים נהיה באותו הסרט רק עם חוב יותר גדול...חחחח
    סגור
  • 25.
    גרמנים תנו להם כסף במתנה רק שיעזבו
    גרמני 11/07/2015 22:29
    הגב לתגובה זו
    0 2
    תנו להם ארגז של כסף עכשיו. מאשר יקחו לכם הכל במשך כל השנים
    סגור
  • 24.
    ספד ופורטוגל יפשטו רגל לפני יוון
    קליספרה 11/07/2015 22:25
    הגב לתגובה זו
    1 1
    חחחחחחחחח המומחים בטברנות ובסחיבת הזמן ומריחתו קליספרה חחחחח
    סגור
  • 23.
    רק אפריקה טובה בימים אלה (ל"ת)
    ניר 11/07/2015 21:48
    הגב לתגובה זו
    1 2
    סגור
  • 22.
    למה ביזפורטל כל הזמן בכתבות פאסימיות (ל"ת)
    שי 11/07/2015 21:27
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 21.
    ביזפורדרמה. . בקשה מביזפורטל
    לירן 11/07/2015 20:59
    הגב לתגובה זו
    4 0
    אני מייחל כבר ליום שהמילה דרמה לא תופיע בכותרות שלכם. האמת שכבר התייאשתי. מה באמת בכל שעתיים מתרחשת דרמה ענקית ? מתי פעם אחרונה ההיתם בשיחות בין 2 צדדים ? בכל תחום , בכל נושא , דרמה דרמה דרמה. אותי בתור קורא כבר איבדתם. בהצלחה לשאר הקוראים , שכנראה ילכו והטמעטו ככל שהדרמות ילכו ויגדלו
    סגור
  • 20.
    אלפים בהרצאת הבורסה כי פו ארץ האלופים (ל"ת)
    sדוד 11/07/2015 20:56
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 19.
    פו ממכים בהרצאת הבורסה תן לי ותן לך (ל"ת)
    sדוד 11/07/2015 20:54
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 18.
    8,13,11, אל תתנו לפוזיציה שלכם להטעות אתכם
    סוחר קטן 11/07/2015 20:43
    הגב לתגובה זו
    2 0
    כנראה אתם עמוסים בקולים ומקווים שהמציאות תתיישר לפי הפוזיציה שבניתם. אני באמת לא יודע מה יהיה המשך הסגעה היוונית ואני מניח ש 99% מהמשקיעים והסוחרים לא יודעים, לכן אני מניח שהשוק ימשיך להתנהג כפי ששוק מתנהג במצב חוסר ודאות, פעם למטה פעם למעלה. אבל לאמר בבטחון שמחר עליות חזקות זה משהו שלא הייתי בונה עליו פוזיציה ( או במילים אחרות הימור)
    סגור
  • 17.
    אני חוזר ואומר תדווחו רק עובדות / נתונים
    חכם חנוכה 11/07/2015 20:38
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בזה אתם טובים. לא שמועות, רכילות או פרשנות שלכם!
    סגור
  • 16.
    אינטרסנטים
    אבי 11/07/2015 20:32
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל אחד מדבר כאן מתוך אינטרס אישי ואני לא רואה שמתייחסים לעובדות בשטח. בורסה תעלה מחר או תרד מחר הכל שאלה של תוצאת פגישות היום ומחר בארופה.מה יקרה ומה יחליטו אף אחד עדיין לא יודע, אם הכיוון יהיה שלא יקבלו את ההצעה של יוונים אז בורסה תיפול מחר וגם ביום שני ולא מעניין מי בלונגים ומי בשורטים ומה רושמים בביזפורטל, לעומת זאות אם התוכנית תתקבל כבר מחר ללא התנגדויות תמשיך עם האופוריה ושוק יעלה. אז כל המהמרים ולא האינטרסנטים תמתינו ותקבלו את התשובות מהיום עד מחר בערב. זה לא יעזור לכם מי שבשורטים ומי שמפוצץ במניות.
    סגור
  • 15.
    Grexit זה בדיוק מה שצריך לעשות (ל"ת)
    אבי 11/07/2015 19:46
    הגב לתגובה זו
    7 3
    סגור
  • 14.
    יהיה הסכם עם יוון זה הכל הצגה וביז סתם מפחידים (ל"ת)
    ביז מפחידים כהרגלם 11/07/2015 19:40
    הגב לתגובה זו
    16 6
    סגור
  • יון תשאר בגוש
    אלי 11/07/2015 20:37
    הגב לתגובה זו
    3 1
    מרקל לא מוכנה שבמשמרת שלה יעיפו את יון הגלל תוצאות מלחמת העולם...
    סגור
  • 13.
    סגירת פוזיצייה של השורטיסטים תטיס את המניות למעלה !!! (ל"ת)
    דוד 11/07/2015 19:37
    הגב לתגובה זו
    10 3
    סגור
  • 12.
    יללה, בורחים מהבורסה וקנים....$$$ (ל"ת)
    זולי 11/07/2015 19:36
    הגב לתגובה זו
    17 5
    סגור
  • 11.
    הבורסה תעלה 1.5 מחר (ל"ת)
    עליות חזקות מחר 11/07/2015 19:35
    הגב לתגובה זו
    12 24
    סגור
  • 10.
    משחק והצגה
    אנחל 11/07/2015 19:34
    הגב לתגובה זו
    9 8
    הסוף לא יכול להיות אחרת מהסכם עם יוון. כולם יודעים את זה.
    סגור
  • צודק מאתיים אחוז (ל"ת)
    גרמני 11/07/2015 20:38
    הגב לתגובה זו
    2 2
    סגור
  • 9.
    ביזפוטל אלופים בלהפחיד (ל"ת)
    עליות חזקות מחר 11/07/2015 19:34
    הגב לתגובה זו
    16 21
    סגור
  • 8.
    ביזפורטל רק מפחיד (ל"ת)
    עליות חזקות מחר 11/07/2015 19:33
    הגב לתגובה זו
    16 20
    סגור
  • 7.
    הלך על הבורסה מחר. שימו לב שלמרות הראלי המטורף בעולם
    זיפו 11/07/2015 18:57
    הגב לתגובה זו
    7 10
    כאשר באירופה עלובשלושת ימי המסלר האחרונים 6% , באסיה 6-10 % וארהב 2% ביזפורטל פתחו את ההכנות למסחר מחר בכתבה פסימית שמנסה לפזר את אדי האופוריה שעדיין קיימים בשוק . כבר ביום חמישי הודעתי לכם שזיהיתי התארגנות של מוסדיים וביז לפתיחה שלילית ביום א. עכשיו אני ממש בטוח שביום ראשון הבורסה לא תעלה. אני צופה פתיחה חיובית מתונה וסיום שלילי. למגיב מס 1 אני מבין שתפסת את הפטנט.
    סגור
  • איזה קרציה אתה והפוטים שלך
    סיפורי פוגי 11/07/2015 22:33
    הגב לתגובה זו
    3 1
    נשק אותם כבר לשלום בדיוק כמו שנפרדת מאלה של שבוע שעבר. עייפת אותנו עם הדאגות שלך. נגב את הנזלת ותתקדם כבר.
    סגור
  • אתה נותן לביז יותר מידי קרדיט
    מתעניין 11/07/2015 19:31
    הגב לתגובה זו
    16 2
    באמת נראה לך שהם מכתיבים פה את השוק ?!? אתה מפרגן להם יותר מידי חחח
    סגור
  • 6.
    חבל שהם לא מנהלים מומ עם האיראנים
    ronen gaon 11/07/2015 18:54
    הגב לתגובה זו
    9 0
    אחרי שהם חסיימו עם יוון , צריך להעביר אותם למומ עם האיראנים.הם מנהלים מומ המבקש פתרון אמיתי השוזר ערכים.לא נראה שככה האמריקאים פועלים עם איראן
    סגור
  • 5.
    יאללה שיגיעו להסכמות..
    חבוש 11/07/2015 18:49
    הגב לתגובה זו
    7 0
    הבורסות יעלו, נקזז מהפסדים ונברח כמו טיל
    סגור
  • 4.
    מהיהודים התקשורת השמאל וביז דורשים שנאמין לערבים
    קליפ 11/07/2015 18:40
    הגב לתגובה זו
    5 10
    ונגיש להם את צווארנו לשחיטה לא כשרה. מה שהשגנו בזכות מלחמת מגן צודקת.. אני מציע בצניעות לא למהר להחזיר לטרוריסטים המחופשים לתמימים מהתקשורת
    סגור
  • אח שלי.לא הבנתי כלום. מה הקשר ליוונים? (ל"ת)
    ביטון 11/07/2015 19:35
    הגב לתגובה זו
    19 2
    סגור
  • ביטון, בחור תמים ונאיבי...הגרמנים אבדו אמון מהיוונים
    קליפ 11/07/2015 20:34
    הגב לתגובה זו
    1 1
    בגלל כמה יורו.....וממני מבקרשים להאמין לאירנים שיכבדו את "הסכם הגרעין" מהחמאס שיכבד "הסכם אי רציחתם של אזרחים..." ואתה אפילו לא רואה את ההקשר. קל להגיש צוואר יהודים. אבל על כספם הארופאים יילחמו
    סגור
  • 3.
    הגרמנים מחזירים ליוונים
    רוני אלוני פתאל 11/07/2015 18:38
    הגב לתגובה זו
    5 4
    עכשיו הם יוציאו את המיץ ליוונים העצלנים עד שיכנעו לכל הדרישות מחר תהיה הססנות בפתיחת המסחר בת"א
    סגור
  • 2.
    פשפשו כבר כסף אירופאים . יהיה בסדר נחזיר מהבורסה (ל"ת)
    יווני 11/07/2015 18:21
    הגב לתגובה זו
    2 2
    סגור
  • 1.
    בגלל הפוטים שלכם (ל"ת)
    שוב כותרות מפוצצות 11/07/2015 18:17
    הגב לתגובה זו
    10 5
    סגור