3 סיבות מדוע ארה"ב עוברת רנסנס בייצור, ו-10 המוצרים המיוצאים ביותר
כתב הוול סטריט ג'ורנל, ג'ק יו, כתב על רעיונות חדשים וחמים שהכלכלנים מדברים עליהם לאחרונה: ה'בום' האמריקני בייצור. יו דיבר עם כלכלן בנק אוף אמריקה ומריל לינץ', ניל דאטה, שזיהה שלושה טרנדים שמביאים את הרנסנס האמריקני בייצור. ראשית, אמר דאטה כי "יתרונות מחירי הייצור כאשר מוציאים את הייצור למיקור חוץ מצטמצמים. שכר העבודה בשווקים המתעוררים מתעורר גם הוא, ומחירי הנפט והאנרגיה הופכים את השילוח להרבה יותר יקר מבעבר". עוד הוסיף יו כי "דבר זה מרחיב את מגוון המוצרים שהמפעלים האמריקנים מוכנים לייצר משיקולי 'עלות תועלת' ותחרות מחירים", (דאטה ממליץ להסתכל על ייצור מכונות מתקדמות, ולא צעצועים). שנית, הכלכלן אמר כי "מטבע הדולר חלש יותר, והוא עושה את מחירי הסחורות המיוצרות בארה"ב מאוד אטרקטיבי עבור קונים מבחוץ. הדולר נפל אל מול סל המטבעות בעולם בכמעט שליש בעשור האחרון". הסיבה השלישית בה נוקב דאטה היא כי "ייצור אנרגיה הוא תחום פורח בארצות הברית, ומחירי הגז הטבעי בו וביתר העולם צונחים. עובדה זו נותנת יתרון ליצרנים אמריקאים בתחומי המתכות, ציוד לתעשייה הימית, מכונות כבדות, כימיקלים ועוד, תעשיות שהן 'משתמשות כבדות בגז טבעי', זאת לפי דו"ח שפרסמה סיטיגרופ. בביזנס אינסיידר פרסמו את רשימת '10 המוצרים המיוצאים ביותר' ברשימת הייצוא בסך 2 טריליון הדולר של ארה"ב, זאת לפי הרשות לניתוח כלכלי אמריקאי. "הייצוא עוזר להוביל אותנו מהמשבר אל השיקום", כך אמרה אמיליה איסטרטה, המחברת הבכירה של הסקר. להלן 10 המוצרים המיוצאים ביותר מאז סוף המשבר ב-2010, ועד סוף הרבעון הראשון של 2011 מהמקום הראשון ועד המקום העשירי: ציוד חשמלי, מתכות מעובדות, ציוד רפואי\ספורט\שונות, מתכות ראשוניות, מזון, דלק ומוצרי פחם, מחשבים וציוד אלקטרוני, מיכון, כימיקלים, ציוד לתחבורה. בינתיים, הכלכלן טיילר כוהן, יצא גם הוא במאמר ברוח הדברים של דאטה, בדבר ה'בום' האמריקני בייצור. הוא רושם גם כי 3 מאפיינים חזקים מהווים פקטור להתגברות הייצור: אנרגיה מקומית, ביקוש עצום על ידי שווקים מתעוררים ואינטלגנציה מלאכותית ככאלה שעוזרות לפתור את הבעיות הגדולות בייצור שחוותה ארה"ב.
- 7.אריאל 09/04/2012 09:32הגב לתגובה זולכו תנפחו עוד בועה
- 6.חברים אלביט הדמיה 08/04/2012 19:07הגב לתגובה זותגובה ל4 שלום לך העים כול הבורסה לא בועה מה זה בועה אך מריצים את מניות הגז תראה את דלק נדלן העים עוד נמשיך אלביט הי עים עסקים גדולים עים כסף בקופה מה יש במניות הגז שהם רק עולים זה לא הרצאת מניות מה זה הרצה אלביט היתה 4000 אלף מה נשאר לה 1000 העים זה מציאות או לארוג את המניה אבקש תשובה מ4 תודה
- 5.באבא זיסר 08/04/2012 18:36הגב לתגובה זוואם לא...אז למשקיעים יפלו התחתונים...
- 4.דור 08/04/2012 18:23הגב לתגובה זוטיפשי לנסות להריץ מניה, טיפש מי שקונה מניה בגלל תגובות כאלו.
- 3.עים אבא זיסר יחלק דבדנדים אלביט טטוס לשחקים (ל"ת)אבא זיסר 08/04/2012 18:08הגב לתגובה זו
- 2.הרבה ממלצים על אלביט הדמיה מניה עים פטנציל (ל"ת)חברים 08/04/2012 18:03הגב לתגובה זו
- 1.סוף סוף יצא אלביט מהקבר שנה היתה בתרדמת (ל"ת)אלביט הדמיה 08/04/2012 18:00הגב לתגובה זו
פריון עקפה את התחזיות ברבעון השלישי - והמניה טסה
חברת פריון נטוורק -4.05% הדואלית פרסמה את הדו"חות לרבעון השלישי בהם רשמה ירידה בשורה העליונה והתחתונה אך ניפצה את תחזית ההכנסות של האנליסטים. המניה מזנקת 14% במסחר במחזור של 3.5 מיליון שקל - פי 10 מהממוצע היומי בחודש האחרון. ההכנסות של פריון ברבעון השלישי ירדו ל-52.6 מיליון דולר, וזאת לעומת הכנסות של 86.3 מיליון דולר ברבעון השלישי בתקופה המקבילה אשתקד. הירידה בהכנסות נבעה מהחלטת החברה לחתוך את עלויות רכישת הלקוחות מאז הרבעון השלישי ב-2014. עם זאת, החברה עקפה את התחזיות של האנליסטים שצפו הכנסות של 46.51 מיליון דולר. בשורה התחתונה הרווח הנקי (Non-GAAP) הסתכם ב-6.7 מיליון דולר ברבעון השלישי, לעומת הכנסות של 26.7 מיליון דולר ברבעון השלישי בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח למניה הסתכם ברבעון 0.09 דולרים - מעל צפי האנליסטים לרווח של 0.07 דולרים למניה. מנכ"ל פריון, ג'וזף מנדלבאום, ציין: "אני מרוצה מאוד מתוצאות הרבעון השלישי, לאור העובדה שהתעלינו על תחזית ההכנסות, ה-EBITDA המתואם והרווח הנקי על בסיס Non-GAAP. חשוב מכך, הרבעון השלישי מהווה ציון דרך משמעותי בתפנית הפעילות בחברה, מאחר וצד ההיצע בפעילות מוניטיזציית התוכנות שלנו חזרה להציג צמיחה בשורת ההכנסות לראשונה מזה 6 רבעונים, כרבעון לפני התוכניות. האסטרטגיה שלנו הביאה לתוצאות להן ציפינו, דבר המחזק את הערכותינו כי פעילות המוניטיזציה תמשיך להיות משמעותית עבור פריון עם מרווחים ותזרים מזומנים משמעותיים. במבט לעתיד, אנו צופים המשך צמיחה בהכנסות ברבעון הרביעי". "בצד הביקוש, מאחר והאינטגרציה של פתרון הפרסום ברשתות החברתיות שלנו לתוך פלטפורמת Growmobile כמעט והושלמה, תשומת הלב שלנו מצויה כיום בהגדלת ההשקעה במכירות ושיווק במטרה להביא לצמיחה בהכנסות", הוסיף מנדלבאום. "סיימנו את הרבעון עם 168 מפרסמים פעילים ועם ניהול קמפיינים פרסומיים בהיקף של כ-33 מיליון דולר, וזאת בחודשים הנחשבים כעונה החלשה של השנה.. הרבעון הרביעי החל טוב ואנו מצפים כי הוא יהיה הרבעון הטוב ביותר עד כה".