אסף וונד היפו
צילום: היפו
זרקור

המניה הישראלית שזינקה ב-30% והשלימה עלייה של 180% ב-5 חודשים

החברות הישראליות בוול סטריט בעונת דוחות טובה - על פי בדיקת ביזפורטל מעל 70% מהם הפתיעו לטובה
דור עצמון | (1)

החברות הישראליות שנסחרות בוול סטריט בתקופה טובה. הם מספקות תשואה עודפת על המדדים המובילים בשנה האחרונה - הרבה יותר מהנאסד"ק וה-S&P 500. זה לא הומוגני, יש מניות שגם יורדות, אבל בממוצע הישראליות בעליות משמעותיות. זה נובע מריכוז של חברות בתחומים החמים וזה בעיקר קשור לתוצאות הכספיות הטובות על פני הרבעונים האחרונים. 

זה נמשך גם ברבעון האחרון - יש מעל 130 חברות ישראליות בוול סטריט, כ-100 מכוסות על ידי אנליסטים. מעל 70% פרסמו תוצאות טובות והכו את התחזית. וזה קרה דווקא ברבעון שהסמי-ישראליות הגדולות - פאלו אלטו, ומובילאיי אכזבו. שורה של חברות גדולות הפתיעו לטובה, לרבות, נייס, טבע, וויקס, סייבר ארק, ורוניס, נובה, קמטק, ג'יי פרוג, סלברייט ועוד רבות.

מאנדיי ואודיטי דיווחו על תוצאות טובות, אבל התחזית קדימה הייתה בשיעורי צמיחה מעט נמוכים מהחזוי. השוק העניש אבל ליום אחד - וול סטריט השתכנעה שמדובר בחברות חזקות.

התמחור בוול סטריט בכלל ובחברות הישראליות בפרט, עשוי להיראות מהצד גבוה. אבל גם אלו שחושבים שהשוק יקר, לא מעיזים להגיד למכור. יקר זה עניין יחסי ובעולם של ריבית יורדת ומהפכה טכנולוגית, החשש מלהישאר בחוץ הוא גדול. וכך נוצרת עליית מחירים רצופה ונשברים שיאים, וזה מגיע גם לקטנות והבינוניות. 

בגל הנפקות של 2020-2021 הנפיקו הרבה חברות ישראליות בלי מודל עסקי ברור ובלי רווח באופק. הם דיברו על צמיחה. כי זה היה המצרך המבוקש אז על ידי האנליסטים. הם גייסו במכלול הרבה מיליארדים שמחזיקים אותם מעל המים. זה טוב להייטק הישראלי ולכללכה הישראלית. הגיוסים האלו היו חשובים מאוד, אחרת כמות הפיטורים בהייטק היתה של עוד מספר רבבות. יש היום בוול סטריט, מעל 20 חברות הייטק ישראליות שאלמלא הגיוס, היו כבר בקבר.

הכסף בקופה גם עוזר להם להתפתח ולהתקרב לרווח. חברת הביטוח הדיגיטלי הישראלית היפו (HIPPO) היפו עוד רחוקה מרווח, אבל היא מתקדמת היטב. להיפו יש 491 מיליון דולר במזומן ועד לפני מספר חודשים היא נסחרה ב-160-180 מיליון דולר. כתבנו על זה אז, אבל הדגשנו כי היא שורפת מזומנים. נכון, יש לה המון מזומנים לשרוף, וקונים בעצם את הפעילות בחינם (עם עודף), אבל 3 שנים והקופה נגמרת, אלא אם העסק מתאושש. הדוחות שלה מעידים על ירידה בקצב השריפה והמניה עלתה בעקבותם ב-34% והשלימה זינוק של פי 3 בתקופה קצרה.

קיראו עוד ב"גלובל"

החברה פרסמה את תוצאותיה לשנת 2023 כולה, הכוללת את סך הפרמיה המופקת (TGP) שמטפסת מ-811 מיליון דולר ל-1.1 מיליארד דולר, המהווה עלייה של 40% מ-2022. הכנסות החברה גדלו באופן משמעותי של 75% מ-120 מיליון דולר ל-210 מיליון דולר. לטענת היפו, העלייה הגדולה הזו נבעה מעלייה בהיקף של מגזרי השירותים והביטוח כשירות (IaaS) של החברה, בשילוב עם שינויים מבניים במבנה ביטוח המשנה הספציפי לתכנית שלהם ב-Hipo Home Insurance Program (HHIP) .

היפו הסבירה כי היא צופה שההכנסות ב-2024 ימשיכו לצמוח בקצב מואץ ביחס ל-TGP, עלייה של יותר מ-60%, מ-210 מיליון דולר ב-2023 ליותר מ-340 מיליון דולר ב-2024. בינתיים, היפו הניבה הפסד נקי של 273.1 מיליון דולר ב-2023, בהשוואה להפסד של 333.4 מיליון דולר ב-2022.

ברבעון הרביעי של 2023, היפו רשמה 268 מיליון דולר ב-TGP, כאשר IaaS ו-HHIP תרמו 116.4 מיליון דולר ו-71.1 מיליון דולר, בהתאמה. סך ההכנסות ברבעון הרביעי הסתכמו ב-64.5 מיליון דולר, בהשוואה ל-35.8 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. בנוסף, היפו גם רשמה הפסד נקי של 42.3 מיליון דולר ברבעון הרביעי, בהשוואה להפסד נקי של 63.1 מיליון דולר מהתקופה הקודמת.

הפסד ה-EBITDA המתואם הגיע ל-22 מיליון דולר ברבעון הרביעי, ירידה של 53% לעומת הרבעון הרביעי של 2022. בנוסף, לחברה מזומנים והשקעות של 491 מיליון דולר.

המספרים הללו הפתיעו את המשקיעים בוול סטריט שהזניקו את המניה בלא פחות מ-34% אמש במסחר, מה שהביא את החברה לשווי של 471.4 מיליון דולר. אם לא די בכך, מניית החברה השלימה נסיקה של 180% ב-5 חודשים בלבד.

נשיא ומנכ"ל היפו, ריק מק'קתרון: "2023 הייתה שנת טרנספורמציה עבור היפו, שהודגשה על ידי ההשקה המורחבת של סוכנות הצרכנים שלנו, המשך הצמיחה וההצלחה של עסקי הביטוח כשירות שלנו, ופעולות נחרצות שננקטו לצמצום תנודתיות בתוכנית ביטוח הבית היפואי שלנו. אנחנו נכנסים לשנת 2024 מוכנים להתקפה, עם פעילות יעילה שמוכנה לשרת את מגזרי הליבה של לקוחותינו בשווקי הליבה שלנו, ועם אמון מחודש ניצור EBITDA מותאם חיובי ברבעון הרביעי".

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    י 07/03/2024 13:40
    הגב לתגובה זו
    זו רמת הסקירה שלכם? הדוח היה מצויין, הידידה במניה בגלל שינוי אסטרטגיה של החברה לעתיד.
בריינסוויי
צילום: יח"צ

FDA אישרה קסדה ביתית לטיפול בדיכאון – מה זה אומר לשוק?

מכשיר ה-tDCS של Flow  יושק בארה"ב ב-2026 במחיר 500 דולר; האם בריינסווי הישראלית עלולה להיפגע?



רן קידר |

רשות המזון והתרופות האמריקאית (FDA) העניקה אישור ראשון מסוגו למכשיר ביתי לטיפול בדיכאון מג'ורי (MDD). מדובר בקסדת ה-FL-100 של חברת Flow השוודית, המבוססת על גירוי חשמלי מוחי מסוג tDCS (Transcranial Direct Current Stimulation). האישור, דרך מסלול Pre-Market Approval (PMA) המחמיר, מאפשר שימוש ביתי תחת פיקוח רפואי מרחוק. Flow מתכננת השקה מסחרית בארה"ב במחצית השנייה של 2026, במחיר של כ-500 דולר - דומה למחיר באירופה, שם המכשיר זמין מאז 2020.

ה-FL-100 שוקל 150 גרם, קל יותר מאוזניות אלחוטיות סטנדרטיות, ומספק גירוי חשמלי בעוצמה נמוכה של 2 מיליאמפר דרך אלקטרודות על המצח. הטיפול נמשך 30 דקות, חמש פעמים בשבוע, ומכוון לאזור הקדם-מצחי (DLPFC) האחראי לוויסות מצב רוח. הנתונים הקליניים, המבוססים על ניסוי פאזה 2 עם 174 משתתפים ב-2024, הראו ירידה של 40% בתסמיני הדיכאון בקבוצת הטיפול לעומת 22% בקבוצת הדמה, לאחר ארבעה שבועות. מטא-אנליזה מ-2025 של 25 מחקרים (n=1,200) אישרה יעילות tDCS כטיפול עזר.

האישור מגיע על רקע עלייה של 15% במקרי דיכאון מג'ורי בארה"ב בין 2020 ל-2025, עם 21 מיליון מבוגרים מושפעים (15.5% מהאוכלוסייה). נשים סובלות פי שתיים מגברים (10.3% לעומת 6.2%), ו-13.1% מבני 12 ומעלה דיווחו על תסמינים.

לפי נתוניהרשויות, תרופות נוגדות דיכאון, כמו SSRI, יעילות ב-50%-60% מהמקרים, אך 56% מהמטופלים מפסיקים את הטיפול הראשון תוך שישה חודשים עקב תופעות לוואי כמו עלייה במשקל (25%), הפרעות שינה (18%) והפחתת ליבידו (15%). tDCS מציע חלופה לא פולשנית, ללא תרופות, עם שיעור נשירה נמוך של 8% בניסויים.

Flow, שהוקמה ב-2016, גייסה 22 מיליון דולר עד 2024, וכעת בסבב גיוס נוסף של 30 מיליון דולר בהובלת Khosla Ventures. החברה מדווחת על 10,000 משתמשים באירופה, עם שיפור ממוצע של 35% בדירוג MADRS (מדד חומרת דיכאון) לאחר 10 שבועות. האישור כולל אפליקציה לניטור התקדמות, עם תזכורות ושילוב נתונים רפואיים. עם זאת, המכשיר דורש מרשם ואינו מיועד למצבים חריפים או כטיפול יחיד ללא פיקוח.

רובו אדוויזררובו אדוויזר

יועץ השקעות AI הונפק בוול סטריט - מה קרה למניה של וולת'פרונט

הרובו-אדוויזר הראשון שנסחר בשוק ההון רווחי וצומח, אבל 76% מההכנסות תלויות במשתנה אחד מרכזי



רן קידר |
נושאים בכתבה רובו אדוויזר


וולת'פרונט השלימה אתמול את הנפקתה הראשונה בבורסת נאסד"ק תחת הסימול WLTH, והפכה לרובו-אדוויזר הראשון שנסחר בשוק ההון הציבורי. המניה נקבעה במחיר 14 דולר, בתחום העליון של הטווח המתוכנן (12-14 דולר), וגייסה 484.6 מיליון דולר - 300.55 מיליון לחברה ו-184.06 מיליון לבעלי מניות מוכרים. שווי השוק הראשוני עמד על 2.63 מיליארד דולר. המניה עולה כעת ב-3.6%. 

ההנפקה, שהתעכבה עקב השבתת הממשלה באוקטובר, הגיעה בשוק הנפקות שמתאושש: חברות פינטק גייסו 6.5 מיליארד דולר ב-2025, אך הביצועים היו מאופקים.

החברה מנהלת 88 מיליארד דולר בנכסים נכון ליולי 2025, עם 1.3 מיליון לקוחות, רובם מילניאלס ודור Z. מדובר בצמיחה של 70% בהכנסות השנתיות מ-200 מיליון דולר ב-2023 ל-340 מיליון דולר ב-2025, לצד רווח נקי של 123 מיליון דולר - שולי רווח של 36%. נתונים אלה, המופיעים בטופס S-1 ל-SEC, מצביעים על יתרון מבני: אוטומציה מלאה ללא סניפים או יועצים אנושיים, שמאפשרת עלויות נמוכות והתרחבות יעילה.

מקור ההכנסות: 76% ממזומן, לא מהשקעות

מודל העסקים של וולת'פרונט שונה מחברות פינטק מסורתיות. כ-76% מההכנסות מגיעות מניהול מזומן - 47 מיליארד דולר מתוך הנכסים הכוללים - דרך חשבונות חיסכון בריבית גבוהה (APY של 3.50% נכון לנובמבר 2025). החברה מפקידה את הכספים בבנקים שותפים, גוזרת פער בין הריבית שהבנקים משלמים (כ-4.5%-5%) לבין זו שהיא מעבירה ללקוחות. שירותי ייעוץ השקעות תורמים רק 24%, בעיקר דמי ניהול של 0.25% על תיקים אוטומטיים.

המודל הזה פרח בסביבת ריבית גבוהה: מאז 2022, הפדרל ריזרב העלה את הריבית ל-5.25%-5.50%, מה שהפך חשבונות מזומן לאטרקטיביים יותר ממניות תנודתיות. כתוצאה, נכסי המזומן גדלו ב-42% ב-2025. מנכ"ל החברה, דייוויד פורטונאטו, ציין בראיון כי הלקוחות אינם ספקולנטים, אלא משקיעים ארוכי טווח המחפשים יציבות. סמנכ"ל הכספים אלן אימברמן הוסיף כי 62.99% מההכנסות הופכות למזומן זמין, הודות למודל ללא הלוואות.

הריבית: מנוע צמיחה עם סיכון מובנה

עם זאת, הריבית היא הגורם הקריטי. הפדרל ריזרב הוריד את הריבית ב-0.25% בנובמבר 2025, והשוק מצפה לירידות נוספות ל-2.5%-3% עד 2027. דוחות החברה מזהירים כי ירידה של 1% בריבית עלולה לצמצם את ההכנסות ממזומן ב-40%-50%, שכן הפער יקטן. בתקופות ריבית נמוכה בעבר (2010-2020), וולת'פרונט הסתמכה על גידול לקוחות - מ-100 אלף ב-2015 ל-1.3 מיליון כיום - אך הרווחיות ירדה ל-10%-15%.