טסלה
צילום: צ'ארלי דיטס, unsplash

למה טסלה זינקה ב-5% בשישי והאם המניה תשלש את שוויה עד 2025?

בשוק מעריכים, כי החברה תגיע 800 אלף מסירות של רכבים השנה, אך לפי ההזמנות של החברה מספקים, המספר הזה יכול גם להגיע למיליון רכבים
ארז ליבנה | (9)
נושאים בכתבה וול סטריט טסלה
בכנס המשקיעים של ברקשייר הת'אוויי (BRKA) שנערך הלילה, יו"ר חברת ההחזקות והמשקיע האגדי וורן באפט נשאל האם יסכים לבטח את פעילות SPACEX, חברת החלל של המנכ"ל של טסלה (TSLA), אילון מאסק, שאמש שברה שיא מרשים של שהייה בחלל. "זה תלוי בפרימיום וגם אם מאסק יהיה על החללית או לא", השיב באפט בחיוך. "המחיר יהיה שונה אם כן".   בכל מקרה, כפי שכבר הבנתם, על מאסק עובר סוף שבוע חלומי. פרט לספייס אקס, ביום שישי האחרון, בניגוד לכל השוק שירד, מניית טסלה זינקה בכמעט 5%, על פניו, אבל רק על פניו, ללא סיבה נראית לעין.   אז מה היא הסיבה שהמניה זינקה? קוראים לה STMicroelectronics (STM.France) והיא מייצרת סוג של סיליקון, שנקרא בעברית צורן קרביד, שבין היתר משמש לחיתוך יהלומים ושיריון קרמי. בשיחת המשקיעים האחרונה שלה בשבוע שעבר, החברה נתנה תחזית לשנה הנוכחית, שבה היא צופה כי היא תמכור צורן קרביד ב-550 מיליון דולר – או עלייה של בין 10 ל-20% במכירות ביחס לתחזית שלה בינואר.   אז איך זה משפיע על טסלה אתם שואלים? הלקוח הגדול ביותר של STM היא TSLA, כש-80% ממכירות של יצרנית הסיליקון הצרפתית היא לא אחרת מאשר חברת הרכבים בעלת שווי השוק הגבוה בעולם.   לפי האנליסט פייר פאראגו מניו סטריט, העלאת התחזית מרמזת כי ייתכן וטסלה תמסור 1 מיליון רכבים במהלך השנה הנוכחית, לעומת צפי של 800 אלף רכבים שלו השוק מצפה. זה 25% יותר וזה משמעותי. פאראגו, שור ידוע של טסלה, העלה את מחיר המטרה שלו ל-900 דולר.   אבל זה עוד כלום. משקיע שורי נוסף של TSLA הוא גארי בלאק, שלו קרוב ל-75 אלף עוקבים בטוויטר (TWTR). בלאק צייץ במהלך סוף השבוע כי לפי המכפילים הנוכחיים של החברה, המניה צריכה להגיע לרמה של 1,000 דולר בטווח שבין חצי שנה לשנה, כשלהערכתו עד 2025 המניה יכולה להגיע גם ל-1,500 דולר למניה.   יתר על כן, בלאק אמר כי בדוחות טסלה, הדירקטוריון העריך כי ההכנסות של החברה יכולות להגיע ל-55 מיליארד דולר השנה. זה 10% יותר ממה שהקונצנזוס מצפה לו.

תגובות לכתבה(9):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 8.
    פולני פלמוני 02/07/2021 09:43
    הגב לתגובה זו
    ניתנה לשוטים!
  • 7.
    רונן 02/05/2021 23:02
    הגב לתגובה זו
    חידושים רבים בדרך יצור הרכבים נותנות לטסלה יתרון בעליות היצור, היא כבר היום מיצרת הכי הרבה רווח למכונית חשמלית והיתרון שלה רק יגדל
  • 6.
    מאסק זה הלאונרדו דה וינצ׳י של המאה ה-21.כדאי להפני 02/05/2021 17:58
    הגב לתגובה זו
    מאסק זה הלאונרדו דה וינצ׳י של המאה ה-21.כדאי להפנים,ללמוד ולהרוויח כסף.
  • 5.
    כשכולם כול כך אופטימיים שם מתחיל הטריגר (ל"ת)
    רמי 02/05/2021 16:33
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    כמו כשיצאו הטלוויזיות השטוחות , בהתחלה פלזמה 42 אינץ עלתה 60000 שח והיום טלויזיה לד 75 אינץ ניתן להשיג ב 4000 שח . היום טסלה נהנית מתמחור גבוהה של רכבים לא בטוח שתמיד זה יהיה ככה.נהפוכו מנועים חשמליים אמורים להיות זולים יותר (ל"ת)
    אלי 02/05/2021 16:32
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    דובון 02/05/2021 16:01
    הגב לתגובה זו
    אתה כל הזמן צעקת שטסלה בועה
  • 2.
    שכחתם לציין עובדה מאוד מהותית כרגע טסלה נהנית מזכות ראשונים של פיתוח רכבים חשמליים אבל רוב יצרניות הרכב הפנימו שהעולם מתפתח לכיוון רכבים חשמליים ולכן לטסלה תהיה תחרות קשה מאוד בהמשך השנה יצאו רכבים חשמליים מאוד אטרקטיביים ובמחיר מאוד נמוך וכן דבר נוסף כר (ל"ת)
    אריאל 02/05/2021 15:58
    הגב לתגובה זו
  • רז 03/05/2021 10:05
    הגב לתגובה זו
    ברגע שעלות הסוללה תרד, גם עלויות הרכבים של טסלה ירדו בהתאם.
  • 1.
    בוכים על החלב 02/05/2021 14:59
    הגב לתגובה זו
    ברור שזה תוכן ידיעתי ותודה וכו', אבל כמו שכאן לא מדובר בהרצה של מניית TSLA, ככה גם כשאנשים מספרים זה לזה בפורומים שהם קנו או שהם חושבים שזה יעלה, זאת לא הרצה. הגולשים ברדיט עדיין פגועים
צילום: Brett Sayles, Pexelsצילום: Brett Sayles, Pexels
הטור של גרינברג

לא רק AI: הנישה החדשה והצומחת שמתפתחת במקביל לתחום הלוהט

כשהבינה המלאכותית והאוטומציה הם שני המגזרים הטכנולוגיים הכי צומחים בעולם, הם זקוקים לצדם לתשתיות מתאימות. Equinix, אחת החברות המובילות בעולם בהקמת מרכזי נתונים, היא רק דוגמה אחת לחברות שנהנות מהטרנד. וגם: למה למרות העלייה של מניית סופטבנק, וול סטריט ממשיכה לאהוב אותה  



שלמה גרינברג |


בפברואר 2024 עדכנתי כתבות עבר שעשיתי על ענקית האחזקות-השקעות היפנית סופטבנק (סימול:SFTBY) תחת הכותרת "הקונגלומרט היפני שוול סטריט לא אוהבת משקף פוטנציאל גדול". היתה זו כתבה שלישית או רביעית על החברה מאז תחילת המאה. מאז הכתבה המניה עלתה בקרוב ל-200%, אלא שבמהלך השנה האחרונה ולמרות העלייה במחיר וול סטריט מחבבת יותר ויותר את הקונגלומרט היפני הגדול שהקים ב-1981 היזם מסאיושי סאן, אז בן 24. מאז, סאן ללא ספק מצליח להוכיח שהוא קורא נכון את התפתחות מהפכת האינפורמציה ופועל בהתאם, וזאת למרות אישיות מוזרה ולקיחת סיכונים אדירים שלמעשה גרמו לאנליסטים להגדירו כ"ספקולנט". 

סאן התחיל את דרכו כמפיץ תוכנות ומשחקי וידאו, אבל אז פגש בזכיין מקדונלד'ס ביפן ששכנע אותו לעבור וללמוד בארה"ב. סאן אכן עשה זאת, למד מחשבים ב-UCLA, חזר ליפן והקים את סופטבנק שאותה הוא מוביל מאז כיו"ר, נשיא ומנכ"ל.  


סופטבנק
מסאיושי סאן, סופטבנק - קרדיט: טוויטר


קבוצת סופטבנק מוגדרת כחברת אחזקות-השקעות יפנית רב-לאומית שמתמחה בהשקעות בחברות טכנולוגיה שמקדמות את מהפכת המידע, תוך התמקדות בשבבים, בבינה מלאכותית, רובוטיקה חכמה, האינטרנט של הדברים, טלקומוניקציה, שירותי אינטרנט ואנרגיה נקייה. החזקות מרכזיות של הקבוצה כוללות את חברת הקניין הרוחני המובילה של מוליכים למחצה Arm Holdings (סימול:ARM) שבה סופטבנק שולטת ב-90%. שווי החזקה זו לבדה מגיע כיום לכ-80% משווייה הכולל של סופטבנק. החחזקה השנייה בגודלה היא בקרן ההון סיכון הגדולה בעולם SoftBank Vision, אשר משקיעה בגל הבא של טרנספורמציה טכנולוגית, ושם סופטבנק שותפה עם ממשלת ערב הסעודית. 

השאיפה המוצהרת של סאן היא להפוך את הקונצרן לקבוצת התאגידים החיונית ביותר לכלכלה הגלובלית. אגב, החברה היא גם ממנהלי הכספים המובילות גלובלית ומנהלת נכסים של רוב חברות הטכנולוגיה המובילות, ביניהן אפל (סימול:AAPL) וקוואלקום (סימול:QCOM). החברה השקיעה הון סיכון ראשוני בחברות כמו  אנבידיה, אובר, T-Mobile, עליבאבא וספרינט, ובכולן מכרה את רוב ההחזקות ברווחי שיא (את ARM רכשה בהצעת רכש). היו לה גם כישלונות בדרך כמו WeWork הישראלית. סופטבנק היא גם המשקיעה הגדולה בעולם בסטארטאפים בתחומי הטכנולוגיה שהזכרתי למעלה, במיוחד בתחום ה-AI.  

המיליארד ריי דליו
צילום: Harry Murphy / Web Summit via Sportsfile

ריי דאליו: "הסדר המוניטרי העולמי בסכנה - ארה"ב נקלעה למלכודת חוב של 37.5 טריליון דולר"

מייסד ברידג'ווטר מזהיר מ"משבר פיננסי" בתוך 3 שנים: "12 טריליון דולר חוב חדש בשנה - והעולם לא רוצה לקנות"

עמית בר |

ריי דאליו, מייסד קרן הגידור ברידג'ווטר אסושייטס ואחד המשקיעים המשפיעים בעולם, מזהיר כי ארה"ב עומדת בפני סיכון חמור ליציבות הסדר המוניטרי הגלובלי. לדבריו, החוב הפדרלי  שמגיע כיום ל-37.5 טריליון דולר, מתנפח בקצב שאינו בר-שליטה, והמערכת הפיננסית מתקשה לעכל את גיוסי החוב בהיקפים חסרי תקדים. בנוסף, תשלומי הריבית על החוב צפויים להגיע ל-1.13 טריליון דולר בשנת הכספים 2025, מה שמגביר את הלחץ על התקציב הפדרלי.

ריי דאליו מזהיר: "משבר חוב חמור בארה"ב עשוי לפרוץ תוך שלוש שנים"

ריי דאליו משנה גישה: "אני מתרחק מאגרות חוב, ורוכש זהב וביטקוין"

בפאנל בפורום Future China הגלובלי בסינגפור, אמר דליו: "אתם רואים את האיום על הסדר המוניטרי. מכלול הגורמים הללו יחד יקבע האם אנחנו עדים לסוף של האימפריה האמריקאית". הציטוט הזה משקף את חששותיו העמוקים, שמבוססים על ניתוח היסטורי של אימפריות קודמות, כמו האימפריה הבריטית, שקרסו תחת עול חוב כבד ומאבקי כוח פנימיים.


גירעון מתמשך, חוב מתנפח: נתונים מדאיגים


דאליו הסביר כי קיים פער קבוע ומתמשך בין ההכנסות וההוצאות בתקציב האמריקאי. הפער הזה מחייב את ארה"ב לגייס חוב חדש בהיקף כולל של 12 טריליון דולר - שילוב של מימון הגירעון, תשלומי ריבית וגלגול חוב קיים. "לשוק העולמי אין את אותה רמת ביקוש לאג"ח אמריקאי, וזה יוצר חוסר איזון חריף בין היצע לביקוש," הדגיש דאליו.