שבתאי אדלרסברג, נשיא ומנכ"ל אודיוקודס
צילום: יח"צ
דוחות

אודיוקודס עם דוחות מעורבים: מפספסת בשורה התחתונה, עוקפת בעליונה

החברה הכניסה 66.4 מיליון דולר לעומת צפי האנליסטים ל-66.2. הרווח המתואם על בסיס Non-GAAP עומד על 0.33 ד' למניה - נמוך מצפי האנליסטים שעמד על 0.36 ד' למניה. החברה ממשיכה לבצע BUYBACK של מניות החברה
נתן טגי | (1)

חברת אודיוקודס 1.03%  הדואלית (סימול: AUDC), ספקית רשתות קול מתקדמות ופתרונות עיבוד מדיה לסביבת עבודה דיגיטלית, עוקפת בשורה העליונה אבל מפספסת בשורה התחתונה. 

החברה דיווחה על רווח Non-GAAP למניה של 0.33 דולר (11.2 מיליון דולר בסך הכל) נמוך מציפיות האנליסטים שעמדו על 0.36 דולר למניה. בשורה העליונה דיווחה החברה על הכנסות של 66.4 מיליון דולר (גידול של 12.8% לעומת הרבעון המקביל אשתקד), ומעל תחזית האנליסטים שצפו הכנסות על סך של כ-66.2 מיליון דולר.

ההכנסות הרבעוניות משירותים הסתכמו ב-27.5 מיליון דולר, גידול של 26.2% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. שיעור הרווח הגולמי הרבעוני עמד על 67.2%, שיעור הרווח התפעולי הרבעוני הסתכם ב-18%. 

תזרים המזומנים מפעילות שוטפת הסתכם ברבעון הראשון ב-כ-938 אלף דולר. נכון לסוף הרבעון יש לחברה 8.3 מיליון דולר לרכישה חוזרת של מניות (או לחלוקת דיבידנד).

ממשיכה ברכישה עצמית של מניות החברה:

אודיוקודס גם ברבעון הראשון של 2022 מבצעת רכישה עצמית כאשר במהלך הרבעון רכשה החברה 720 אלף מניות הרגילות בשווי מצטבר של 20.9 מיליון דולר, וזאת בהמשך לרכישה שביצעה במהלך הרבעון הרביעי של השנה האחרונה של 314 אלף מניות בשווי מצטבר של 10.7 מיליון דולר. 

שבתאי אדלרסברג, נשיא ומנכ"ל אודיוקודס אמר על רקע הדוחות: "העלייה  בהוצאות תפעוליות על בסיס non-GAAP והשינוי בשיעור הרווחיות התפעולית על בסיס non-GAAP על בסיס שנתי נבעו כתוצאה מעלייה של 17% במצבת כח האדם והתקציב הנלווה לתמיכה בהתרחבות העסקית שלנו, וכן הוצאות גבוהות יותר על רכישת רכיבים עקב הפגיעה העולמית ב- supply chain, שניהם צפויים להימשך לאורך כל השנה הנוכחית אך להיחלש ב-2023 והלאה".

"מכירות חזקות בעסקי ה-UCC היו המניע העיקרי להמשך הצמיחה שלנו ברבעון הראשון של 2022. ההאצה בצמיחת ההכנסות באה לידי ביטוי בעיקר במכירות לארגונים בסביבות Microsoft Teams Voice ו-Zoom Phone, אשר צמחו כל אחת ביותר מ-50% בחישוב שנתי. העסקים עם מיקרוסופט כמכלול צמחו ביותר מ-25% בחישוב שנתי. AudioCodes Live לשירותים המנוהלים של מיקרוסופט טימס ממשיך לצמוח בקצב משביע רצון. אנו צופים כעת כי ה-ARR משירות Live לטימס יכפיל את עצמו ב-2022 ויגיע לרף של מעל 30 מיליון דולר.

קיראו עוד ב"גלובל"

"הגורם השני והחשוב לצמיחה מיוחס להכנסות משירותים אשר צמחו ביותר מ-25% בחישוב שנתי. הצמיחה בעסקי השירותים נבעה בעיקר משירותים מקצועיים ושירותים מנוהלים של Live. ברבעון הראשון של 2022 ההכנסות משירותים הגיעו לרמה של 41.5% מסך ההכנסות הכולל של החברה. אנו רואים במומנטום זה אינדיקטור חשוב לשינוי המתמשך והמוצלח שלנו למודל שירותי הענן וההכנסות החוזרות.

"בפלח השוק של חווית הלקוח (CX), אנו ממשיכים לראות התקדמות גדולה עם עסקי הבינה המלאכותית בשיחות כאשר הערך הכולל של החוזים (TCV) שנחתם במהלך הרבעון גדל ב-40% בחישוב שנתי, ואנו ממוצבים היטב במסלול להגדלת עסקים אלה ביותר מ-50% ב-2022 בהשוואה לשנת הקודמת. אנו שמחים לדווח כי רכישת Callverso בסוף 2021 החלה לשאת פירות עם מספר הולך וגדל של הזדמנויות חדשות לפתרונות הסוכן החכם הווירטואלי (IVA) בפלח השוק של חווית הלקוח. בעקבות ההצלחה שלנו בשוק הישראלי עם יישומי IVA, יש לנו תכניות להתחיל לספק פתרונות לשרותים דומים בשוק העולמי במחצית השנייה של 2022. לבסוף, הפעילות בפלטפורמתconnect  Voice.ai שלנו - המאפשרת אינטראקציה קולית בשוק ההולך וגדל של צ'אטבוטים, יישומי IVR ב-contact centers והקלטות שיחות המופעלות על ידי בינה מלאכותית בשיחות ובפגישות ארגוניות – גדלה הרבה מעל הציפיות שלנו. לכן, אנו מאמינים ביכולת שלנו לפתח מנוע צמיחה משמעותי וחדש על מנת לפתח הצלחה נוספת בשוקי הליבה שלנו", המשיך אדלרסברג.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    גם עם מקל של 10 מטרים לא הייתי נוגע בחברה הזאת (ל"ת)
    משקיע לשעבר 04/05/2022 09:04
    הגב לתגובה זו
אינטל 18A (X)אינטל 18A (X)

אנבידיה מתחרטת - לא רוצה את אינטל כשותפה בתהליך הייצור

מניית אינטל יורדת על רקע הערכות ששיתוף הפעולה בין השתיים בתהליך הייצור יופסק

מנדי הניג |
נושאים בכתבה אינטל אנבידיה

מה גרם לאנבידיה לעצור את השת"פ בתהליך הייצור עם אינטל? אין הודעה רשמית, אבל בתקשורת האמריקאית מדווחים כי אנבידיה עצרה את התקדמות התוכניות לשימוש בתהליך היצור 18A של אינטל. מניית אינטל יורדת מעל 3% בעקבות הדיווח. החשש שתהליך הייצור הזה לא מצליח להתרומם. נזכיר שלאינטל יש בעיה קשה בגיוס לקוחות משמעותיים, והבעיה הזו למרות השקעת הממשל, אנבידיה וגופים נוספים לא נפתרה. 

הדיווחים האלו מגיעים בזמן רגיש לאינטל, שמנסה לשכנע את השוק כי תוכנית המפעלים שלה, הכוללת ייצור שבבים ללקוחות חיצוניים, מתחילה להפוך מסיפור השקעות יקר לסיפור הכנסות. אבל זה יהיה תהליך ארוך. אינטל מפסידה בתחום הייצור כמה מיליארדים בשנה וזה לא צפוי  להשתפר דרמטית בשנה הקרובה. 

מה באמת קרה עם אנבידיה ו-18A?

הדיווח מציין שאנבידיה בחנה לאחרונה את האפשרות לייצר שבבים באמצעות תהליך היצור המתקדם 18A של אינטל, אך כעת לא ממשיכה קדימה. חשוב לציין שמדובר בשלב ניסיי ולא בחוזה מסחרי, אך העצירה מספיקה כדי להשפיע על המניה של אינטל ועל הערכות השוק, במיוחד לאחר שהשם אנבידיה בהקשר של 18A סיפק רוח גבית למניה בחודשים האחרונים.

עבור אינטל, בדיקה מצד שחקן גדול כמו אנבידיה היא סוג של חותמת איכות פוטנציאלית ליכולת להתחרות בשוק היצור המתקדם, שבו חברות כמו טאיוואן סמיקונדקטור וסמסונג שולטות כבר שנים. עצירת הבדיקה מעלה סימני שאלה בנוגע לקצב אימוץ, התאמה, ביצועים, זמינות ועלויות. משהו לא עובד טוב בתהליך הייצור הזה. 

תהליך 18A הוא חלק מרכזי בניסיון של אינטל לחזור לחזית הטכנולוגית בייצור שבבים ולהקים פעילות ייצור שבבים ללקוחות חיצוניים. יש פער בין בדיקת התאמה לבין התחייבות לייצור מסחרי בנפחים גדולים, כך שמלכתחילה הציפיות כנראה היו גבוהות מדי, אבל זה גם בגלל הלקוח - אנבידיה היא לקוח חלומות בגלל היקף היצור והדרישות הגבוהות, וצריך לזכור שלאנביידה יש אינטרס אחרי השת"פ במסגרתו גם השקיעה באינטל. העצירה של הפרויקט, הוא איתות ורמז לכך שהדרך של אינטל עוד ארוכה.


חג המולד כריסמס כריסטמס עץ אשוח
צילום: Istock

כולם רוצים לחגוג: האם עונת הכריסמס משפיעה גם עלינו - מי נהנה מזה ומי משלם ביוקר?

המלונות בנצרת ובחיפה בתפוסת שיא ובמסדרונות ההייטק האווירה מנומנמת - המשק הישראלי, שספג פגיעה קשה, מקבל בדצמבר זריקת מרץ מרעננת; אך לצד האורות המנצנצים, ישנם גם מפסידים 

ענת גלעד |


מי שעדיין חושב שחודש דצמבר בישראל מסתכם בסופגנייה ומטבעות שוקולד מוזהבים, מפספס את אחת המגמות הכלכליות המעניינות של השנים האחרונות. ישראל של סוף שנת 2025 היא כבר לחלוטין חלק מהכפר הגלובלי; דצמבר הפך לחודש של "צריכה היברידית" - שילוב של מסורת מקומית עם עונת חגים בינלאומית שחלחלה עמוק למיינסטרים הכלכלי, ויצרה דינמיקה המבוססת על חוויות ובילויים. ויש לכך גם משמעויות כלכליות - חבל הצלה לתיירות הפנים ולעסקים מקומיים, אבל במקביל הרכישה מאתרים בחו"ל דווקא מגלגלת כספים מהמשק המקומי החוצה, ובהייטק הכול ממתין על אש קטנה עד שהעולם יחזור לפעילות.

למי מצלצלים פעמוני החג?

תיירות הפנים ועסקי החוויות המבוססים על נוכחות פיזית ושירותים מקומיים מקבלים בדצמבר מנת חמצן כלכלי שאי אפשר לייבא באונליין. לפי נתוני משרד התיירות והלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (למ"ס), תפוסת המלונות בערים המעורבות בשיא העונה מגיעה לכ-90%. לאחר שנים מאתגרות בענף ותיירות חוץ שעדיין מדשדשת, מדובר בפדיון קריטי ליציבות העסקים המקומיים. 

בערים המעורבות הקסם של חג המולד ממלא את הרחובות כבר מתחילת דצמבר - נצרת וחיפה, שבה מצוין פסטיבל "החג של החגים", הופכות למוקדי עלייה לרגל, והקהל הישראלי שמחפש תחושת חו"ל ותמונות יפות בלי לעבור בנתב"ג לא מאכזב. אך הרווח אינו מסתכם בלינה בלבד; "כלכלת החוויות" מייצרת תנועה ערה של מאות אלפי מבקרים בירושלים, חיפה ויפו סביב מיצגי אור ופסטיבלים אורבניים. אלו שירותים שדורשים נוכחות פיזית, ולכן הכסף נשאר בידי בעלי המסעדות, בתי הקפה והעסקים הקטנים בישראל. 

תעשיית חנוכה: כסף "ישן" במחירים חדשים

על רקע עצי האשוח המנצנצים, גם כלכלת חנוכה המקומית תורמת בוסט אדיר. כבכל שנה, גם ב-2025 נרשמו שיאים במכירות במאפיות, למרות שהמחירים הרקיעו שחקים, וסופגניות פרימיום נמכרות במחיר של עד 20 שקלים לאחת.

עולם הבידור, שחזר לפעילות מלאה ב-2025, מגלגל עשרות מיליוני שקלים על מופעי ענק ופסטיגלים, המהווים מוקד משיכה צרכני שלא עוצר גם בתקופות מיתון. השילוב בין חנוכה, כריסמס ונובי-גוד-סילבסטר (הצובר תאוצה בכל המגזרים) מייצר "חודש זהב" לקמעונאי המזון והאלכוהול, הנהנים מביקושים חסרי תקדים למוצרי פרימיום.