המניה הישראלית שזינקה ב-30% והשלימה עלייה של 180% ב-5 חודשים
החברות הישראליות שנסחרות בוול סטריט בתקופה טובה. הם מספקות תשואה עודפת על המדדים המובילים בשנה האחרונה - הרבה יותר מהנאסד"ק וה-S&P 500. זה לא הומוגני, יש מניות שגם יורדות, אבל בממוצע הישראליות בעליות משמעותיות. זה נובע מריכוז של חברות בתחומים החמים וזה בעיקר קשור לתוצאות הכספיות הטובות על פני הרבעונים האחרונים.
זה נמשך גם ברבעון האחרון - יש מעל 130 חברות ישראליות בוול סטריט, כ-100 מכוסות על ידי אנליסטים. מעל 70% פרסמו תוצאות טובות והכו את התחזית. וזה קרה דווקא ברבעון שהסמי-ישראליות הגדולות - פאלו אלטו, ומובילאיי אכזבו. שורה של חברות גדולות הפתיעו לטובה, לרבות, נייס, טבע, וויקס, סייבר ארק, ורוניס, נובה, קמטק, ג'יי פרוג, סלברייט ועוד רבות.
מאנדיי ואודיטי דיווחו על תוצאות טובות, אבל התחזית קדימה הייתה בשיעורי צמיחה מעט נמוכים מהחזוי. השוק העניש אבל ליום אחד - וול סטריט השתכנעה שמדובר בחברות חזקות.
התמחור בוול סטריט בכלל ובחברות הישראליות בפרט, עשוי להיראות מהצד גבוה. אבל גם אלו שחושבים שהשוק יקר, לא מעיזים להגיד למכור. יקר זה עניין יחסי ובעולם של ריבית יורדת ומהפכה טכנולוגית, החשש מלהישאר בחוץ הוא גדול. וכך נוצרת עליית מחירים רצופה ונשברים שיאים, וזה מגיע גם לקטנות והבינוניות.
- היפו מפרסמת יעדים ל-2028 - והמניה קופצת
- היפו היכתה את הצפי בשורה התחתונה - המניה קופצת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בגל הנפקות של 2020-2021 הנפיקו הרבה חברות ישראליות בלי מודל עסקי ברור ובלי רווח באופק. הם דיברו על צמיחה. כי זה היה המצרך המבוקש אז על ידי האנליסטים. הם גייסו במכלול הרבה מיליארדים שמחזיקים אותם מעל המים. זה טוב להייטק הישראלי ולכללכה הישראלית. הגיוסים האלו היו חשובים מאוד, אחרת כמות הפיטורים בהייטק היתה של עוד מספר רבבות. יש היום בוול סטריט, מעל 20 חברות הייטק ישראליות שאלמלא הגיוס, היו כבר בקבר.
הכסף בקופה גם עוזר להם להתפתח ולהתקרב לרווח. חברת הביטוח הדיגיטלי הישראלית היפו (HIPPO) היפו עוד רחוקה מרווח, אבל היא מתקדמת היטב. להיפו יש 491 מיליון דולר במזומן ועד לפני מספר חודשים היא נסחרה ב-160-180 מיליון דולר. כתבנו על זה אז, אבל הדגשנו כי היא שורפת מזומנים. נכון, יש לה המון מזומנים לשרוף, וקונים בעצם את הפעילות בחינם (עם עודף), אבל 3 שנים והקופה נגמרת, אלא אם העסק מתאושש. הדוחות שלה מעידים על ירידה בקצב השריפה והמניה עלתה בעקבותם ב-34% והשלימה זינוק של פי 3 בתקופה קצרה.
- השורטיסטים מחכים לשוק בסיבוב
- האם אינטל "גנבה" מידע סודי מ-TSMC? סערה בתעשיית השבבים
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- קרוז, פיט או צ'אן: מיהו שחקן הקולנוע העשיר ביותר בכל הזמנים?
החברה פרסמה את תוצאותיה לשנת 2023 כולה, הכוללת את סך הפרמיה המופקת (TGP) שמטפסת מ-811 מיליון דולר ל-1.1 מיליארד דולר, המהווה עלייה של 40% מ-2022. הכנסות החברה גדלו באופן משמעותי של 75% מ-120 מיליון דולר ל-210 מיליון דולר. לטענת היפו, העלייה הגדולה הזו נבעה מעלייה בהיקף של מגזרי השירותים והביטוח כשירות (IaaS) של החברה, בשילוב עם שינויים מבניים במבנה ביטוח המשנה הספציפי לתכנית שלהם ב-Hipo Home Insurance Program (HHIP) .
היפו הסבירה כי היא צופה שההכנסות ב-2024 ימשיכו לצמוח בקצב מואץ ביחס ל-TGP, עלייה של יותר מ-60%, מ-210 מיליון דולר ב-2023 ליותר מ-340 מיליון דולר ב-2024. בינתיים, היפו הניבה הפסד נקי של 273.1 מיליון דולר ב-2023, בהשוואה להפסד של 333.4 מיליון דולר ב-2022.
ברבעון הרביעי של 2023, היפו רשמה 268 מיליון דולר ב-TGP, כאשר IaaS ו-HHIP תרמו 116.4 מיליון דולר ו-71.1 מיליון דולר, בהתאמה. סך ההכנסות ברבעון הרביעי הסתכמו ב-64.5 מיליון דולר, בהשוואה ל-35.8 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. בנוסף, היפו גם רשמה הפסד נקי של 42.3 מיליון דולר ברבעון הרביעי, בהשוואה להפסד נקי של 63.1 מיליון דולר מהתקופה הקודמת.
הפסד ה-EBITDA המתואם הגיע ל-22 מיליון דולר ברבעון הרביעי, ירידה של 53% לעומת הרבעון הרביעי של 2022. בנוסף, לחברה מזומנים והשקעות של 491 מיליון דולר.
המספרים הללו הפתיעו את המשקיעים בוול סטריט שהזניקו את המניה בלא פחות מ-34% אמש במסחר, מה שהביא את החברה לשווי של 471.4 מיליון דולר. אם לא די בכך, מניית החברה השלימה נסיקה של 180% ב-5 חודשים בלבד.
נשיא ומנכ"ל היפו, ריק מק'קתרון: "2023 הייתה שנת טרנספורמציה עבור היפו, שהודגשה על ידי ההשקה המורחבת של סוכנות הצרכנים שלנו, המשך הצמיחה וההצלחה של עסקי הביטוח כשירות שלנו, ופעולות נחרצות שננקטו לצמצום תנודתיות בתוכנית ביטוח הבית היפואי שלנו. אנחנו נכנסים לשנת 2024 מוכנים להתקפה, עם פעילות יעילה שמוכנה לשרת את מגזרי הליבה של לקוחותינו בשווקי הליבה שלנו, ועם אמון מחודש ניצור EBITDA מותאם חיובי ברבעון הרביעי".
- 1.י 07/03/2024 13:40הגב לתגובה זוזו רמת הסקירה שלכם? הדוח היה מצויין, הידידה במניה בגלל שינוי אסטרטגיה של החברה לעתיד.
ה-SU7 של שיואמי. קרדיט: רשתות חברתיותתוך פחות משנתיים, שיאומי רווחית יותר מטסלה
19 חודשים בלבד אחרי השקת הסדאן החשמלית SU7, חטיבת הרכב וה-AI של שיאומי מייצרת רווח רבעוני של כ-98 מיליון דולר, הרבה לפני טסלה ואחרים בענף; האקוסיסטם, המותג והיעילות הובילו לרווחיות מהירה
שיאומי ממשיכה להפתיע את תעשיית הרכב החשמלי, כאשר חטיבת ה-EV והבינה המלאכותית שלה מסכמת את הרבעון השלישי עם רווח של כ-98 מיליון דולר, פחות משנתיים לאחר שהשיקה את הסדאן החשמלית SU7. החברה הגיע לאיזון משמעותית מהר יותר מהמתחרות, היות וטסלה נזקקה ליותר
מחמש שנים עד שהציגה רווח רבעוני ראשון, ולי-אוטו הגיעה לכך רק אחרי כשנתיים. בעידן שבו רוב הסטארט-אפים בתחום שורפים מזומנים לאורך שנים, שיאומי נכנסת לתמונה עם יתרון מבני יוצא דופן: קהל עצום של משתמשים קיימים, אמון מותג גבוה, ואקו-סיסטם שמחברת את העולם הדיגיטלי
של הלקוחות עם עולם הרכב החדש.
כוחו של הרגל
הכניסה של שיאומי לעולם הרכב מתבססת על נכסים שהחברות המסורתיות פשוט אינן מחזיקות. מאות מיליוני משתמשים שכבר רכשו סמארטפונים, שעונים חכמים ומוצרים ביתיים של החברה הפכו לקהל טבעי לשלב הבא: הרכב
החשמלי. עבורם, עליית המדרגה מרכישת טלפון לרכישת רכב לא מצריכה שינוי תודעתי גדול: הם כבר נמצאים עמוק באקוסיסטם של שיאומי, סומכים על המותג ורגילים לממשקיו. בנוסף, הארכיטקטורה מבוססת התוכנה של רכבי החברה מאפשרת לה לייצר מקורות הכנסה נוספים מתוך מערכות הרכב, בדומה
למודלים שמוכרים מעולם המובייל. כך נוצרת סביבה שבה עלות גיוס הלקוח כמעט אפסית, וזה יתרון אדיר לחברה, בענף שבדרך כלל משלם סכומי עתק על כל לקוח חדש.
האסטרטגיה המנצחת: דגם יחיד והשקה שמתנהלת כמו מוצר אלקטרוני
שיאומי אימצה גישה שונה
לחלוטין מהמקובל בענף הרכב. במקום להשיק מספר רחב של דגמים ולחלק משאבים בין פיתוחים מקבילים, היא התמקדה בדגם אחד ויחיד, ה-SU7, וטיפלה בו כמו מוצר אלקטרוני מהונדס היטב. שרשרת אספקה הדוקה, שליטה גבוהה ברכיבים קריטיים ותכנון השקה המדמה את עולם הסמארטפונים יצרו
ביקוש גדול כבר מהרגע הראשון. וברגע שהחברה עמדה ביעדי הביקוש, היא היתה יכולה להתמקד ברווחיות ולא בהגדלת נפח מכירות, ובכך חסכה שנים של הפסדים שמאפיינות את רוב הכניסות החדשות לענף הרכב.
ה-YU7: הדגם השני שהפך להצלחה מסחררת בתוך שעות
כמעט
בלי להתאמץ, דגם ה-SUV השני של החברה, YU7, הפך במחצית 2025 לאחד הסיפורים החמים בשוק הרכב הסיני. בתוך שעות ספורות מקבלת ההזמנות כבר נרשמו כ-289 אלף הזמנות, נתון שממחיש כיצד מותג טכנולוגיה מצליח לייצר באזז שהמתחרות מתקשות לשחזר. ההתרחבות הזו הפכה את פעילות הרכב
של שיאומי לאחת המרכזיות בחברה, כאשר יותר מרבע מהכנסות הקבוצה כבר מגיעות ממנה, הרבה מעבר לזרוע ה-IoT ההיסטורית.
לצד האופטימיות, הענף הסיני כולו נכנס לתקופה מאתגרת. הממשלה מתכוונת לצמצם את הטבת המס על רכבים חשמליים והיברידיים, והמשך סבסוד הטרייד-אין
עדיין לא מובטח. כבר באוקטובר הורגשו ירידות במכירות הרכב, ושיאומי נאלצה לפעול כדי למזער פגיעה בביקוש. החברה מציעה ללקוחות הנחת גישור של עד כ-2,100 דולר למי שיזמין רכב עד סוף נובמבר ויקבל אותו במהלך 2026, צעד שמעודד הזמנות אך בהכרח יפגע במרווחי הרווח.
סאנה טאקאיצ’י יפן (קרדיט רשתות חברתיות)ראש ממשלת יפן מסרבת לסגת מהצהרות על טייוואן - המשבר מול סין מחריף
ראש ממשלת יפן, סאנאה טאקאיצ'י מבהירה שהתקפה על טייוואן הוא איום על יפן ויצדיק שימוש בכוח צבאי
ראש ממשלת יפן, סאנאה טאקאיצ'י, דחתה את הדרישה הסינית לחזור בה מהצהרותיה על טייוואן, והבהירה כי אין כל שינוי בעמדתה הביטחונית של טוקיו בנוגע למצב של איום אזורי. בכך, העמיקה טאקאיצ'י את המשבר המדיני הראשון שלה מאז שנכנסה לתפקיד בחודש שעבר.(להרחבה: לראשונה מאז מלחמת העולם השנייה: איומים במתקפות ישירות בין סין ליפן)
במוקד המחלוקת, התבטאות של טאקאיצ'י, שבה הצהירה כי תרחיש צבאי במיצר טאיוואן עלול להיחשב כאיום ישיר על קיומה של יפן. אמירה זו נחשבת לקפיצת מדרגה בעמדה היפנית, והיא עוררה תגובה חריפה מצד בייג'ינג שכללה צעדי ענישה כלכליים.
בסין הכריזו כי יינקטו "אמצעים חמורים" אם יפן לא תחזור בה מהאמירה, ובינתיים הוקפאו אישורי ייבוא של פירות ים יפניים, הופסקה תיירות מאורגנת מסין ליפן, וכן נעצרו אישורים להפצת סרטים יפניים בשוק הסיני. עם זאת, בייג'ינג עדיין לא איימה בפגיעה בייצוא נדירים - מהלך בעל השלכות רחבות יותר על הכלכלה העולמית.
טאקאיצ'י מצדה נוקטת קו כפול: מצד אחד היא שומרת על ניסוח כללי וזהיר ("החלטות יתקבלו בהתאם לנסיבות"), אך מצד שני אינה מוכנה להתנצל או לחזור בה. במסיבת עיתונאים הבוקר, טרם צאתה לפסגת ה-G20 בדרום אפריקה, הדגישה כי העמדה הממשלתית נותרה עקבית.
- המניות ביפן בשיא - ראשת הממשלה סנאֶה טאקאיצ'י מניעה עלייה חדה בשווקים
- האישה הראשונה שתנהיג את יפן ואיך זה משפיע על הניקיי?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המפגש הקודם בין טאקאיצ'י לנשיא סין שי ג'ינפינג נערך בפסגת APEC בקוריאה הדרומית, ובמהלכו סיכמו השניים על "קידום כולל של יחסים מועילים הדדית". כעת, מתברר כי הקרע סביב טאיוואן עלול להכתיב את הטון ביחסים הבילטרליים.
