הכלכלן הראשי של IBI מסביר למה נראה ירידה במחירי הדיור
- 22.מה קורה עם מנית תסלה (ל"ת)שמעון 04/09/2020 09:38הגב לתגובה זו
- 21.הנבואה 12/08/2020 08:55הגב לתגובה זואנשי IBI לא יודעים לנהל כסף
- 20.מזל 11/08/2020 07:23הגב לתגובה זומזל שקניתי לפני 3 שנים ולא הקשתי לכל מורידי המחירים. חבל שלא קניתי לפני... אבל ברור שבחצי שנה הקרובה יהיו ירידות
- 19.דו רה מי 05/08/2020 20:30הגב לתגובה זוהדבר שהכי מפחיד זה שהוא הכלכלן הראשי של IBI
- 18.עמוקה 02/08/2020 08:51הגב לתגובה זוהטלויזיה שמחירי הנדלן רק יעלו?
- 17.אני עם 100 דירות בי אנד בי דיווחתי הכל קיבלתי רק 6500 (ל"ת)גוזלן 14/07/2020 09:37הגב לתגובה זו
- 16.הסיכוי להעלאת ריבית אפסי. ולא כפי שהוא מנבא (ל"ת)במשבר קורונה כזה גדו 08/07/2020 15:35הגב לתגובה זו
- 15.כל האויר של הנדלן שהתנפח במשך 20 שנה עומד לצאת. לאנשים אין כסף לקנות בתים .ואלו שקנו להשקעה יסתבכו עם החזרי ההלוואות. הרבי משקי בית יכנסו לחדלות פרעון ויהיה סיסו ושמחו (ל"ת)ידעי 06/07/2020 00:08הגב לתגובה זו
- מזל 11/08/2020 07:25הגב לתגובה זואז מסכים שאלו שקנו ללא יכולת יהיו בבעיה אבל לאן הם ילכו? להשכיר כמובן וממשקיעים. המשקיעים לא יפלו הקונים כן...
- גליק אבינעם 26/07/2020 16:38הגב לתגובה זולא ירדו בגלל הריבוי הטבעי הגדול הגורם לביקושים
- אלון 22/07/2020 12:30הגב לתגובה זובאינפלציה במחירים של שירותים ומוצרים חיוניים: מזון, תחבורה וכו'.
- מימוק 16/07/2020 19:33הגב לתגובה זואינשאאלה
- בועה, שישו ושימחו (ל"ת)מורה 10/07/2020 16:56הגב לתגובה זו
- 14.הוא צודק 100% 03/07/2020 04:10הגב לתגובה זואין צורך בכ'כ הרבה משרדים. הרבה מהם יהפכו לדירות + אלפי דירות ריקות שמחכות לתיירים שלא יהיו השנה ככה שהכיוון למטה לא רק בארץ בכל העולם. בנוסף גם אין לאנשים כסף כמו פעם . הרבה צעירים פוטרו וחזרו לגור אצל ההורים.
- 13.הוא צודק 100% 03/07/2020 04:05הגב לתגובה זובנוסף האוצר מקדם ששליש ממגדל משרדים יהפוך למגורים כי הרבה חברות ימשיכו לעבוד מהבית. אז אחרי 15 שנה של עליות החגיגה תסתיים
- 12.מנח 01/07/2020 17:28הגב לתגובה זווהתשלום על קרן הצביחכמים קוני עכשיו
- 11.עופר 26/06/2018 17:28הגב לתגובה זורפי, אתה עדיין גר בשכירות....אתה עדין מחכה שירדו. גם שעון מקולקל צודק...
- 10.מקשיב לכלכלנים 26/06/2018 13:32הגב לתגובה זוגם שעון מקולקל צודק לפעמים
- תומי 27/06/2018 08:25הגב לתגובה זואם אין תגובה חכמה להגיד אז זורקים שקר עלוב?
- 9.לא קונים דירה במחירי בועה. די לעושק ! (ל"ת)גבי 26/06/2018 13:11הגב לתגובה זו
- 8.שלום לכלכלן הראשי.אולי תסביר איך הפסדתם (ל"ת)מליונים על מדד הפחד 26/06/2018 12:49הגב לתגובה זו
- 7.איי בי איי בית השקעןת שנכשלבהימור על מדד (ל"ת)הפחד.פשוט בושה וחרפה 26/06/2018 12:30הגב לתגובה זו
- ש 26/06/2018 14:33הגב לתגובה זולא איביאי הימר אלא משקיע פרטי שסחר תחת מסחר עצמאי
- 6.יוסי 26/06/2018 12:07הגב לתגובה זואני מנחש שהשנה שווקים באמריקה יתנו יותר מאחרים. אמריקה בתחילת (מ2008) התהליך ניקו את השטח ראה ליגמן ברדר ואחרים. אירופה עד כה טיאטא הכל מתחת לשטיח. הבנקים הגדולים באיטליה מזמן היו צריכים להיות בפשיטת רגל. כנ"ל בפורטוגל,יוון,גם בצרפת וגם בגרמניה(DB). מה שעשו באמריקה בתחילת התהליך באירופה יעשו בסופו. סתם ניחוש.
- 5.תודה. (ל"ת)יוסי 26/06/2018 11:45הגב לתגובה זו
- 4.rusi 26/06/2018 11:43הגב לתגובה זואם כחלון היה חושב מחוץ הקופסה היה מציף את הארץ במאות אלפי דירות במחיר הסג יד,היה מתקשר עם חברות ענקיות סיניות שבונות גם במצריים....אבל הוא מקושר עם המקורבים שעושקים את הזוגות צעירים...
- 3.תנו לי את הרוגע של הכלכלנים,ממש 2008-ארה"ב.אותה שאננות (ל"ת)שמואל 26/06/2018 11:21הגב לתגובה זו
- 2.מעריץ 26/06/2018 09:29הגב לתגובה זועדי, חייב לומר שבכתבה הזאת את נראית בת 20:) שאפו! מסכים גם עם האמירות לגבי ירידות מחירים בשור הדיור עקב שינוי הריבית הצפוי
- 1.יש ר אלי 26/06/2018 09:16הגב לתגובה זוממשיך לנסות? גם תרנגול עיוור לפעמים מוצא גרגר... לא מצליח לך. ירידה בהתחלות הבנייה לא תאפשר ירידת מחירים.
- חי בסרט 11/08/2020 07:27הגב לתגובה זובעוד חצי שנה תראה ירידה במחירים וגם זה יהיה לא הסוף
- ממי 27/06/2018 08:28הגב לתגובה זובכלכלה כלום. תבין הסימן הראשון לבועה, שכבר התחילה להתפוצץ דרך אגב, זה מטומטמים כמוך שאין להם חצי מושג, שנכנסים לשוק הנדל"ן, זו ההוכחה הניצחת, כי קיימת בועה בשוק. ודרך אגב יש עשרות אלפי מטומטמים כמוך, כך שתבין את גודל הבועה וכך גם גודל הפיצוץ...
- תומי 27/06/2018 08:26הגב לתגובה זוזה אומר שהמחירים יורדים והם בלחץ...
- אז רוץ תקנה, רוץ! (ל"ת)דוד 26/06/2018 11:37הגב לתגובה זו
- רן 26/06/2018 10:05הגב לתגובה זואתה מפמפם ואינטרסנט בוודאות
ה-SU7 של שיואמי. קרדיט: רשתות חברתיותתוך פחות משנתיים, שיאומי רווחית יותר מטסלה
19 חודשים בלבד אחרי השקת הסדאן החשמלית SU7, חטיבת הרכב וה-AI של שיאומי מייצרת רווח רבעוני של כ-98 מיליון דולר, הרבה לפני טסלה ואחרים בענף; האקוסיסטם, המותג והיעילות הובילו לרווחיות מהירה
שיאומי ממשיכה להפתיע את תעשיית הרכב החשמלי, כאשר חטיבת ה-EV והבינה המלאכותית שלה מסכמת את הרבעון השלישי עם רווח של כ-98 מיליון דולר, פחות משנתיים לאחר שהשיקה את הסדאן החשמלית SU7. החברה הגיע לאיזון משמעותית מהר יותר מהמתחרות, היות וטסלה נזקקה ליותר
מחמש שנים עד שהציגה רווח רבעוני ראשון, ולי-אוטו הגיעה לכך רק אחרי כשנתיים. בעידן שבו רוב הסטארט-אפים בתחום שורפים מזומנים לאורך שנים, שיאומי נכנסת לתמונה עם יתרון מבני יוצא דופן: קהל עצום של משתמשים קיימים, אמון מותג גבוה, ואקו-סיסטם שמחברת את העולם הדיגיטלי
של הלקוחות עם עולם הרכב החדש.
כוחו של הרגל
הכניסה של שיאומי לעולם הרכב מתבססת על נכסים שהחברות המסורתיות פשוט אינן מחזיקות. מאות מיליוני משתמשים שכבר רכשו סמארטפונים, שעונים חכמים ומוצרים ביתיים של החברה הפכו לקהל טבעי לשלב הבא: הרכב
החשמלי. עבורם, עליית המדרגה מרכישת טלפון לרכישת רכב לא מצריכה שינוי תודעתי גדול: הם כבר נמצאים עמוק באקוסיסטם של שיאומי, סומכים על המותג ורגילים לממשקיו. בנוסף, הארכיטקטורה מבוססת התוכנה של רכבי החברה מאפשרת לה לייצר מקורות הכנסה נוספים מתוך מערכות הרכב, בדומה
למודלים שמוכרים מעולם המובייל. כך נוצרת סביבה שבה עלות גיוס הלקוח כמעט אפסית, וזה יתרון אדיר לחברה, בענף שבדרך כלל משלם סכומי עתק על כל לקוח חדש.
האסטרטגיה המנצחת: דגם יחיד והשקה שמתנהלת כמו מוצר אלקטרוני
שיאומי אימצה גישה שונה
לחלוטין מהמקובל בענף הרכב. במקום להשיק מספר רחב של דגמים ולחלק משאבים בין פיתוחים מקבילים, היא התמקדה בדגם אחד ויחיד, ה-SU7, וטיפלה בו כמו מוצר אלקטרוני מהונדס היטב. שרשרת אספקה הדוקה, שליטה גבוהה ברכיבים קריטיים ותכנון השקה המדמה את עולם הסמארטפונים יצרו
ביקוש גדול כבר מהרגע הראשון. וברגע שהחברה עמדה ביעדי הביקוש, היא היתה יכולה להתמקד ברווחיות ולא בהגדלת נפח מכירות, ובכך חסכה שנים של הפסדים שמאפיינות את רוב הכניסות החדשות לענף הרכב.
ה-YU7: הדגם השני שהפך להצלחה מסחררת בתוך שעות
כמעט
בלי להתאמץ, דגם ה-SUV השני של החברה, YU7, הפך במחצית 2025 לאחד הסיפורים החמים בשוק הרכב הסיני. בתוך שעות ספורות מקבלת ההזמנות כבר נרשמו כ-289 אלף הזמנות, נתון שממחיש כיצד מותג טכנולוגיה מצליח לייצר באזז שהמתחרות מתקשות לשחזר. ההתרחבות הזו הפכה את פעילות הרכב
של שיאומי לאחת המרכזיות בחברה, כאשר יותר מרבע מהכנסות הקבוצה כבר מגיעות ממנה, הרבה מעבר לזרוע ה-IoT ההיסטורית.
לצד האופטימיות, הענף הסיני כולו נכנס לתקופה מאתגרת. הממשלה מתכוונת לצמצם את הטבת המס על רכבים חשמליים והיברידיים, והמשך סבסוד הטרייד-אין
עדיין לא מובטח. כבר באוקטובר הורגשו ירידות במכירות הרכב, ושיאומי נאלצה לפעול כדי למזער פגיעה בביקוש. החברה מציעה ללקוחות הנחת גישור של עד כ-2,100 דולר למי שיזמין רכב עד סוף נובמבר ויקבל אותו במהלך 2026, צעד שמעודד הזמנות אך בהכרח יפגע במרווחי הרווח.
סאנה טאקאיצ’י יפן (קרדיט רשתות חברתיות)ראש ממשלת יפן מסרבת לסגת מהצהרות על טייוואן - המשבר מול סין מחריף
ראש ממשלת יפן, סאנאה טאקאיצ'י מבהירה שהתקפה על טייוואן הוא איום על יפן ויצדיק שימוש בכוח צבאי
ראש ממשלת יפן, סאנאה טאקאיצ'י, דחתה את הדרישה הסינית לחזור בה מהצהרותיה על טייוואן, והבהירה כי אין כל שינוי בעמדתה הביטחונית של טוקיו בנוגע למצב של איום אזורי. בכך, העמיקה טאקאיצ'י את המשבר המדיני הראשון שלה מאז שנכנסה לתפקיד בחודש שעבר.(להרחבה: לראשונה מאז מלחמת העולם השנייה: איומים במתקפות ישירות בין סין ליפן)
במוקד המחלוקת, התבטאות של טאקאיצ'י, שבה הצהירה כי תרחיש צבאי במיצר טאיוואן עלול להיחשב כאיום ישיר על קיומה של יפן. אמירה זו נחשבת לקפיצת מדרגה בעמדה היפנית, והיא עוררה תגובה חריפה מצד בייג'ינג שכללה צעדי ענישה כלכליים.
בסין הכריזו כי יינקטו "אמצעים חמורים" אם יפן לא תחזור בה מהאמירה, ובינתיים הוקפאו אישורי ייבוא של פירות ים יפניים, הופסקה תיירות מאורגנת מסין ליפן, וכן נעצרו אישורים להפצת סרטים יפניים בשוק הסיני. עם זאת, בייג'ינג עדיין לא איימה בפגיעה בייצוא נדירים - מהלך בעל השלכות רחבות יותר על הכלכלה העולמית.
טאקאיצ'י מצדה נוקטת קו כפול: מצד אחד היא שומרת על ניסוח כללי וזהיר ("החלטות יתקבלו בהתאם לנסיבות"), אך מצד שני אינה מוכנה להתנצל או לחזור בה. במסיבת עיתונאים הבוקר, טרם צאתה לפסגת ה-G20 בדרום אפריקה, הדגישה כי העמדה הממשלתית נותרה עקבית.
- המניות ביפן בשיא - ראשת הממשלה סנאֶה טאקאיצ'י מניעה עלייה חדה בשווקים
- האישה הראשונה שתנהיג את יפן ואיך זה משפיע על הניקיי?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המפגש הקודם בין טאקאיצ'י לנשיא סין שי ג'ינפינג נערך בפסגת APEC בקוריאה הדרומית, ובמהלכו סיכמו השניים על "קידום כולל של יחסים מועילים הדדית". כעת, מתברר כי הקרע סביב טאיוואן עלול להכתיב את הטון ביחסים הבילטרליים.
