
טסלה צונחת באירופה: צניחה של 40%, בזמן שהשוק כולו עלה ב-26%
בגרמניה, בצרפת, בשבדיה, בבלגיה ובדנמרק המכירות צונחות דו-ספרתית כשרק נורבגיה רושמת עליה של כ-21% במסירות מתחילת השנה; זה קורה בזמן שהשוק האירופי כולו דווקא צומח בכ-26% - האם החלוצה מאבדת את היתרון התחרותי?
המכירות של טסלה Tesla 3.8% מדרדרות כמעט בכל השווקים המרכזיים באירופה, ומשאירות אותה מאחור דווקא בתקופה שבה הביקוש ביבשת למכוניות חשמליות נמצא בעלייה.
בגרמניה, שוק הרכב החשמלי הגדול ביבשת, מדווחת רשות
התחבורה הגרמנית על ירידה של 39% במספר המסירות של טסלה בחודש אוגוסט בלבד, ועל צניחה של 56% במצטבר מתחילת השנה. מגמת הירידה נרשמה גם בצרפת, בלגיה, דנמרק ושבדיה שאלו כולן שווקים מאוד משמעותיים לטסלה באירופה.
מי שיוצאת מהכלל היא נורבגיה, שם דווקא
נרשמה עלייה במסירות: 21% באוגוסט ו-26% מאז תחילת השנה. נורבגיה, שנחשבת לאחד השווקים המובילים בעולם לאימוץ רכבים חשמליים, הנורבגים הם מאלו שמאמצים ראשונים טכנולוגיות אבל הצמיחה שם דווקא יותר מבליטה עד כמה טסלה מפגרת מאחור בשאר המדינות.
לקריאה נוספת - מאסק מנסה להלהיב את המשקיעים מחדש בתכנית אב חדשה - הרובוטים האנושיים יהיו 80% מהמיקוד של חברת הרכבים החשמליים - מאסק משנה כיוון: הרובוטים האנושיים יהיו 80% מהמיקוד של טסלה
- מאסק משנה כיוון: הרובוטים האנושיים יהיו 80% מהמיקוד של טסלה
- צניחה דרמטית: BYD מגלה שגם ענקיות מדממות במלחמת מחירים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הנסיגה היא לא רק באירופה
הנתונים מאירופה מצטרפים לתמונה גלובלית ממש לא מחמיאה עבור החברה של אילון מאסק. במחצית הראשונה של השנה ירדו מסירות הרכב של טסלה בעולם ב-13%, אם זה ימשיך ככה זה יכול
להביא את טסלה לחתום את 2025 כשנה שניה של ירידות. בארה"ב, ייתכן שטסלה תיהנה ברבעון הנוכחי מגל רכישות מוקדם מצד צרכנים המבקשים לנצל את הטבת המס הפדרלית לרכישת רכב חשמלי - זיכוי מס של עד 7,500 דולר הניתן לרוכשים העומדים בקריטריונים - לפני שתפוג או תצטמצם. עם
זאת, גם הביקוש המוגבר הזה עלול להיות מוגבל, לנוכח החולשה המתמשכת באירופה ובסין, שם ממשיכות המסירות ממפעלי החברה לרדת.
בטסלה ניסו להסביר בעבר את החולשה בתחילת השנה במעבר לדגם המחודש של ה-Model Y שזה הרכב הנמכר ביותר של החברה מהלך שגרם לשיבושים
זמניים בייצור. אלא שכחצי שנה לאחר תחילת המסירות של הדגם החדש באירופה, המכירות במדינות רבות ממשיכות להידרדר. כך למשל, בשבדיה צנחו המסירות של המודל המדובר ב-87% באוגוסט, ובדנמרק ב-47%.
מי ממלאות את הוואקום?
הוואקום שטסלה משאירה מאחור ממולא
בעיקר על ידי יצרניות סיניות, ובראשן BYD. היצרנית הסינית עקפה את טסלה במכירות באירופה כבר בקיץ, והצליחה להגדיל משמעותית את חלקה בשוק על חשבון האמריקאית. אפילו קבוצות אירופיות מסורתיות כמו פולקסווגן, ב.מ.וו, ומרצדס־בנץ מחזקות את ההיצע החשמלי שלהן, עם דגמים
חדשים שמותאמים לשוק המקומי. טסלה, שמסתמכת כמעט בלעדית על דגם ה־Model Y, נשארת עם היצע מוצרים מצומצם יחסית והמתחרות מנצלות את זה.
- מחלוקת בפדרל ריזרב: וולר דורש הורדות ריבית מיידיות – בכירים אחרים קוראים לזהירות
- המפלגה הקיקיונית שבישרה על המהפך ההיסטורי בכלכלת בריטניה ומה קרה היום לפני 75 שנה
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- הציבור הסיני צפוי להזניק שוק שורי בשווי 23 טריליון דולר
אחת הנקודות שבהן טסלה בלטה בעבר הייתה האגרסיביות במחירים, אבל גם כאן היתרון שלה הולך ונעלם. הורדות מחירים חוזרות בשנה האחרונה יצרו פגיעה בערך של רכבי יד שנייה של טסלה שזה דבר שמאוד הקשה על עסקאות ליסינג. בבריטניה, למשל, מחיר Model Y משומש נחתך בלמעלה מ־40% בשנתיים. מה שזה גרם זה שחלק מהלקוחות ממתינים, אחרים פונים למתחרות שמציעות תמורה גבוהה יותר במחיר דומה, ובנוסף לא מעט אנליסטים מתחילים לתהות האם אסטרטגיית ההנחות לא פוגעת בסופו של דבר במותג עצמו.
על המורכבות בשוק האירופי מתווספים גם שיקולי סחר ורגולציה. האיחוד האירופי החליט על הטלת מכסים נגדיים על רכבים חשמליים מתוצרת סין, בשיעור שנע בין 17% ל־35% בהתאם ליצרן. טסלה,
שמייצרת חלק מהדגמים שלה בשנגחאי ומשווקת אותם באירופה, נדרשת להתמודד עם מכס של כ־7.8%. המטרה של בריסל היא לייצר סביבה עסקית שוויונית מול יצרניות סיניות שנהנות מתמיכה ממשלתית סינית, אבל בפועל זה לא עוצר את המתחרות מלבצר את הנוכחות שלהן. BYD כבר מקימה מפעל בהונגריה,
וצ'רי הסינית מתכננת קווי ייצור בברצלונה.
- 1.אנונימי 03/09/2025 19:26הגב לתגובה זוכשראש מוצף קאטמין וכל היום אתה מחפש רחם חדש להשכרה לטובת התרבות מגלומנית אתה לא ממש יכול לנהל ארגון במיוחד כשאתה יצור רעיל עם הפרעות נפשיות ושקרן פתולוגי לך הביתה עשית מספיק כסף נגמר לך הסוס מזמן
מחלוקת בפדרל ריזרב: וולר דורש הורדות ריבית מיידיות – בכירים אחרים קוראים לזהירות
לקראת החלטת הריבית בספטמבר מתחדדת המחלוקת בצמרת הפד, כאשר וולר מזהיר מפני הידרדרות מהירה בשוק העבודה וקורא לצעדים אגרסיביים כבר בישיבה הקרובה, בעוד מוסאלם ובוסטיק מדגישים את הצורך באיזון ומעדיפים להמתין לנתוני התעסוקה והאינפלציה לפני קביעת הקצב
בבנק המרכזי האמריקני מתגבש פילוג לקראת החלטת הריבית ב־16–17 בספטמבר. בעוד כריסטופר וולר, חבר מועצת הנגידים של הפדרל ריזרב, קורא להורדות ריבית מהירות ואגרסיביות, עמיתיו בהנהלה מעדיפים גישה זהירה יותר המתבססת על הנתונים המתפתחים.
וולר, שאינו מסתיר את עמדתו, הבהיר השבוע כי הגיע הזמן לפעולה מיידית. בראיון ל-CNBC אמר: "הייתי ברור שאני חושב שאנחנו צריכים להוריד את הריבית" — לא רק בישיבה הקרובה, אלא במספר מפגשים במהלך שלושה עד שישה חודשים. לדבריו, הנחיצות בהורדה נובעת מהכיוון שבו פונה שוק העבודה האמריקני. כאשר שוק התעסוקה מתחיל להידרדר, הזהיר, התהליך נוטה להיות מהיר ובלתי מבוקר; לכן יש לפעול לפני נקודת האל-חזור.
"אתה רוצה להקדים את הידרדרות שוק העבודה, כי בדרך כלל כשהוא מחמיר — זה קורה במהירות", הסביר וולר. "זה לא קורה בהדרגה. לכן אני חושב שאנחנו צריכים להתחיל להוריד ריבית בישיבה הבאה".
בכירים אחרים בפד נוקטים בזהירות
אלברטו מוסאלם, נשיא הבנק של סנט לואיס, נמנע השבוע מקביעת עמדה חד-משמעית באשר למדיניות, והעדיף לתאר מצב שבו הסיכונים לתעסוקה עולים — אך שוק העבודה עדיין קרוב לתעסוקה מלאה. מוסאלם מתאר שוק שבו חברות מהססות להרחיב את כוח האדם, אך אינן צופות עלייה משמעותית בפיטורים בטווח הקרוב. עם זאת, הוא מסכים עם וולר שכל עלייה בפיטורים עלולה להחריף את החולשה בשוק העבודה.
- ליסה קוק תובעת את טראמפ - קרב על עצמאות הפד
- פגישת ספטמבר של הפד: הפחתת ריבית כמעט בטוחה – אך ההמשך לא ברור
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ראפאל בוסטיק, נשיא הבנק של אטלנטה, מאמץ קו מתון יותר. הוא מכיר בחששות סביב שוק העבודה אך סבור שהתעסוקה מתקררת — לא קורסת. בהתאם, הוא צופה הורדת ריבית אחת בלבד השנה, מבלי להתחייב למועד.