אנבידיה גנסן הואנג
צילום: טוויטר

אנבידיה צפויה להכות את התחזיות: השוק הסיני עשוי להוסיף 10 מיליארד דולר

האנליסטים בבנק אוף אמריקה צופים הכנסות של 47 מיליארד דולר ברבעון השני עם פוטנציאל להוסיף 6-10 מיליארד דולר נוספים מחידוש מכירות שבבי H20 לסין כשחברות הענן הגדולות מגדילות הוצאות הון ל-100 מיליארד דולר ומחיר היעד עומד על 220 דולר

אדיר בן עמי | (4)

אנליסטים מבנק אוף אמריקה מעריכים כי אנבידיה NVIDIA Corp. 0.04%  צפויה להכות את התחזיות ברבעון השני ולהעלות את תחזית ההכנסות לרבעון השלישי – עם פוטנציאל להגיע ל־47 מיליארד דולר, לעומת הקונצנזוס שעומד על 45.8 מיליארד. אבל מעבר לעוד רבעון חזק, זה עשוי להיות הרבעון שבו אנבידיה חוזרת לשוק הסיני – מהלך שעשוי להוסיף בין 6 ל־10 מיליארד דולר להכנסות במחצית השנייה של השנה. ענקית השבבים תדווח על תוצאותיה ב-25 לאוגוסט.


הגורם המרכזי לאופטימיות הוא הביקוש הגובר לשבבי Blackwell החדשים, ובמיוחד לגרסת Blackwell Ultra המתקדמת. חברות הענן הגדולות – גוגל, מטא ומיקרוסופט – ממשיכות להגדיל בצורה דרמטית את הוצאות ההון שלהן, מה שמוביל ישירות לעלייה בביקוש למעבדי הבינה המלאכותית של אנבידיה.

השוק הסיני מהווה כ־10% מהביקוש הגלובלי למעבדי בינה מלאכותית, ועל פי דיווחים, אנבידיה הזמינה לאחרונה 300 אלף יחידות נוספות של שבב H20 מ־TSMC, בנוסף למלאי קיים של 600–700 אלף יחידות. אם החברה תקבל אישור רגולטורי לחידוש המכירות לסין, מדובר בפוטנציאל הכנסה של 6–10 מיליארד דולר במחצית השנייה, במחיר ממוצע של כ־10,000 דולר ליחידה.


שיעור רווחיות של 74%

לפי בנק אוף אמריקה, שיעור הרווחיות הגולמית של אנבידיה צפוי לטפס לרמה של 73%–74% ברבעון השלישי, לעומת כ־72% ברבעון השני. מכירות מחודשות בסין עשויות לתרום לעלייה נוספת של 200–300 נקודות בסיס, שכן אנבידיה כבר מחקה ברבעון הראשון מלאי של 5.5 מיליארד דולר משבבי H20 – ומכירה מחודשת תאפשר מימוש של ערך שנחשב לאבוד.


מטא הודיעה כי בכוונתה להשקיע כ־100 מיליארד דולר בשנת 2026, לעומת תחזית קודמת של 79 מיליארד. גם גוגל ומיקרוסופט צופות עלייה בהוצאות ההון באותה שנה, בעיקר בהשקעות לטווח קצר כמו שרתים. המגמה ברורה – הביקוש לטכנולוגיות בינה מלאכותית לא רק נמשך, אלא מתעצם.


בהתבסס על נתוני ההשקעה האגרסיביים הללו, האנליסטים צופים כי הרווח השנתי של אנבידיה ב־2026 עשוי להגיע ל־7 דולר למניה – לעומת קונצנזוס עדכני של 5.87 דולר. זאת, בהנחה שהשוק הכולל לבינה מלאכותית יגדל ל־341 מיליארד דולר, לעומת הערכה נוכחית של 309 מיליארד – צמיחה של כ־60% בשנה.


החזרה לסין צפויה להיות מורכבת

האנליסטים מציינים כי חזרת אנבידיה לסין צפויה להיות מורכבת. תהליך חידוש שרשרת האספקה עשוי להימשך עד תשעה חודשים, כך שחלק מההכנסות יירשמו רק ברבעון הראשון של 2026. בנוסף, רגולטורים בסין עשויים לדרוש בדיקות אבטחה נוספות לשבבי H20 – מה שעלול לעכב את החדירה לשוק.

קיראו עוד ב"גלובל"


יעד המחיר של בנק אוף אמריקה למניית אנבידיה עומד על 220 דולר – על בסיס מכפיל של 37 לרווח הצפוי לשנת 2026. מדובר במכפיל שנמצא באמצע הטווח ההיסטורי של אנבידיה, שנע בין 25 ל־56, ומשקף את מעמדה המרכזי של החברה בשוק הבינה המלאכותית הצומח במהירות.


לצד הפוטנציאל, קיימים גם סיכונים משמעותיים: האטה אפשרית בשוק הגיימינג, תחרות גוברת מצד חברות טכנולוגיה גדולות וסטארט־אפים, מגבלות רגולטוריות חדשות על פעילות בסין, אי־ודאות בשווקים מתפתחים כמו תחום הרכב, וכן האטה אפשרית בקצב החזרת ההון למשקיעים. למרות כל אלה, אנבידיה שומרת על מעמדה הייחודי כמובילה בתחום מרכזי הנתונים והבינה המלאכותית – שוק שנמצא בדרכו להפוך לתחום של טריליון דולר.


תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    TRUMP NEVER SELL BTC הוספה שלי וגם NVDA (ל"ת)
    מיכאל 05/08/2025 09:19
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    אייזיק 05/08/2025 07:57
    הגב לתגובה זו
    בקיצר הבועה מתנפחת עוד ועוד ועוד ככה זה אצל האמרקאים חזירי הבר
  • 2.
    אנונימי 04/08/2025 23:58
    הגב לתגובה זו
    אם אנבידיה צפויה להכות את התחזית אז זה לא הופך את זה להיות התחזית החדשה
  • 1.
    הדוחות שלהם יתפרסמו ב27 באוגוסט לא עכשיו (ל"ת)
    אנונימי 04/08/2025 22:31
    הגב לתגובה זו
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

רן קידר |

הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

הדיון מסתכל אחורה 

הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”. 

אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)

שיעור מאילון מאסק: איך לדרוש טריליון דולר ולקבל את זה

בעלי המניות של טסלה אישרו למאסק חבילת תמריצים חדשה בהיקף עצום של 400 מיליון מניות, שמחזירה את חלקו בחברה ל־25%. מאחורי המספרים הבלתי נתפסים מסתתרת אסטרטגיית משא ומתן מבריקה וגם לא מעט אגו

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה אילון מאסק טסלה

לאחרונה החליטו בעלי המניות של טסלה Tesla -3.68%  להעניק לאילון מאסק חבילת תמריצים חדשה הכוללת 400 מיליון מניות נוספות. זה מצטרף ל־380 מיליון מניות שכבר ברשותו. המספרים כמעט בלתי נתפסים, אבל מאחוריהם מסתתר שיעור מעניין על ניהול משא ומתן וגם על הגבול הדק שבין ביטחון עצמי לחוצפה.


מאסק ביקש דבר אחד: להחזיר את חלקו בחברה ל־25%. הוא לא נימק מדוע, לא הציג טיעונים ולא ניסה לשכנע. הוא פשוט אמר שזה מה שהוא רוצה וקיבל את מבוקשו. החבילה הקודמת שלו, מ־2018, הייתה שווה אז כמה מיליארדי דולרים והיום מוערכת בכ־120 מיליארד. לכך מתווספת חבילת התמריצים מ־2012, ששווייה כיום כ־34 מיליארד דולר. במילים אחרות, עוד לפני העסקה החדשה, מאסק נהנה משכר ממוצע של כ־12 מיליארד דולר בשנה. לא בדיוק “עבודה בחינם”.


הפעם, החוזה כולל תנאי שאפתני במיוחד: מאסק צריך להוביל את טסלה לרווח תפעולי של 400 מיליארד דולר במהלך שנה אחת. לשם השוואה, טסלה צפויה להרוויח השנה כ־13 מיליארד דולר. כדי לעמוד ביעד, הוא צריך להגדיל את הרווחים פי שלושים.


האסטרטגיה היא לב הסיפור

הסכומים הם לא לב הסיפור, אלא האסטרטגיה. ג’ו־אלן פוזנר, פרופסורית לניהול באוניברסיטת סנטה קלרה, הסבירה שמאסק השתמש בעקרון “העיגון”. טכניקה שבה המספר הראשון שמועלה במשא ומתן קובע את המסגרת לכל המספרים הבאים. אם ההצעה הראשונה גבוהה מדי, שאר ההצעות יסתובבו סביבה. מאסק לא התחיל נמוך ולא בנה את הדרישות בהדרגה, הוא פתח בגדול, בטריליון דולר, מה שגרם לכל סכום אחר להיראות סביר בהשוואה.


פוזנר הסבירה שזו בדיוק הסיבה שכדאי להיות הראשון שמגיש הצעה במשא ומתן. אם מועמד לעבודה מצהיר שהוא שווה חצי מיליון דולר בשנה, גם אם המעסיק חשב להציע 150 אלף, השכר הסופי יהיה קרוב בהרבה להצעה הגבוהה.