הכלכלן הראשי של IBI מסביר למה נראה ירידה במחירי הדיור
- 22.מה קורה עם מנית תסלה (ל"ת)שמעון 04/09/2020 09:38הגב לתגובה זו
- 21.הנבואה 12/08/2020 08:55הגב לתגובה זואנשי IBI לא יודעים לנהל כסף
- 20.מזל 11/08/2020 07:23הגב לתגובה זומזל שקניתי לפני 3 שנים ולא הקשתי לכל מורידי המחירים. חבל שלא קניתי לפני... אבל ברור שבחצי שנה הקרובה יהיו ירידות
- 19.דו רה מי 05/08/2020 20:30הגב לתגובה זוהדבר שהכי מפחיד זה שהוא הכלכלן הראשי של IBI
- 18.עמוקה 02/08/2020 08:51הגב לתגובה זוהטלויזיה שמחירי הנדלן רק יעלו?
- 17.אני עם 100 דירות בי אנד בי דיווחתי הכל קיבלתי רק 6500 (ל"ת)גוזלן 14/07/2020 09:37הגב לתגובה זו
- 16.הסיכוי להעלאת ריבית אפסי. ולא כפי שהוא מנבא (ל"ת)במשבר קורונה כזה גדו 08/07/2020 15:35הגב לתגובה זו
- 15.כל האויר של הנדלן שהתנפח במשך 20 שנה עומד לצאת. לאנשים אין כסף לקנות בתים .ואלו שקנו להשקעה יסתבכו עם החזרי ההלוואות. הרבי משקי בית יכנסו לחדלות פרעון ויהיה סיסו ושמחו (ל"ת)ידעי 06/07/2020 00:08הגב לתגובה זו
- מזל 11/08/2020 07:25הגב לתגובה זואז מסכים שאלו שקנו ללא יכולת יהיו בבעיה אבל לאן הם ילכו? להשכיר כמובן וממשקיעים. המשקיעים לא יפלו הקונים כן...
- גליק אבינעם 26/07/2020 16:38הגב לתגובה זולא ירדו בגלל הריבוי הטבעי הגדול הגורם לביקושים
- אלון 22/07/2020 12:30הגב לתגובה זובאינפלציה במחירים של שירותים ומוצרים חיוניים: מזון, תחבורה וכו'.
- מימוק 16/07/2020 19:33הגב לתגובה זואינשאאלה
- בועה, שישו ושימחו (ל"ת)מורה 10/07/2020 16:56הגב לתגובה זו
- 14.הוא צודק 100% 03/07/2020 04:10הגב לתגובה זואין צורך בכ'כ הרבה משרדים. הרבה מהם יהפכו לדירות + אלפי דירות ריקות שמחכות לתיירים שלא יהיו השנה ככה שהכיוון למטה לא רק בארץ בכל העולם. בנוסף גם אין לאנשים כסף כמו פעם . הרבה צעירים פוטרו וחזרו לגור אצל ההורים.
- 13.הוא צודק 100% 03/07/2020 04:05הגב לתגובה זובנוסף האוצר מקדם ששליש ממגדל משרדים יהפוך למגורים כי הרבה חברות ימשיכו לעבוד מהבית. אז אחרי 15 שנה של עליות החגיגה תסתיים
- 12.מנח 01/07/2020 17:28הגב לתגובה זווהתשלום על קרן הצביחכמים קוני עכשיו
- 11.עופר 26/06/2018 17:28הגב לתגובה זורפי, אתה עדיין גר בשכירות....אתה עדין מחכה שירדו. גם שעון מקולקל צודק...
- 10.מקשיב לכלכלנים 26/06/2018 13:32הגב לתגובה זוגם שעון מקולקל צודק לפעמים
- תומי 27/06/2018 08:25הגב לתגובה זואם אין תגובה חכמה להגיד אז זורקים שקר עלוב?
- 9.לא קונים דירה במחירי בועה. די לעושק ! (ל"ת)גבי 26/06/2018 13:11הגב לתגובה זו
- 8.שלום לכלכלן הראשי.אולי תסביר איך הפסדתם (ל"ת)מליונים על מדד הפחד 26/06/2018 12:49הגב לתגובה זו
- 7.איי בי איי בית השקעןת שנכשלבהימור על מדד (ל"ת)הפחד.פשוט בושה וחרפה 26/06/2018 12:30הגב לתגובה זו
- ש 26/06/2018 14:33הגב לתגובה זולא איביאי הימר אלא משקיע פרטי שסחר תחת מסחר עצמאי
- 6.יוסי 26/06/2018 12:07הגב לתגובה זואני מנחש שהשנה שווקים באמריקה יתנו יותר מאחרים. אמריקה בתחילת (מ2008) התהליך ניקו את השטח ראה ליגמן ברדר ואחרים. אירופה עד כה טיאטא הכל מתחת לשטיח. הבנקים הגדולים באיטליה מזמן היו צריכים להיות בפשיטת רגל. כנ"ל בפורטוגל,יוון,גם בצרפת וגם בגרמניה(DB). מה שעשו באמריקה בתחילת התהליך באירופה יעשו בסופו. סתם ניחוש.
- 5.תודה. (ל"ת)יוסי 26/06/2018 11:45הגב לתגובה זו
- 4.rusi 26/06/2018 11:43הגב לתגובה זואם כחלון היה חושב מחוץ הקופסה היה מציף את הארץ במאות אלפי דירות במחיר הסג יד,היה מתקשר עם חברות ענקיות סיניות שבונות גם במצריים....אבל הוא מקושר עם המקורבים שעושקים את הזוגות צעירים...
- 3.תנו לי את הרוגע של הכלכלנים,ממש 2008-ארה"ב.אותה שאננות (ל"ת)שמואל 26/06/2018 11:21הגב לתגובה זו
- 2.מעריץ 26/06/2018 09:29הגב לתגובה זועדי, חייב לומר שבכתבה הזאת את נראית בת 20:) שאפו! מסכים גם עם האמירות לגבי ירידות מחירים בשור הדיור עקב שינוי הריבית הצפוי
- 1.יש ר אלי 26/06/2018 09:16הגב לתגובה זוממשיך לנסות? גם תרנגול עיוור לפעמים מוצא גרגר... לא מצליח לך. ירידה בהתחלות הבנייה לא תאפשר ירידת מחירים.
- חי בסרט 11/08/2020 07:27הגב לתגובה זובעוד חצי שנה תראה ירידה במחירים וגם זה יהיה לא הסוף
- ממי 27/06/2018 08:28הגב לתגובה זובכלכלה כלום. תבין הסימן הראשון לבועה, שכבר התחילה להתפוצץ דרך אגב, זה מטומטמים כמוך שאין להם חצי מושג, שנכנסים לשוק הנדל"ן, זו ההוכחה הניצחת, כי קיימת בועה בשוק. ודרך אגב יש עשרות אלפי מטומטמים כמוך, כך שתבין את גודל הבועה וכך גם גודל הפיצוץ...
- תומי 27/06/2018 08:26הגב לתגובה זוזה אומר שהמחירים יורדים והם בלחץ...
- אז רוץ תקנה, רוץ! (ל"ת)דוד 26/06/2018 11:37הגב לתגובה זו
- רן 26/06/2018 10:05הגב לתגובה זואתה מפמפם ואינטרסנט בוודאות
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- הרשת החברתית, אחת מסמלי בועת הדוטקום, מגיעה לנאסד"ק ונוסקת ב-600% ביום
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.

איבדו עשרות אחוזים: הביטקוין נפל - וחברות אוצר הקריפטו צנחו
המודל שאפשר למשקיעים מוסדיים להיחשף למטבעות דיגיטליים דרך מניות חברות האוצר מתגלה כפגיע במיוחד, כשהביטקוין יורד ב־15%, מניות החברות קורסות פי שניים ויותר, ובוול-סטריט מזהירים: הפרמיה המנופחת גובה את המחיר
ההשקעה שנחשבה לפופולרית ביותר השנה בקרב משקיעי הקריפטו - רכישת מניות של חברות שמחזיקות במטבעות דיגיטליים כנכס מרכזי - נקלעה לתקופה קשה. מחירי הביטקוין והאתריום ירדו, ומניות אותן חברות נסוגו אף בשיעורים חדים יותר. מיקרוסטרטג'י MicroStrategy Inc 1.99% , שמוכרת כיום בשם סטרטג'י, הייתה החלוצה במודל הזה בהובלת מייקל סיילור. החברה, שהחלה כחברת תוכנה קטנה, הפכה לאחת המחזיקות הגדולות בביטקוין. בשיאה ביולי שוויה עמד על כ־128 מיליארד דולר, וכעת הוא ירד לכ־70 מיליארד.
הרעיון מאחורי חברות האוצר היה לאפשר למשקיעים מוסדיים, שלא יכלו לרכוש קריפטו ישירות, דרך עקיפה להשקעה במטבעות דיגיטליים. המשקיעים קנו מניות של חברות שהחזיקו ביטקוין או אתריום עבורם, מה שנחשב פתרון נוח למגבלות רגולציה. אלא שהמודל הזה יצר בעיה מובנית: מניות החברות נסחרו בפרמיה גבוהה ביחס לשווי האמיתי של המטבעות שברשותן. ברנט דונלי, נשיא ספקטרה מרקטס, הסביר כי “משקיעים שילמו שני דולר על כל דולר של ביטקוין שהחברות החזיקו בפועל”.
נקודת המפנה הגיעה ב־10 באוקטובר, כשנשיא ארה״ב דונלד טראמפ הכריז על הטלת מכסים חדשים על סין. ההודעה גרמה לגל מכירות בשווקים, והקריפטו הצטרף לירידות. השבתת הממשל הפדרלי וחוסר הוודאות סביב מדיניות הריבית של הבנק המרכזי הגבירו את הלחץ.
כשהנכס הבסיסי יורד, המניה יורדת יותר
מחיר הביטקוין ירד בכ־15% בחודש האחרון, אך מניית סטרטג'י איבדה 26%. הירידה החדה משקפת את האופי הממונף של החברות הללו: כשהנכס הבסיסי יורד, המניה מגיבה בעוצמה גדולה יותר. פיטר ת'יל, משקיע הון סיכון בולט, נמנה עם התומכים הבולטים בתחום חברות האוצר הקריפטו והשקיע במספר חברות מהתחום. BitMine Immersion Technologies, אחת החברות הגדולות בתחום האת'ריום שנתמכת על ידי ת'יל, איבדה יותר מ-30% מערכה בחודש האחרון. גם ETHZilla, שהחלה כחברת ביוטכנולוגיה והפכה לאוצר את'ריום בהשתתפותו של ת'יל כמשקיע, ירדה ב-23% באותה תקופה.
- שוק הקריפטו תחת לחץ: הביטקוין בדרך ל-100 אלף דולר
- הפרמיה נמחקה והמשקיעים הקטנים נשארו עם ההפסד - המקרה של זוז
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מתיו טאטל, שמנהל קרן סל שמטרתה להכפיל את תשואת סטרטג'י, חווה ירידות חדות עוד יותר, כאשר קרן MSTU שלו נפלה בכ־50%. לדבריו, “חברות אוצר דיגיטליות הן למעשה גרסה ממונפת של נכסי הקריפטו, ולכן כשהשוק יורד, זה הגיוני שהן יפלו מהר יותר.” מאט קול, מנכ"ל חברת Strive, אמר כי רבות מהחברות “תקועות”. Strive רכשה ביטקוין במחיר הגבוה בכ־10% ממחירו הנוכחי, ומנייתה ירדה ב־28%. עם זאת, קול ציין כי החברה ערוכה להתמודד עם התנודתיות בזכות גיוס הון באמצעות מניות ולא באמצעות חוב.
