איירון סורס מזנקת ב-10% בטרום; עקפה את הצפי בשורת ההכנסות וגם בתחזית
חברת איירון סורס שפיתחה תשתית לפרסום באפליקציות משחקים מדווחת על הכנסות של 158.3 מיליון דולר, לעומת צפי ל-144 מיליון דולר ועלייה של 46% לעומת הרבעון המקביל. בשורה התחתונה החברה רושמת רווח למניה של 2 סנט, זהה לצפי האנליסטים.
עדכון ל-16:45: המניה מחקה את הזינוק בטרום ונופלת במסחר ב-5%
עדכון ל-16:00: המניה מוחקת את הזינוק בטרום ונסחרת ביציבות.
החברה מדווחת על EBITDA מתואם של 57 מיליון דולר, עלייה של 76% לעומת הרבעון המקביל אז עמד הנתון על 32 מיליון דולר.
גם התחזית לרבעון הבא ולשנה כולה - מעל צפי האנליסטים. החברה צופה הכנסה ברבעון הבא בטווח 180-185 מיליון דולר, לעומת הצפי בשוק ל-157.7 מיליון דולר. ה-EBITDA המתואם צפוי להיות בטווח של 56-58 מיליון דולר, צמיחה שנתית של 44%.
בשנת 2022 כולה צופה החברה הכנסות של 790-820 מיליון דולר, לעומת צפי האנליסטים ל-726 מיליון דולר, גידול שנתי של 45%, ה-EBITDA השנתי צפוי להיות בטווח של 25-265 מיליון דולר, עלייה שנתית של 34%.
מנכ"ל החברה תומר בר זאב: "תוצאות הרבעון הרביעי לשנת 2021 הן יוצאת דופן בשנה בה השגנו הכנסות שנתיות שיא של 553 מיליון דולר, מה שלדעתנו מוכיח ביקוש הולך וגדל למוצרים שלנו שנועד לעזור לעסקים לנצל את "כלכלת האפליקציות" המתרחבת במהירות. נשארנו ממוקדים כשעברנו מחברה פרטית לציבורית, והשגנו צמיחה של 67% בהכנסות משנה לשנה יחד עם מרווח EBITDA מתואם של 35%".
בר זאב הוסיף "נפעל להגביר את החדירה שלנו באפליקציות מעבר למשחקים, שכן המפרסמים מחפשים לאמץ את המונטיזציה והשיווק שיש במשחקים לטלפונים הניידים כדי להגביר את הרווחיות שלהם".
על פי איירון סורס, יש לה 358 לקוחות משלמים שהכניסו לחברה יותר מ-100 אלף דולר מההכנסות ב-12 החודשים האחרונים, 95% מההכנסות.
היקף המזומנים של החברה בסוף הרבעון עמד על 782 מיליון דולר, רובו ככולו כתוצאה מהכסף שהכניסה בהנפקה.
בתחילת יולי איירון סורס החלה להיסחר בוול סטריט לאחר שהשלימה מיזוג לתוך שלד הספאק של Thoma Bravo. המיזוג נעשה לפי שווי של 11.5 מיליארד דולר - הגבוה ביותר עבור חברה ישראלית. ואולם, מאז בתקופה של קצת פחות מחודש וחצי איבדה מערכה כך שהמשקיעים שהושקעו במניה היו מופסדים עליה. כעת היא נסחרת לפי שווי שוק של 9.7 מיליארד דולר (6.94 למניה, לפני הזינוק הצפוי)
לקריאה נוספת:
>>> איירון סורס שוב רוכשת ומוכיחה את מה שכתבנו: הישראליות רוכשות אחרי הנפקה כדי להציג צמיחה
>>> השיטה של המונפקות הישראליות בוול סטריט; רכישה אחרי הנפקה כדי להציג צמיחה
בשנה כולה הכניסה איירון סורס 553 מיליון דולר, עליה של 67% לעומת 2020. החברה רשמה EBITDA מתואם של 194 מיליון דולר, עלייה של 87% לעומת השנה שלפניה, ומרווח של 35%. החברה גם מדווחת כי השלימה את רכישתן של Tapjoy ובידאלגו.
- 1.ר 16/02/2022 15:06הגב לתגובה זוהשווי כרגע הוא 7 מיליארד ולא מה שכתוב
אינטל 18A (X)אנבידיה מתחרטת - לא רוצה את אינטל כשותפה בתהליך הייצור
מניית אינטל יורדת על רקע הערכות ששיתוף הפעולה בין השתיים בתהליך הייצור יופסק
מה גרם לאנבידיה לעצור את השת"פ בתהליך הייצור עם אינטל? אין הודעה רשמית, אבל בתקשורת האמריקאית מדווחים כי אנבידיה עצרה את התקדמות התוכניות לשימוש בתהליך היצור 18A של אינטל. מניית אינטל יורדת מעל 3% בעקבות הדיווח. החשש שתהליך הייצור הזה לא מצליח להתרומם. נזכיר שלאינטל יש בעיה קשה בגיוס לקוחות משמעותיים, והבעיה הזו למרות השקעת הממשל, אנבידיה וגופים נוספים לא נפתרה.
הדיווחים האלו מגיעים בזמן רגיש לאינטל, שמנסה לשכנע את השוק כי תוכנית המפעלים שלה, הכוללת ייצור שבבים ללקוחות חיצוניים, מתחילה להפוך מסיפור השקעות יקר לסיפור הכנסות. אבל זה יהיה תהליך ארוך. אינטל מפסידה בתחום הייצור כמה מיליארדים בשנה וזה לא צפוי להשתפר דרמטית בשנה הקרובה.
מה באמת קרה עם אנבידיה ו-18A?
הדיווח מציין שאנבידיה בחנה לאחרונה את האפשרות לייצר שבבים באמצעות תהליך היצור המתקדם 18A של אינטל, אך כעת לא ממשיכה קדימה. חשוב לציין שמדובר בשלב ניסיי ולא בחוזה מסחרי, אך העצירה מספיקה כדי להשפיע על המניה של אינטל ועל הערכות השוק, במיוחד לאחר שהשם אנבידיה בהקשר של 18A סיפק רוח גבית למניה בחודשים האחרונים.
עבור אינטל, בדיקה מצד שחקן גדול כמו אנבידיה היא סוג של חותמת איכות פוטנציאלית ליכולת להתחרות בשוק היצור המתקדם, שבו חברות כמו טאיוואן סמיקונדקטור וסמסונג שולטות כבר שנים. עצירת הבדיקה מעלה סימני שאלה בנוגע לקצב אימוץ, התאמה, ביצועים, זמינות ועלויות. משהו לא עובד טוב בתהליך הייצור הזה.
- אינטל עלתה יותר מ-80% - אך המבחן האמיתי עוד לפניה
- מנכ"ל אינטל, ליפ-בו טאן, קידם עסקאות שתרמו להונו האישי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תהליך 18A הוא חלק מרכזי בניסיון של אינטל לחזור לחזית הטכנולוגית בייצור שבבים ולהקים פעילות ייצור שבבים ללקוחות חיצוניים. יש פער בין בדיקת התאמה לבין התחייבות לייצור מסחרי בנפחים גדולים, כך שמלכתחילה הציפיות כנראה היו גבוהות מדי, אבל זה גם בגלל הלקוח - אנבידיה היא לקוח חלומות בגלל היקף היצור והדרישות הגבוהות, וצריך לזכור שלאנביידה יש אינטרס אחרי השת"פ במסגרתו גם השקיעה באינטל. העצירה של הפרויקט, הוא איתות ורמז לכך שהדרך של אינטל עוד ארוכה.
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר
ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה
ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.
ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.
הגורם הסיני
עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1%
לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים,
כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.
הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות.
עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.
- ענקית הרכב מכריזה על הפסד תפעולי ראשון מזה 70 שנה ומה קרה היום לפני 47 שנה
- טויוטה הגדולה חלשה ברכבים חשמליים - מה הסיבה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מגמה מעורבת בשאר העולם
בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת,
מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.
.jpg)