סקטור רותח: אנבידיה משלימה עלייה של 100% בחודשיים
ברקע להשלמת עסקת הרכישה של מלאנוקס, ענקית השבבים צפויה לפרסם את תוצאותיה לרבעון הראשון של 2020 ביום חמישי הקרוב - המשקיעים אופטימים. במקביל, חלק מהערכות מצביעות כי הסנטימנט בשוק השבבים ישפיע לטובה על חברות ישראליות כמו טאואר, קמטק וסיווה
פגיעה מנגיף הקורונה? מניית ענקית השבבים האמריקנית אנבידיה (סימול:NVDA) מטפסת כעת ביותר מ-3% ומשלימה זינוק של יותר מ-100% מהשפל שקבע במהלך מארס האחרון. מניית החברה נסחרת בשיא כל הזמנים עם שווי שוק של 223 מיליארד דולר.
אנבידיה צפויה לפרסם את תוצאותיה לרבעון הראשון של 2020 ביום חמישי, כאשר הצפי בשוק גבוה. החברה צפויה להציג הכנסות של 2.98 מיליארד דולר - עלייה של 34% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. בנוסף, החברה צפויה להציג תחזית להכנסות של 3.23 מיליארד דולר ברבעון שיסתיים ביולי - עלייה של 25% בחישוב שנתי.
בשורה התחתונה, החברה צפויה לרשום רווח של 1.68 דולר למניה, לעומת רווח של 0.88 דולר בתקופה המקבילה אשתקד.
מלבד הנתונים היבשים, המשקיעים צפויים להתמקד במספר פרמטרים נוספים: מכירות המעבדים של החברה בתחום השרתים, כאשר הערכות מצביעות כי נגיף הקורונה גרם לעלייה משמעותית בביקושים למעבדים אלו. הצפי בשוק הוא להכנסות של 1.12 מיליארד דולר בסעיף זה - עלייה של 71% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. במקביל, תחום נוסף שממשיך לגדול בעקביות בשנים האחרונות וקיבל תנופה בחודשים האחרונים הוא תחום הגיימינג. הערכות בשוק הן כי החברה תרשום גידול של 23% בהכנסות מסעיף זה לרמה של 1.3 מיליארד דולר.
נזכיר כי החברה השלימה ברבעון האחרון את רכישת מלאנוקס הישראלית תמורת 7 מיליארד דולר לאחר קבלת האישור הרגולטור הסיני (לכתבה המלאה). המשקיעים יצפו לראות כיצד מלאנוקס צפויה להשפיע על התוצאות לרבעונים הבאים.
- ג'יפרוג טסה 22%, אפירם עולה 11%; המגמה השלילית נמשכת בחוזים
- סנאפ מזנקת 20%, אנבידיה מטפסת 1.5%; קוואלקום מאבדת 2% - ומה עושים החוזים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
גרף מניית החברה בשנים האחרונות: שיא חדש הערב
במקביל לזינוק באנבידיה, מניית AMD (סימול:AMD) עולה כעת ב-3.5%. מניית מיקרו צ'יפ (סימול:MCHP) עולה ב-1.2% ומניית אינטל (סימול:INTC) מטפסת ב-2.4%.
- 4.מכפיל רווח תלת-סיפרתי. מניה מנופחת. (ל"ת)כלכלן 19/05/2020 23:49הגב לתגובה זו
- 3.המניה מנופחת ברמות-על. עוד מעידן ה-ביטקויין שחלף. (ל"ת)הזוי. 19/05/2020 23:48הגב לתגובה זו
- 1) הצפי לעליה בגיימינג 2) הציוד שלהם קריטי ל machi 20/05/2020 08:38הגב לתגובה זו1) הצפי לעליה בגיימינג 2) הציוד שלהם קריטי ל machine learning ומחקר רפואי. לא מחזיק בעצמי אגב ואין לי מושג וחצי לגבי המניה שלהם
- 2.אא 19/05/2020 21:23הגב לתגובה זומדובר במניה נהדרת למשקיעים, התנועות בה מאוד ברורות. או שהיא עולה בצורה חדשה ומייצרת רווחים נעים למחזיקים אותה בלונג, וברגע שהיא נחתכת, זה מאוד כואב והשורטיסטים חוגגים בה. אחרי הראלי הנוכחי, לדעתי מדובר ב99% שמס' ימים לאחר הדוחות (שיהיו משוגעים למעלה או למטה) נראה ירידות חדות שיאזנו את מחיר המניה..
- 1.עמית, מה קורה? 19/05/2020 21:16הגב לתגובה זונראה שלקחת את תפקידו של ארז ליבנה, שפיזור שטויות לכל עבר. תתרכז בניתוחי מאקרו
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)שיעור מאילון מאסק: איך לדרוש טריליון דולר ולקבל את זה
בעלי המניות של טסלה אישרו למאסק חבילת תמריצים חדשה בהיקף עצום של 400 מיליון מניות, שמחזירה את חלקו בחברה ל־25%. מאחורי המספרים הבלתי נתפסים מסתתרת אסטרטגיית משא ומתן מבריקה וגם לא מעט אגו
לאחרונה החליטו בעלי המניות של טסלה Tesla -3.68% להעניק לאילון מאסק חבילת תמריצים חדשה הכוללת 400 מיליון מניות נוספות. זה מצטרף ל־380 מיליון מניות שכבר ברשותו. המספרים כמעט בלתי נתפסים, אבל מאחוריהם מסתתר שיעור מעניין על ניהול משא ומתן וגם על הגבול הדק שבין ביטחון עצמי לחוצפה.
מאסק ביקש דבר אחד: להחזיר את חלקו בחברה ל־25%. הוא לא נימק מדוע, לא הציג טיעונים ולא ניסה לשכנע. הוא פשוט אמר שזה מה שהוא רוצה וקיבל את מבוקשו. החבילה הקודמת שלו, מ־2018, הייתה שווה אז כמה מיליארדי דולרים והיום מוערכת בכ־120 מיליארד. לכך מתווספת חבילת התמריצים מ־2012, ששווייה כיום כ־34 מיליארד דולר. במילים אחרות, עוד לפני העסקה החדשה, מאסק נהנה משכר ממוצע של כ־12 מיליארד דולר בשנה. לא בדיוק “עבודה בחינם”.
הפעם, החוזה כולל תנאי שאפתני במיוחד: מאסק צריך להוביל את טסלה לרווח תפעולי של 400 מיליארד דולר במהלך שנה אחת. לשם השוואה, טסלה צפויה להרוויח השנה כ־13 מיליארד דולר. כדי לעמוד ביעד, הוא צריך להגדיל את הרווחים פי שלושים.
האסטרטגיה היא לב הסיפור
הסכומים הם לא לב הסיפור, אלא האסטרטגיה. ג’ו־אלן פוזנר, פרופסורית לניהול באוניברסיטת סנטה קלרה, הסבירה שמאסק השתמש בעקרון “העיגון”. טכניקה שבה המספר הראשון שמועלה במשא ומתן קובע את המסגרת לכל המספרים הבאים. אם ההצעה הראשונה גבוהה מדי, שאר ההצעות יסתובבו סביבה. מאסק לא התחיל נמוך ולא בנה את הדרישות בהדרגה, הוא פתח בגדול, בטריליון דולר, מה שגרם לכל סכום אחר להיראות סביר בהשוואה.
- מילד שקט שסובל מבריונות ל"מלך העולם" וזה לא טראמפ
- הדרך לטריליון דולר: האם אילון מאסק יגיע ליעד?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פוזנר הסבירה שזו בדיוק הסיבה שכדאי להיות הראשון שמגיש הצעה במשא ומתן. אם מועמד לעבודה מצהיר שהוא שווה חצי מיליון דולר בשנה, גם אם המעסיק חשב להציע 150 אלף, השכר הסופי יהיה קרוב בהרבה להצעה הגבוהה.
