סגרו עסקה: פייזר וביונטק יספקו 600 מיליון חיסונים לממשלת ארה"ב
ימים ספורים לאחר שהחברות פייזר (סימול: PFE) וביונטק (סימול: BNTX) דיווחו על נתונים ראשוניים חיוביים מהניסוי שלב 1/2 אשר עדיין נמשך בגרמניה, פייזר מדווחת על עסקת ענק עם ממשלת ארה"ב, במסגרתה יצרניות התרופות הסכימו לספק 600 מיליון מנות מהחיסון שהן מפתחות לממשלת ארה"ב.
על פי ההסכם עם הממשל האמריקני, פייזר וביונטק יקבלו 1.95 מיליארד דולר עבור 100 מיליון המנות הראשונות של החיסון מבוסס ה-mRNA שלהן "BNT162", לאחר (ובמידה) שיאושר על ידי הרגולטור, עם הרחבה פוטנציאלית לספק לאחר מכן 500 מיליון מנות נוספות. מוקדם יותר השבוע ביצעו החברות עסקה דומה למכירת 30 מיליון מנות של החיסון שלהן לממשלת בריטניה.
אזרחים אמריקאים יחוסנו ללא עלות, הודיעו בפייזר, תוך שהם מציינים את ההתחייבות הקודמת של החברהה מול ממשלת ארה"ב.
"היינו מחויבים לעשות את הבלתי אפשרי על ידי עבודה ללא לאות לפיתוח וייצור בזמן שיא של חיסון בטוח ויעיל כדי לעזור לשים קץ למשבר הבריאות העולמי הזה", אמר המנכ"ל אלברט בורלה. "קיבלנו את ההחלטה המוקדמת להתחיל בעבודה קלינית וייצור בקנה מידה גדול על אחריותנו בלבד, כדי להבטיח שהמוצר יהיה זמין באופן מיידי במידה והניסויים הקליניים שלנו יתגלו כמוצלחים ויוענק אישור חירום לשימוש בהם".
נזכיר כי מוקדם יותר השבוע דיווחו החברות על ניסוי במינון מבוקר, שהוא חלק מתוכנית החיסון העולמית מבוססת mRNA נגד נגיף הקורונה. החברות דיווחו כי בניסוי לבחינת בטיחות השימוש בחיסון שהן מפתחות, נמצא כי אין תופעות לוואי משמעותיות בכל המינונים שניתנו למטופלים. עם זאת, החברות עדיין צריכות להוכיח שהחיסון שלהן יעיל, זאת הן ינסו להוכיח בניסוי אשר יכלול עד 30,000 משתתפים וצפוי להתחיל בסוף החודש.
- פייזר מרחיבה את תיק התרופות להשמנה בעסקה של 2 מיליארד דולר
- כשמדע וכסף מתנגשים: המרוץ לתרופות חדשות לסרטן
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הנתונים הראשוניים החדשים ממחקר גרמני זה תומכים בתוצאות המוקדמות שנחשפו לאחרונה מהניסוי האמריקאי המקביל לחיסון שהחברות מפתחות - BNT162b1.
הנתונים הראשוניים מהניסוי שלב 1/2 בגרמניה הוערכו על בסיס 60 מבוגרים בריאים בגילאי 18 עד 55 כאשר 12 נבדקים ברמת מינון שונות של - 1 מיקרוגרם, 10 מיקרוגרם, 30 מיקרוגרם ו-50 מיקרוגרם - לכל קבוצה; 48 משתתפים בסך הכל.
בסך הכל, הנתונים הצביעו על כך שניתן יהיה לעשות שימוש בטוח ב-BNT162b1. תופעות הלוואי לאחר הזרקת החיסון בכל רמות המינון היו ארעיות, בדרך כלל קלות עד בינוניות, עם מדי פעם אירועים חמורים (דרגה 3) של תסמינים דמויי שפעת ותגובות באיזור ההזרקה. כל תופעות הלוואי טופלו באמצעים פשוטים. לא דווח על תופעות לוואי חמורות (SAE), ולא היו נסיגות עקב תופעות לוואי הקשורות לחיסון.
- 3.אופטימי 22/07/2020 22:20הגב לתגובה זוופה תוך חצי שנה חיסון מוכן, צירוף מקרים?
- לקורנה יש RNA להבדיל משפעת. זה כל ההבדל (ל"ת)כפיר 23/07/2020 00:14הגב לתגובה זו
- 2.לוי 22/07/2020 17:44הגב לתגובה זוהוא שוב דואג שהכסף שיושקע בקורונה לא ילך לסינים ויתמוך רק בחברות המערביות ושוב מראה שהוא פטריות יותר מהדמוקרטים בארצו שהעבירו את הכלכלה שלהם לסינים
- 1.לוי 22/07/2020 17:43הגב לתגובה זוהוא שוב דואג שהכסף שיושקע בקורונה לא ילך לסינים ויתמוך רק בחברות המערביות ושוב מראה שהוא פטריות יותר מהדמוקרטים בארצו שהעבירו את הכלכלה שלהם לסינים
אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)אילון מאסק = 2 מיליון ישראלים = 1 מיליון אמריקאים
ההון של מאסק, האיש העשיר בעולם - כ-500 מיליארד דולר - שקול להון של 2 מיליון ישראלים. לא נתפס
אילון מאסק שווה כ-500 מיליארד דולר. רוב ההון מגיע מההחזקה בטסלה, אבל יש לו גם שווי מאוד משמעותי בספייסX שצפויה להנפיק בטווח של שנה-שנתיים והיא החברה הפרטית הכי גדולה בעולם עם שווי של מעל 500 מיליארד דולר. לאחרונה היו דיווחים על עסקאות בשווי של 800 מיליארד דולר, אך מאסק טען שזה לא נכון. בכל מקרה, זו חברה עשויה להנפיק לפי שווי של 800 מיליארד עד 1.2 מיליארד דולר, אולי יותר, תלוי כמובן במצב השווקים. אם זה יקרה, מאסק כבר יהיה שווה 700-800 מיליארד דולר, וצריך גם לזכור שיש לו חבילת הטבות ענקית מטסלה, אם יעמוד ביעדים.
כלומר, העושר עשוי לגדול, אבל כמובן שגם לרדת. אם נתייחס לעוגן - השווי הנוכחי של 500 מיליארד דולר, נקבל שהונו שקול להון של 1 מיליון אמריקאים ו-2 מיליון ישראלים. לא נתפס.
הון של 500 מיליארד דולר
ההון של מאסק מבוסס בעיקר על החזקותיו בחברות טסלה וספייסX: שיעור של 19.8% ממניות טסלה בשווי כ-290 מיליארד דולר, ו-42% מספייסX בשווי 190 מיליארד דולר, בתוספת החזקות ב-XAI ובחברות אחרות. מאסק, בן 55, הפך לאדם העשיר בעולם לפני כשנה וחצי.
העושר הממוצע לאדם בוגר בארה"ב עומד על כ-550 אלף דולר - מה ההון הממוצע של ישראלי ומה ההון של אמריקאי? וזה כולל נכסים פיננסיים, נדל"ן וחובות נטו. ההון של מאסק שקול לזה של 900 אלף אמריקאיים. ביום טוב זה מגיע למיליון.
- טסלה מתקרבת לנהיגה אוטונומית מלאה - נתוני FSD מצביעים על קפיצה בביצועים
- חנות המחשבים הראשונה נפתחת לקהל הרחב ומה קרה היום לפני 15 שנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוואה זו מדגישה את אי-השוויון בארה"ב, שם 10% העליונים מחזיקים ב-70% מהעושר הכולל, בעוד 50% התחתונים מחזיקים ב-2.5% בלבד.
ריביאן אתר החברהריביאן חושפת שבב חדש ומערכת נהיגה אוטונומית בתשלום
יצרנית הרכבים החשמליים מציגה שבב עיבוד עצמאי, חבילת נהיגה מתקדמת בתשלום ומערך ליידאר בדגמי R2, אך המשקיעים מודאגים מהעלויות ומהקצב האיטי של הייצור; המניה נופלת ב-4.5%
דגמי R2 החדשים ועוזר הבינה המלאכותית
דגמי ה־R2, הצפויים לצאת לשוק במחצית הראשונה של השנה הבאה, יצוידו בשבב החדש ובחיישני ליידאר מתקדמים. בכך מצטרפת ריביאן לשורה של יצרניות רכב ופתרונות רובוטקסי המשלבות ליידאר כמנגנון בטיחות ותפיסת מרחב נוסף. מנגד, הדגמים הנוכחיים, מסדרת R1, לא יזכו למלוא היכולות של הדור החדש, אך יקבלו שדרוגי תוכנה שירחיבו את היכולות הקיימות. חלק מהשדרוגים נועדו לשפר נהיגה ללא מגע ידיים, ואחרים יאפשרו ניווט מתקדם יותר כאשר הרכב עדיין מחייב השגחת נהג.
לצד פיתוח השבב, חשפה החברה עוזר בינה מלאכותית חדש המיועד לתפעל פונקציות ברכב, לסנכרן אפליקציות ולזהות תקלות פוטנציאליות. זהו צעד נוסף בכיוון של שילוב מערכות תוכנה מורכבות כחלק מהערך המסחרי של כלי הרכב.
ריביאן Rivian Automotive -6.11% חשפה שורה של מהלכים טכנולוגיים חדשים במטרה לחזק את מעמדה בשוק הרכב החשמלי ולבסס יכולות נהיגה מתקדמות בכלי הרכב העתידיים שלה. במסגרת אירוע ייעודי שעסק באוטונומיה ובינה מלאכותית, הציגה החברה לראשונה שבב עיבוד שפותח באופן עצמאי, מערכת סיוע לנהג בתשלום, ותוכנית הדרגתית לשילוב מערכות נהיגה ברמות מתקדמות יותר.
החידושים מגיעים בתקופה מאתגרת לשוק הרכב החשמלי בארה״ב, לאחר סיום הטבת המס הפדרלית בגובה 7,500 דולר. ריביאן צמצמה את תחזית המסירות השנתית שלה וציינה כי הביקוש צפוי להישאר תנודתי גם בהמשך השנה. החברה מייחסת חשיבות גדולה לדגם ה־R2, שמחירו אמור להיות נמוך יותר משל רכבי החברה הקיימים. בדומה לדגמי הכניסה של טסלה, ה־R2 נועד להרחיב את קהל היעד ולאפשר חדירה לשוק רגיש יותר למחיר.
- ריביאן מפטרת עובדים ומתכוננת לאתגרים כלכליים בשוק הרכבים החשמליים
- ריביאן מתפצלת: משיקה חברה בת למיקרו-ניידות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הצעד המשמעותי ביותר הוא המעבר לשבב ייעודי שפותח בתוך החברה, מהלך שמחליף את השימוש במעבדי אנבידיה שהיו בלב מערכות הנהיגה של דגמי ריביאן עד כה. השבב החדש צפוי להתממשק עם מצלמות, חיישני ליידאר ומערכות נוספות, ולספק יכולת עיבוד גבוהה יותר מבעבר. בריביאן אומרים כי ההחלטה לבנות שבב עצמאי התקבלה לאחר שנים של פיתוח, וכי הוא ישפר משמעותית את ביצועי מערכת הנהיגה המתקדמת, תוך הפחתת עלויות הייצור. לטענת החברה, מדובר בשילוב נדיר בין שיפור ביצועים לבין הורדת עלויות, מהלך שאינו נפוץ בפיתוח שבבים לרכב.
