לקראת הפקיעה: PUT770 טס 112%, "ירידה מתחת ל-760 נק' עלולה ליצור לחץ"

כך אומר היום משה דואני מפרוקסימה. מדד המעו"ף מאבד בשעה זו 2.6%. מחזור המסחר ב-PUT780 מסתכם ב-27.7 מיליון שקלים
יוסי פינק |

מדד המעו"ף רשם היום ירידה של 2.3% זאת בהמשך לירידה של 1.4% אתמול. השבוע תתקיים פקיעת אופציות המעו"ף לחודש אפריל ובמסחר בנגזרים יש פעילות ערה. הפקיעה הקודמת הייתה ברמה של 740 נקודות ואילו נכון לאתמול נגע המעו"ף ברמה של קרוב ל-800 נקודות. עם זאת, לא נראה שהמהלך הגדול הלחיץ את סוחרי המעו"ף שביצעו התאמות. כרגע עומדת סטיית התקן הממוצעת על 27%, זאת ביחס ל-29% אתמול.

"בימים האחרונים יש ירידה בסטיות התקן אך מאז הפקיעה האחרונה יש בסה"כ עלייה בסטיות. בשל מכירות של פוטים בכסף וגידול ניכר בפעילות של הפוטים באזור הכסף, יש ירידה בסטייה הגלומה". כך אמר אתמול מנהל מחלקת מעו"ף באיי.בי.איי, עמיחי רובין.

משה דואני, מנהל חדר המסחר בפרוקסימה, אמר יום בשיחה עם BIzportal, כי "האופציות הפתוחות מצביעות על פקיעה ברמה של 760-790 נקודות וכרגע המדד נצמד לגבול התחתון. ברור שאם המדד יירד מתחת ל-760 נקודות זה ייצור לחץ שחקני המעו"ף. בימים האחרונים מתברר שיש גם מוכרים בשוק ההז וברור שתנודות כאלו זה לא נוח בשבוע פקיעה".

באופן כללי, לפי בדיקת Bizportal, בחודש אפריל הסתכם המחזור היומי הממוצע באופציות המעו"ף ב-263 מיליון שקלים, גידול של 13% ביחס למחזור היומי בממוצע בחודש מארס. נציין בתוך כך, כי במונחים של ערך נקוב, נרשם החודש גידול של 7% בהיקף הפעילות באופציות.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ג'ף בזוס אמאזון אמזון
צילום: AFP

סיפורה של חברה: אמזון חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה

מחנות למכירת ספרים קטנה לענקית טכנולוגיה ששווה היום קרוב לטריליון דולר. אלו הנק' המרכזיות בהיסטוריה של החברה ששינתה את כללי המשחק
עמית נעם טל |
ענקית הטכנולוגיה אמזון (סימול:AMZN) חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה, וזו הזדמנות מצוינת להיזכר בנקודות החשובות שמסבירות כיצד הפכה אמזון מחנות למכירת ספרים לענקית טכנולוגיה ששולטת כמעט בכל תחום, ושווה נכון להיום קרוב ל-960 מיליארד דולר.  החברה נוסדה ב-1994, והתפרסמה בתחילה בעיקר בזכות מכירות הספרים. ג'יף בזוס משמש ההקמה כיו"ר, נשיא ומנכ"ל החברה. האתר עצמו נפתח ב-1995 ופעל בתחילה בארה"ב בלבד. בהדרגה בפתח בזוס את האתר למדינות נוספות.  
ב-1999 הפכה אמזון לפלטפורמת מכירות הספרים באונליין הגדולה בעולם, והיא מחליטה להיכנס לשוק נוסף: מכירות של מוזיקה ו-DVD, כאשר סל המוצרים שהציעה החברה ממשיך לגדול בהדרגה. ב-2008, אמזון הפכה להיות חברת המכירות הגדולה בעולם. ב-2018 הסתכמו המכירות שהתבצעו באתר של החברה ב-524 מיליארד דולר, או 45% מסכום כלל המכירות שבוצעו באינטרנט.  ב-2005 משיקה החברה את AMZN פריים, מועדון הלקוחות של החברה, שמציע שירות מהיר יותר, והנחות עבור מוצרים ספציפיים. נכון להיום, לחברה יש יותר מ-100 מיליון חברים במועדון זה, מועדון החברים השני בגודלו בעולם. ב-2007 משיקה החברה את הקינדל, רואה הספרים האלקטרוני ששינה את שוק הספרים בארה"ב. הרעיון של "חנות ספרים" במכשיר, שמאפשרת למשתמשים להוריד כל ספר בתוך שניות ללא תלות במיקום, היה חדשני וגרם להרבה כאב ראש עבור תעשיית המו"לות.