סקטור רותח: אנבידיה משלימה עלייה של 100% בחודשיים

ברקע להשלמת עסקת הרכישה של מלאנוקס, ענקית השבבים צפויה לפרסם את תוצאותיה לרבעון הראשון של 2020 ביום חמישי הקרוב - המשקיעים אופטימים. במקביל, חלק מהערכות מצביעות כי הסנטימנט בשוק השבבים ישפיע לטובה על חברות ישראליות כמו טאואר, קמטק וסיווה

עמית נעם טל | (5)

פגיעה מנגיף הקורונה? מניית ענקית השבבים האמריקנית אנבידיה (סימול:NVDA) מטפסת כעת ביותר מ-3% ומשלימה זינוק של יותר מ-100% מהשפל שקבע במהלך מארס האחרון. מניית החברה נסחרת בשיא כל הזמנים עם שווי שוק של 223 מיליארד דולר. 

אנבידיה צפויה לפרסם את תוצאותיה לרבעון הראשון של 2020 ביום חמישי, כאשר הצפי בשוק גבוה. החברה צפויה להציג הכנסות של 2.98 מיליארד דולר - עלייה של 34% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. בנוסף, החברה צפויה להציג תחזית להכנסות של 3.23 מיליארד דולר ברבעון שיסתיים ביולי - עלייה של 25% בחישוב שנתי. 

בשורה התחתונה, החברה צפויה לרשום רווח של 1.68 דולר למניה, לעומת רווח של 0.88 דולר בתקופה המקבילה אשתקד. 

מלבד הנתונים היבשים, המשקיעים צפויים להתמקד במספר פרמטרים נוספים: מכירות המעבדים של החברה בתחום השרתים, כאשר הערכות מצביעות כי נגיף הקורונה גרם לעלייה משמעותית בביקושים למעבדים אלו. הצפי בשוק הוא להכנסות של 1.12 מיליארד דולר בסעיף זה - עלייה של 71% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. במקביל, תחום נוסף שממשיך לגדול בעקביות בשנים האחרונות וקיבל תנופה בחודשים האחרונים הוא תחום הגיימינג.  הערכות בשוק הן כי החברה תרשום גידול של 23% בהכנסות מסעיף זה לרמה של 1.3 מיליארד דולר. 

נזכיר כי החברה השלימה ברבעון האחרון את רכישת מלאנוקס הישראלית תמורת 7 מיליארד דולר לאחר קבלת האישור הרגולטור הסיני (לכתבה המלאה). המשקיעים יצפו לראות כיצד מלאנוקס צפויה להשפיע על התוצאות לרבעונים הבאים. 

גרף מניית החברה בשנים האחרונות: שיא חדש הערב

במקביל לזינוק באנבידיה,  מניית AMD (סימול:AMD)  עולה כעת ב-3.5%.  מניית מיקרו צ'יפ (סימול:MCHP) עולה ב-1.2% ומניית אינטל (סימול:INTC) מטפסת ב-2.4%. 

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    מכפיל רווח תלת-סיפרתי. מניה מנופחת. (ל"ת)
    כלכלן 19/05/2020 23:49
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    המניה מנופחת ברמות-על. עוד מעידן ה-ביטקויין שחלף. (ל"ת)
    הזוי. 19/05/2020 23:48
    הגב לתגובה זו
  • 1) הצפי לעליה בגיימינג 2) הציוד שלהם קריטי ל machi 20/05/2020 08:38
    הגב לתגובה זו
    1) הצפי לעליה בגיימינג 2) הציוד שלהם קריטי ל machine learning ומחקר רפואי. לא מחזיק בעצמי אגב ואין לי מושג וחצי לגבי המניה שלהם
  • 2.
    אא 19/05/2020 21:23
    הגב לתגובה זו
    מדובר במניה נהדרת למשקיעים, התנועות בה מאוד ברורות. או שהיא עולה בצורה חדשה ומייצרת רווחים נעים למחזיקים אותה בלונג, וברגע שהיא נחתכת, זה מאוד כואב והשורטיסטים חוגגים בה. אחרי הראלי הנוכחי, לדעתי מדובר ב99% שמס' ימים לאחר הדוחות (שיהיו משוגעים למעלה או למטה) נראה ירידות חדות שיאזנו את מחיר המניה..
  • 1.
    עמית, מה קורה? 19/05/2020 21:16
    הגב לתגובה זו
    נראה שלקחת את תפקידו של ארז ליבנה, שפיזור שטויות לכל עבר. תתרכז בניתוחי מאקרו
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

רן קידר |

הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

הדיון מסתכל אחורה 

הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”. 

טראמפ בבית הלבן (הבית הלבן)טראמפ בבית הלבן (הבית הלבן)

החוזים על וול סטריט עולים עד 1.2% - מתקרבים לסיום השביתה הגדולה במגזר הציבורי

החוזה על הנאסד"ק מוביל את העליות; אחרי 40 יום של השבתה, מתגבש פתרון; מה זה בכלל השבתת הממשל בארה"ב ומדוע היא מתרחשת? 

מנדי הניג |
נושאים בכתבה דונלד טראמפ

החוזים עולים עם תקווה לסיום השבתת הממשל - הסנאט שוקל הצעת מימון זמני לפעילות הממשל. 

שוקי ההון פותחים את השבוע באופטימיות זהירה, כשברקע יוזמה חדשה לסיום ההשבתה הפדרלית שנמשכת כבר 40 ימים ומונעת פרסום נתונים כלכליים חשובים. חוזי דאו ג'ונס עולים ב-0.6%, החוזים על S&P 500 מתחזקים ב-0.7% והחוזים על הנאסד"ק עולים ב-1.2%.

ההצעה שנידונה בסנאט כוללת מימון זמני עד ינואר, לצד שלוש הצעות תקציב נפרדות למימון בנייה צבאית, ענייני ותיקי צבא, פעילות הקונגרס, מינהל המזון והתרופות (FDA) ומשרד החקלאות. ייתכן שבמידה ותאושר, חברי בית הנבחרים, שנמצאים בפגרה עד 16 בנובמבר, יידרשו לחזור מוקדם כדי להצביע.

מהי השבתת ממשל, ולמה זה קורה?

השבתת ממשל (Government Shutdown) מתרחשת כאשר הקונגרס האמריקאי לא מצליח לאשר את תקציב המדינה או חוקי ההוצאה הנדרשים להפעלת סוכנויות הממשל. ברגע שאין אישור למימון, סוכנויות רבות מושבתות באופן חלקי או מלא עד להשגת הסכמה. עובדים פדרליים נשלחים לחופשה כפויה ללא שכר, תוכניות ממשלתיות מתעכבות, ובין היתר מוקפאים גם פרסומי נתוני מאקרו חשובים.

השבתות כאלה הן לא נדירות בפוליטיקה האמריקאית, והן לרוב נובעות ממחלוקות פוליטיות חריפות בין המפלגות, בעיקר סביב סוגיות תקציביות, מדיניות רווחה, הגירה, חינוך ובריאות. במקרים רבים הן משמשות כלי לחץ פוליטי, שבו צד אחד מסרב לאשר את התקציב אלא אם יתקבלו תנאיו בנושאים שנויים במחלוקת.

במקרה הנוכחי, השבתת הממשל נמשכת כבר 40 ימים, אחת הארוכות ביותר בעשור האחרון. מדובר בהשלכה ישירה של כישלון בהעברת הצעת התקציב הפדרלי, מה שהביא להשבתת שירותים לא חיוניים. מלבד הפגיעה הישירה בעובדי המדינה, יש גם השפעות עקיפות על שוקי ההון, מאחר שנתונים כלכליים לא מתפרסמים והשקעות מתעכבות.