דיוויד קוסטמן מנכל אאוטבריין
צילום: נועם גלאי
דוחות

אאוטבריין פספסה את הצפי בדוחות; מעלה את התחזית לשנה כולה

חברת הפרסום הישראלית פספסה את צפי האנליסטים להכנסות ולרווח ברבעון השלישי בגלל רכישת Teads, אבל היא עדיין העלתה את התחזית לשנה כולה
רוי שיינמן |

חברת הפרסום הישראלית אאוטבריין  אאוטבריין פרסמה את תוצאותיה לרבעון השלישי שהיו מתחת לצפי האנליסטים. ההכנסות הסתכמו ב-224 מיליון דולר לצד רווח של 1 סנט למניה, בעוד צפי האנליסטים היה להכנסות של 228.4 מיליון דולר ולרווח של 3 סנט למניה. התוצאות מהוות ירידה של 2.5% בהכנסות לעומת הרבעון המקביל כאשר הרווח נשאר דומה.

לדברי החברה מה שהכביד על התוצאות ברבעון היו הוצאות בגין הרכישה של המתחרה Teads ורכישת יתרת האג"ח להמרה שהיו בידי המשקיעים בתמורה ל-110 מיליון דולר, כאשר נכון לתום הרבעון לחברה אין התחייבות ארוכות טווח באג"ח להמרה.

דיוויד קוסטמן, מנכ

דיוויד קוסטמן, מנכ"ל אאוטבריין; קרדיט: נועם גלאי

את הרבעון הרביעי החברה צופה לסיים עם רווח גולמי (Ex-TAC) של בין 67.5-72.5 מיליון דולר ו-EBITDA מתואם של בין 15-18.5 מיליון דולר, כך שלשנה כולה צופה החברה רווח גולמי (Ex-TAC) של בין 235.3-240.3 מיליון דולר, נמוך יותר מהתחזית הקודמת, ו-EBITDA מתואם של בין 35.3-38.8 מיליון דולר. התחזית הקודמת של החברה הייתה לרווח גולמי (Ex-TAC) של 238-248 מיליון דולר ול-EBITDA מתואם של 31.5-36 מיליון דולר.

"אנחנו ממשיכים לייצר שיפור במודל העסקי שלנו וחווים מומנטום חיובי בסיוע מנועי הצמיחה של החברה, המסייעים להציג רבעון חזק הכולל שיפור מתמשך ברווחיות", מסר דיוויד קוסטמן, מנכ"ל אאוטבריין. "השקת הבטא האחרונה של Moments מדגימה את התפקיד שלנו כחברה המובילה חדשנות בעולם האינטרנט הפתוח ופותחת אפשרויות חדשות למפרסמים ובעלי אתרי מדיה על-ידי שילוב חוויות סושיאל בOpen Web".

כאמור, במהלך הרבעון הודיעה אאוטבריין על עסקת ענק לרכישת חברת Teads המתחרה בתמורה ל-1 מיליארד דולר. העסקה צפויה להסגר ברבעון הראשון של 2025 והיא מורכבת מתשלום במזומן של 725 מיליון דולר, 25 מיליון דולר בתשלום עתידי, 35 מיליון מניות אאוטבריין ו-105 מיליון דולר במניות להמרה במחיר של מעל 10 דולר. לאחר השלמת המיזוג צפויה החברה להציג בשנת 2024 רווח גולמי ​​של 660-680 מיליון דולר ו-EBITDA מתואם של 180-190 מיליון דולר.

מניית אאוטבריין נסחרת לפי שווי של 236 מיליון דולר אחרי עלייה של 8.5% מתחילת השנה ושל 19% בשנה האחרונה. המניה נסחרת במכפיל 19 על הרווחים הצפויים לה בשנה הבאה.

קיראו עוד ב"גלובל"

מניית אאוטבריין בשנה האחרונה

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטיוטה. קרדיט: רשתות חברתיות

טויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר

ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה 

רן קידר |
נושאים בכתבה טויוטה

ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.

ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.

הגורם הסיני 

עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1% לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים, כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.

הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות. עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.

מגמה מעורבת בשאר העולם

בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת, מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.

אסיסי נשיא מצרים
צילום: מצרים

מצרים מפחיתה ריבית בפעם החמישית השנה: האינפלציה בירידה

האינפלציה במצרים 12.3%, הריבית על הלוואות כ-20%

משה כסיף |
נושאים בכתבה ריבית מצרים

הבנק המרכזי של מצרים הודיע על הפחתת ריבית חמישית בשנת 2025, לאחר שהאינפלציה הפתיעה כלפי מטה ואפשרה למעשה מדיניות מוניטרית מקלה יותר. הריבית על פיקדונות ירדה ב-100 נקודות בסיס לרמה של 18%, והריבית על הלוואות ירדה באותו שיעור ל-21%.

המהלך, של הבנק המרכזי שיצר הפתעה בקרב חלק מהכלכלנים, משקף את ניסיונה של קהיר לאזן בין הורדת עלויות המימון של המדינה והמערכת הבנקאית לבין שמירה על יציבות מחירים. למרות שהאינפלציה עדיין נמצאת ברמה דו-ספרתית, ההאטה האחרונה בקצב עליית המחירים מאפשרת לבנק המרכזי להמשיך בהדרגתיות במסלול ההורדות.

אינפלציה נמוכה מהצפוי

הגורם המרכזי שהביא להורדת הריבית הנוספת הוא ירידת האינפלציה הכללית ל-12.3% בנובמבר, נתון מפתיע לנוכח קיצוץ בסובסידיות הדלק שנעשה כחלק מרפורמות בתמיכת קרן המטבע. הבנק המרכזי ציין כי עדיין קיים לחץ מתמשך באינפלציה שאינה מזון, כמו עלויות שירותים וסחורות שאינן בסיסיות, וכן מתיחות גיאופוליטית עולמית כגורמי סיכון. המסר הוא שהקיצוץ מהווה התאמה זהירה לנתונים ולא שינוי מהותי במדיניות.

נזכיר כי בתחילת 2024, מצרים העלתה את הריבית לשיא והפחיתה את ערך המטבע בכ-40%. צעדים אלו היו חלק מתיקון רחב שנועד לייצב את שוק המטבע, לצמצם עיוותים ולאפשר כניסת מימון חיצוני. במקביל, מצרים קיבלה חבילת תמיכה גלובלית בהיקף של כ-57 מיליארד דולר כדי להתמודד עם לחצים חריפים כמו מחסור במטבע זר ותשלומי ריבית כבדים על התקציב. כל שינוי בריבית נבחן גם דרך הפריזמה של שירות החוב: ריבית גבוהה מדי מכבידה על המדינה, אך ריבית נמוכה מדי עלולה לפגוע ביכולת למשוך הון זר.

המטרה: אטרקטיביות למשקיעים זרים

מאז תחילת 2025, מצרים מבצעת הורדה הדרגתית בריבית תוך שמירה על פער מספיק גדול כדי להישאר אטרקטיבית למשקיעים זרים באפיקי חוב מקומיים. זהו איזון מורכב: הורדת הריבית מקלה על התקציב ועל פעילות עסקית, אך אם היא מהירה מדי, עלולה להתחדש לחץ על המטבע ועל האינפלציה.