דיסני
צילום: טוויטר

ג'פריס חושבים שדיסני תעלה ב-17%; מה הסיבות?

המניה כבר עלתה 11% מתחילת השנה, אבל לפי התחזית החדשה של ג'פריס -יש עוד מקום לעליות; הפארקים, הקרוזים, הסטרימינג והלהיטים שבדרך צפויים להניע את הצמיחה
אביחי טדסה |
נושאים בכתבה דיסני

חברת המחקר ג'פריס העלתה את המלצתה למניית דיסני The Walt Disney Co 1.37%   מ"החזק" ל"קנייה", והציבה יעד מחיר של 144 דולר - כ-17% מעל מחיר השוק הנוכחי. האנליסטים של ג'פריס מעריכים שדווקא לאחר שנים של קיפאון ברווח התפעולי, דיסני צפויה לחזור לצמיחה מהותית, כבר בשנת הכספים הבאה.

מאז 2016, דיסני מתקשה להציג עלייה בשורת הרווח התפעולי, בעיקר בשל ירידת קרנה של הטלוויזיה הליניארית וההשקעות הכבדות בסטרימינג. כעת, לפי ג'פריס, התמונה מתחילה להשתנות.


קרוזים, פארקים והשקעה עולמית בחוויות

אחד ממוקדי הצמיחה המרכזיים שזוהו הוא חטיבת החוויות, הפארקים ושיט התענוגות. לדברי ג'פריס, ההשקה הצפויה של שתי ספינות נוספות צפויה להוסיף מעל מיליארד דולר להכנסות השנתיות עד 2026. גם החשש מהאטה בתיירות לאורלנדו בעקבות פתיחת פארק Epic Universe של המתחרה קומקאסט מתפוגג, להערכתם, הפארק החדש ימשוך עוד תיירים למרכז פלורידה, מה שיתגלגל גם לשערי דיסניוורלד.

החברה הכריזה לאחרונה על תוכנית השקעות של 60 מיליארד דולר בעשור הקרוב בתחום ה-Experiences שלה, הכולל פארקים, קרוזים ומוצרים צרכניים. חצי מהסכום הזה יוזרם לפארקים בארה"ב, בראשם דיסניוורלד וקליפורניה. בנוסף, דיסני חשפה לאחרונה תוכנית להקמת פארק ענק חדש באבו דאבי, שצפוי להיפתח בתוך כחמש שנים ולהעניק לחברה דריסת רגל ראשונה במזרח התיכון.


בתחום הסטרימינג, ג'פריס צופים מעבר מהפסד לרווח: לפי התחזית, שולי הרווח של שירותי הסטרימינג של דיסני (כולל Disney+, Hulu ו-ESPN+) צפויים לעלות מ-0% כיום ל-13% עד 2028. תרומה משמעותית לכך צפויה להגיע מהשקת שירות ישיר לצרכן של ESPN, המיועד לקהל הספורט האמריקאי.


בתחום התוכן צפוי חיזוק, עם עלייתם של סרטים פופולאריים כמו Zootopia 2, Avatar 3 ו-Fantastic Four, לצד עונות חדשות של סדרות עטורות שבחים כמו The Bear. לפי התחזית, השילוב של תוכן איכותי, מינוף פלטפורמות דיגיטליות וצמצום הפסדים עשוי להחזיר את דיסני למרכז הבמה.


אתגרים ניהוליים ושוק מדיה לא יציב

לצד התחזיות האופטימיות, דיסני פועלת בשוק מדיה בלתי יציב. מתחרות גדולות כמו וורנר ברוס וקומקאסט מפצלות את פעילות הטלוויזיה הליניארית שלהן בניסיון לייעל את המעבר לסטרימינג, תהליך שמעיד על עומק המשבר בתעשייה. דיסני, בניגוד אליהן, ממשיכה בשלב זה לשמור על החזקותיה ברשתות כמו ABC, על אף ירידת הרווחיות.

קיראו עוד ב"גלובל"

ובתוך הבית, דיסני מתמודדת עם אתגר מנהיגות, החברה נמצאת בתהליך בחירת מנכ"ל חדש שיחליף את בוב אייגר, שחזר לתפקידו בנובמבר 2022 לאחר פיטוריו של בוב צ'אפק. לפי הערכות, ההחלטה צפויה להתקבל עד סוף השנה, כשהמועמדים הבולטים כוללים את דנה וולדן, ג'וש ד'אמארו, אלן ברגמן וג'ימי פיטארו, כאשר כל אחד מהם מייצג כיוון אחר לעתיד החברה. המנכ"ל הבא יצטרך לא רק להוביל את החברה אסטרטגית, אלא גם להכריע אילו תחומים לשמר והלשביח ואילו לפצל.


ברבעון האחרון, דיווחה דיסני על רווח למניה של 1.45 דולר - עלייה של 20% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. הכנסות החברה עמדו על 23.6 מיליארד דולר, צמיחה של 7%, ויחידת הפארקים לבדה הניבה 8.88 מיליארד דולר - זינוק של 6%. העלייה מיוחסת בין היתר לגידול בתנועת המבקרים בפארקים האמריקאיים, לשיעור תפוסה גבוה יותר בקרוזים, ולהוצאה מוגברת מצד המבקרים. זאת בעוד שתחום הסטרימינג, למרות שיפור ניכר ברווחיות, עדיין ניצב בפני אתגרים רבים.


שווי השוק של החברה עומד על כ-222 מיליארד דולר, מניית החברה עלתה מתחילת השנה בכ-11%, ובמהלך 12 החודשים האחרונים עלתה בכ-24%. מכפיל הרווח העתידי של דיסני עומד על 19.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה