זיו סגל
צילום: משה בנימין
בלוגסטריט

הנאסד״ק 100 חוזר להוביל. האם תתממש פריצה למעלה גם ב-S&P500 ובדאו?

איך להתמודד עם תנודתיות השווקים?
זיו סגל | (6)

לפני כשבועיים הבטחתי לכם, כמענה לבקשות תכופות, שאגביר את המעקב אחרי ניירות ערך שהוזכרו כאן מעבר לתזכורות שאתם שולחים לי. מאז, לכל מאמר אני מכין אצלי רשימת ניירות ערך למעקב.

התחלתי ב-16 לאפריל ומכיוון שאחת המניות שם היתה אמזון חשבתי שנכון יהיה להתחיל בשגרת המעקב למרות שלא חלף זמן רב.

 

כך נראה מסך המעקב: 

 

 

בעדכון הקודם המסר שלי ביחס לאמזון היה שלא כדאי להתייאש ממנה. אני ממשיך עם המסר הזה. הדו״חות מאחורינו ומה שחשוב כרגע הוא התמיכה ב - 103. המניה רוקדת קצת עם הממוצע הנע ל - 200 יום ומהלך מחודש מעליו יהיה סימן חיובי מאוד. מהלך מתחת ל - 103 יחייב עדכון נוסף.

 

על הגרף של BFLY הדגשתי את פער המחיר העולה בתחילת מהלך שנקרא פער פריצה ושפעמים רבות אינו נסגר. תמיכת הפטיש מעל הנקודה הגבוהה של הפער היא נקודת רכש טכנית טובה.

 

גם UAL נראית ממש טוב מעל רמת התמיכה וקן המגמה העולה וממחישה לנו שלעיתים רבות צריך סבלנות, נושא שנעמיק בו בהמשך הכתבה.

 

הגרף של ZTS מראה המשך מגמת עליה בין תמיכה ב - 170 להתנגדות ב - 180. מהלך מעל 180 יהיה סימן חיובי.

 

אחרונה חביבה, יפן, EWJ. דיברנו על מגמה עולה שנתקלה ברמת התנגדות. EWJ עדיין מנסה לפרוץ. פריצה תהיה סימן חיובי. מכיוון שהמגמה הכללית היא מגמת עליה, אפשר לקחת משהו לפני הפריצה ואז להגדיל לכשתרחש פריצה.

 

סה״כ, מעקב ה-16-04 חיובי ותקין :-). מקווה שעוזר לכם גם ללמוד וגם לפתח שגרה טכנית.

 

עוד מניה מהעבר שלנו היא SOFI לגביה קראתי מאמרים מעודדים. גם מהבחינה הטכנית היא נמצאת בנקודה טובה. אפשר לבחון רכש או קרוב לקו התמיכה או לאחר פריצה של רמת ההתנגדות. נראה שנערכת למהלך עליה.

 

 

איך להתמודד עם תנודתיות השווקים?

ביום רביעי, אחרי הירידות מיום שלישי ולאחר שנתתי קצת חיזוקים לסיבות לאופטימיות, סכמתי וכתבתי: ״ומילה על השוק לאור הירידות מאמש. אנחנו עדיין באזור התנודתיות. הירידות מאמש כמובן לא עוזרות עם שבריריות מהלך העליה אליה התייחסתי ביום שני אבל נראה לי שכדאי להמתין זמן מה לפני שממהרים למסקנות.״ (ניתוח טכני/זיו סגל, 26-04-23). כתבתי זאת למרות שהנאסד״ק 100 לא עמד בציפיות שלי לעליה ישירה בהמשך לתבנית ההתעגלות ולמרות שיום שלישי היה יום אדום ומעיק.

קיראו עוד ב"גלובל"

 

הסיבה לא נעוצה באיזה נקודת אור עלומה שראיתי על הגרפים. היא נעוצה בדפוס ההתנהגות שפיתחתי והוא לא להגיב בפאניקה ולתת לדברים קצת זמן. דפוס זה נובע מחוכמת/שחיקת השנים או משילוב של שניהם. ההבנה שהשוק מיצר דרמות באופן תדיר והיתרון שלנו הוא פשוט לרכך אותן. גישה זו מאתגרת את חסידי המשמעת הטכנית הבינארית: צודק - תחזיק, לא צודק - סטופ לוס. משמעת טכנית בינארית זו משווקת בהרבה קורסים למסחר שכן היא מעודדת מסחר, עמלות ומעורבות של הסוחר. מכיוון שהיא משווקת חזק היא הופכת להיות אמונה של סוחרים רבים בצדקת הדרך. כדאי לקחת בחשבון שני דברים:

 

להיות ״צודק״ בניתוח השוק זו לא המטרה שלנו, בטח לא בגרסה המוחצנת שלה. דווקא צניעות ביחס למטרה הזו תאפשר לנו להבין טוב יותר את השוק ומהלכיו מבלי לעמת אותם עם התחזית שלנו והאגו שדבוק אליה.

 

הדבר השני שכדאי לזכור הוא שלהיות צודק בכיוון לא תמיד מסתנכרן עם שעון המסחר (וגם עם שאר מרכיבי לוח השנה ולוחות הזמנים שאנחנו מצפים להם). העובדה שיום המסחר מסתיים בשעה מסיימת לא אומרת שבשעה הזו ה״צדק״ חייב לצאת לאור. לראיה השוק תיקן חזק ביום חמישי כך שיכולנו ״לישון״ בימים שלישי-רביעי-חמישי וכלום לא היה קורה. אם מכרתם בשלישי / רביעי וקניתם בחמישי אז הפסדתם, בהכללה, את עלות רעש המסחר.

 

זכרו שסבלנות מניבה שקט נפשי בהתנהלות מול המסחר, מפחיתה את הזמן שאתם צריכים להקדיש לו תשומת לב וגם מפחיתה עלויות של פעולות סרק (עלויות שהברוקר שלכם ישמח לגבות). נכון שמדי פעם סבלנות יכולה לגרום לתגובה מאוחרת ביחס לשינוי מגמה אבל חשוב לבחון את הנזק הזה אל מול התועלות המרובות של הסבלנות. אני משתדל להיות סבלני למרות שאני כותב פעמיים בשבוע. מוצא מספיק דברים מעניינים מבלי להרעיש סתם.

 

נכון לסיום שבוע המסחר השוק נראה טוב ומידת הביטחון בהמשך מגמת העליה עולה. המדד שהסתמכתי עליו לצורך העניין הוא הנאסד״ק 100. השארתי על הגרף את סימון ההתעגלות שבסופו של דבר, עם ״תבלין הסבלנות״, עבד ואליו הוספתי קו התנגדות שנפרץ למעלה. סיכוי טוב להמשך עליה.

 

ה - S&P500 והדאו הגיעו אל מבחני ההתנגדות שלהם. העובדה שה - S&P500 מחק ביומיים של עליות שישה ימים של ירידות היא חיובית בעיני ולכן יש סיכוי שהנאסד״ק 100 יוביל גם את שאר השוק לפריצה ועליה. IWM נמצאת עדיין על רמות התמיכה שדיברנו עליהן ובמקרה של פריצה גורפת במדדים המובילים סביר שנראה שם התעוררות יפה.

 

שיהיו שני ימי מסחר מוצלחים וניפגש ברביעי.

כותב המאמר הינו זיו סגל ([email protected]) העוסק בתחום השווקים הפיננסיים, ניתוח טכני, מימון התנהגותי ואימון מנטלי, בעל עיסוקים מגוונים בתחום באקדמיה ובפרקטיקה.

*אין לראות באמור לעיל משום המלצה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ השקעות ו/או שיווק השקעות ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא. המידע המוצג הינו לידיעה בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. כל העושה במידע הנ"ל שימוש כלשהו - עושה זאת על דעתו בלבד ועל אחריותו הבלעדית. החברה ו/או הכותבים מחזיקים ו/או עלולים להחזיק חלק מן הניירות המוזכרים לעיל.

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    המעקב אחרי המניות המוזכרות - רעיון טוב שראוי שימשיך (ל"ת)
    שוקי 02/05/2023 11:22
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    טכנאי 01/05/2023 23:22
    הגב לתגובה זו
    חלק ירדו חזק, נראה איך יראו מחר...
  • 3.
    SOFI down 8.75%... (ל"ת)
    sh 01/05/2023 20:06
    הגב לתגובה זו
  • 12 אחוז כבר.... (ל"ת)
    השבור 02/05/2023 10:35
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    נתי 01/05/2023 19:28
    הגב לתגובה זו
    תודה על הכתבות.דעתך על tsm
  • 1.
    999999 01/05/2023 15:25
    הגב לתגובה זו
    שטרם קרתה מאז משבר הציבעונים בהולנד...על אילו פריצות טתה מדבר אחא??
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

רן קידר |

הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

הדיון מסתכל אחורה 

הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”. 

אלבום שירי KPOP Demon Hunters. קרדיט: רשתות חברתיותאלבום שירי KPOP Demon Hunters. קרדיט: רשתות חברתיות

להיט האנימציה של נטפליקס שובר שיאים

"KPop Demon Hunters" הפך לסרט המצליח ביותר בתולדות נטפליקס, עם מאות מיליוני צפיות, להיטי מוזיקה והיסטריה ברשתות והוא בדרך להיות היקום הקולנועי הראשון של החברה; למה המרצ'נדייז מתעכב? ומה גרם לסוני למכור את הזכויות?

רן קידר |
נושאים בכתבה נטפליקס סוני

נטפליקס Netflix, Inc 0.61%   רגילה להפתיע את הוליווד, אבל הפעם גם החברה בעצמה הופתעה מההצלחה. סרט האנימציה “KPop Demon Hunters”, שעלה לשירות הסטרימינג בקיץ האחרון, הפך תוך שבועות לא רק לשובר צפיות אלא גם לתופעה תרבותית עולמית: סיפור על שלוש כוכבות קיי-פופ (מוזיקת פופ קוריאנית) שנלחמות בשדים הפך לשיחת היום ברשתות, לפסקול השנה ולמכונת כסף חדשה עבור נטפליקס, ואולי, לראשונה בתולדותיה, גם לבסיס ליקום קולנועי עצמאי בבעלותה.

על פי נתוני החברה, הסרט נצפה כבר ביותר מ-325 מיליון פעמים, והיה בראש טבלת הצפיות העולמית במשך יותר מארבעה חודשים ברציפות. ארבעה שירים מתוך פס הקול: Golden, Your Idol, Soda Pop ו-How It’s Done, נכנסו יחד לעשיריית הבילבורד, הישג חסר תקדים עבור סרט אנימציה, ובטח כזה שאינו מבית דיסני או פיקסאר. הקונספט, ששילב אסתטיקה קוריאנית, אנרגיה של קיי-פופ ועלילה פמיניסטית, כבש גם את הקהל הצעיר וגם את המבוגרים שנכנעו לוויב הויראלי.

איפה המרצ'נדייז? 

אך דווקא בשיא ההצלחה, מעריצים רבים, ובעיקר הורים שמנסים להשיג מתנות לחגים, מגלים כי צעצועים ובובות של הדמויות האהובות לא קיימים עדיין בשוק. לפי הדיווחים, רוב המוצרים, כלומר בובות ודמויות, צעצועים רכים וערכות משחק, לא יהיו זמינים לפני הרבעון הראשון או השני של 2026, כמעט שנה לאחר שהסרט יצא.

הסיבה? אף אחד לא צפה את גודל ההיסטריה. נטפליקס אמנם הציגה את הסרט בפני קמעונאים וחברות צעצועים כבר בשלב מוקדם, אך אלה גילו ספקנות כלפי סרט אנימציה מקורי ללא מותג קיים מאחוריו. אחרי כישלונות קודמים בז’אנר, כמו "אלמנטלי" (Elemental) של פיקסאר ו-"סיפור הברווזים" (Migration) של יוניברסל, הרשתות לא מיהרו להזמין מוצרים למדפים. רק אחרי שהסרט שבר שיאי צפייה ומכר מיליוני עותקים של פס הקול, ההצלחה חילחלה גם לתעשיית הצעצועים.

במהלך חסר תקדים, שתי ענקיות התחום, מאטל Mattel, Inc 0.32%   (יצרנית ברבי) והאזברו Hasbro Inc.  (המוכרת ממותגים כמו הרובוטריקים ומיי ליטל פוני) חתמו על הסכם משותף להחזיק בזיכיון הייצור: מאטל תפתח את קו הבובות, הדמויות והמשחקים, ואילו האסברו תטפל בצעצועים הרכים ובמרצ’נדייז הנלווה. “זה הפרויקט שהוקם במהירות הגבוהה ביותר בתולדות מאטל”, אמר סגן נשיא לשיתופי פעולה בידוריים בחברה. לדבריו, הביקוש העצום גרם לצוותים “לעבוד סביב השעון” כדי להוציא את המוצרים עד תחילת השנה הבאה.