לידאר מיקרו ויזן
צילום: מצגת החברה

רואים למרחוק: איזו מניה הכי מבטיחה בשוק הלידאר?

האנליסט פייר פאראגו מניו סטריט סבור ש-AEVA, תהיה אחת מהשחקניות המשמעותיות בתחום, לאחר שהמניה ירדה ב-35% מתחילת השנה
ארז ליבנה | (4)
נושאים בכתבה רכב אוטונומי

כמו מניות הרכבים החשמליים המקרטעות מתחילת השנה, גם מניות מכ"מ הלייזר (LIDAR) מדשדשות. הסיבות לכך הן די ברורות. ראשית, מספר המסירות של רכבים חשמליים (EV) אמנם גדלות מרבעון לרבעון, אבל עדיין הן לא מתקרבות לרמה של מסירות של רכבי הבערה הפנימית, שעדיין שולטים בשוק וימשיכו בכך בשנים הקרובות.

שנית, במקרה של רכבים אוטונומיים (AV), שבו שוק הלידאר חשוב מאין כמותו – מאחר והטכנולוגיה נחשבת לעיניים למרחקים של הרכבים שיסעו בעצמם – ההבטחות שאחריהם המשקיעים הלכו קסם ב-2020, נגוזו, כשהבינו שלחדירת ה-AV לשווקים הרחבים יותר ייקח לא מעט זמן, לא רק טכנולוגית, אלא גם תשתיתית. אבל בוול סטריט כנראה שמזהים הזדמנות ולא מעט אנליסטים חושבים שהשוק הגיע לסוג של תחתית ומפה הוא יכול לצמוח משמעותית.

 

קחו לדוגמה את אינוויז (INVZ) הישראלית, שהתמזגה עם ספאק בדצמבר האחרון. מחיר יחידה בספאק לפני הנפקה עומד על 10 דולר. בשיאה, שבועיים אחרי ההודעה קפצה ב-60% ל-16 דולר למניה, אבל מאז היא בעיקר בגרף של ירידה וכעת נסחרת במחיר של 9.8 דולר למניה – פחות ממחיר היחידה בספאק בעת ההנפקה - 10 דולר.

גם מניית לומינאר (LAZR), מי שנחשבת לשחקנית הכי משמעותית בתחום, החלה את השנה במחיר של קצת למעלה מ-31 דולר ונסגרה אתמול על מחיר של 20 דולר למניה. ירידה של 36%. אותו הדבר נכון גם למניית אאווה (AEVA), שירדה בלמעלה מ-35% מתחילת השנה מלמעלה מ-16 דולר למניה ל-10.6 דולר. באופן כללי, 6 המניות של חברות הלידאר ירדו בממוצע של 7% בחודש האחרון בלבד.

 

אבל דווקא AEVA קיבלה אמש חיזוק משמעותי, מצדו של האנליסט המוערך פייר פאראגו ממכון המחקר ניו סטריט. אתמול פאראגו השיק סקירה של המניה עם המלצת קנייה ומחיר יעד של 18 דולר למניה, המהווים 70% אפסייד למחיר הסגירה האחרון. ההמלצה הקפיצה אתמול את המניה בלמעלה מ-3%.

 

"AEVA פתרה את הלידאר", כתב פאראגו והוסיף כי "החברה הצליחה לפתח לידאר בלואו קוסט, עם מעט צריכת כוח ולייזר בעל פס צר, כשיחד עם חיווט סיליקון פוטוני שמסוגל למדוד למעלה ממיליון פיקסלים פר קרן בכל שנייה".

 

למי שלא הבין, מה שפאראגו אומר זה שבעצם החברה הצליחה לייצר מוצר יעיל ביחס למרבית המתחרים, אבל גם במחיר שהוא נמוך, מה שכרגע מהווה את המחסום הגדול ביותר של הטכנולוגיה הבתולית מלהיות מוטמע בתוך רכבים. הטכנולוגיה שהומצאה כבר ב-2008 על ידי אפטיב (APTV) ומחירה עמד אז על 80,000 אלך דולר ליחידה. כדי שתהפוך לכדאית כלכלית, בשוק מעריכים כי המחיר צריךם לרדת ל-500 דולר ליחידה.

קיראו עוד ב"גלובל"

 

פאראגו, שנחשב גם לאחד האנליסטים השוריים ביותר על מניית טסלה (TSLA), אומר כי להערכתו הגעה למחיר היעד הזה הוא אפשרי. יתר על כן, למרות שמנכ"ל טסלה אילון מאסק מתנגד לטכנולוגיה ואף אמר בעבר ש"לא ישתמש בה גם אם הייתה בחינם", פאראגו מאמין שהוא ישנה את דעתו ברגע שהטכנולוגיה תהיה זולה ויהיה קל יותר להטמיע אותה.

 

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    כאחד מהתחום. אינוויז הכי טובה חד משמעית (ל"ת)
    טובי 11/07/2021 08:16
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    אנונימי 11/07/2021 07:12
    הגב לתגובה זו
    בעלת טכנולוגיה טובה וזולה יותר מכל האחרותימים יגידו
  • 2.
    אינוויז 10/07/2021 22:50
    הגב לתגובה זו
    לאחר ההנפקה אינוויז עלתה לשער 12 ולא 16. תבדקולגבי הטכנולוגיה אינוויז פיתחה 3 צ'יפים שיוצרים לידר איכותי וזול משמעותי מכל המתחרות.ימים יגידו.
  • 1.
    דרור 10/07/2021 18:17
    הגב לתגובה זו
    עפ"י טראמפ גם הקורונה היא הונאה .
אנבידיהאנבידיה

"אנבידיה נסחרת במכפיל שפל היסטורי" בנק אוף אמריקה ממליץ לנצל את ההזדמנות

המניה נסחרת ב-177 דולר, בבנק אוף אמריקה סבורים שהיא תגיע ל-275 דולר; לא חוששים מתחרות מגוגל, רואים במכפיל רווח של 25 הזדמנות כניסה חד פעמית

ליאור דנקנר |

מניית אנבידיה (NVDA) NVIDIA Corp. 0.86%   נסחרת במכפיל רווח עתידי של כ-25 - רמה שעשויה להיות נקודת שפל אטרקטיבית למשקיעים. כך עולה מדוח חדש של צוות האנליסטים של בנק אוף אמריקה, בראשות ויוויק אריה שהוא אחד מהתומכים הנלהבים של אנבידיה. לפי הניתוח שלו, בכל פעם שמניית אנבידיה התקרבה למכפיל 25, היא התאוששה לרמות של 30 עד 40 תוך 3-6 חודשים.

הדוח מגיע על רקע שבוע חזק במיוחד למדד ה-SOX של מניות השבבים, שזינק בכ-10% והצליח לחזור מעל הממוצע הנע ל-50 יום, תוך ביצועי יתר מול מדד ה-S&P 500 שעלה 3.7% בלבד. זאת למרות ירידה של כאחוז במניית אנבידיה עצמה, מה שמעיד על התרחבות הראלי לחברות נוספות בסקטור.

בין המניות הבולטות בשבוע האחרון: Credo Technology זינקה ב-33%, ברודקום עלתה 18%, Coherent הוסיפה 18%, אינטל קפצה 18% על רקע כותרות בתקשורת לגבי זכיות פוטנציאליות בייצור שבבים, ו-Marvell עלתה 15% לקראת פרסום דוחות ולקראת כנס re:Invent של אמזון.

הדיון עבר מהשקעות הון לחשש מתחרות

בחודשים האחרונים, הדיון המרכזי בקרב משקיעים בתחום הבינה המלאכותית עבר ממוקד. אם בעבר החשש היה מהיקפי ההשקעות האדירים של חברות הענן, כעת הדיון מתמקד בתחרות - בין מודלי השפה של OpenAI לבין Gemini של גוגל, ובמקביל בין שבבי ה-TPU של גוגל וברודקום לבין שבבי ה-GPU של אנבידיה.

האנליסטים של בנק אוף אמריקה מדגישים מספר נקודות מרכזיות שמטות את הכף לטובת אנבידיה: ראשית, היצע השבבים בתעשייה הדוק, ואנבידיה שולטת בהקצאה - מה שמקשה על לקוחות לשנות את תמהיל הרכישות שלהם בשנה הקרובה. שנית, שבבי ה-TPU הוכיחו את עצמם רק במרכזי הנתונים של גוגל עצמה, בעוד ש-GPU זמינים בסביבות ענן מרובות כולל בענן של גוגל. למעשה, הבנק מעריך כי רכישות ה-GPU של גוגל צפויות להגיע לכ-10 מיליארד דולר ב-2025, סכום דומה לרכישות ה-TPU שלה מברודקום.

וול סטריט שור (גרוק)וול סטריט שור (גרוק)
סקירה

בואינג זינקה 10%, אינטל 8.7% והמניה שטסה ב-23%

טאואר זינקה 4.8%, 

צוות גלובל |
נושאים בכתבה וול סטריט

מניית אינטל Intel Corp 8.65%  זינקה ב-8.7% על רקע שורה של דיווחים והערכות חיוביות, בראשם: הערכות חדשות בשוק שלפיהן אפל עשויה לשקול שימוש בשירותי הייצור של אינטל עבור סדרות עתידיות של שבבי "M" - מהלך שעשוי להפוך להזדמנות אסטרטגית משמעותית עבור אינטל. הדיווחים אינם מלווים באישור רשמי, אך בשוק ההון רואים בכך אינדיקציה להתחזקות האמון ביכולות של אינטל בתחום הפאונדרי - ייצור שבבים עבור חברות חיצוניות. אם אכן תצא לפועל עסקה כזו, היא תוכל להעניק לאינטל חוזה רב-שנתי, גידול בהכנסות, ובמקביל לשדרג את התדמית שלה מול יצרניות אחרות. להרחבה - אינטל זינקה ב-9% - 120% מתחילת השנה; הפעם הסיבה היא אפל


מניית בואינג טסה מעל 10% -  אחרי שנים של קשיים, בואינג מעריכה ש-2026 תביא התאוששות - גם במסירות של מטוסי 737 ו-787, גם ברווחיות וגם בתזרים המזומנים.מניית בואינג (The Boeing Co 10.15%  ) מזנקת כעת ב-10% במסחר בוול סטריט, בעקבות דבריו של סמנכ"ל הכספים של החברה, ג'יי מאלה, שלפיהם החברה מצפה לשיפור משמעותי בפעילות העסקית בשנה הבאה. בין היתר, מאלה אמר בכנס של UBS כי מסירות מטוסי ה-737 וה-787 צפויות לעלות ב-2026, וכי החברה חוזה תזרים מזומנים חיובי של מיליארדי דולרים, ברמות "חד-ספרתיות נמוכות". זו תהיה התוצאה השנתית החיובית הראשונה בתזרים של בואינג מאז 2021 - תקופה שהתאפיינה בפגיעות תפעוליות קשות בעקבות בעיות בטיחות ודחיות במסירות.


שיפור בתזרים אחרי שנים של הפסדים


בואינג The Boeing Co 10.15%  לא רשמה רווח שנתי מאז 2018, אך לפי מאלה, השיפור במסירות יהווה "מנוע מרכזי" לצמיחה בתזרים. עוד הוסיף כי אישור רגולטורי למטוס ה-737-10 - שנמצא בעיכוב של שנים - צפוי להגיע רק בסוף 2026.

לדבריו, החברה מעריכה כי עד 2030 היא תיהנה מ"שיפור ניכר בשולי הרווח במזומן", בעיקר בזכות גידול בפרודוקטיביות. כלומר, לא רק שיותר מטוסים יסופקו, אלא שעלות הייצור ליחידה צפויה לרדת - מה שישפר את הרווחיות.