שבתאי אדלרסברג, נשיא ומנכ"ל אודיוקודס
צילום: יח"צ
דוחות

אודיוקודס עם דוחות מעורבים: מפספסת בשורה התחתונה, עוקפת בעליונה

החברה הכניסה 66.4 מיליון דולר לעומת צפי האנליסטים ל-66.2. הרווח המתואם על בסיס Non-GAAP עומד על 0.33 ד' למניה - נמוך מצפי האנליסטים שעמד על 0.36 ד' למניה. החברה ממשיכה לבצע BUYBACK של מניות החברה
נתן טגי | (1)

חברת אודיוקודס 0.73%  הדואלית (סימול: AUDC), ספקית רשתות קול מתקדמות ופתרונות עיבוד מדיה לסביבת עבודה דיגיטלית, עוקפת בשורה העליונה אבל מפספסת בשורה התחתונה. 

החברה דיווחה על רווח Non-GAAP למניה של 0.33 דולר (11.2 מיליון דולר בסך הכל) נמוך מציפיות האנליסטים שעמדו על 0.36 דולר למניה. בשורה העליונה דיווחה החברה על הכנסות של 66.4 מיליון דולר (גידול של 12.8% לעומת הרבעון המקביל אשתקד), ומעל תחזית האנליסטים שצפו הכנסות על סך של כ-66.2 מיליון דולר.

ההכנסות הרבעוניות משירותים הסתכמו ב-27.5 מיליון דולר, גידול של 26.2% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. שיעור הרווח הגולמי הרבעוני עמד על 67.2%, שיעור הרווח התפעולי הרבעוני הסתכם ב-18%. 

תזרים המזומנים מפעילות שוטפת הסתכם ברבעון הראשון ב-כ-938 אלף דולר. נכון לסוף הרבעון יש לחברה 8.3 מיליון דולר לרכישה חוזרת של מניות (או לחלוקת דיבידנד).

ממשיכה ברכישה עצמית של מניות החברה:

אודיוקודס גם ברבעון הראשון של 2022 מבצעת רכישה עצמית כאשר במהלך הרבעון רכשה החברה 720 אלף מניות הרגילות בשווי מצטבר של 20.9 מיליון דולר, וזאת בהמשך לרכישה שביצעה במהלך הרבעון הרביעי של השנה האחרונה של 314 אלף מניות בשווי מצטבר של 10.7 מיליון דולר. 

שבתאי אדלרסברג, נשיא ומנכ"ל אודיוקודס אמר על רקע הדוחות: "העלייה  בהוצאות תפעוליות על בסיס non-GAAP והשינוי בשיעור הרווחיות התפעולית על בסיס non-GAAP על בסיס שנתי נבעו כתוצאה מעלייה של 17% במצבת כח האדם והתקציב הנלווה לתמיכה בהתרחבות העסקית שלנו, וכן הוצאות גבוהות יותר על רכישת רכיבים עקב הפגיעה העולמית ב- supply chain, שניהם צפויים להימשך לאורך כל השנה הנוכחית אך להיחלש ב-2023 והלאה".

"מכירות חזקות בעסקי ה-UCC היו המניע העיקרי להמשך הצמיחה שלנו ברבעון הראשון של 2022. ההאצה בצמיחת ההכנסות באה לידי ביטוי בעיקר במכירות לארגונים בסביבות Microsoft Teams Voice ו-Zoom Phone, אשר צמחו כל אחת ביותר מ-50% בחישוב שנתי. העסקים עם מיקרוסופט כמכלול צמחו ביותר מ-25% בחישוב שנתי. AudioCodes Live לשירותים המנוהלים של מיקרוסופט טימס ממשיך לצמוח בקצב משביע רצון. אנו צופים כעת כי ה-ARR משירות Live לטימס יכפיל את עצמו ב-2022 ויגיע לרף של מעל 30 מיליון דולר.

קיראו עוד ב"גלובל"

"הגורם השני והחשוב לצמיחה מיוחס להכנסות משירותים אשר צמחו ביותר מ-25% בחישוב שנתי. הצמיחה בעסקי השירותים נבעה בעיקר משירותים מקצועיים ושירותים מנוהלים של Live. ברבעון הראשון של 2022 ההכנסות משירותים הגיעו לרמה של 41.5% מסך ההכנסות הכולל של החברה. אנו רואים במומנטום זה אינדיקטור חשוב לשינוי המתמשך והמוצלח שלנו למודל שירותי הענן וההכנסות החוזרות.

"בפלח השוק של חווית הלקוח (CX), אנו ממשיכים לראות התקדמות גדולה עם עסקי הבינה המלאכותית בשיחות כאשר הערך הכולל של החוזים (TCV) שנחתם במהלך הרבעון גדל ב-40% בחישוב שנתי, ואנו ממוצבים היטב במסלול להגדלת עסקים אלה ביותר מ-50% ב-2022 בהשוואה לשנת הקודמת. אנו שמחים לדווח כי רכישת Callverso בסוף 2021 החלה לשאת פירות עם מספר הולך וגדל של הזדמנויות חדשות לפתרונות הסוכן החכם הווירטואלי (IVA) בפלח השוק של חווית הלקוח. בעקבות ההצלחה שלנו בשוק הישראלי עם יישומי IVA, יש לנו תכניות להתחיל לספק פתרונות לשרותים דומים בשוק העולמי במחצית השנייה של 2022. לבסוף, הפעילות בפלטפורמתconnect  Voice.ai שלנו - המאפשרת אינטראקציה קולית בשוק ההולך וגדל של צ'אטבוטים, יישומי IVR ב-contact centers והקלטות שיחות המופעלות על ידי בינה מלאכותית בשיחות ובפגישות ארגוניות – גדלה הרבה מעל הציפיות שלנו. לכן, אנו מאמינים ביכולת שלנו לפתח מנוע צמיחה משמעותי וחדש על מנת לפתח הצלחה נוספת בשוקי הליבה שלנו", המשיך אדלרסברג.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    גם עם מקל של 10 מטרים לא הייתי נוגע בחברה הזאת (ל"ת)
    משקיע לשעבר 04/05/2022 09:04
    הגב לתגובה זו
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

רן קידר |

הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

הדיון מסתכל אחורה 

הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”. 

אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)

שיעור מאילון מאסק: איך לדרוש טריליון דולר ולקבל את זה

בעלי המניות של טסלה אישרו למאסק חבילת תמריצים חדשה בהיקף עצום של 400 מיליון מניות, שמחזירה את חלקו בחברה ל־25%. מאחורי המספרים הבלתי נתפסים מסתתרת אסטרטגיית משא ומתן מבריקה וגם לא מעט אגו

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה אילון מאסק טסלה

לאחרונה החליטו בעלי המניות של טסלה Tesla -3.68%  להעניק לאילון מאסק חבילת תמריצים חדשה הכוללת 400 מיליון מניות נוספות. זה מצטרף ל־380 מיליון מניות שכבר ברשותו. המספרים כמעט בלתי נתפסים, אבל מאחוריהם מסתתר שיעור מעניין על ניהול משא ומתן וגם על הגבול הדק שבין ביטחון עצמי לחוצפה.


מאסק ביקש דבר אחד: להחזיר את חלקו בחברה ל־25%. הוא לא נימק מדוע, לא הציג טיעונים ולא ניסה לשכנע. הוא פשוט אמר שזה מה שהוא רוצה וקיבל את מבוקשו. החבילה הקודמת שלו, מ־2018, הייתה שווה אז כמה מיליארדי דולרים והיום מוערכת בכ־120 מיליארד. לכך מתווספת חבילת התמריצים מ־2012, ששווייה כיום כ־34 מיליארד דולר. במילים אחרות, עוד לפני העסקה החדשה, מאסק נהנה משכר ממוצע של כ־12 מיליארד דולר בשנה. לא בדיוק “עבודה בחינם”.


הפעם, החוזה כולל תנאי שאפתני במיוחד: מאסק צריך להוביל את טסלה לרווח תפעולי של 400 מיליארד דולר במהלך שנה אחת. לשם השוואה, טסלה צפויה להרוויח השנה כ־13 מיליארד דולר. כדי לעמוד ביעד, הוא צריך להגדיל את הרווחים פי שלושים.


האסטרטגיה היא לב הסיפור

הסכומים הם לא לב הסיפור, אלא האסטרטגיה. ג’ו־אלן פוזנר, פרופסורית לניהול באוניברסיטת סנטה קלרה, הסבירה שמאסק השתמש בעקרון “העיגון”. טכניקה שבה המספר הראשון שמועלה במשא ומתן קובע את המסגרת לכל המספרים הבאים. אם ההצעה הראשונה גבוהה מדי, שאר ההצעות יסתובבו סביבה. מאסק לא התחיל נמוך ולא בנה את הדרישות בהדרגה, הוא פתח בגדול, בטריליון דולר, מה שגרם לכל סכום אחר להיראות סביר בהשוואה.


פוזנר הסבירה שזו בדיוק הסיבה שכדאי להיות הראשון שמגיש הצעה במשא ומתן. אם מועמד לעבודה מצהיר שהוא שווה חצי מיליון דולר בשנה, גם אם המעסיק חשב להציע 150 אלף, השכר הסופי יהיה קרוב בהרבה להצעה הגבוהה.