מגזין בארונס על המניה שכולם מכירים: "יכולה לצלול 28%"

אחרי עליבאבא - גם גו פרו חוטפת ממגזין בארונס והמשקיעים בוול סטריט כבר מענישים
מתן בן ברוך | (2)

יצרנית מצלמות האקסטרים הפופולרית 'גו פרו' (סימול: GPRO) חוטפת היום (ב') חזק במסחר בניו יורק וצוללת ביותר מ-5% למחיר של 33.3 דולר למניה. הסיבה? סקירה לא מחמיאה של מגזין ההשקעות הנחשב 'בארונס' עם תחזית לא נעימה להמשך הדרך של המניה.

בסקירה שהוציא המגזין אתמול (א') נכתב כי המניה עשויה לצלול עד לשפל של 25 דולר למניה - מדובר בירידה של כ-28% ממחיר הסגירה של המניה ביום שישי האחרון. נזכיר כי רק בשנה שעברה המניה הייתה במחיר שיא של 98 דולר ומאז נחתכה ביותר מ-50% כאשר רק מתחילת השנה המניה איבדה 44% מערכה.

על פי המגזין, המשקיעים בגו פרו "לחוצים" מכניסת מתחרים חדשים לענף כאשר 'אפל' מצוינת כמי שיכולה לנגוס ברווחי יצרנית המצלמות. אגב, אנליסטים רבים מאמינים כי אפל עשויה לשים לעצמה את גו פרו כמטרה לרכישה ומנגד אנליסטים אחרים סבורים כי לאפל יש משאבים משלה בכדי לבנות את המוצר בעצמה.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    רונן 12/11/2015 23:15
    הגב לתגובה זו
    במצב שחברה גדולה כמו אפל לדוגמא או כל חברה אחרת קונה את גופרו מה קורה למנייה?
  • 1.
    מכירים מומחה לניתוח טכני? (ל"ת)
    מחפש 28/09/2015 17:12
    הגב לתגובה זו
ג'ף בזוס אמאזון אמזון
צילום: AFP

סיפורה של חברה: אמזון חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה

מחנות למכירת ספרים קטנה לענקית טכנולוגיה ששווה היום קרוב לטריליון דולר. אלו הנק' המרכזיות בהיסטוריה של החברה ששינתה את כללי המשחק
עמית נעם טל |
ענקית הטכנולוגיה אמזון (סימול:AMZN) חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה, וזו הזדמנות מצוינת להיזכר בנקודות החשובות שמסבירות כיצד הפכה אמזון מחנות למכירת ספרים לענקית טכנולוגיה ששולטת כמעט בכל תחום, ושווה נכון להיום קרוב ל-960 מיליארד דולר.  החברה נוסדה ב-1994, והתפרסמה בתחילה בעיקר בזכות מכירות הספרים. ג'יף בזוס משמש ההקמה כיו"ר, נשיא ומנכ"ל החברה. האתר עצמו נפתח ב-1995 ופעל בתחילה בארה"ב בלבד. בהדרגה בפתח בזוס את האתר למדינות נוספות.   ב-1999 הפכה אמזון לפלטפורמת מכירות הספרים באונליין הגדולה בעולם, והיא מחליטה להיכנס לשוק נוסף: מכירות של מוזיקה ו-DVD, כאשר סל המוצרים שהציעה החברה ממשיך לגדול בהדרגה. ב-2008, אמזון הפכה להיות חברת המכירות הגדולה בעולם. ב-2018 הסתכמו המכירות שהתבצעו באתר של החברה ב-524 מיליארד דולר, או 45% מסכום כלל המכירות שבוצעו באינטרנט.  ב-2005 משיקה החברה את AMZN פריים, מועדון הלקוחות של החברה, שמציע שירות מהיר יותר, והנחות עבור מוצרים ספציפיים. נכון להיום, לחברה יש יותר מ-100 מיליון חברים במועדון זה, מועדון החברים השני בגודלו בעולם. ב-2007 משיקה החברה את הקינדל, רואה הספרים האלקטרוני ששינה את שוק הספרים בארה"ב. הרעיון של "חנות ספרים" במכשיר, שמאפשרת למשתמשים להוריד כל ספר בתוך שניות ללא תלות במיקום, היה חדשני וגרם להרבה כאב ראש עבור תעשיית המו"לות.  בתוך כך, הסיפור העיקרי של החברה בשנים האחרונות היה ההכנסות משירות הענן של החברה. הפלטפורמה הרשמית של Amazon Web Services) AWS) הושקה ביולי 2002, והתבססה בתחילה על מספר מצומצם של כלים ושירותים. ב-2004 הציע מהנדס בחברה להשתמש בתשתית המשמש לתפעול פעילות המסחר של החברה, וכך התרחבה משמעותית תחום שירותי הענן של החברה. הכנסות החברה מאז ההנפקה ב-1997 החברה הונפקה לראשונה ב-1997, ובאופן מפתיע, הרוכשים הראשונים סבלו מתשואות נמוכות במיוחד, כאשר התפוצצות בועת הדוט.קום זמן קצר לאחר מכן העיבה על הסנטימנט סביב חברות האינטרנט. המשבר הכלכלי של 2008-2009 וה"כסף הזול" שמציף את השווקים מאז, שינו את המשוואה עבור אמזון. ב-5 השנים האחרונות זינקה החברה ביותר מ-460%.