המניה הישראלית שזינקה ב-30% והשלימה עלייה של 180% ב-5 חודשים
החברות הישראליות שנסחרות בוול סטריט בתקופה טובה. הם מספקות תשואה עודפת על המדדים המובילים בשנה האחרונה - הרבה יותר מהנאסד"ק וה-S&P 500. זה לא הומוגני, יש מניות שגם יורדות, אבל בממוצע הישראליות בעליות משמעותיות. זה נובע מריכוז של חברות בתחומים החמים וזה בעיקר קשור לתוצאות הכספיות הטובות על פני הרבעונים האחרונים.
זה נמשך גם ברבעון האחרון - יש מעל 130 חברות ישראליות בוול סטריט, כ-100 מכוסות על ידי אנליסטים. מעל 70% פרסמו תוצאות טובות והכו את התחזית. וזה קרה דווקא ברבעון שהסמי-ישראליות הגדולות - פאלו אלטו, ומובילאיי אכזבו. שורה של חברות גדולות הפתיעו לטובה, לרבות, נייס, טבע, וויקס, סייבר ארק, ורוניס, נובה, קמטק, ג'יי פרוג, סלברייט ועוד רבות.
מאנדיי ואודיטי דיווחו על תוצאות טובות, אבל התחזית קדימה הייתה בשיעורי צמיחה מעט נמוכים מהחזוי. השוק העניש אבל ליום אחד - וול סטריט השתכנעה שמדובר בחברות חזקות.
התמחור בוול סטריט בכלל ובחברות הישראליות בפרט, עשוי להיראות מהצד גבוה. אבל גם אלו שחושבים שהשוק יקר, לא מעיזים להגיד למכור. יקר זה עניין יחסי ובעולם של ריבית יורדת ומהפכה טכנולוגית, החשש מלהישאר בחוץ הוא גדול. וכך נוצרת עליית מחירים רצופה ונשברים שיאים, וזה מגיע גם לקטנות והבינוניות.
- היפו מפרסמת יעדים ל-2028 - והמניה קופצת
- היפו היכתה את הצפי בשורה התחתונה - המניה קופצת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בגל הנפקות של 2020-2021 הנפיקו הרבה חברות ישראליות בלי מודל עסקי ברור ובלי רווח באופק. הם דיברו על צמיחה. כי זה היה המצרך המבוקש אז על ידי האנליסטים. הם גייסו במכלול הרבה מיליארדים שמחזיקים אותם מעל המים. זה טוב להייטק הישראלי ולכללכה הישראלית. הגיוסים האלו היו חשובים מאוד, אחרת כמות הפיטורים בהייטק היתה של עוד מספר רבבות. יש היום בוול סטריט, מעל 20 חברות הייטק ישראליות שאלמלא הגיוס, היו כבר בקבר.
הכסף בקופה גם עוזר להם להתפתח ולהתקרב לרווח. חברת הביטוח הדיגיטלי הישראלית היפו (HIPPO) היפו עוד רחוקה מרווח, אבל היא מתקדמת היטב. להיפו יש 491 מיליון דולר במזומן ועד לפני מספר חודשים היא נסחרה ב-160-180 מיליון דולר. כתבנו על זה אז, אבל הדגשנו כי היא שורפת מזומנים. נכון, יש לה המון מזומנים לשרוף, וקונים בעצם את הפעילות בחינם (עם עודף), אבל 3 שנים והקופה נגמרת, אלא אם העסק מתאושש. הדוחות שלה מעידים על ירידה בקצב השריפה והמניה עלתה בעקבותם ב-34% והשלימה זינוק של פי 3 בתקופה קצרה.
- קליפורניה נגד טסלה: אולטימטום לשינוי הפרסומים על הנהיגה האוטונמית
- הקרב על האוטונומי: וויימו מגייסת לפי שווי של מעל 100 מיליארד דולר
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- אילון מאסק = 2 מיליון ישראלים = 1 מיליון אמריקאים
החברה פרסמה את תוצאותיה לשנת 2023 כולה, הכוללת את סך הפרמיה המופקת (TGP) שמטפסת מ-811 מיליון דולר ל-1.1 מיליארד דולר, המהווה עלייה של 40% מ-2022. הכנסות החברה גדלו באופן משמעותי של 75% מ-120 מיליון דולר ל-210 מיליון דולר. לטענת היפו, העלייה הגדולה הזו נבעה מעלייה בהיקף של מגזרי השירותים והביטוח כשירות (IaaS) של החברה, בשילוב עם שינויים מבניים במבנה ביטוח המשנה הספציפי לתכנית שלהם ב-Hipo Home Insurance Program (HHIP) .
היפו הסבירה כי היא צופה שההכנסות ב-2024 ימשיכו לצמוח בקצב מואץ ביחס ל-TGP, עלייה של יותר מ-60%, מ-210 מיליון דולר ב-2023 ליותר מ-340 מיליון דולר ב-2024. בינתיים, היפו הניבה הפסד נקי של 273.1 מיליון דולר ב-2023, בהשוואה להפסד של 333.4 מיליון דולר ב-2022.
ברבעון הרביעי של 2023, היפו רשמה 268 מיליון דולר ב-TGP, כאשר IaaS ו-HHIP תרמו 116.4 מיליון דולר ו-71.1 מיליון דולר, בהתאמה. סך ההכנסות ברבעון הרביעי הסתכמו ב-64.5 מיליון דולר, בהשוואה ל-35.8 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. בנוסף, היפו גם רשמה הפסד נקי של 42.3 מיליון דולר ברבעון הרביעי, בהשוואה להפסד נקי של 63.1 מיליון דולר מהתקופה הקודמת.
הפסד ה-EBITDA המתואם הגיע ל-22 מיליון דולר ברבעון הרביעי, ירידה של 53% לעומת הרבעון הרביעי של 2022. בנוסף, לחברה מזומנים והשקעות של 491 מיליון דולר.
המספרים הללו הפתיעו את המשקיעים בוול סטריט שהזניקו את המניה בלא פחות מ-34% אמש במסחר, מה שהביא את החברה לשווי של 471.4 מיליון דולר. אם לא די בכך, מניית החברה השלימה נסיקה של 180% ב-5 חודשים בלבד.
נשיא ומנכ"ל היפו, ריק מק'קתרון: "2023 הייתה שנת טרנספורמציה עבור היפו, שהודגשה על ידי ההשקה המורחבת של סוכנות הצרכנים שלנו, המשך הצמיחה וההצלחה של עסקי הביטוח כשירות שלנו, ופעולות נחרצות שננקטו לצמצום תנודתיות בתוכנית ביטוח הבית היפואי שלנו. אנחנו נכנסים לשנת 2024 מוכנים להתקפה, עם פעילות יעילה שמוכנה לשרת את מגזרי הליבה של לקוחותינו בשווקי הליבה שלנו, ועם אמון מחודש ניצור EBITDA מותאם חיובי ברבעון הרביעי".
- 1.י 07/03/2024 13:40הגב לתגובה זוזו רמת הסקירה שלכם? הדוח היה מצויין, הידידה במניה בגלל שינוי אסטרטגיה של החברה לעתיד.
רובוטיקה (רשתות)למה מניית הרובוטיקה הזאת מזנקת היום ב-80%?
חברת AMC Robotics, שפועלת מאז 2014 והשלימה לאחרונה מיזוג SPAC, מציגה רובוט אבטחה אוטונומי למחסנים, שווי שוק של כ־250 מיליון דולר והיקף מצומצם של מניות זמינות למסחר
מניית AMC Robotics (AMCI) מזנקת ב-80%, יום אחד בלבד לאחר זינוק חד של כ־168%. העלייה האחרונה מצטרפת לגל עניין שנוצר סביב החברה בעקבות שורת התפתחויות עסקיות, ובראשן המעבר לשלב מסחור של טכנולוגיית הרובוטיקה מבוססת הבינה המלאכותית שפיתחה. בשוק רואים במהלך זה שינוי מהותי באופי החברה, ממיזם טכנולוגי בשלב מוקדם לחברה המבקשת לייצר הכנסות בפועל.
AMC Robotics פועלת מאז 2014, אך עד לאחרונה פעלה הרחק מאור הזרקורים של שוק ההון. פעילותה התמקדה בפיתוח פתרונות אבטחה חכמים, בעיקר באמצעות שילוב של ראייה ממוחשבת, עיבוד תמונה ובינה מלאכותית במערכות פיקוח וניטור. אחד המוצרים המרכזיים בפעילות ההיסטורית של החברה הוא קו מצלמות האבטחה YI, שנועד לשימושים מסחריים ותעשייתיים. עם השנים הרחיבה החברה את תחומי הפעילות שלה מעבר למצלמות, מתוך ניסיון להציע פתרונות אבטחה אוטונומיים ומבוססי תוכנה.
לאחרונה חשפה החברה רובוט ארבע-רגלי אוטונומי, המבוסס על טכנולוגיית Visual-AI, המיועד לסיורי אבטחה ותגובה לאירועים במחסנים, מרכזים לוגיסטיים ואתרים תעשייתיים. הרובוט נועד לפעול באופן עצמאי, לנווט בסביבה מורכבת ולהגיב לאירועים בזמן אמת. לפי תיאורי החברה, הרובוט משלב חיישנים מתקדמים עם יכולות עיבוד תמונה ובינה מלאכותית, ומסוגל לקבל החלטות תפעוליות ללא צורך במפעיל אנושי צמוד. השוק הלוגיסטי, שבו נרשמת מגמה מתמשכת של אוטומציה, נתפס כיעד המרכזי ליישום הטכנולוגיה.
מנכ״ל החברה, שון דה, אמר עם פרסום התוכניות למסחור כי החברה נכנסת לשלב חדש בפעילותה. לדבריו, השאיפה היא להביא לשוק מוצרים שיספקו רמת אוטומציה גבוהה יותר ללקוחות ארגוניים, תוך שיפור היעילות והבטיחות באתרי פעילות.
כבר לא שלד בורסאי
בתחילת דצמבר הושלם מיזוג שבמסגרתו חדלה החברה לפעול כשלד בורסאי מסוג SPAC, והחלה להיסחר כחברה תפעולית בנאסד״ק תחת הסימול AMCI. לפני המיזוג, פעילותה הציבורית של החברה הייתה מוגבלת להחזקת כספים בנאמנות, ללא פעילות עסקית שוטפת. עם השלמת העסקה שוחררו הכספים, והחברה קיבלה גישה להון שנועד לממן את המעבר משלב פיתוח לשלב מסחור.

קליפורניה נגד טסלה: אולטימטום לשינוי הפרסומים על הנהיגה האוטונמית
הרגולטורים בקליפורניה הציבו קו אדום לטסלה: משרד הרישוי לרכב של קליפורניה (DMV) העניקה לחברה 90 יום לבצע שינויים מהותיים באופן שבו היא משווקת את מערכות הנהיגה האוטונומית שלה, לאחר ששופט מנהלי קבע כי טסלה הטעתה צרכנים בכך שיצרה רושם שמכוניותיה מסוגלות
לנהוג בעצמן
הרגולטורים בקליפורניה הציבו קו אדום לטסלה Tesla 3.07% . רשות הרישוי לרכב של קליפורניה (DMV) העניקה לחברה 90 יום לבצע שינויים מהותיים באופן שבו היא משווקת את מערכות הנהיגה האוטונומית שלה, לאחר ששופט מנהלי קבע כי טסלה הטעתה צרכנים בכך שיצרה רושם שמכוניותיה מסוגלות לנהוג בעצמן. לפי החלטת השופט, שאומצה על ידי ה-DMV, השימוש במונחים כמו “Autopilot” ו-“Full Self-Driving Capability” מהווה פרסום מטעה, משום שהוא עלול לגרום לנהגים להבין שהרכב אוטונומי, למרות שבפועל מדובר במערכות סיוע לנהג המחייבות פיקוח אנושי רציף.
הגירסה המרוככת של הרגולטור
במקור, השופט המליץ להשעות את רישיון הסוחר והיצרן של טסלה בקליפורניה ל-30 יום. עם זאת, הרגולטור בחר בגישה מרוככת יותר: השעיית רישיון הסוחר הוקפאה ל-90 יום, כדי לאפשר לחברה להתאים את הפרסום והמדיניות שלה, ואילו ההחלטה להשעות את רישיון הייצור הוקפאה לצמיתות. לדברי מנהל ה-DMV, המהלך נועד לאפשר פתרון ולא לפגוע מיידית בפעילות החברה. “רצינו להיות הוגנים ולתת להם הזדמנות למצוא דרך לתקן את המצב”, אמר.
טסלה: "אף לקוח לא הוטעה"
טסלה דחתה את הטענות. בהודעה רשמית מסרה החברה כי מדובר בהחלטה צרכנית-רגולטורית שמתמקדת במינוח בלבד, וכי לא הוגשה ולו תלונה אחת מצד לקוח שטען כי הוטעה. לדברי החברה, מכירות הרכב בקליפורניה יימשכו כסדרן. טסלה מדגישה כי לאורך השנים הבהירה ללקוחות שמערכות ה-Autopilot וה-FSD אינן הופכות את הרכב לאוטונומי, וכי הנהג מחויב להישאר קשוב ובמידת הצורך להשתלט על הנהיגה.
לדבריה, האזהרות וההסברים מופיעים באתר החברה, במסכי הרכב ובמדריכי המשתמש. עם זאת, הרגולטורים טוענים כי המסר השיווקי הכולל - ולא האותיות הקטנות - הוא שיצר את ההטעיה. נציגי ה-DMV העידו כי בפרסומים שונים נמסר מידע סותר לגבי יכולות הרכב, וכי השמות עצמם יוצרים ציפייה לא מציאותית. "כשאומרים Autopilot, רוב האנשים מבינים שהרכב נוהג לבד", אמרה אחת החוקרות בעדותה.
- מניית טסלה מתקרבת לשיא: הרובוטקסי כבר נצפה נוסע אוטונומית באוסטין
- למה טסלה קופצת היום ב-4%?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
סיכון אסטרטגי לחזון של מאסק
העימות עם הרגולטור בקליפורניה אינו נקודתי. טסלה נמצאת תחת פיקוח גובר מצד רשויות מדינתיות ופדרליות סביב טכנולוגיית הנהיגה האוטונומית, דווקא בתקופה שבה אילון מאסק מציב את התחום בלב החזון העתידי של החברה, כולל שירותי הרובוטקסי. מעבר לפן הרגולטורי, טסלה מתמודדת גם עם חזית משפטית. באוגוסט האחרון חייב חבר מושבעים בפלורידה את החברה לשלם כ-243 מיליון דולר, לאחר שקבע כי היא נושאת באחריות חלקית לתאונה קטלנית מ-2019 שבה היה מעורב רכב עם מערכת סיוע לנהג.
